Wat is nou echt goed kattenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:20

Daarom geef ik er dagelijks natvoer met extra water bij. Dit gaat er gelukkig prima in! De klontjes blijven ook niet nog wel eens liggen _O-
Animonda Carni.. almo nature..tis allemaal afgekeurd door de oudste kater.. zo zonde!

Ook hebben wij een waterfontijn.

Ik let verder goed op de bak, zitten elke dag grote ronde plasballen in.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:43

Hier valt de bak niet te controleren, mevrouw verkiest de tuin boven de kattenbak. :+

Ik heb overigens bewust gekozen voor animonda carny omdat dat een compleet natvoer is itt almo nature en de meeste andere blikvoeders.
Ze at in het begin nl helemaal geen brok en wilde wel dat ze alle benodigde voedingsstoffen zou binnenkrijgen.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:44

Mijn katten eten alles. Ze zijn erg makkelijk wat dat betreft. Ik heb nu ook Animonda Carni dat voer ik ook 2x per dag 2 a 3 lepels. Ze vinden het heerlijk. Nu staat er voor 2 katten onbeperkt brok op de wasmachine. Expres daar want daar kan de dikste kat niet bij. Die kat was begin van t jaar 8,5kg en weegt nu 7,9 kg. Nog steeds veel te zwaar maar afvallen is best lastig. Ik voer haar RC satiety maar daarbij kreeg ik een kat die helemaal gefixeerd is op eten. Ik probeer zo vaak mogelijk op een dag kleine beetjes brok te voeren. Het streefgewicht is 6kg. Als er iemand tips heeft of een goed voedingsschema om mijn kat weer mooi op gewicht te krijgen dan hoor ik t graag. Ze is pas 7 jaar, dus hopelijk kan ze nog heel wat jaren mee.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:59

In de stapmolen :+

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:03

Veel spelen met je kat, en voer afwegen. Als je 50 gram geeft, 2 porties maken van 25 gram en gewoon 2 keer aanbieden. Ik heb Simba geleerd om het netjes op te eten door het gewoon na 10 minuten weer weg te halen

Century

Berichten: 5969
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:01

Mijn kat drinkt gelukkig vrij goed van zichzelf :) Het heeft ook lang geduurd voor hij iets anders lustte dan alleen brok. Heb hem in het begin wel vers vlees voor gezet, maar toen wilde hij nog niets anders. Opnieuw proberen kan, maar hij doet het goed zo, dus ik hou het op brok.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:24

Ik hoor daar ook verschillende verhalen over. Ik kreeg de gouden tip om het heel even in de magnetron te doen, en dat deed de truc. Nu is hij volledig over.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:53

Wij voeren onze kat brokjes van hills. Hij dronk eerst ook heel slecht water en toen heeft mijn moeder een grote vaas op tafel gezet met een plantje erin en sinds dien drinkt hij heel goed.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:07

Ik heb een drinkfontein en op 5-6 verschillende plekken in huis een waterbak (grootste rvs vd Action, gaat ong 1,5l in) staan langs looproutes en plekken waar ze vaak zijn.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:12

Avalanche81 schreef:
Ik hoor daar ook verschillende verhalen over. Ik kreeg de gouden tip om het heel even in de magnetron te doen, en dat deed de truc. Nu is hij volledig over.

Ook gedaan.. hielp niet..

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:13

IMJ schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik hoor daar ook verschillende verhalen over. Ik kreeg de gouden tip om het heel even in de magnetron te doen, en dat deed de truc. Nu is hij volledig over.

Ook gedaan.. hielp niet..

Hey, bij sommige katten lukt het gewoon niet..... daar doe je niks aan. En ik persoonlijk vind dat je super goed voert.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:14

lor1_1984 schreef:
Ik heb een drinkfontein en op 5-6 verschillende plekken in huis een waterbak (grootste rvs vd Action, gaat ong 1,5l in) staan langs looproutes en plekken waar ze vaak zijn.

Hier werkt dat niet helemaal..... Simba gooit er muizen in :')

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:54

Wij hebben ook een fontein en verder drinkt hij vaak buiten uit emmertjes etc..

Zijn zusje is helaas vorige maand overleden, maar beiden aten ze geen paté of mousse.

Katlief krijgt elke avond bozita voor we naar bed gaan, daar doet ie alles voor :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:40

Avalanche81 schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb een drinkfontein en op 5-6 verschillende plekken in huis een waterbak (grootste rvs vd Action, gaat ong 1,5l in) staan langs looproutes en plekken waar ze vaak zijn.

Hier werkt dat niet helemaal..... Simba gooit er muizen in :')

Oh nee! Dank u! :D

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:20

Ik gooi deze weer even omhoog aangezien het toch steeds erger lijkt te worden.

Mijn kitten is inmiddels bijna(morgen) 12 weken, en ze laat zó veel stinkscheten dat we er niet gelukkig van worden. Op de bak ruiken we haar wel maar dat vervliegt snel. Echter als we met haar spelen of als ze in bed ligt of op schoot laat ze echt continu silent killers. Ik las op internet dat dit weer een overschot aan dierlijk eiwit kan betekenen.. Geef ik dan toch verkeerd voer? Ik heb gezocht naar voer met weinig koolhydraten en veel vlees en dat toch redelijk eenvoudig is om aan te komen.
Kwam uit op Real Nature voor de brokken en ook het vlees. Daarbij had ik nog enkele blikken animonda carny die ik haar geef. Ze krijgt 2x per dag ongeveer 65 gram vlees en verder opbeperkt brokjes.

Hebben meer mensen last van stinkscheten door "goed" voer?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:26

Ik heb nog nooit een kat gehad met merkbare scheten(niet hoorbaar en nooit geroken) Ook niet vroeger toen onze katten Whiskas kregen.

Ik zou eigenlijk dan denken dat er nog een onderliggend probleem is. Wat zegt de DA?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:42

Daar ga ik dinsdag heen voor de 12 weken enting, dus dat ga ik meteen vragen ja.
Op zich heeft ze goede ontlasting verder en is ze echt heel fit en speels. Maar kan natuurlijk altijd wat zijn.

Mijn oudje liet soms een "fluitscheet" maar die rook je nooit. Hij meurde dan wel weer de hele bak bij elkaar (en was te lui om het te begraven) :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:52

Een fluitsheet bij een kat :') :')

Wel bij de hond die ik had. Als ik die goedkoop goed voer gaf....oooohhhhh niet te harde.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:50

SuperAssie schreef:
Ik gooi deze weer even omhoog aangezien het toch steeds erger lijkt te worden.

Mijn kitten is inmiddels bijna(morgen) 12 weken, en ze laat zó veel stinkscheten dat we er niet gelukkig van worden. Op de bak ruiken we haar wel maar dat vervliegt snel. Echter als we met haar spelen of als ze in bed ligt of op schoot laat ze echt continu silent killers. Ik las op internet dat dit weer een overschot aan dierlijk eiwit kan betekenen.. Geef ik dan toch verkeerd voer? Ik heb gezocht naar voer met weinig koolhydraten en veel vlees en dat toch redelijk eenvoudig is om aan te komen.
Kwam uit op Real Nature voor de brokken en ook het vlees. Daarbij had ik nog enkele blikken animonda carny die ik haar geef. Ze krijgt 2x per dag ongeveer 65 gram vlees en verder opbeperkt brokjes.

Hebben meer mensen last van stinkscheten door "goed" voer?


Ja hier! Mijn jeweetwel kreeg sinds ik hem heb (3 jaar nu, hij is bijna 6) Iams adult. En sinds een jaar ofzo begon hij echt mega mega te stinken. Meestal silent killers maar soms ook 'pufjes'. Ik heb toen niet erg onderbouwd onderzoek gedaan en overgestapt naar Porta21, dat maakte het alleen maar erger haha.

Nu ben ik overgestapt naar Royal Canin en het stinken is bijna direct gestopt. Hij spuugt bijna niet meer tijdens het eten (deed hij eerder ongeveer om de voerbeurt door schrokkerig eten), bak stinkt veeeeel minder en de scheetjes zijn nagenoeg gestopt.

Ik vond het eerder maar duur commercieel voer, maar ik hoor er te vaak en veel goede verhalen over. Dus ik ben om!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:55

SuperAssie schreef:
Ik gooi deze weer even omhoog aangezien het toch steeds erger lijkt te worden.

Mijn kitten is inmiddels bijna(morgen) 12 weken, en ze laat zó veel stinkscheten dat we er niet gelukkig van worden. Op de bak ruiken we haar wel maar dat vervliegt snel. Echter als we met haar spelen of als ze in bed ligt of op schoot laat ze echt continu silent killers. Ik las op internet dat dit weer een overschot aan dierlijk eiwit kan betekenen.. Geef ik dan toch verkeerd voer? Ik heb gezocht naar voer met weinig koolhydraten en veel vlees en dat toch redelijk eenvoudig is om aan te komen.
Kwam uit op Real Nature voor de brokken en ook het vlees. Daarbij had ik nog enkele blikken animonda carny die ik haar geef. Ze krijgt 2x per dag ongeveer 65 gram vlees en verder opbeperkt brokjes.

Hebben meer mensen last van stinkscheten door "goed" voer?

De mijne stonken ook veel meer op de goeie 'veel vleesbrok'..
Vandaar onze overstap op RC..hier scheelt het echt.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:20

wat gek zeg. Onze vorige hond kreeg altijd van die goedkope brok, stinken als een grote. Toen we zijn overgegaan op beter voer was het stinken ook over. De hond die we nu hebben laat ook eigenlijk bij uitzondering eens een scheet.
Onze kat heb ik zelfs nog nooit een scheet horen laten (en ook nog nooit geroken).

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:24

Mijn kat is kampioen scheetjes laten, van die stille dodelijke. %)
Zij heeft het vooral bij stress of als haar voer verkeerd gevallen is ofzo, ze heeft een heel gevoelig spijsverteringsstelsel.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:55

Oh echt? ik heb al heel mijn leven katten en nooit van die stinkerds.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:13

De meeste andere katten die ik gehad heb lieten zelden scheetjes, de huidige en 1 vd eerdere katten zijn daarop een uitzondering. :)
Beide zeer gevoelig op het spijsverteringsstelsel en bij stress of verkeerd eten, eten dat verkeerd valt oid is een wasknijper op je neus geen overbodige luxe. :')

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Wat is nou echt goed kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:16

Hier indd al mijn hele leven katten maar nog nooit stinkers. En dat terwijl mijn oudje lang geleefd heeft op whiskas en Felix, niet bepaald goed voer zegmaar.

Wilde het met haar beter doen maar heb eigenlijk niet zo veel zin in een granenbrok al RC of ander dierenarts voer..