Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 500 [ 12484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy erbij 2020

 
Profiel   

Ymor schreef
Wel bijzonder inderdaad een autopsie. Maar wellicht als je vrij zeker bent wat het is en zo doelgericht kunt zoeken is het een ander verhaal. En als je inderdaad zelf jaagt. Hele leuke pup om te zien trouwens!


Dankjewel, we zijn er ook heel trots op, nu al haha.

Ja ze waren er bijna 100 procent zeker van dat hij gestikt was dus ze zochten heel doelbewust naar een brokje in de luchtpijp. Die hebben ze dus ook gevonden uiteindelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 19:56 



 
Profiel   

Thanks kiwi & Denis: veendrenkstof was ok indd naar opzoek!

Leuke foto's van arya (X2) , sky & de kleurige borders!

Ik vind het wel schrikbarend hoe makkelijk jullie over die finidiar doen. Diarree heeft een reden en als je die reden niet weet, moet je niet zomaar zelf met diarree remmers gaan kloten. Voor je het weet stop je iets op wat eruit moet!

@Salsa: vroeg jij nu naar de smous o.a.? Een kennis krijgt misschien een nestje smous x ( Aussie x bc) binnenkort.

Ik wil ook weer gaan schapen drijven, maar de korthaar heeft een andere manier van drijven en volgens mij is dat geen goede combi met die in frl. Zit er nog wel over na te denken.


Oh man, zijn hier mensen met een intacte teef (die al loops is geweest) én een intacte reu? Ik had aan kennissen aangeboden op hun intacte teef te passen, die is een paar weken geleden loops geweest, maar AJ wordt GEK. Hij krijst echt alles bij elkaar als hij niet bij haar mag en als ze wel samen zijn, dan likt hij constant aan haar *** en probeert hij steeds op haar te springen (wat ik corrigeer en hem er bij weghaal). Iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 20:01 



 
Profiel   

ZoZenn schreef
Ik vind het wel schrikbarend hoe makkelijk jullie over die finidiar doen. Diarree heeft een reden en als je die reden niet weet, moet je niet zomaar zelf met diarree remmers gaan kloten. Voor je het weet stop je iets op wat eruit moet!


Ho wacht, nee hoor! :D Ik weet heel goed dat ik eerst een oorzaak moet vinden voor ik finidiar of een andere diarree remmer toe dien. Ik ben met finidiar in contact gekomen toen ik met Lupa al bij de dierenarts was geweest en een tablet had gekregen die zo goed als het zelfde als finidiar werkt. Echter was ik toen €50+ kwijt voor 5minuten binnen. Hondjes hadden een virusje opgepikt van straat en DA gaf ook aan dat er al twee weken een virus onder de honden in B'drecht heersten we waren niet de eerste. Dus na Lupa ging Mera. En daarna ging ook Bodhi. Exact hetzelfde, ondanks dat we hygiënisch te werk gingen. Ik ga dan niet voor nog twee keer €50+ uitgeven als de Finidiar voor €10 euro (ofzo) ook het werk opknapt.

Bodhi kon ook zo'n lekkere stresspoeper zijn dus als dat het geval is dan heb ik liever die finidiar in huis om hem wat te ontlasten :)

Dus nee hoor. Ik heb het puur voor nood in huis en gooi niet zo maar er iets in. Tevens ook nog aan een dierenarts gevraagd of dat in orde is, die had het immers ook liggen (DA waar ik toen bloedonderzoek heb laten doen tijdens vakantie)
Ik ben een echte poep-kijker, no worries. Om het maar even toe te lichten.


Met intacte teven versus intacte reu kan ik nog even niet meepraten. Ik hoop dat het hier soepel gaat verlopen. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 20:10 



 
Profiel   

Ik heb standaard een hele medicijnkast in huis hoor. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 20:35 



 
Profiel   

Ik bel ook eerst even de da om te checken of ik het mag geven hoor! Maar over het algemeen raden ze bij diarree als eerste iets als Finidiar aan, ook bij katten dus vandaar dat ik het al in huis had liggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 20:48 



 
Profiel   

Waarom wil je een smous kruisen met een kruising aussie x border ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:39 



 
Profiel   

Lees zometeen even goed bij maar wat Candy me nu gefl*kt heeft :=

Mevrouw dacht dat het tijd was om op de kerstkaarten haar handtekening te schrijven

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:42 



 
Profiel   

Hahahhahahaha _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:45 



 
Profiel   

Ik vind die smous x bc x aussie ook wel errug bijzonder := Mag hopen dat het per ongeluk was en ze er niet van op de hoogte waren toen ze nog konden aborteren?

Anneke kan prima met een Smooth overweg hoor. Heb daar van alles voorbij zien komen, Picardische herders, borders, kelpies, aussies (duh), cattle dogs, beauceron, bergamasco, briard. Dus een korthaar moet echt wel goedkomen :Y)

Ik heb hier alleen Isogel in huis maar die van ons hebben echt nooit diarree (behalve toen StomedRomy een weekje oppaste := ) dus nog nooit nodig gehad.

Dexter had vandaag een veel minder leuke ervaring bij de opvang. Elke keer zo duidelijk gezegd dat ik NIET wil dat hij met grotere honden gezet wordt. Word er vandaag vrolijk aan mij verteld dat hij met de hele roedel heeft gespeeld. Ik vraag verbaasd of ze dan een kleine honden roedel hebben? Nee hoor, ook met de grote honden geweest, maar die vond hij, heel verrassend, niet leuk en heeft hij dus ook ruzie mee gehad. Ook toen ze in zijn kennel kwamen heeft hij flink gesnauwd en ook daarbij heb ik aangegeven, geen andere honden in zijn kennel. Ik wilde er flink op in gaan maar mevrouw had het druk dus moest door dus ben zo de deur uit gezet.

Daarnaast vertelde ze vrolijk dat hij eigenlijk de hele dag jankt en blaft in de opvang. -O-

Ik zit echt in een tweestrijd. Hij kán hier gewoon niet alleen zijn met schoonmoeder maar ik voel me zo schuldig als hij in de opvang zit :(:) Ik ga sowieso morgen even langs of bellen om het hier over te hebben want ik heb geen zin in een gewonde hond of erger...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:50 



 
Profiel   

Oh wauw dat is wel een hele bijzondere manier van omgaan met een (betalende) klant .. Ik zou ook not amused zijn als ik zoiets te horen moet krijgen over mijn '' hondenkindje '' om het zo even te verwoorden. Dat moet zo iemand toch begrijpen? Zou er inderdaad nog eens contact over hebben. Zijn er nog andere opvangen in de omgeving?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:56 



 
Profiel   

Haha biggirl, candy wou helpen. _O-

Oei Kaus zou daar ook niet vrolijk van worden en zeker als je het heb aangegeven dat je dat niet wil. Zou toch beetje het vertrouwen kwijt zijn in de opvang. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:13 



 
Profiel   

Nou Denies dat zou je dus verwachten. Maar toen ik op de eerste dag aangaf Dexter niet met andere honden te willen omdat hij soms gewoon raar kan doen (is niet echt uit te drukken, dat moet je echt een paar keer zien om het te begrijpen) en dan vaak het slachtoffer wordt van het gedrag van de andere hond, kreeg ik als reactie 'de baasjes vinden het altijd erger dan de honden bij de opvang, komt helemaal goed'. Terwijl dat echt niet mijn zorgen waren, ik wilde gewoon duidelijke regels en instructies.

Er zit hier nog één andere opvang, daar zijn we ook wezen kijken. Maar daar was een oorverdovend geblaf als je aan kwam rijden, waren de kennels vies en nat, het stonk daar en ze moesten daar verplicht per twee of soms zelfs drie in een kennel. Dat gaat dus echt niet gebeuren...

Punjab, dat ben ik dus ook wel aardig... Schoonvader brengt Dexter altijd en hij zegt elke ochtend weer 'niet met grotere honden' en elke middag dat ik hem ophaal vraag ik of hij niet met grotere honden is geweest (zal vast heel irritant zijn maar ik wil dat gewoon niet als ik er niet bij ben) maar hoe kan je dat nou dan negeren :roll: >;)

We hebben contact gehad (of geprobeerd te hebben) met elke petbnb, pawshake, hondenoppas.nl etc adres hier in de buurt maar helaas allemaal geen ruimte of reageren niet. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:29 



 
Profiel   

Ja ik snap dat ze denken dat een baasje het vaak erger vind dan de hond zelf, oké. Maar het baasje kent de hond ook veel beter dan de kennel en zal dus in die zin ook gewoon voorzichtiger zijn. Lijkt mij dus juist van belang om gehoor te geven aan de wensen van het baasje om échte schade te moeten voorkomen. Hoe gaan ze dat doen als jouw hond straks wel gewond raakt, hoe gaan ze dat aan je verantwoorden? Ik vind het echt heel bijzonder :o

Ik hoop dat je er uit komt! Kl*te zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:51 



 
Profiel   

Oeh Kaus vind het knap dat je de deur uit bent gelopen. Ik was echt flink uit m’n slof geschoten!!!! Kan echt doodmoe worden van al die mensen die zonder kennis van de hond zeggen van “het valt heus wel mee en het ligt vaak aan de eigenaar”.

Ik hoop dat je een oplossing vindt! Hele dag zo janken en blaffen lijkt me ook niks voor hem.. en voor je eigen gemoedsrust ook niet. Breng je hem toch met vervelend gevoel heen denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:58 



 
Profiel   

Tot nu toe had ze steeds gezegd dat hij zo af en toe jankte maar niet veel. Vandaag zei degene die op dat moment dienst had dat hij eigenlijk de hele dag jankt en blaft, non-stop. Ik vind dat inderdaad ook enorm sneu. Kan ook op de Fitbark zien dat hij in de uren dat hij daar is geen moment rust heeft. Ongeveer 10 minuten per dag verspreid over zo'n 6 uren. Verwaarloosbaar dus. Ook had de eigenaar van de kennel zelf gezegd dat we wel een bench mee mochten nemen en toen ik dat aanbod vandaag wilde aannemen kon het opeens niet meer (degene die er vandaag stond is dus iemand anders dan de eigenaar) en was het veel te veel werk voor hen om dat voor Dexter te doen. Daarnaast zei ze dat 'puppys nou eenmaal veel drukker zijn dan volwassen honden'. Toen ik zei dat Dexter twee was en geen pup was haar reactie 'nou als hij dan twee is kan hij dit echt wel aan hoor'.


Denies, dat is dus inderdaad ook mijn angst. Tuurlijk kan ik hen het vertrouwen geven dat ze dit al jaren doen, echt wel weten wat ze doen, veel ervaring hebben etc. Maar ik kan ook het zekere voor het onzekere nemen en voorkomen dat mijn hond in een kartonnen doos weer naar buiten komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 23:10 



 
Profiel   

@denies: oh gelukkig, ik schrok al :').

@ Kaus: Hmm, misschien toch maar es informeren bij Anneke dan. Qua karakter vond ik hem het laatste half jaar toch niet klaar voor schapenles, maar hij begint bij te trekken.

Ik durf mijn honden precies om deze reden dus niet weg te brengen. AJ laat finaal over zich heen lopen en Zig maakt alleen maar ruzie als je verkeerde combi's maakt. Daar vertrouw ik niemand mee. Echt balen dat je geen andere optie hebt. Dat andere pension klinkt ook als helemaal niks. Imo vinden pensions/hondenscholen e.d. toch altijd dat je als eigenaar overdrijft en dat zij het beter weten en doen ze toch wat ze zelf willen zodra je uit beeld bent.

Zo is onze oude beagle eens stokkreupel teruggekomen met 'ze heeft zo leuk gespeeld'. Duidelijk aangegeven dat ze te oud was om te spelen en wat krakkemikkig was {:)-:( .

Dat gejank kan wel routine worden, zeker voor dit ras. Is er een hondenspeeltuin in de buurt? Daar ontmoet ik wel eens spontaan kleinschalige hondenopvang eigenaren die niet adverteren.

Oja, je hebt holidog & hondenoppas.nl ook nog. Die laatste staat er 1tje op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 00:27 



 
Profiel   

Ik heb alle websites bekeken met hondenoppas. Die van Holidog negeert me gewoon en die van hondenoppas.nl heeft zelf drie bullies wat ik niet handig vind en daar moet Dexter een paar uur per dag alleen zijn. Kleinschalige hondenopvangen en uitlaatservicen ook allemaal gecontacteerd (redelijk wat contacten hier door hondenscholen) maar die zitten of vol of ze nemen niet een hond voor drie dagen per week aan. Dus nee, alle opties wel echt afgezocht maar niks is geschikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 00:47 



 
Profiel   

Ah balen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 01:02 



 
Profiel   

Ik ben even aan het bijlezen maar wat interessant om te lezen over getrainde honden die verkocht worden. Er gaat een wereld voor me open.

Kaus wat naar dat er zo met je om wordt gegaan. Niet normaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 07:28 



 
Profiel   

Lekker is dat Kaus... Vraag me af of dat dan het resultaat is van kennelpersoneel dat denkt alles van honden te weten en je eigen ervaringen wegwuift om lekker hun eigen plan te trekken. Wat doen ze dan idd wanneer een hond letsel oploopt...

Ik was gisteren trouwens in een aanlijngebied en er kwam me toch ineens een hond aan gesprint, los uiteraard, eigenaar liep iets van 100m verderop. Waarschijnlijk zodat hij al naar het losloopgebied kon rennen. Maar een minuut laten ongeveer kwamen we een joekel van een hond tegen die aggressief reageerde op andere honden en die loopt natuurlijk netjes aan de lijn in een gebied waar dat moet. Ik dacht nou maar goed dat dat losse ongeleide projectiel niet net iets later kwam want dan was hij gewoon opgevreten. :(
Zo dom hoe sommige mensen niet gewoon even de regels kunnen volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 09:10 



 
Profiel   

Kaus schreef
Ik heb alle websites bekeken met hondenoppas. Die van Holidog negeert me gewoon en die van hondenoppas.nl heeft zelf drie bullies wat ik niet handig vind en daar moet Dexter een paar uur per dag alleen zijn. Kleinschalige hondenopvangen en uitlaatservicen ook allemaal gecontacteerd (redelijk wat contacten hier door hondenscholen) maar die zitten of vol of ze nemen niet een hond voor drie dagen per week aan. Dus nee, alle opties wel echt afgezocht maar niks is geschikt.



Misschien zelf iets op FB plaatsen? Of bij andere hondeneigenaren eens vragen? Kleinschalige thuisopvang wordt vaak niet mee geadverteerd maar gaat via mond op mondreclame. Ik breng onze jongste hond af en toe bij iemand die zelf 2 labradoodles heeft en alleen labradoodles opvangt ivm allergie. Zit vlak om de hoek en is een superoplossing.

Ik sta overigens wel beetje dubbel erin of het nu werkelijk zo 'fout' is van de kennel. Zij hebben uiteindelijk veel ervaring en kennen de honden ook goed en zien ook hoe de honden onderling zijn. Ik ga er vanuit dat zij je hond ook niet in een kartonnen dood aan jou terug willen geven? Lijkt me niet zo goed voor hun naam. :D Maak je je misschien niet te ongerust en ben je misschien niet té voorzichtig? Lijkt me toch dat zij geen honden mengen waarvan ze bang zijn dat het niet goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 09:25 



 
Profiel   

Jeetje wat naar zo die situatie Kaus

Ik vind het echt heel erg kwalijk hoor dat ze je gewoon keihard negeren en hun eigen plan trekken. Maar moet eerlijk zeggen dat het mij ook niet zoveel zegt als een pension eigenaar dan 'zoveel jaar' ervaring heeft - alsof dat een vrij briefje is dat ze jouw 'regels' aan de laars mogen lappen, pfft. Ik heb hier in de omgeving bij best wat plekken stage gelopen door de jaren en ook plekken waar er dan veel ervaring rondloopt, maar ik zou van m'n leven mijn hond daar niet naartoe brengen als ik kijk hoe sommigen werkten - dus nee: als iemand mij gaat vertellen, ondanks heel veel jaren ervaring, dat ze gewoon zelf beslissen om bepaalde dingen te doen met mijn hond; dingen wat ik niet wil < ik zou daar echt niet blij mee zijn en ik vind dat niet normaal, ook al bedoelen ze het misschien goed. Maar het is verre van professioneel -dit had ook fout kunnen aflopen. Je geeft niet voor niks aan wat wel/niet kan voor je hond. Maar misschien denk ik dan weer vreemd erover als ik zie dat DatBenIkNou daar heel anders tegenaan kijkt haha. Ik heb echt een gigantische afkeer gekregen voor pensions door dingen die ik zelf gezien/ervaren heb op verschillende plekken achter de schermen, dus ik ben sowieso niet snel meer te 'bekeren' hierin haha. Dat wat nu bij jou is gebeurd en het feit dat je ook ziet dat je hond maar 10min rust heeft op 6u was voor mij persoonlijk ook wel reden genoeg om daar per direct weg te gaan, maar ik snap ook dat je weinig andere keus hebt als je hond echt opvang nodig heeft en je geen andere plek kunt vinden. Jammer dat er particulier via hondenoppas.nl e.d. gewoon niks te vinden is :( Hoe dan ook: heel rot en ik hoop dat je een goed gesprek kunt aangaan, dat ze normaal met je kunnen praten hierover en je tot een oplossing komt, succes :) Als je van te voren weet dat bepaalde dingen bij een pension nu eenmaal zo gaan en je gaat daarmee akkoord: ok. Maar als er afspraken gemaakt worden die eigenlijk gewoon niet nagekomen worden door hun, vind ik dat kwalijk, zeker gezien het feit dat je hond er toch 3 dagen per week is als ik het goed lees? Misschien inderdaad Facebook groepen napluizen? Misschien dat je daar ergens een oproepje kunt doen. Moet toch vast een oplossing te vinden zijn - als je echt iets anders wilt als de opvang tenminste.

Simoonzel
Jeetje wat een situatie ook weer! Ik herken dat dus heel erg van onze Rex. Nu kwam ik dan niet in de buurt van het losloop gebied met m'n agressief-naar-andere-honden hond, maar ook in wijken lopen honden gewoon los tot veel ergernis aan toe. Zo gebeurde het mij eerder dit jaar ook dat ik met Rex liep hier en uit het niks een hond ergens vanuit een voor tuintje (de eigenaresse zat gezellig d'r koffie te drinken voor op de stoep met d'r hond ernaast) op ons af vloog. Het dier luisterde gewoon niet, 0,0 en die komt natuurlijk vol gas op ons afrennen en plant zich echt in Rex z'n persoonlijke ruimte. Zelfs daarbuiten flipt Rex normaal de pan uit, dus loop ik overal omheen enz, dus die werd wild nu. Het scheelt dat het een kleinere hond was (schnauzer) en ik Rex dus half stikkend aan zijn halsband (echt awesome. not) in de lucht kon tillen (want helemaal optillen lukt niet als het om een flippende hond van 34kg gaat) en weg kon houden bij de hond. De vrouw aan't roepen op d'r beest maar die kwam echt niet. En toen zei ze: ja als mijn hond gebeten wordt, is die het zelf schuld. Echt, als ik had kunnen facepalmen op dat moment had ik het gedaan. M'n mond hing op de grond. Ik had het niet willen meemaken dat Rex die hond gebeten had, wiens schuld het ook was geweest. Moest er niet aan denken zeg, pfft. En toen heb ik getwijfeld of ik 'm moest gaan muilkorven - hij was bekend met de muilkorf. Maar ik vond het zo rot voor m'n oudje. In principe gebeurde nooit wat, want we hielden echt zo goed als het kon met alles en iedereen rekening. Maar als je dan iemand tegenkomt die een niet luisterende hond in de woonwijk los heeft en die dan overal op af rent, is dat echt heel rot en was dat met een grote hond heel anders afgelopen bv, brr. Maar mag ik dan nergens meer lopen met m'n hond? Die zal toch ook z'n behoeftes moeten doen en wederom; wij hielden echt al met alles en iedereen rekening tot hoever dat kon. Bij het losloop gebied nu met Arya wacht ik echt tot ruim na de paal waar ze los mag, omdat er vlak ervoor een fietspad loopt enz dus ik wil niet het risico lopen dat Arya daar blijft hangen en er aangelijnde honden komen, fietsers enz waar ze op af zou kunnen gaan.


Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-12-19 09:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 09:41 



 
Profiel   

Mooie foto's in het topic Curse!


Beterschap NorwayFjord. Hopelijk voelt ie zich snel beter. Ik zou niet teveel wisselen van voer als zn buik al van slag is. Evt gewoon een dagje geen voer. Dat werkt vaak beter.

Welkom Jodi! Mooie honden!


Ik ga zo je topic bekijken Denies! Die foto van Mera als voorproefje hier is al wel heel gaaf!

Hier bij Diaree vaak Psylliumvezels.

Hier een intacte reu en 2 intacte teven. Maar onze reu is gelukkig niet zo ZoZenn. Die reageert alleen op de dagen dat ze dekrijp zijn en dan scheid ik ze.

Heb hier ook wel het een en ander in huis indd Simone! :D


Ohhh BigGirl! Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen?


Kaus; heftig zeg.Ik zou daar toch even heen gaan of bellen voor een heel duidelijk gesprek. En dat als niet al t personeel zich er aan houd dat je dan vertrekt en niets meer betaald. Heel terecht dat je er boos over bent. Jij weet waar hij wel en niet mee matcht.

Maar vaak heb je wel mensen die hun hond naar t pension brengen en geen kaas gegeten hebben van hondengedrag waardoor t in t pension wel goed gaat maar bij jou bijv niet. Al komt deze vrouw gewoon over alsof het haar niet boeit.

Helaas heb je zulke idioten altijd Simone :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 09:44 



 
Profiel   

ZoZenn schreef
Ik wil ook weer gaan schapen drijven, maar de korthaar heeft een andere manier van drijven en volgens mij is dat geen goede combi met die in frl. Zit er nog wel over na te denken.


Waarom probeer je het niet gewoon 1 x? Toen ik daar ben wezen kijken heb ik ook verschillende honden gezien :j

daarom vind ik haar zo prettig, ze kijkt naar de hond, de combinatie. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 09:50 



 
Profiel   

Kaus, wat is eigenlijk de reden voor 3 dagen opvang als ik vragen mag? (sorry als ik er over heen gelezen heb)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 500 [ 12484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen