Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 22:18

Een tijdje terug heeft Nikitaatje hier op bokt een advertenties geplaats waarin zij paardenartikelen te koop aanbood.

Onder andere Egnie, _Marleen_, Rukaro, Ddees en mandiiee hebben iets van haar gekocht, maar nooit ontvangen. Er zijn op verschillende manieren contact met haar gezocht, maar helaas heeft dat niet mogen baten.

Zijn er meerdere mensen die ooit iets van haar gekocht hebben en dat niet hebben ontvangen? Of zijn er mensen met meer informatie? Stuur dan een pb.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:19

ik weet dat je mod bent, maar mag dit zo?

Niet dat ik het normaal vind wat er gebeurd... maar je weet allicht de omstandigheden niet.
Hoop voor jullie dat het opgelost wordt.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 22:28

We hebben op allerlei manieren geprobeerd contact op te nemen met haar en ze wist dat ze binnen 24 zou moeten reageren, maar dat heeft ze niet gedaan. Dan zijn dit de gevolgen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:30

Aangezien er op geen enkele manier door haar gereageerd wordt op pb's van mods (die wel gelezen zijn).... en er toch wel wat gebruikers dedupeerd zijn is dit beheer/mods/mids in goed overleg besloten.

Als ze de pb kan lezen, kan ze ook een antwoord typen......... al is het maar dat ze nu even niet op de materie in kan gaan.

Ddees
Berichten: 594
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Stein

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:15

Marleen, Mandiiee en ik hebben aangifte gedaan bij de politie. Ik hoop dat elke gedupeerde aangifte gaat doen. Alleen dan kan de politie iets ondernemen.

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:18

Wel erg heftig

Je kunt het op die manier doen, maar ook op de volgende >

Citaat:
En meestal 1keer in de drie maanden ofsow gaan we alle winkels leegshoppen haha dat doe ik dan met mijn shopartner Danielle,bailykarlos op bokt (beste vriendin,en stalgenoot).


Dit staat in haar profiel, en bailykarlos was gisteren nog actief aanwezig.
Kun je haar toch vragen of er iets aan de hand is en eventueel dan pas na reactie of reden actie op deze wijze ondernemen.

Anoniem

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:20

juno1, ze heeft haar pb's geopend, dus als je goed gelezen had heeft het weinig zin om het via een vriendin te doen, als ze geen zin heeft om te reageren krijg je dit.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:22

Hmm, dit soort dingen had ik niet van Nikitaatje verwacht eigenlijk... Wel erg raar dat ze niet reageert, en het is ook zéér vervelend voor de kopers natuurlijk..

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:25

Zolang iemand niet gehoord is ben je in nederland nog steeds onschuldig.
Kan net zo goed door een familielid of broertje of zusje zijn gedaan dat komt hier wel vaker voor.

En als ze wel de boel oplicht is dat een kwalijke zaak die zal worden opgelost.
Maar bailykarlos is haar beste vriendin en stalgenoot staat in het profiel, simpel om die dan te vragen of ze nog bij het paard is verschenen en of te horen dat er werkelijk ergens iets aan de hand is.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:26

Nee Juno1, Mods hebben pb's verstuurd......... zijn er al langer dan even mee bezig. Uiteindelijk zijn de credits verspeeld.

Mevrouw in kwestie heeft meer dan genoeg ruimte en mogelijkheden gehad om te reageren. Ze heeft in iedergeval de pb's van de mods gelezen....... had ze ook op kunnen reageren.

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit een heftig besluit is om het zo proberen op te lossen, en niet leuk voor de mevrouw in kwestie....... maar het aantal gedupeerde bokkers is gewoon te groot om dit zo maar te laten gaan.

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:36

Ik begrijp jullie standpunt wel en ook dat de kopers beschermd moeten worden tegen dit soort vaak voorkomende praktijken.
Maar is er dus ook contact geweest met die stalgenoot /vriendin ?
Als die namelijk meldt dat ze niet meer bij haar paard is verschenen dan is er meer aan de hand.
Mocht ze melden dat ze iedere dag trouw verschijnt, tja dan moet je doen wat je moet doen.
Ik heb alleen geleerd dat je sneller iemand kunt betichten van iets waar de persoon buiten kan staan.
( heb als admin op het forum ook meerdere postings gehad die door 2 broers werden gedaan, de ene beschaaft en de ander met de bedoeling al zijn vunzigheid neer te zetten.
Bij de melding van een ban werd duidelijk dat het broertje met die zijn account misbruik maakte )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:43

of ze wel of niet bij haar paard komt maakt niet uit.... de pb's zijn gelezen, en dit is niet iets wat net speeld........ dit is al langer aan de gang.

Ik reageer hier als mid zijnde en ik kom in dit geval op voor de belangen van de gedupeerden.

Mocht er wat aan de hand zijn had ze een legio mogelijkheden gehad om dingen op te lossen, eventueel via haar shopmaatje.

Haar stalgenoot had ook een bericht namens haar kunnen versturen aan het modteam.

In dit geval vind ik het geoorloofd om te kijken in hoeverre er mensen benadeeld zijn.

let wel goed op, de mensen hebben al wel betaald, maar hebben niks ontvangen.

Dus stel dat het inderdaad iets ergs is........ dan heeft ze geld gekregen op haar bankrekening waar ze niks van weet....... had ze daar achteraan kunnen gaan.

Ddees
Berichten: 594
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Stein

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:47

Deze mail kreeg _Marleen_ van Bailykarlos vrijdag 29 september:

Hoi,

Ik heb Nikita net gebeld. Ze is op dit moment niet thuis.
Maar ik zit haar echt achter haar broek aan op internet (bokt) op te zoeken.

Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat dit morgen geregeld is.

groetjes Danielle

Ze vind het heel erg. En voor zover ik weet weet zij van deze hele acties tegen haar op bokt niks af.

Ze belt me zodra ze thuis is en dan gaan we het samen af handelen met moderators en dergelijke.

_________________

Maar tot op heden nog geen reactie!

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:02

vriendinnen willen hier niet graag mee opgezadeld worden. ik heb dit zelf ook gehad en was hier dus niet van gediend was ooit een keertje een pb via mijn account naar die persoon gegaan omdat het echt even moest en ben daarna suf gepbt waar ik dus echt niet op zat te wachten. ik ehb in elk geval geen ervaringen met haar...

Anoniem

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:05

hoop dat het snel geregeld word iig, toch raar als ze helemaal niet reageerd, lijkt me ook niet fijn als je naam hier zo op bokt staat..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:33

Als het wordt opgelost zullen we daar ook zeker een melding van maken.

MikeRick

Berichten: 902
Geregistreerd: 18-04-05

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:52

Ik vindt dit wel een goeie actie, als je iets verkoopt en er geld voor krijgt moet je het ook gewoon opsturen of netjes reageren naar de kopers met de reden van vertraging.

Waarschijnlijk reageerde ze ook al niet op de pb's van de kopers want anders hadden de moderators deze actie niet hoeven te doen.

Verder denk ik dat het beter is dat je nu een paar gedupeerde hebt ipv tientallen en laten we eerlijk zijn niemand zou die gedupeerde willen zijn of het nou om 5 of 100 euro gaat maakt in deze niet uit.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 03:17

juno1 de mods weten echt wat wel en niet kan op bokt hoor

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:29

KiWiKo schreef:
Aangezien er op geen enkele manier door haar gereageerd wordt op pb's van mods (die wel gelezen zijn).... en er toch wel wat gebruikers dedupeerd zijn is dit beheer/mods/mids in goed overleg besloten.

Als ze de pb kan lezen, kan ze ook een antwoord typen......... al is het maar dat ze nu even niet op de materie in kan gaan.

Wanneer zijn die pb's gelezen/verstuurd dan?
In haar profiel staat dat ze vanaf 19 september niet meer online is geweest.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:37

dat zeg ik dit loopt al een tijd Lachen.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:47

Ik vind het terecht dat dit gebeurt.
Mijn vriend is opgelicht voor een fiks bedrag via m.plaats, en daar doe je niets aan. De politie weet wie het is, heeft ook meerdere keren vastgezeten maar mijn vriend krijgt zijn geld niet terug. Nu is het hier geen kwestie dat de moderators er wél voor kunnen zorgen dat de gedupeerden hun geld terugkrijgen. Nee, maar dit is toch weer die "socale controle" van bokt die IK erg op prijs stel.
Gedupeerden zijn gedupeerden, of dat nou via bokt is of een andere site. Maar hier kan er verder op ingegaan worden door mods e.d. voordat je naar de politie zou stappen.
En IK ben van mening dat dit niet zomaar gebeurt, aan verscheidene mensen niets te laten horen als zij hun geld hebben gegeven. En die zullen ook al wel meerdere malen gepbt hebben naar de persoon in kwestie. Dus dit komt niet zomaar van gisteren. Ik vind dat dit de mods e.d. hun grootst recht is, om algemeen aan bokt te vragen of iemand iets weet. Het is geen beschuldiging, maar ze zoeken het uit. En dat vind ik goed!

chally

Berichten: 147
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: Rotjeknor (overschie)

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:50

Goed hoor dat jullie hier wat aan doen ,er zijn mensen zat die echt voor hun "nieuwe spulletjes" moeten sparen,en ik vind zulke dingen dan echt te erg!!

mandiiee

Berichten: 808
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:18

ik ben dus ook bedrogen door haar en ik ga deze week aangifte doen, de politie vertelde wel dat ze een bekende is daar dus ze zal het al vaak gedaan hebben

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:35

Ik vind het eigenlijk geweldig dat jullie zo omgaan met gedupeerde bokkers..
Moet ze haar artikelen die ze verkocht heeft ook maar daad werkelijk opsturen...

En misschien een les voor andere bokkers die voor oplichting willen gaan hier op bokt Knipoog

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: Meerdere mensen slechte ervaring met Nikitaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:49

Heey

Dit loopt idd al een tijdje bij mij, ben vanaf 4 september mijn geld kwijt en heb de 15e voor het laatst iets van haar gehoord, daarin schreef ze dat ze niet begreep dat ik het nog niet ontvangen had en de andere aan wie ze iets had verkocht het ook nog niet binnen hadden. Volgens haar was het de 9e opgestuurd, wat ik zowieso niet geloof, want het zou wel ERG toevallig zijn als er iets fout zou gaan bij 5 [!!!] mensen.
Ik heb de 29e aangifte gedaan, dus het loopt i.i.g. bij mij, Ddees en mandiiee gaan maandag, dat moet z.s.m. omdat ze de zaken dan aan elkaar gaan koppelen. Dit gaat dus echt serieus richting oplichting dus Scheve mond

@chally:
Ja, idd. Ik werk ook hard om zulke dingetjes te kunnen kopen, moet hier een maand kranten voor lopen... Nou gaat het hier niet om duizenden euro's, maar het is wel zonde dat ik het nu kwijt ben, kan ik zoveel andere dingen voor doen..

xxx