Foto’s in spoiler

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:40

MarlindeRooz schreef:
Maar dat mag simpelweg gewoon niet. Dus dat kan je wel willen. :D

Ik wil ook genoeg dingen, bijvoorbeeld lekker over de vluchtstrook langs een file rijden. Maar niet alles kan. :D

Precies. En dat heb ik al op pagina 4 of zo aangegeven.
Dat neemt niet weg dat ik het wil.

rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:42

Qimm schreef:
rien10 schreef:
Dat als iemand (wolven lover of wat dan ook) googled en op bokt uitkomt (niet ondenkbeeldig) de naakte, ruwe waarheid ziet.

En dan? Dan klikken ze het weg omdat dat niet is wat ze willen zien.

Tja, ik kan niet de hele wereld redden :D

DuoPenotti

Berichten: 29834
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:42

sterregoud schreef:
Er is zoveel misinformatie. Een bioloog nota bene beweert dat een paar rammen bij je ooien zetten de dieren veilig houdt. Ze zit blijkbaar niet in de meldingsgroepen, want dan was alllang duidelijk geworden dat er al tig rammen gedood zijn door een wolf/wolven.

Ik denk zelf dat juist al die misinformatie en het makkelijk, laks doen over de impact van wolven in ons land er mede voor zorgt dat een deel juist wel graag de foto’s zo openlijk laat zien. In een uiterste poging om toch de urgentie aan te tonen.

Dit
dit is voor mij de enige reden dat ik wil dat ze in beeld komen.

Want de misinformatie door de zogenaamde wolven experts zoals Lelieveld worden klakkeloos overgenomen.
Eerder werden er veel minder foto's geplaatst, maar dan zie je dat er ook op bokt nog steeds onzin word verkondigd, echt dikke vette al lang achterhaalde onzin, zie inderdaad dit topic door mensen die er beroepshalve toch echt meer van zouden moeten weten.

En ja vandaaruit is er de drang gekomen om de foto's wel te plaatsen, ja shockerend, maar wel waarheid... Pure onvervalste dagelijkse waarheid.
Ook de pony van Mekel bijvoorbeeld, onze wolven deskundige en afrasterings expert die ook wel dacht dat een aanval in een groep niet gedaan werd. Want de pony's zouden er wel van leren.
Na dode paard 2 heeft hij ze uit het gebied gehaald. Ook niet gaan afrasteren, nee weg halen, want ook daarvan weet hij heel goed dat dat niet werkt.
Om even een voorbeeld te geven aan hoe pro wolf werkt.

Dus ja die foto's staan er om die onzin kracht bij te zetten.
Want op de geplaatste link werd niet geklikt. Op een spoiler word ook niet geklikt.
En zo staat er alleen wat tekst en blijkbaar komt dat niet binnen, want anders zou men op bokt, waar we allemaal paarden hebben in het buitengebied, geen onzin meer gedeeld worden.
Dan had men er al van geleerd. Al vóórdat er foto's geplaats werden.

Maar als er ook maar iemand die op bokt komt, ook via google, juist door de foto's denkt, wow dat heb ik nog nooit gezien, eens het wolven sprookje loslaat, dan is dat gewonnen.
Zonder foto's gaat dat alvast nooit gebeuren...

rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:42

Mellow schreef:
Het had misschien wel geholpen als er ook meteen wat mee gedaan was dan. Want de meldingen werden al weken zo geplaatst en "ineens" was daar het groene bericht.

Denk dat diegene die de moeite neemt om de meldingen te plaatsen hier dan gewoon gehoor aan had gegeven.

Kan me niet herinneren dat er mensen daadwerkelijk in het topic gereageerd hebben liever de foto's in spoiler te zien en de gruwelijke foto's werden al in spoiler gezet.

Mochten er wel mensen zijn die dat hebben gevraagd heb ik dat gemist.

Mijn inziens had er dan gewoon eerder actie op ondernomen moeten worden.

Jawel, die zijn er geweest. Onali volgens mij.

Wintu

Berichten: 3050
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:43

MarlindeRooz schreef:
Wintu schreef:
En wat is de waarheid dan volgens jou.

Dat foto's van geweld plaatsen gewoon niet toegestaan is hier op Bokt.

Tja dan kun gaan discussiëren of die fotos onder de definitie geweld vallen. Dier die dier doodt is dat geweld volgens de dikke van Dale?

rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:44

DuoPenotti schreef:
sterregoud schreef:
Er is zoveel misinformatie. Een bioloog nota bene beweert dat een paar rammen bij je ooien zetten de dieren veilig houdt. Ze zit blijkbaar niet in de meldingsgroepen, want dan was alllang duidelijk geworden dat er al tig rammen gedood zijn door een wolf/wolven.

Ik denk zelf dat juist al die misinformatie en het makkelijk, laks doen over de impact van wolven in ons land er mede voor zorgt dat een deel juist wel graag de foto’s zo openlijk laat zien. In een uiterste poging om toch de urgentie aan te tonen.

Dit
dit is voor mij de enige reden dat ik wil dat ze in beeld komen.

Want de misinformatie door de zogenaamde wolven experts zoals Lelieveld worden klakkeloos overgenomen.
Eerder werden er veel minder foto's geplaatst, maar dan zie je dat er ook op bokt nog steeds onzin word verkondigd, echt dikke vette al lang achterhaalde onzin, zie inderdaad dit topic door mensen die er beroepshalve toch echt meer van zouden moeten weten.

En ja vandaaruit is er de drang gekomen om de foto's wel te plaatsen, ja shockerend, maar wel waarheid... Pure onvervalste dagelijkse waarheid.
Ook de pony van Mekel bijvoorbeeld, onze wolven deskundige en afrasterings expert die ook wel dacht dat een aanval in een groep niet gedaan werd. Want de pony's zouden er wel van leren.
Na dode paard 2 heeft hij ze uit het gebied gehaald. Ook niet gaan afrasteren, nee weg halen, want ook daarvan weet hij heel goed dat dat niet werkt.
Om even een voorbeeld te geven aan hoe pro wolf werkt.

Dus ja die foto's staan er om die onzin kracht bij te zetten.
Want op de geplaatste link werd niet geklikt. Op een spoiler word ook niet geklikt.
En zo staat er alleen wat tekst en blijkbaar komt dat niet binnen, want anders zou men op bokt, waar we allemaal paarden hebben in het buitengebied, geen onzin meer gedeeld worden.
Dan had men er al van geleerd. Al vóórdat er foto's geplaats werden.

Maar als er ook maar iemand die op bokt komt, ook via google, juist door de foto's denkt, wow dat heb ik nog nooit gezien, eens het wolven sprookje loslaat, dan is dat gewonnen.
Zonder foto's gaat dat alvast nooit gebeuren...

Precies dit is ook mijn standpunt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:45

Tja dat is een kinderachtige discussie die ik als bijna Neerlandici (nog een paar maandjes :D ) best aan wil gaan. :D

Van dale zegt:

Citaat:
gebruik van wapens of lichamelijke kracht: geweld plegen; fysiek geweld;

Bron: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... nis/geweld

Dus ja ik zou zeggen een wolf heeft als dier een lichaam. En oefent daar kracht mee uit op een schattig schaapje of paard. ;)

Dus nee foto's van vermoorde schapen mogen niet op Bokt. Hoe nuttig een klein groepje radicale wolf-haters dat ook vindt.

Mellow

Berichten: 6492
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:46

We hoeven het poppetje niet bij de naam te noemen maar dan heb ik dat gemist.

Volgens mij willen we allemaal hetzelfde lijkt me. Dat je rekening met elkaar houdt toch?

Er is niet gezegd dat het niet geplaatst mag worden. Alleen dat het in spoiler moet. Denk dat je daarmee de water bij de wijn al hebt. Want ze hadden ook kunnen zeggen. Het mag helemaal niet meer.

Denk door door te blijven hakken op bepaalde punten ook niet mee gaat helpen een boodschap over te brengen.

BrankaZ

Berichten: 3895
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:46

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:
Omdat het voor sommige mensen moeilijk is om te accepteren dat "hun waarheid" niet dé waarheid is.

En wat is de waarheid dan volgens jou.

Waarheid is subjectief. Want hoe jij iets ervaart is anders dan bij anderen, daardoor ziet de ene persoon dingen anders dan anderen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:47

BrankaZ schreef:
Wintu schreef:
En wat is de waarheid dan volgens jou.

Waarheid is subjectief. Want hoe jij iets ervaart is anders dan bij anderen, daardoor ziet de ene persoon dingen anders dan anderen.

Dat foto's van geweld plaatsen eigenlijk niet mag op Bokt is objectief. Want dat is terug te vinden in de regels. :)

Dus de mensen hier kunnen hoog springen, laag springen, als een wolf springen of niet springen. Maar gelijk krijgen ze niet.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:48

Mellow schreef:
We hoeven het poppetje niet bij de naam te noemen maar dan heb ik dat gemist.

Volgens mij willen we allemaal hetzelfde lijkt me. Dat je rekening met elkaar houdt toch?

Er is niet gezegd dat het niet geplaatst mag worden. Alleen dat het in spoiler moet. Denk dat je daarmee de water bij de wijn al hebt. Want ze hadden ook kunnen zeggen. Het mag helemaal niet meer.

Denk door door te blijven hakken op bepaalde punten ook niet mee gaat helpen een boodschap over te brengen.


Dat denk ik ook. :j

BrankaZ

Berichten: 3895
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:50

MarlindeRooz schreef:
Dat foto's van geweld plaatsen eigenlijk niet mag op Bokt is objectief. Want dat is terug te vinden in de regels. :)

Dus de mensen hier kunnen hoog springen, laag springen, als een wolf springen of niet springen. Maar gelijk krijgen ze niet.

Ik ben het met je eens ;)

Merk dat ik het jammer vind dat er van meerdere kanten stug wordt vastgehouden aan de eigen denkbeelden. Als je ergens samen wil (en moet) uitkomen is het eerste dat je moet doen met een open blik naar elkaar luisteren en serieus nemen. Dat mis ik bij diverse mensen.

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:50

Dit gaat toch helemaal nergens over? Bokt heeft regels m.b.t het plaatsen van foto's. Ze komen ons tegemoet door te zeggen dat de foto's geplaatst mogen worden maar wel achter een spoiler. Wat is dan het probleem? Ze kunnen ook gewoon voet bij stuk houden en de foto's verwijderen. Dat willen we toch ook niet? Plaats ze gewoon achter een spoiler en laat iedereen vrij in de keuze of ze deze aan willen klikken of niet.

Marjo

Berichten: 37260
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:51

Mellow schreef:
We hoeven het poppetje niet bij de naam te noemen maar dan heb ik dat gemist.

Volgens mij willen we allemaal hetzelfde lijkt me. Dat je rekening met elkaar houdt toch?

Er is niet gezegd dat het niet geplaatst mag worden. Alleen dat het in spoiler moet. Denk dat je daarmee de water bij de wijn al hebt. Want ze hadden ook kunnen zeggen. Het mag helemaal niet meer.

Denk door door te blijven hakken op bepaalde punten ook niet mee gaat helpen een boodschap over te brengen.


En dat de moderators de volgende keer wel 2x nadenken voordat ze een compromis sluiten die eigenlijk tegen de regels van Bokt zelf ingaat ;)

Mellow

Berichten: 6492
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:51

MarlindeRooz schreef:
Tja dat is een kinderachtige discussie die ik als bijna Neerlandici (nog een paar maandjes :D ) best aan wil gaan. :D

Van dale zegt:

Citaat:
gebruik van wapens of lichamelijke kracht: geweld plegen; fysiek geweld;

Bron: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... nis/geweld

Dus ja ik zou zeggen een wolf heeft als dier een lichaam. En oefent daar kracht mee uit op een schattig schaapje of paard. ;)

Dus nee foto's van vermoorde schapen mogen niet op Bokt. Hoe nuttig een klein groepje radicale wolf-haters dat ook vindt.


Maar het word ook gezien als "natuur"... en natuurfoto's mogen wel.

Tja weet je dan kun je bezig blijven.
Want ik vind het toch wel een beetje grappig worden dat mensen hoe dan ook hun gelijk willen hebben maar daarin alleen hun eigen stukje daarbij pakken en het vermogen te relativeren of enigzins inleven in een ander opzij gooien.

BrankaZ

Berichten: 3895
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:51

Dreamboy schreef:
Dit gaat toch helemaal nergens over? Bokt heeft regels m.b.t het plaatsen van foto's. Ze komen ons tegemoet door te zeggen dat de foto's geplaatst mogen worden maar wel achter een spoiler. Wat is dan het probleem? Ze kunnen ook gewoon voet bij stuk houden en de foto's verwijderen. Dat willen we toch ook niet? Plaats ze gewoon achter een spoiler en laat iedereen vrij in de keuze of ze deze aan willen klikken of niet.

Volgens mij vat je dit topic en de boodschap daar vrij goed mee samen.

rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:52

MarlindeRooz schreef:
Tja dat is een kinderachtige discussie die ik als bijna Neerlandici (nog een paar maandjes :D ) best aan wil gaan. :D

Van dale zegt:

Citaat:
gebruik van wapens of lichamelijke kracht: geweld plegen; fysiek geweld;

Bron: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... nis/geweld

Dus ja ik zou zeggen een wolf heeft als dier een lichaam. En oefent daar kracht mee uit op een schattig schaapje of paard. ;)

Dus nee foto's van vermoorde schapen mogen niet op Bokt. Hoe nuttig een klein groepje radicale wolf-haters dat ook vindt.

Ik haat geen wolven. Ik vind dit onnodig radicaliserend, deze opmerking. Dit nodigt echt NIET uit tot wederzijds begrip en acceptatie van elkaars standpunten zonder het met elkaar eens te zijn.
Even de feiten:
Ik vind wolven mooie en intrigerende dieren.
Ik vind dat er in Nederland ruimte is voor welgeteld 0 wolven.
Dat maakt mij geen wolven hater.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:52

Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.

DuoPenotti

Berichten: 29834
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:52

Maar het stond de laatste tijd alweer in een spoiler, de groene opmerking nu was daarom ook zo raar. En ja dan ontstaat er discussie.
En ja als het er dan over gaat is de spoiler mijn inziens onzin, want daar klikt niemand op.

Bokt zou voor zijn doelgroep weidedier/ paard op mogen komen.
Regels zijn door het hele forum anders, want offtopic word nergens gemodereerd op bokt, maar wel op VN bijvoorbeeld. prima, je moet het maar weten...
Dus ja of ergens wel of niet foto's mogen staan is maar net wat men als regel maakt.
Dus hakken het zijn regels dus..
nee we hebben 20 uitzonderingen in regels dus....
Dat is meer van toepassing.

rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:53

BrankaZ schreef:
Dreamboy schreef:
Dit gaat toch helemaal nergens over? Bokt heeft regels m.b.t het plaatsen van foto's. Ze komen ons tegemoet door te zeggen dat de foto's geplaatst mogen worden maar wel achter een spoiler. Wat is dan het probleem? Ze kunnen ook gewoon voet bij stuk houden en de foto's verwijderen. Dat willen we toch ook niet? Plaats ze gewoon achter een spoiler en laat iedereen vrij in de keuze of ze deze aan willen klikken of niet.

Volgens mij vat je dit topic en de boodschap daar vrij goed mee samen.

In mijn OP vroeg ik het waarom.
Daar is al lang en breed antwoord opgegeven. Dus wat mij betreft is er geen "probleem" alleen de wens om het anders te willen.
Niet alle wensen in het leven worden igewilligd.

Mellow

Berichten: 6492
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:54

Dreamboy schreef:
Dit gaat toch helemaal nergens over? Bokt heeft regels m.b.t het plaatsen van foto's. Ze komen ons tegemoet door te zeggen dat de foto's geplaatst mogen worden maar wel achter een spoiler. Wat is dan het probleem? Ze kunnen ook gewoon voet bij stuk houden en de foto's verwijderen. Dat willen we toch ook niet? Plaats ze gewoon achter een spoiler en laat iedereen vrij in de keuze of ze deze aan willen klikken of niet.


Juist, alleen denk dat de schoen wringt dat dit pas later is aangegeven. Dus het mocht bij wijze van eerst wel en nu "ineens" niet meer. Voor het gevoel dan hè.

Maar soit dan waren ze wat later ermee.

Het mag nog in spoiler, punt.

En als er op door gehakt blijft worden mag het straks helemaal niet meer.

BrankaZ

Berichten: 3895
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:54

MarlindeRooz schreef:
Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.

Wow! Ik ben het erg met je eens hoor, maar deze opmerking schiet bij mij wel verkeerd.
Dit is dus het de kop indrukken van de ervaring en zorgen van mensen. Als je met elkaar over dingen in gesprek wil blijven moet je vooral niet op deze wijze de mensen hun zorgen en beleving bagatelliseren.

rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:55

DuoPenotti schreef:
Maar het stond de laatste tijd alweer in een spoiler, de groene opmerking nu was daarom ook zo raar. En ja dan ontstaat er discussie.
En ja als het er dan over gaat is de spoiler mijn inziens onzin, want daar klikt niemand op.

Bokt zou voor zijn doelgroep weidedier/ paard op mogen komen.
Regels zijn door het hele forum anders, want offtopic word nergens gemodereerd op bokt, maar wel op VN bijvoorbeeld. prima, je moet het maar weten...
Dus ja of ergens wel of niet foto's mogen staan is maar net wat men als regel maakt.
Dus hakken het zijn regels dus..
nee we hebben 20 uitzonderingen in regels dus....
Dat is meer van toepassing.

Daar ben ik het mee eens DP, maar dat verandert niets aan het feit dat het de regels zijn. Kromme regels, rare regels, je kan er iets van vinden. Maar het is zo.

Mellow

Berichten: 6492
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:56

MarlindeRooz schreef:
Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.


Dus jij gaat nu even bepalen voor de ander wat wel en niet belangrijk is?

Sommige willen er niet de hele dag mee bezig zijn. Liever niet. Die zitten gewoon midden in de ellende.

Dat is niet een kwestie van kiezen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:57

BrankaZ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Het is voor een kleine groep mensen gewoon heel lastig om te begrijpen dat er mensen zijn met grotere problemen dan "de wolf". :) Er zijn mensen die het heel belangrijk vinden om elke dag bezig te zijn met de aanwezigheid van de wolf. Dat is gewoon maar bij een heel select groepje mensen zo. En de rest van de mensen wil ook gewoon niet elke dag er mee bezig zijn omdat ze andere prioriteiten in hun leven hebben.

Wow! Ik ben het erg met je eens hoor, maar deze opmerking schiet bij mij wel verkeerd.
Dit is dus het de kop indrukken van de ervaring en zorgen van mensen. Als je met elkaar over dingen in gesprek wil blijven moet je vooral niet op deze wijze de mensen hun zorgen en beleving bagatelliseren.

Dat wil ik ook niet. Ik wil alleen maar duidelijk maken aan de anti-wolf-groep dat hun grote zorgen niet gedeeld worden door iedereen. En dat ze dat ook niet op kunnen leggen aan andere mensen.