Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 65 van de 198 [ 4949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 198  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

 
Profiel   

oooh wat lief allemaal <3 <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:20 



 
Profiel   

[ img ]
Dit zijn dus vader en moeder [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Heb het mannetje nu in een apart hok zitten. De kleintjes zitten nog bij mama.
Binnen een maand hadden wij er dus opeens heel veel.

Ik mag nu iets gaan bouwen maar dus dus kijken welke blijven. Tot nu toe gaat alles goed onderling maar op deze manier is het hok veel te klein

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:32 



 
Profiel   

Oh die oren. Geweldig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:39 



 
Profiel   

Nou, Bloem heeft de hele dag op apengapen gelegen, maar is op dit moment, weer vol overgave vacht aan het plukken. Aangezien het hier nu lekker waait sneeuwt het een beetje konijnenharen hier :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:14 



 
Profiel   

Wat een leuke Wescha :j

En hopelijk niemand met allergie voor konijnen in de buurt dan Idylle :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:06 



 
Profiel   

Zouden jullie in mijn geval alle rammetjes bij elkaar zetten?

Morgen worden er waarschijnlijk twee opgehaald.

Ik mag dus wat bijbouwen maar moet even zien hoe ik dat ga doen. Met welke materialen en wat handig is.

Hier ook regelmatig water verversen en doe er bevroren flessen bij in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:35 



 
Profiel   

Nou... konijnen trekken dus altijd hun eigen plan. Witje was via het paadje zonet 2x haar eigen wei in gesprongen. Crispy deed ook verwoed een poging maar lukte niet. Dus heb ze er maar weer in gelaten en dat gaat heel goed. Is altijd even afwachten of of het oude terrein niet teveel het territorium van de oude drie was, maar ook dat verloopt nu heel soepel.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:17 



 
Profiel   

Naiwhl hoeveel konijnen heb jij op dat stuk lopen?
En blijven ze daar achter? En hebben jullie altijd los lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:20 



 
Profiel   

Ik heb daar nu 5 konijnen op, maar worden er 7. Komen nog twee duitse reuzen bij waarvan ik enorm hoop dat ze ook goed in de groep komen te liggen.

Het wisselt of ze erachter blijven. Hanna (helaas ingeslapen) kwam echt overal uit, dus hebben we een fort Knox gemaakt... over het hek naar de bakstenen toe sprong die zonder problemen :Y) en Witje dus ook kwam ik net achter. Maar ze kunnen nergens naar toe. Overal ligt gaas onder. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:27 



 
Profiel   

Maar dan heb je alleen vrouwtjes bij elkaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:30 



 
Profiel   

NAIWHL schreef
Nou... konijnen trekken dus altijd hun eigen plan. Witje was via het paadje zonet 2x haar eigen wei in gesprongen. Crispy deed ook verwoed een poging maar lukte niet. Dus heb ze er maar weer in gelaten en dat gaat heel goed. Is altijd even afwachten of of het oude terrein niet teveel het territorium van de oude drie was, maar ook dat verloopt nu heel soepel.

[ [url=m/bJ9f9V.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat fijn dat het goed lijkt te gaan! Hoeveel dagen heb je ze nu samen op neutraal terrein gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:31 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:32 



 
Profiel   

Wescha schreef
Zouden jullie in mijn geval alle rammetjes bij elkaar zetten?

Morgen worden er waarschijnlijk twee opgehaald.

Ik mag dus wat bijbouwen maar moet even zien hoe ik dat ga doen. Met welke materialen en wat handig is.

Hier ook regelmatig water verversen en doe er bevroren flessen bij in.



Die rammen zijn jongen toch? Volgens mij kun je ze tot een maand of 3 bij elkaar houden, daarna is de kans groot dat ze gaan uitvechten wie de baas is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:39 



 
Profiel   

Ik heb 1 gecastreerd rammetje en 4 vrouwtjes

En deze koppeling op neutraal terrein heeft 4 dagen geduurd, maar was na 24 uur eigenlijk al wel stabiel. We wilden ze vooral heel hecht maken tot de oude wei en het gras laten groeien.
Met 2 dagen lagen ze al tegen elkaar aan en vandaag wilden ze blijkbaar terug...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:45 



 
Profiel   

Mjetterd schreef
Wescha schreef
Zouden jullie in mijn geval alle rammetjes bij elkaar zetten?

Morgen worden er waarschijnlijk twee opgehaald.

Ik mag dus wat bijbouwen maar moet even zien hoe ik dat ga doen. Met welke materialen en wat handig is.

Hier ook regelmatig water verversen en doe er bevroren flessen bij in.



Die rammen zijn jongen toch? Volgens mij kun je ze tot een maand of 3 bij elkaar houden, daarna is de kans groot dat ze gaan uitvechten wie de baas is.


Ja dat zijn nog jongen. Maar heb ze te koop staan maar als er niemand voor komt zal ik wat moeten. Heb dus geen extra hokken. Ik weet wel dat ze in ieder geval bij moeder weg moeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:45 



 
Profiel   

NAIWHL schreef
Ik heb 1 gecastreerd rammetje en 4 vrouwtjes

En deze koppeling op neutraal terrein heeft 4 dagen geduurd, maar was na 24 uur eigenlijk al wel stabiel. We wilden ze vooral heel hecht maken tot de oude wei en het gras laten groeien.
Met 2 dagen lagen ze al tegen elkaar aan en vandaag wilden ze blijkbaar terug...


Ah ja, ik heb nog een probleem konijn die ik wil koppelen met mijn groep maar ik denk dat ik nu eerst het konijn bij het verblijf in zet met ren er om heen, zodat ze elkaar kunnen zien en snuffelen. Probleem konijn is doodsbang voor andere konijnen namelijk.
Wanneer dat goed gaat dan ga ik ze nogmaals proberen te koppelen op neutraal terrein en dan laat ik ze ook gewoon een week daar zitten ofzo :j

@Wescha, volgens mij gaat dat op lange termijn niet goed wanneer de rammen ouder worden.
Maar dat zegt men ook over 2 voedsters en ik heb ook 2 voedsters bij elkaar gehouden en dat ging prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:01 



 
Profiel   

Wat een prachtige weide Naiwhl en wat fijn dat de koppeling zo vlotjes is verlopen!

Wescha hopelijk heb je snel een fijn huisje voor je rammen gevonden! En anders degene die je niet kwijtraakt laten castreren? Misschien dat je dan alles bij elkaar kunt zetten? Geen idee hoor, is even hardop mee proberen te denken...

Hier is Bloem echt fanatiek bezig met haar nest. Hopelijk vannacht jongen *\o/*
Duimen jullie mee dat alles goed gaat, vind het mega spannend... Als Kiwi nou volgende week geholpen is, kan hij dan na 2 weken er zo weer bij in? Ondanks dat er jongen zijn? Of hoe doe ik dat het beste? Ze verzorgen elkaar nu wel regelmatig door het hek heen en liggen ook veel naast elkaar met het hek er tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:07 



 
Profiel   

Ik moest met mijn cavia zes weken wachttijd aanhouden om echt zeker te zijn. En ik duim voor je mee dat de bevalling vlotjes verloopt en alles goed gaat.

@Mjetterd, dan zou ik er ook een hekje tussen doen dat hij/zij eerst veilig kan leren dat andere konijnen niet direct een moord beramen.

@Wescha hopelijk heb je snel kopers. Ik durf niet te zeggen hoe meerdere rammetjes bij elkaar gaan, maar nu zullen ze eerst nog wel bij elkaar kunnen. En uit elkaar halen als je ziet dat het toch niet gaat. Heb bij konijnen nog niet echt van een herengroep gehoord. Cavia’s zijn daar makkelijker in. Dan blijven broertjes elkaar eigenlijk wel goed verdragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:13 



 
Profiel   

Ik laat rammetjes bij elkaar uit 1 nest tot ze beginnen te klieren/vechten.
Vorig jaar van augustus tot januari 3 bij elkaar gehad maar 1 besloot terror te worden dus die eruit gehaald. Daarna werden zij vlot verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:16 



 
Profiel   

Heb voor nu nog maar wel even de plank naar het binnenhok weggehaald en de ingang geblokkeerd. Die had ik nog niet schoon gemaakt en onder het hok kunnen ze ook goed droog zitten. Eerst maar even in de wei de relatie stabiel maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:36 



 
Profiel   

Kiwi, de nu nog ram voelt ook dat er wat gebeurd met Bloem. Hij is voor het tussen hek aan het heen en weer hupsen en stampen. Stampen doet hij nooit.... :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:48 



 
Profiel   

Ik heb ze te koop staan op mp en fb. Maar anders eerst maar bij elkaar laten inderdaad. Hebben op zich ook wel de ruimte maar alles in 1x castreren is ook wel weer kostenpost. Dat krijg je denk ik nooit voor een konijn terug. Maar moet dus een plan bedenken hoe ik meer bij elkaar kan houden. Met genoeg ruimte. Dit is het hok nu. En dan overdag in het rennetje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:53 



 
Profiel   

Ik hoor zachte brom geluidjes uit het hokje waar het nest gebouwd is. Zou ze begonnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:14 



 
Profiel   

[ img ]
Ze is bevallen *\o/* *\o/*
Mag ik gelijk al kijken? Of wachten tot morgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:29 



 
Profiel   

Ooh super.

Nou er zijn er die gelijk kijken (en eventuele niet opgegeten nageboortes of dode jongen verwijderen uit het nest) maar vaak is dat enkel als de voedster de baas goed vertrouwd.

Ik heb gekeken toen ik ontdekte dat er een nest was. Ik kan er dus zelfs 1 dag naast zitten ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 65 van de 198 [ 4949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 198  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen