[Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:07

Het doet er ook allemaal niet toe natuurlijk. Misschien een beetje in de zin dat het beheer snapt hoe onhandig deze keuze is geweest. Ik denk dat het gros van de bokkers leest vanuit Eigen Berichten. En dat is nu een stuk minder overzichtelijk en gebruiksvriendelijk geworden. Als beheerder gebruik je bokt waarschijnlijk niet op die manier. Maar de mensen waar bokt voor is wel, en die zitten er nu maar mee.

In de zin van dat het concreet wat gaat veranderen doet het er echt allemaal niet toe. Want het zal niet worden teruggedraaid. En als gebruiker heb je er maar aan te wennen -O-

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:17

Koper schreef:
In de zin van dat het concreet wat gaat veranderen doet het er echt allemaal niet toe. Want het zal niet worden teruggedraaid. En als gebruiker heb je er maar aan te wennen -O-


Dat klinkt wel erg deprimerend hoor Koper. Ik verwacht dat Bart als hij weer op de been is gewoon even meekijkt met deze discussie. En vaak genoeg kan er dan ook wel wat veranderen.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38715
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:30

Met het in elkaar schuiven van de topics wanneer de fototopic tussen de niet fototopics komen geeft dat inzicht. Het heeft inderdaad geen nut wanneer er alleen fototopics in staan :) Dit verduidelijkt het misschien beter.

Verder idd even Bart afwachten, hij weet van de mogelijkheden en/of oplossingen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:32

Marjo schreef:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar werkt niet als álle topics zo'n icoontje krijgen. Ook als de foto's gebruikt worden ter illustratie maar het in de kern geen fototopic is :+ .


Misschien is de term fototopic ook wat ongelukkig gekozen. Het gaat denk ik om het feit dat er plaatjes/foto's/geef het een naam in de openingspost staan waardoor mensen met een minder grote databundel er misschien voor willen kiezen deze niet te openen

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:34

Polly schreef:
Marjo schreef:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar werkt niet als álle topics zo'n icoontje krijgen. Ook als de foto's gebruikt worden ter illustratie maar het in de kern geen fototopic is :+ .


Misschien is de term fototopic ook wat ongelukkig gekozen. Het gaat denk ik om het feit dat er plaatjes/foto's/geef het een naam in de openingspost staan waardoor mensen met een minder grote databundel er misschien voor willen kiezen deze niet te openen


Die foto's worden mobiel als het goed is überhaupt niet geopend, die moet je eerst zelf aanklikken toch?

Maar ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in de post van Koper. In geen van Bart zijn eerdere berichten is naar voren gekomen dat dit aangepast gaat worden namelijk.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:34

Ik snap het idee er achter wel.
Dadelijk 1 forum per onderwerp waar foto en discussie door elkaar staan.
En je zo kunt zien of het een discussie topic is of foto topic.

Maar bij eigen of active berichten Heb je al niet dat alleen maar 1 onderwerp in de lijst staat.
Dus heb je steeds dat irritante icoontje.

Plus wat al word gezegt te veel topics dat geen foto topic zijn. Wat er wel automatisch van gemaakt word.

Laat het dan mensen aanvinken. Dit is een foto topic

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 17:46

Ik ben jullie zeker niet vergeten maar m'n hoofd is te gaar om hier concreet iets mee te doen op het moment. Zoals Ods al zei heb ik een of ander virus te pakken, daardoor wel veel tijd om (heel langzaam ;) ) na te denken :) Eerst zorgen voor wat energie en dan kom ik hierop terug.

De huidige situatie is idd niet optimaal, kijken hoe we dat het beste kunnen verbeteren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 18:03

Vooral de geen foto topics dat wel maken vind ik knap irritant. Gelukkig heeft bokt 4 geen van deze extraatjes hopelijk blijft dat ook zo

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 18:39

BartVB schreef:
De huidige situatie is idd niet optimaal, kijken hoe we dat het beste kunnen verbeteren.

Ik denk dat in ideale plaatje van de meeste mensen die hier gereageerd hebben twee dingen aangepast worden:

- TS die zelf kan selecteren of iets een fototopic is of niet in plaats van dat baseren op het aantal posts in de OP. Ik volg zelf vrijwel geen fototopics, maar onder meer de F1 topic, singles topic en gametopics worden hier als fototopic aangemerkt
- Het 'pijltje' bij nieuwe berichten terugbrengen. Ik vermoed dat het foto-icoontje op die plek is gezet. Als je daar twee afbeeldingen naast elkaar kan zetten kun je het pijltje ook terugbrengen bij topics met ongelezen berichten

En derde zou dan de kleur van het icoontje zijn (het blauw uit het Bokt-logo ligt voor de hand), hoewel oranje bij mij persoonlijk meer in het thema past :+

Afbeelding

Is alleen de vraag wat er eenvoudig te realiseren valt :)

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 18:45

Bij mij gewoon dit hoor:
Als het hier blauw zou zijn :n

Afbeelding

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:03

Is het niet mogelijk om het even totaal terug te draaien en daarna alleen te implementeren in die topics die in de Fotoafdelingen van Bokt gezet worden? Dan het fotologo in een andere kleur, van mij part donkerblauw o.i.d.

Ik vind het heel naar zien dat een in memoriam nu ineens een fototopic is geworden, dat voegt me gewoon totaal niet.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:08

Maar die fotoafdelingen (alle ITP-fora) verdwijnen dus, dat is het punt. Om duidelijk te maken wat fototopics zijn, komt straks, als de hoeveelheid fora drastisch verminderd is, automatisch zo'n logo voor ieder topic met meer dan 5 foto's in de OP. Voor zover ik het kan volgen dus.
Of IM een apart forum blijft weet ik natuurlijk niet, anders zou je het daar (misschien) wel uit kunnen zetten. De HK zal ook wel blijven, mag ik hopen, en daar hoeft het ook niet, waar dat nu wel ook gebeurt.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:25

Het zou al veel schelen als het icoontje niet oranje zou zijn, dat werkt gewoon verwarrend.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:31

Dan zou het het mooiste zijn als je zodra de ITP-fora weg zijn, toch zelf kan kiezen om het logo voor je topic te zetten of niet. Vergeet je dat aan te klikken heb je pech, maar zo weet iedereen wel dat het een bewuste keuze is en dat het voorheem bij ITP geplaatst zou zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:32

Nu ben ik iemand die niet begrijpt dat het ITP fora weg zou moeten.
Wel dat het allemaal op 1 hoop kan.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:37

Tja ik zie de meerwaarde ook niet, vind het vooral irritant. Maar er is vast over nagedacht met een toekomstvisie. Ik moet wel een beetje grijnzen over Flarum, ben benieuwd of dat ooit zover gaat komen want het gaat er al 10 jaar over ofzo...? :=

Een minder opvallende kleur van dat fototoestelletje zou zeker helpen :j
Of dat ding achter de titel zetten.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:46

Beterschap Bart!

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:18

ElfBeau_067 schreef:
Bij mij gewoon dit hoor:
Als het hier blauw zou zijn :n

[ [url=m/M8sLxG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mja, die grijs-oranje look heb ik zelf gemaakt, ik miste dark mode nogal op Bokt :')

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:57

pmarena schreef:
Tja ik zie de meerwaarde ook niet, vind het vooral irritant. Maar er is vast over nagedacht met een toekomstvisie. Ik moet wel een beetje grijnzen over Flarum, ben benieuwd of dat ooit zover gaat komen want het gaat er al 10 jaar over ofzo...? :=
.


Is het nog niet verouderd intussen? :))

Ik ben nog steeds voor dat een gebruiker zelf een vakje aan kan vinken dat het weergeven moet worden als fototopic en alles wat nu ITP is een icoontje geven. Vraag me als developer ook af hoe gek phpbb in elkaar zit dat dat moeilijk zou zijn :D

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:12

Even gezocht met zoekwoord "Flarum" maar zie dat het in 2018 voor het eerst genoemd werd. Het voelt echt al veel langer geleden :=

Ach we zien het wel. Alles verandert en veranderingen van dingen waar je regelmatig mee werkt zijn vaker irritant dan prettig, vooral in het begin... maar als het goed is ga je op een gegeven moment wel de nieuwe features waarderen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:54

Beterschap, Bart!

Ik blijf ook steeds op de topics met fototoestel klikken omdat ik door de oranje kleur denk dat er een nieuw bericht is, om dan steeds weer bij de openingspost uit te komen :') Behoorlijk irritant.
Ik denk dat het echt al 100x beter is als het cameraatje gewoon donkerblauw of zwart is ofzo.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:04

Exitium schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Bij mij gewoon dit hoor:
Als het hier blauw zou zijn :n

[ [url=m/M8sLxG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mja, die grijs-oranje look heb ik zelf gemaakt, ik miste dark mode nogal op Bokt :')


Oh hahaha ik dacht al, kan je ineens dark mode aanzetten? :')

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:27

BartVB schreef:
Ik ben jullie zeker niet vergeten maar m'n hoofd is te gaar om hier concreet iets mee te doen op het moment. Zoals Ods al zei heb ik een of ander virus te pakken, daardoor wel veel tijd om (heel langzaam ;) ) na te denken :) Eerst zorgen voor wat energie en dan kom ik hierop terug.

De huidige situatie is idd niet optimaal, kijken hoe we dat het beste kunnen verbeteren.

En dat noemen ze het 'sterke geslacht' :Y)

De oldie-bokkies zijn heel benieuwd wat je gaat doen aan hun dagelijks beeld..
Vul ik even in, voor de oldtimers, ik incluis.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:35

Kunnen die foto logos niet achter de topic titels als ze percee al ongevraagd erbij worden gezet bij niet foto topics en niet meer verdwijnen vrees ik -O- ik zoek me nu rot naar wat volg topics die zeker geen foto topics zijn maar waar dat stomme ding voor gezet is. Ook mijn eigen topic ben ik nu steeds kwijt en moet ik heel erg naar zoeken.

Door dat irritante fototoestel ding zie je niet meer de topic titel meteen maar moet je echt naar rechts kijken en lezen wat er staat. En onbewust ga ik ervan uit dat het itp topics zijn, dus echte foto topics en registreer ik ze onbewust niet meer en door mijn grotere lettertype is het ook flink versprongen en bij de im topics ook nog eens erg ongepast in mijn ogen.

Kortom, mag je dan aub als topic opener de keus hebben of het erbij komt? Bij mobiel bokken openen de fotos toch al niet standaard :n en als het dan er verplicht bijgezet wordt en we er niet meer vanaf komen (de keuze waarom dit nu gedaan is mij nog steeds een raadsel :? ) -O- dan aub achter de titel ipv ervoor dan zie je de titel weer meteen, staat alles weer fatsoenlijk onder elkaar ipv versprongen. Kun je het nieuw bericht stipje weer beter zien en stoort het oranje ook minder. Maar het liefst geen iemand zelf de keuze ipv het door de strot te duwen want automatisch dus we kunnen het niet meer sturen als team |o

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:59

8nnemiek schreef:
Ik blijf ook steeds op de topics met fototoestel klikken omdat ik door de oranje kleur denk dat er een nieuw bericht is, om dan steeds weer bij de openingspost uit te komen :') Behoorlijk irritant.
Ik denk dat het echt al 100x beter is als het cameraatje gewoon donkerblauw of zwart is ofzo.


Ik heb precies hetzelfde! Als dat fototoestel gewoon blauw zou zijn, zou dat een hoop schelen.

Beterschap Bart!