Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 00:11

oef dat is wel poedersuiker, maar ik begrijp het dan! het zal vast niet fijn voelen voor hem, hopelijk geneest het snel en goed! wel fijn dat de fysio kosten dan niet de pan uitlopen zeg maar

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:09

Oeh, ik ken de Kuvasz wel. Vind ze erg gaaf <3

KC, ik had ook nog nooit (bewust) een kelpie of cattle dog gezien voordat ik ging oriënteren voor Dundy en Dexter. Kom ze nu ook nooit tegen. Kan het op één hand tellen :Y)

Skye is echt super schattig <3 Herken Dexter er wel in.

Hier ook een verzekering overwogen voor de honden maar niet gedaan. Dundy al bekend met "rugproblemen " (bleek niks te zijn) dus alles op dat vlak wordt niet vergoed. En Dexter heeft zn poot kapot gehad dus daar zullen ze meteen enorm veel ook wel op terug vallen. Kostte me voor twee honden zo'n €70 per maand voor de dingen die ik vergoed wil hebben. Dat spaar ik liever per maand voor ze (en doe ik ook). De kleine lettertjes zijn erg belangrijk bij verzekeringen.

Succes iedereen die morgen op show gaat!

Wij hebben vandaag weer een super priveles behendigheid gehad *\o/* Dundy beter leren sturen en Dexter loopt gewoon met plezier en zonder angst een rondje met tunnel, band en sprongen *\o/*

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:27

Ik heb wel een verzekering voor Skip. Wat Olly nu heeft uitgehaald, had ook Skip kunnen zijn. Die rent als een malle door de struiken heen, dat dat tot nu toe goed is gegaan..... :=

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 06:13

Kuvasz super gaaf ras maar niet voor de gemiddelde Nederlander.

Succes met Ollie wat een ellende joh! Hier ook van die onbezonnen idioten. Maar ze lijken op te letten. Onlangs met 4en 2 weilanden en totaal 4x prikkeldraad doorkruisd en niet 1 wondje gelukkig.

Verzekering is niet grappig bij 6 honden waarvan 3 herplaatsers dus duurder in verzekering en 3 herders dus ook erg duur. Hier dus gewoon zelf opzij leggen

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 06:48

Word pittig iante! Arme Olly.

Hier alleen de uitgeplaatste pup verzekerd. Onze honden hebben nooit iets *klopt af*
Maar voel er weinig voor om een vriendschap te verpesten als er toch iets gebeurd met de pup.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:49

Pff ik ben ook weer bijgelezen. Had gisteren hele dag show en hops, zo weer een paar paginas erbij..

Verzekering heb ik niet maar ik spaar elke maand een vast bedrag voor de dieren waar inmiddels een leuk bedrag opstaat dus maak ik me niet direct zorgen om financien.

Iedereen die vandaag show heeft, good luck!!

Ik was gisteren in dortmund. Elin werd 1ste uitmuntend tussenklasse teef (dus 2 CAC, dubbele telling deze show) bij beste teef helaas geen plaatsing maarja ze is dan ook nog geen 16maanden..

Ons oppashondje (die geen oppashondje meer is maar een blijvertje.. :Y) ) werd 4de in een grote keugdklasse teefjes en haar broer werd derde in de jeugdklasse reu.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 09:40

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Die blauwe merle?( ik scheld haar vast uit nu?)

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:16

Gefeliciteerd Diandra! Mooie resultaten.

Hier Skye wel verzekerd, meteen vanaf dat ik haar heb. Ze is veel actiever dan mijn vorige hond dus vond ik het wel een fijn idee. Ook steriliseren zit erbij dus het eerste jaar haal ik er al uit.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:57

Gefeliciteerd Diandra!

mvdende schreef:
Ik heb wel een verzekering voor Skip. Wat Olly nu heeft uitgehaald, had ook Skip kunnen zijn. Die rent als een malle door de struiken heen, dat dat tot nu toe goed is gegaan..... :=

Ja Olly gaat door het hele bos op mega snelheid. Ziet echt zo´n witte vlek af en toe voorbij schieten. Dacht eerder dat die nog eens in een tak zou rennen in zijn borst ofzo, maar hij let wel goed op waar die heen loopt. Dat in zijn poot is een vreemd ongelukje, vraag mij echt af hoe die dat gedaan heeft, dat zijn kussentje achter er ook helemaal afhing.

Moet even denken wat handig is om te doen en kijken hoeveel zo´n verzekering hier kost.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:27

Oh is de merle officieel van jou Diandra? *\o/*

Gefeliciteerd met het showresultaat!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:29

Is er een manier om hersencellen erbij te kweken voor de pups? Skye heeft gisteren een varkens oor gekregen en die word nu overal mee naartoe gezeuld :P waar mevrouw ook is, het oor gaat mee. Maar erop kauwen ho maar haha. Nee is niet haar eerste oor, normaal zijn ze best snel weg ;)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:49

Haha, hersencellen erbij kweken :') Zou wel ideaal zijn. Al blijf ik er bij dat wij mensen vaak dommer zijn tegenover dieren :o

Vandaag voor het eerst met de flexi op 'pad' geweest. Wij hebben altijd haast naar het poepveldje en vanaf daar is de rust terug. Meneer weet gewoon dondersgoed dat als we gaan wandelen we wel een ideaal poepplekje vinden :') En ik kan beter een vast poepplekje hebben anders zijn we uren opzoek naar een geschikt poepplekje.
In ieder geval, daar aangekomen, flexi er aan en natuurlijk was het net een blij ei dat werd losgelaten ofzo. Hij wilt gewoon overal snuffelen en zich van geen kwaad bewust en ik had knikkende knietjes of de rem het wel zou doen en of het touw het zou houden.

Nou. Dat deed het. Ook een stukje normaal aan de flexi gewandeld, gewoon kort, en dat hield die ook prima. Nog een stukje open veld opgezocht en daar was het rustig. Mocht hij ook nog even lekker rondbanjeren maar dan worden de zijkantjes gepakt natuurlijk. Op de terug weg dook die ieder stukje lage slootkant in het water en in het derde 'gangetje' ging meneer gewoon lekker tot de helft er in, hopateeeee.
Ondertussen nog een andere hond die langs liep en ik had de rem er al op, Bo keek en liep er iets naar toe maar ging vervolgens weer terug naar zijn snuffelroute.

Nou, positief begin met die flexi :') Al vind ik stiekem die 10m losse lijn minder eng.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:22

Flexi zou voor Olly niets zijn, gebruik nu een 10 meter lijn die ik aan zijn jachtlijn vastmaak. Normaal was die natuurlijk altijd los. Maar zou hem niet vertrouwen met een flexi, zelfs niet nu haha. Die is veels te snel als die opeens zou wegrennen.

Het zielige kereltje;p
Afbeelding :+

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:25

kiwiwitje schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Die blauwe merle?( ik scheld haar vast uit nu?)

Ja gaat inderdaad om die hond. Is een halfzusje van elin en kleur is blue merle.

Kaus, ze is net als elin in co-owner zodat ze wel beschikbaar blijft binnen de kennel.

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:45

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten en je nieuwe aanwinst Diandra!

Fijn dat de flexi je bevalt Denies. Ik heb nu 1 van 8 meter besteld, gebruik nu al een tijdje 1 van 5 meter.

Wij zijn vandaag weer naar de hondenweide geweest. Met de eerste hond heeft hij lekker gespeeld, zonder blaffen. Dat is al een hele verbetering. Trots op mijn vent.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:32

Diandra gefeliciteerd en een nieuwe aanwinst.

Denise gewoon paar x lopen ermee en krijg je zelf vetrouwen in de flex.

Galaika naar de hondenwei geweest. Is dat een omheind uitlaatgebied?

Hoe zoek je een omheind uitlaatgebied ? :o Volgens mij hebben we dat niet bij ons in de buurt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:09

Als je zoekt naar 'losloopgebied in plaats ****' op Google kom je op de website van Doggydating waar je gebieden in de buurt kan vinden. In Leeuwarden zijn veel van die gebieden maar dan zijn de hekken nog geen meter hoog :+

Je hebt ook een paar hondenspeeltuinen in Nederland. Dan is de omheining goed maar zit je wel met andere honden natuurlijk.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:39

Of een privé stuk afhuren, dat doe ik zo nu en dan voor mijn Japanners

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:47

Hier zijn die ook niet heel veel, maar met de natuur hier in de omgeving eigenlijk ook weinig tot geen behoefte aan.

In Maastricht ligt er boven op de Sint Pieter. :j

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:58

Met het meest banketstaaf laag hekwerkje ooit. Die van mij stapt daar rustig overheen als hij wilt. Plus de rondleidingen lopen door de onderste weide en die toeristen laten vaker wel dan niet beide hekjes open staan...

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:07

Daar ga ik speciaal voor op vakantie, haha. Maar hier in de buurt is ook wel een losloopgebied met een hekwerkje er om heen omdat bewoners klaagden dat hun honden in het tussenslootje vielen. Steile helling en dan een tussenslootje en dan een weg waar ze 70u rijden. Dus dat hekje staat er nu. Maar ik wandel daar zelf niet graag vanwege het niet overzichtelijk en andere honden.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:19

StonedRomy schreef:
Met het meest banketstaaf laag hekwerkje ooit. Die van mij stapt daar rustig overheen als hij wilt. Plus de rondleidingen lopen door de onderste weide en die toeristen laten vaker wel dan niet beide hekjes open staan...


Het blijft wel boven op de Sint Pieter natuurlijk. :+ Ik kom daar zelden, maar Maastricht is voor ons ook al een stukje rijden.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:22

Hier gelukkig een leuke hondenspeeltuin in de buurt met fatsoenlijk hoog hek erom en wat leuke obstakels. Meestal lekker rustig dus dan het rijk alleen. Er word zelfs een nieuwe aangelegd door de gemeente omdat de andere plat moet voor nieuwbouw. Die word nog beter.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:26

Hondenspeeltuin is in Kerkrade, alhoewel ik geen flauw idee heb of dat ding nog überhaupt bestaat. Maar die is in ieder geval levensgevaarlijk voor de honden. :n

Toen ze nog niet zo heel lang open waren kwamen er ook geregeld berichten op FB van gewonde honden.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:28

Ik meen dat die in Kerkrade niet meer bestaat.

Tja Maastricht is hier akelig dichtbij. :=