Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 12:28

Hoi,

Wij wonen op een hoekwoning en hebben een omheinde voortuin, voor onze hondjes zodat we binnenkort met de achter tuin aan de slag kunnen en onze honden wel lekker buiten kunnen zijn met mooi weer.

Nu is het zo dat de kat van de buren? (er lopen hier zoveel katten) dode dieren in mijn voortuin neer legt. Zowel muizen als vogels, normaal heb ik er geen probleem mee als de kat in onze tuin is maar dit vind ik wel erg vies :+ . Zeker als onze dochter en de honden uiteindelijk in de voortuin gaan spelen.

Is er iets waardoor de kat uit onze tuin blijft? Las al iets over een geluidje wat afgaat, maar we hebben ook 2 kleine hondjes een chihuahua en een boomer, hebben die hier dan geen last van?

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:34

Een kattenverjager gaat je dochter ook last van krijgen. Ik ben nu 23 jaar maar ik hoor die ondingen nog steeds als ik collecte loop. Ik doe de huizen daarmee dus ook niet aan, want ik krijg hoofdpijn van de pieptonen. Weet je welke route de kat neemt als ie je tuin in komt? Dan zou je een systeem kunnen maken dat de kat nat gespoten wordt als ie daarlangs komt. Grootste deel van de katten komt dan niet weer terug.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 12:37

Ja vaak via het pad maar dat pad loopt ook naar de voor deur van de buurvrouw :+ ...

Anoniem

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:39

Heb je de honden nu ook in de voortuin? Kan wellicht al afschrikwekkend genoeg zijn voor de kat dat er daar straks regelmatig honden lopen.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 12:41

Nee nu nog niet, wellicht een goed idee om ze af en toe even daar te laten lopen :) thanks!

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:06

Ik zou gewoon een jachtgeweer pakken en de wacht gaan staan houden in je tuin. Als de kat dan komt, ziet hij dat je een jager bent en zelf voor je eten kan zorgen. Hopelijk legt ie dan geen dode dieren meer voor je neer.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:12

Isabel schreef:
Ik zou gewoon een jachtgeweer pakken en de wacht gaan staan houden in je tuin. Als de kat dan komt, ziet hij dat je een jager bent en zelf voor je eten kan zorgen. Hopelijk legt ie dan geen dode dieren meer voor je neer.


wtf :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:16

_O- Tnx, just Made my day _O-
Isabel schreef:
Ik zou gewoon een jachtgeweer pakken en de wacht gaan staan houden in je tuin. Als de kat dan komt, ziet hij dat je een jager bent en zelf voor je eten kan zorgen. Hopelijk legt ie dan geen dode dieren meer voor je neer.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:17

Ik vermoed dat honden loslaten de meest effectieve oplossing is.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:19

Isabel schreef:
Ik zou gewoon een jachtgeweer pakken en de wacht gaan staan houden in je tuin. Als de kat dan komt, ziet hij dat je een jager bent en zelf voor je eten kan zorgen. Hopelijk legt ie dan geen dode dieren meer voor je neer.

_O-

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:47

Isabel schreef:
Ik zou gewoon een jachtgeweer pakken en de wacht gaan staan houden in je tuin. Als de kat dan komt, ziet hij dat je een jager bent en zelf voor je eten kan zorgen. Hopelijk legt ie dan geen dode dieren meer voor je neer.

_/-\o_ _O-

Moet je wel uitkijken dat je honden je niet zien en bang worden van jou superieuriteit natuurlijk!
Al kan het ook zijn dat ze dan nog beter naar je luisteren natuurlijk!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:02

Isabel schreef:
Ik zou gewoon een jachtgeweer pakken en de wacht gaan staan houden in je tuin. Als de kat dan komt, ziet hij dat je een jager bent en zelf voor je eten kan zorgen. Hopelijk legt ie dan geen dode dieren meer voor je neer.

_O-
Ik dacht even ooh nee, gaat er nu werkelijk iemand opperen om de kat neer te schieten. :=

Je zou kattenschrik kunnen proberen, dat is een poeder,meen ik, wat je rondstrooit.
Kan wel wat stinken. :=

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:15

Het is een kado voor jou. wat ondankbaar zeg >;) Je ziet er blijkbaar uit alof je niet capabel genoeg bent om voor je eigen maaltje te zorgen :')
Serieus, als je honden daar lopen dan ben je denk ik wel van t probleem af.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 14:43

Buurkat heeft een beetje sch*t. Gister avond en vanochtend de honden in de voortuin gedaan als ik de kat aan zag lopen, maar 1 hond balft niet... En de ander loopt erop af blaft een keer en gaat dan verder met spelen... :+

Begin van de middag wou ze weer een muis in onze tuin leggen, maar de muis bleek nog te leven dus nam een sprintje uit onze tuin.
Laatst bijgewerkt door xLianneZorro op 23-05-19 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 14:44

Renske_W schreef:
Isabel schreef:
Ik zou gewoon een jachtgeweer pakken en de wacht gaan staan houden in je tuin. Als de kat dan komt, ziet hij dat je een jager bent en zelf voor je eten kan zorgen. Hopelijk legt ie dan geen dode dieren meer voor je neer.

_O-
Ik dacht even ooh nee, gaat er nu werkelijk iemand opperen om de kat neer te schieten. :=

Je zou kattenschrik kunnen proberen, dat is een poeder,meen ik, wat je rondstrooit.
Kan wel wat stinken. :=


Maar doet die poeder dan niks voor onze hondjes?

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:46

Het word tijd dat die kat een halsbandje met een belletje krijgt. :')

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 14:48

Of een grotere hond.. :P

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:32

WesternWay schreef:
Het is een kado voor jou. wat ondankbaar zeg >;) Je ziet er blijkbaar uit alof je niet capabel genoeg bent om voor je eigen maaltje te zorgen :')
Serieus, als je honden daar lopen dan ben je denk ik wel van t probleem af.


Yep. Onze kat legt altijd smakelijke hapjes (vooral spitsmuizen) onder de eettafel neer. Want daar staan onze voerbakjes altijd.. ;)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:17

WesternWay schreef:
Het is een kado voor jou. wat ondankbaar zeg >;) Je ziet er blijkbaar uit alof je niet capabel genoeg bent om voor je eigen maaltje te zorgen :')
Serieus, als je honden daar lopen dan ben je denk ik wel van t probleem af.


Denk dat het instant karma was dat mijn kat vanmiddag met een spreeuw aan kwam zetten :(:) bah.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 20:40

De kat was weer even langs gekomen met een muizen vriendje. (2x achter elkaar). Onze honden beginnen het spelletje te snappen. Ik lig helemaal dubbel. (Heb het op film :') )

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 04:27

Ik krijg altijd muizen kado in m'n pantoffels

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 05:49

Belletje aan kat helpt niet hoor. Mijn kat had onzichtbare omheining en bandje met bel en nog vaak muizen en vogels te pakken die ze vrijwel altijd levend binnen los liet. Waarschijnlijk omdat ik ook moet eten maar ze mij te dik vond om het al dood af te leveren whahahaha ik mocht nog beetje moeite doen

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:32

Wees blij. Mijn kat wil me leren jagen en neemt daarom levende muizen voor me mee naar binnen. En laat ze dan los. >;)
Dode muizen hoef je tenminste niet te vangen.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat legt dooie beesten in mijn tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:36

Lavendel houden katten niet van, misschien daar een paar van in je voortuin zetten?

Autumnn

Berichten: 8038
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:10

Anna79 schreef:
Lavendel houden katten niet van, misschien daar een paar van in je voortuin zetten?


Wat een onzin, die van mij ligt er middenin :+