Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Camionette ombouwen voor de honden

 
Profiel   

Hallo Hallo! :wave:

Ik heb eindelijk een camionette gekocht waar ik maandag achter ga.
Ik wil deze verbouwen dat ik makkelijk 2 a 3 honden kan vervoeren. Nu heb ik al een paar ideetjes hoe ik dit wil doen maar ben nog van niets zeker.

Graag had ik aan jullie voorbeelden gevraagd hoe jullie dit hebben aangepakt (liefst met foto's)
Of als jullie een camionette hebben aangepast om samen met de hond om vakantie te gaan ofzo. Alles is welkom :D

Wie weet kunnen we elkaar inspireren en goede tips uitdelen :D

Auto die ik gekocht heb:
Peugeot partner L2

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 14:08 



 
Profiel   

Mooie auto! Ik heb zelf ook een bestelauto gekocht om o.a. mijn honden te vervoeren, maar ik heb gewoon een hele goede, zware kwaliteit autobench gekocht. Die bench kan ik er altijd nog uithalen mocht ik een keer wat anders willen vervoeren en alle ruimte nodig hebben, dan ben je wat flexibeler. Ik heb zelf een dubbele 4Pets Pro bench (heb 2 honden) maar de Variocage benches spraken me ook heel erg aan, zij hebben ook een systeem waarbij je meerdere benches aan elkaar kunt koppelen of zelfs stapelen, zie bijvoorbeeld hier https://www.hokkendomein.nl/page/hondentransportboxen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 14:23 



 
Profiel   

Dit vind ik wel interessant om te volgen. Nu heb ik nog een studenten koekblik en leen ik de auto van mijn ouders of mijn zus als ik ver weg ga met Jip. Maar ik wil uiteindelijk ook zoiets aanschaffen.
Dus ik volg mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 11:28 



 

Hier staat gewoon een transportkooi achterin.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:35 



 
Profiel   

Hier iets anders, een transporter, een deel voor de honden en t andere deel voor mijn vriend zn werk.
Sowieso dakfans. Evt met een vloerpot(zeker bij maar 1 fan) zodat je altijd voldoende zuurstof en luchtstroom hebt.

Bij ons 4 kennels, 2 dakfans en een vloerpot.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:38 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde auto (tenminste, volgens mij is het een L2.. O:) ). Ik heb achterin 4 losse kennels (achteraf had ik liever vaste inbouw gewild), ik wilde perse aan beide kanten deuren zodat ik in geval van nood de honden ook via de zijdeur eruit kon halen, achteraf had ik ipv echte deuren van die noodluiken gekozen want die nemen wat minder ruimte in beslag, ventilator ingebouwd (geen airco maar staat wel nog op mijn lijstje), en tussenin nog opbergruimte. Mijn kennels zijn 55breed, 75cm diep en 55cm hoog. Ruim genoeg dat ze lekker kunnen liggen maar niet zo groot dat ze erin gaan schuiven. Fotos zijn van toen het er allemaal net in stond dus is intussen nog wel wat veranderd.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:40 



 
Profiel   

Leuk Maranta en Diandra! Hebben jullie die benchen aangekocht “standaard” of op maat laten maken?

Kim: wat is een vloerpot? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:57 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
Leuk Maranta en Diandra! Hebben jullie die benchen aangekocht “standaard” of op maat laten maken?

Kim: wat is een vloerpot? :o

Die van mijn zijn op mijn maten en wensen gemaakt.
Ik hen natuurlijk ook aussies maar de standaard kennels zijn meestal 1meter diep en dat vond ik te veel. Zoveel ruimte hebben ze niet perse nodig en mu houd ik meer ruimte over voor overige spullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:42 



 
Profiel   

Wij hebben ook een transporter voor onze 3 honden. Eentje los achterin, “kennel” ( bench) in het midden en 1tje los aan de voorkant.
Ik zie die kennels hierboven... geen kritiek maar gewoon een serieuze vraag...
Ze lijken mij vrij klein, kan het geen kwaad dat de honden enkel maar kunnen liggen?
Wij hebben middelgrote honden. Niet dat die rondjes rennen hoor in de auto :D maar het ziet er zo krap uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 23:02 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
Leuk Maranta en Diandra! Hebben jullie die benchen aangekocht “standaard” of op maat laten maken?

Kim: wat is een vloerpot? :o

Zo’n ding
https://www.vanworx.eu/nl/vloerventilat ... 129mm.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 23:03 



 

xLaraaj schreef
Leuk Maranta en Diandra! Hebben jullie die benchen aangekocht “standaard” of op maat laten maken?

Kim: wat is een vloerpot? :o

Deze heb ik 2ehands gekocht. Voor mijn teef eigenlijk iets groot. Maar de reu is zo'n 20 kilo zwaarder.

Uit mijn hoofd is de bench 1.20 breed, 95 diep en 70 hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 23:21 



 
Profiel   

Ik heb voor de honden een peugeot partner. geen kennels maar zo een scheidingshek van de fabrikant die kunt bijkopen. Ik heb wel maar 2 honden waarvan 1 kleintje en die kunnen ook gewoon samen. Zitten bij langere trajecten soms zelf te spelen achterin. Voor langere trajecten is het voor mij wel belangrijk dat ze kunnen staan, zitten en draaien. Die benches vind ik doorgaans te nipt hiervoor. Andere handigheid is dat ik de ruimte achterif ook optimaal kan benutten voor andere dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 00:14 



 
Profiel   

Galja schreef
Wij hebben ook een transporter voor onze 3 honden. Eentje los achterin, “kennel” ( bench) in het midden en 1tje los aan de voorkant.
Ik zie die kennels hierboven... geen kritiek maar gewoon een serieuze vraag...
Ze lijken mij vrij klein, kan het geen kwaad dat de honden enkel maar kunnen liggen?
Wij hebben middelgrote honden. Niet dat die rondjes rennen hoor in de auto :D maar het ziet er zo krap uit?

Mijn honden kunnen er allemaal in staan, dan kunnen ze niet de kop recht omhoog steken maar ik ben van mening dat ze in de auto ook maar gewoon rustig moeten gaan liggen (en dat doen ze ook). Draaien en zitten is ook geen probleem al is zitten zelfde verhaal als staan.

Ik heb deze auto speciaal voor de honden dus voor andere (verhuis) dingetjes gebruiken we de andere auto.

Voor het idee, elin (de redmerle) is 48cm schoft en de kennel is 55cm hoog. De andere honden zijn 49 en 50cm schoft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 05:53 



 
Profiel   

Je wil t zo veilig mogelijk maken. Dat betekend dat ze moeten kunnen staan, met de kop wat laag, krap kunnen draaien en kunnen liggen(niet uitgestrekt)
Omdat zo de ruimte bij bijvoorbeeld een aanrijding zo klein mogelijk te maken waardoor ze zo min mogelijk kunnen stuiteren door de kennel. Dat scheelt weer in de schade die ze zelf op kunnen lopen tijdens de aanrijding.

Nu zijn die van ons iets groter dan ik hierboven aangeef. Ze hebben ca 60x40 cm engelse stafford. Omdat onze honden overal (echt overal behalve bas zn werk)mee naar toe gaan en ook veel in de kennels zitten.
Dan moet je ook een beetje kiezen voor comfort.
En ze zitten zowel in deze als toen in de vorige auto op de veiligste plek, de locatie van de achterbank. Dus ver uit kreukelzones etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 07:41 



 

betadine schreef
Ik heb voor de honden een peugeot partner. geen kennels maar zo een scheidingshek van de fabrikant die kunt bijkopen. Ik heb wel maar 2 honden waarvan 1 kleintje en die kunnen ook gewoon samen. Zitten bij langere trajecten soms zelf te spelen achterin. Voor langere trajecten is het voor mij wel belangrijk dat ze kunnen staan, zitten en draaien. Die benches vind ik doorgaans te nipt hiervoor. Andere handigheid is dat ik de ruimte achterif ook optimaal kan benutten voor andere dingen.

Benches moeten juist niet te groot zijn, ivm veiligheid. Als er een ongeluk gebeurt wil je juist niet dat ze de hele laadbak doorvliegen.

Daarom is de bench voor mijn teef ook aan de ruime kant. Die past er zowat 2 x in.

En de benches functioneren ook prima als opbergplek voor boodschappen :D schuiven de tassen/kratten ook niet overal heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:46 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Omdat zo de ruimte bij bijvoorbeeld een aanrijding zo klein mogelijk te maken waardoor ze zo min mogelijk kunnen stuiteren door de kennel. Dat scheelt weer in de schade die ze zelf op kunnen lopen tijdens de aanrijding..


Goed punt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 22:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen