Foto’s in spoiler

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
criollo_yess

Berichten: 1082
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:51

tienus63 schreef:
De gruwelijke foto’s staan inmiddels in spoiler.
Foto’s van dode schapen met een rode vlek in de wol plaats ik open en bloot.
Maar de foto’s van uit elkaar gerukte dieren, of het nu een schaap, hond, koe of paard is staan in spoiler.
Plus waarschuwing erbij.


Hier helemaal mee eens. Alternatieve middenweg is misschien een apart wolventopic met ALLEEN de meldingen én (gruwelijke) foto's te maken. En dan het huidige wolventopic als discussietopic openhouden met eventuele foto's in spoiler?

Fitzroy

Berichten: 25143
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:52

Ik scroll er doorheen dus zie het probleem niet. Van mij hoeft het niet in een spoiler, tegelijkertijd denk ik dat in dat topic vooral tegenstanders van de wolf zitten, dus die weten wel hoe gruwelijk de aanvallen zijn.

Het zou pas mooi zijn als er meer gruwelijke beelden in het nieuws komen. Dan kan de gemiddelde randstedeling zien hoe ‘lief’ de wolf is.

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:03

Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


+:)+

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:12

Jullie krijgen ook signalen ze wel te tonen, niemand komt er per ongeluk op uit....


Ik vind die beelden ook gruwelijk om te zien.
Iedereen met wat gevoel in zijn lijf zal ze verschrikkelijk vinden.
Behalve pro wolf denk ik....

Maar ze moeten getoond worden. Want DAT is de werkelijkheid.
Niet een spoilertje.
Je klikt al bewust op het wolventopic, ze komen niet zomaar als een pop up in je beeld gezoefd op elk willekeurig moment.
Dus zet ipv deze groene opmerking maar een andere neer;

Code
Dit is het wolven topic, hier word de realiteit getoond, dus heftige beelden zijn te zien.

Kan iedereen kiezen wat ze doen.





sterregoud schreef:
Captain schreef:
Daarnaast moet je ook echt zoeken naar het wolventopic, want Bokt houdt alles rondom de wolf zo stil mogelijk.
Misschien kun je nog een opmerking in de OP plaatsen dat er bloederige foto's te zien kunnen zijn, net als het 18+ topic en dat het dus je eigen keuze is om mee te lezen of niet.


Nou dit ! Het verbaast mij enorm hoe terughoudend bokt is met de berichtgeving omtrent de wolf.
De aanwezigheid van wolven vormt een grote en ernstige bedreiging voor iedereen met hobbyvee, en voor het houden van pony’s en paarden. Ook zoiets als een buitenrit kunnen maken, kan weleens tot het verleden gaan behoren.
Maar toch elke keer weer mooi plaatjes bij de nieuwsberichten.


Dit is bokt beheer bang van Koffeman die de media bepaald?
Of wat is het toch?!

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:14

8nnemiek schreef:
Onali schreef:
Zolang het slachthuizen in Nederland betreft en zonder peta of al die andere veganbs heb ik daar geen problemen mee.
Waar ik wel problemen mee heb is de zielige ondertoon van die organisaties.

Want bloed en ingewanden horen nu eenmaal bij het slachtproces.
Slachters die een selfie maken bij een dood dier, geen probleem mee. Beetje relativeren moet kunnen.

Zolang het dus objectief is, zoals de foto's van de aangevallen schapen, ezels en pony's moeten de jou genoemde foto's ook kunnen.

Dus als een vegan een foto maakt van een mishandeld dier dan mag dat niet op bokt, maar als een vleeseter dat doet dan mag het wel?
En wat als we dat ook bij schapen doen? Als de boer die foto plaats mag het niet, want die is anti-wolf.. maar als een vegan de foto plaatst dan mag het wel?
Dat is natuurlijk een redenatie die kant nog wal slaat.

Er is een tijd geleden een undercover actie geweest van iemand in een slachthuis. Dramatische beelden, en bijvoorbeeld verhalen van een varken dat levend aan een poot de lucht in werd getild en waarbij de poot afscheurde terwijl het dier leefde. Dat soort plaatjes, is dus prima ongecensureerd op bokt? Of moeten we dan eerst vragen of de fotograaf wel vlees lust? :+


Niet zo dom doen, je snapt prima wat ik bedoel.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:16

Waarom worden de foto's uberhaupt toegestaan? Dit staat letterlijk in de Bokt regels. Als je het daar niet mee eens bent kan je meepraten op een ander forum en/of op facebook.


Citaat:
Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.

Bron: Bokt regels

Ik zou het eerlijker vinden als de foto's sowieso niet toegestaan worden. Regels zijn regels.

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:17

Jullie zijn net een stel kinderen dat hun zin niet krijgt.

Jullie zijn hier te gast. Klaar.
Geen reden voor dwingelandij of onaardig/persoonlijk worden.

Zoek een ander medium of begin er zelf 1.

Jullie zijn simpelweg niet in de positie om iets af te dwingen.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:18

Beftreft de voorpagina
Bang om de werkelijkheid te tonen onder de smoes mag niet.
VN staat ook zelden wat op.

Want oh nee facebook mag niet.
Neem als nieuwsredactie contact op met de dierenartsen praktijk van het eerder getoonde filmpje; mogen wij dat op bokt plaatsen.
Denk dat er een grote ja graag komt.
Nee dat doen we niet, plaatsen een dom ongeluk uit het buitenland want we willen bewustwording creëren.
Nou betreft de wolf mag er nog heel wat bewustwording komen

betreffende filmpje, geen enge beelden.
https://fb.watch/qDXvzGxBSD/

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:20

DuoPenotti schreef:
Beftreft de voorpagina
Bang om de werkelijkheid te tonen onder de smoes mag niet.
VN staat ook zelden wat op.

Want oh nee facebook mag niet.
Neem als nieuwsredactie contact op met de dierenartsen praktijk van het eerder getoonde filmpje; mogen wij dat op bokt plaatsen.
Denk dat er een grote ja graag komt.
Nee dat doen we niet, plaatsen een dom ongeluk uit het buitenland want we willen bewustwording creëren.
Nou betreft de wolf mag er nog heel wat bewustwording komen

betreffende filmpje, geen enge beelden.
https://fb.watch/qDXvzGxBSD/

Het onderwerp maakt geen drol uit in deze context. Het uberhaupt plaatsen van deze beelden MAG NIET. Je mag al blij zijn dat Bokt hun eigen regels aan de laars lapt en het in spoiler toestaat. ;)

Dreamboy

Berichten: 2461
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:21

Hoewel ik vind dat de waarheid gezien mag worden, ben ik bang dat er geen keuze is. Geen idee hoeveel werk het is om alle foto's in een spoiler te plaatsen maar dat is altijd nog beter dan dat ze helemaal niet meer geplaatst mogen worden.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:21

Dus de werkelijkheid tonen mag niet....

Zullen we de filmpjes van Helgstrand dan ook verbannen?

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 11:23

Boras schreef:
Jullie zijn net een stel kinderen dat hun zin niet krijgt.

Jullie zijn hier te gast. Klaar.
Geen reden voor dwingelandij of onaardig/persoonlijk worden.

Zoek een ander medium of begin er zelf 1.

Jullie zijn simpelweg niet in de positie om iets af te dwingen.

Ik begrijp je niet.
Zijn "jullie" degenen die de foto's wel met spoiler of niet met spoiler geplaatst willen zien?
En waarom zijn dat dan dwingelanden?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:24

DuoPenotti schreef:
Dus de werkelijkheid tonen mag niet....

Zullen we de filmpjes van Helgstrand dan ook verbannen?

Daar kan je inderdaad ook gewoon op temmen. Maar om in jouw woorden te spreken "die waarheid" telt niet?

Als ik nu een topic open over alle gruwelijkheden die slachthuizen veroorzaken. Dat mag. Maar ik mag daar geen foto's en videos plaatsen over hoe gruwelijk die dieren mishandeld worden zodat men vlees kan eten. Of vind je ook dat dat topic wel zou mogen bestaan? Zodat mensen eens stoppen met vlees eten uit zulke slachthuizen?

Of geldt het belang van het tonen van "de waarheid" alleen op het gebied van de wolf?

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:24

DuoPenotti schreef:
Dus de werkelijkheid tonen mag niet....

Zullen we de filmpjes van Helgstrand dan ook verbannen?


Mag wel, in spoilers.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 11:24

Ja hoor MarlindeRooz. Als jij dat topic wilt openen met bewustwording over slachthuizen is dat prima.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:25

Boras schreef:
DuoPenotti schreef:
Dus de werkelijkheid tonen mag niet....

Zullen we de filmpjes van Helgstrand dan ook verbannen?


Mag wel, in spoilers.

Nee eigenlijk mag het dus niet, maar de mods lappen hun eigen regels aan de laars om jullie tegemoed te komen. En staan de foto's dus wel toe. Mits in spoiler.

Daar mag je al heel blij mee zijn want eigenlijk mag het dus niet op Bokt.nl. Daar stemde je mee in toen je een account aanmaakte.

rien10 schreef:
Ja hoor MarlindeRooz. Als jij dat topic wilt openen met bewustwording over slachthuizen is dat prima.

Was maar een voorbeeld hoor. Maar nee ik mag dus geen topic met foto's met dierenmishandeling maken. Dat mag over geen enkel onderwerp.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 06-03-24 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:25

rien10 schreef:
Boras schreef:
Jullie zijn net een stel kinderen dat hun zin niet krijgt.

Jullie zijn hier te gast. Klaar.
Geen reden voor dwingelandij of onaardig/persoonlijk worden.

Zoek een ander medium of begin er zelf 1.

Jullie zijn simpelweg niet in de positie om iets af te dwingen.

Ik begrijp je niet.
Zijn "jullie" degenen die de foto's wel met spoiler of niet met spoiler geplaatst willen zien?
En waarom zijn dat dan dwingelanden?


Het staat er anders vrij duidelijk.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:28

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:
Dus de werkelijkheid tonen mag niet....

Zullen we de filmpjes van Helgstrand dan ook verbannen?

Daar kan je inderdaad ook gewoon op temmen. Maar om in jouw woorden te spreken "die waarheid" telt niet?

Als ik nu een topic open over alle gruwelijkheden die slachthuizen veroorzaken. Dat mag. Maar ik mag daar geen foto's en videos plaatsen over hoe gruwelijk die dieren mishandeld worden zodat men vlees kan eten. Of vind je ook dat dat topic wel zou mogen bestaan? Zodat mensen eens stoppen met vlees eten uit zulke slachthuizen?

Of geldt het belang van het tonen van "de waarheid" alleen op het gebied van de wolf?


ja ga ik voortaan ook heel flauw op temmen...Willen ze flauw bokt, kan dat.


Ja van mij mag dat.
Als dat beelden zijn die gewoon eerlijk zijn verkregen.
Want ook dat moet stoppen, net zo goed.
Gewoon slachten vind jij misschien gruwelijk ik niet.
Maar als dat fout gaat, ja dat mag van mij getoond worden. Van mij mogen die slachthuizen ook veel harder gestraft worden bij misstanden.

Maar wel eerlijk gemaakte beelden, zoals bij de wolf ook is.
Geen inbraken en andere illegaliteiten.

Maar dat is heir verder enorm offtopic, dus dit was mijn laatste reactie op vegan berichten.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 11:28

@Boras Ik zeg niet dat jij het niet duidelijk hebt geschreven, ik zeg dat ik het niet begrijp. Het onbegrip zit aan mijn kant, in mijn brein.
Dus daarom vroeg ik om uitleg. Jammer dat je die niet wilt geven.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 06-03-24 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:28

Nou de Temmers zijn gevonden :')

Kinderachtig.

Je kan ook gewoon niet meelezen in het topic als je je zo laat kennen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:30

Wie zijn de temmers dan? :')
Ik kijk nooit in dat wolventopic hoor. Dat onderwerp boeit mij niet.

Welk onbegrip Rien10? Want het staat gewoon duidelijk in de regels wat de regels zijn. Als jij je daar niet aan wil houden kan je sancties verwachten.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 11:32

MarlindeRooz schreef:
Wie zijn de temmers dan? :')
Ik kijk nooit in dat wolventopic hoor. Dat onderwerp boeit mij niet.

Welk onbegrip Rien10? Want het staat gewoon duidelijk in de regels wat de regels zijn. Als jij je daar niet aan wil houden kan je sancties verwachten.

Boras schrijft "Jullie zijn net een stelletje kinderen"
Mijn vraag is dan: bedoel je de mensen (ik bijvoorbeeld) die de opmerking van de mods, dat foto's in spoilers moeten, afwijzen?
Dat is toch een legitieme vraag om verduidelijking? Ik heb helemaal niets over regels gezegd, ik vraag gewoon iets.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:33

Maar waarom wijs je dat af? Het staat in de regels dat het niet eens mag. En jullie mogen het toch wel, maar dan in spoilers. Ik zou in jullie plaats zeggen; "bedankt dat het wel mag" en lekker verder gaan kleppen over de gevaren van de wolf.

Jessix

Berichten: 16465
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:34

Ik volg het topic evenals de facebook pagina’s waar naar verwezen wordt. De foto’s zijn de realiteit en voor sommige mensen maakt het helaas al deel uit van hun dagelijkse bestaan. Ik vind dat we daar niet van weg moeten kijken, zeker omdat de echt gruwelijke foto’s al met waarschuwing in een spoiler staan.

En ja, foto’s en filmpjes van wantoestanden in slachthuizen kijk ik ook nog steeds. ;)

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 11:35

Jessix verwoord het goed MarlindeRooz. Zo sta ik er ook in.