Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:17

Bedankt! Ik ga het opzoeken :)
De dierenarts denkt dat het komt omdat het ooglid iets naar binnen krult. Dat kan gecorrigeerd worden als hij volwassen is en er nog last van heeft

Edit; Oja, dat dus! :')

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:20

@noox goed gelukt hoor zijn baard.. ziet er netjes uit

@996981 lekker hoor zo’n vakantie, leuk plekje?
Wat een leuke hond is Frits :)

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:02

KarinW86 schreef:
@noox goed gelukt hoor zijn baard.. ziet er netjes uit

@996981 lekker hoor zo’n vakantie, leuk plekje?
Wat een leuke hond is Frits :)

Dankjewel! Ja, aan de Duitse Noordzee. Gaan we eigenlijk ieder jaar wel een keer heen :) heerlijk uitwaaien en vlakbij familie van mijn vriend. Als je wil weten waar precies kan ik je wel een pb sturen :)

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:11

Lekker hoor even eruit @996981

Hier een goede eerste nacht gehad, mijn man heeft beneden bij hem geslapen en Junior in de bench.
Heeft 20 minuten gepiept en toen rond 23.15 gaan slapen.
Om 06.15 ben ik beneden maar gaan kijken of alles oké was en toen sliepen ze nog.
Vannacht ga ik op de bank, zul je zien moet hij elke 2 uur naar buiten.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:33

Fijn dat het goed gaat. Junior zal wel moe zijn geweest van alle nieuwe indrukken :o

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:02

Kiimm_ schreef:
Fijn dat het goed gaat. Junior zal wel moe zijn geweest van alle nieuwe indrukken :o

Ja dat denk ik wel.
Ik ga vannacht op de bank, denk dat ik minder geluk heb haha.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:58

Zonnebloem92 schreef:
Hier een goede eerste nacht gehad, mijn man heeft beneden bij hem geslapen en Junior in de bench.
Heeft 20 minuten gepiept en toen rond 23.15 gaan slapen.
Om 06.15 ben ik beneden maar gaan kijken of alles oké was en toen sliepen ze nog.
Vannacht ga ik op de bank, zul je zien moet hij elke 2 uur naar buiten.


Fijn dat alles goed is gegaan :)..

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:58

Het is niet te geloven... Na alle loopsheid ellende, schijnzwangerschap... Hormoon gezeik...

Nu... Vlooien. ;(

Echt ik kan wel janken! :(

Hebben jullie tips en tricks om er ZSM af te komen?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:34

Oh wat naar Nicky.. |o

Cody was gisteren uit frustratie van het niet zwemmen bij de nieuwe oppas meerdere keren de vijver in gedoken :')
Bovenin zit nog een korstje, verder is het dicht. Vanmiddag mogen de nietjes er uit :)
Afbeelding

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 09:44

Nicky91 schreef:
Het is niet te geloven... Na alle loopsheid ellende, schijnzwangerschap... Hormoon gezeik...

Nu... Vlooien. ;(

Echt ik kan wel janken! :(

Hebben jullie tips en tricks om er ZSM af te komen?


Beginnen met afmelden voor komend weekend. :+

Ik zou advantage bestellen, heel fijn spul wat snel werkt. Daarnaast een aantal goedkope vlooienbanden kopen en in stukken snijden en in de stofzuigerzak. Minimaal 3x keer per dag stofzuigen, ALLES.

Alles wat je kunt wassen op 90 graden, wassen op 90 graden en daarna vacuüm wegstoppen tot het over is.

Alles wat je niet kunt wassen minimaal 24, liefst 72 uur invriezen en daarna vacuüm opruimen.

Voor de rest is het echt poetsen, poetsen, poetsen, stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen, behandelen, behandelen, behandelen.

Je zou 's nachts eventueel een schaaltje water met een drup dreft erin kunnen neerzetten op de grond met een felle lamp erop, de schittering trekt ze aan en dan verzuipen ze. Mijn schoonouders hebben er daar honderden en honderden mee gevangen.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:06

Ow wat naar Nicky.. gelukkig geen ervaring mee

@kiimm ziet er goed uit die wond

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:20

Kiimm_ schreef:
Oh wat naar Nicky.. |o

Cody was gisteren uit frustratie van het niet zwemmen bij de nieuwe oppas meerdere keren de vijver in gedoken :')
Bovenin zit nog een korstje, verder is het dicht. Vanmiddag mogen de nietjes er uit :)
[ Afbeelding ]

Wat was er gebeurd?

Ah balen zeg Nicky. Wij hebben het met onze vorige hond ook 1 keer gehad.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:49

KimD schreef:
Beginnen met afmelden voor komend weekend. :+

Ik zou advantage bestellen, heel fijn spul wat snel werkt. Daarnaast een aantal goedkope vlooienbanden kopen en in stukken snijden en in de stofzuigerzak. Minimaal 3x keer per dag stofzuigen, ALLES.

Alles wat je kunt wassen op 90 graden, wassen op 90 graden en daarna vacuüm wegstoppen tot het over is.

Alles wat je niet kunt wassen minimaal 24, liefst 72 uur invriezen en daarna vacuüm opruimen.

Voor de rest is het echt poetsen, poetsen, poetsen, stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen, behandelen, behandelen, behandelen.

Je zou 's nachts eventueel een schaaltje water met een drup dreft erin kunnen neerzetten op de grond met een felle lamp erop, de schittering trekt ze aan en dan verzuipen ze. Mijn schoonouders hebben er daar honderden en honderden mee gevangen.



Haha ik loop niet met Mezzy en ze is er niet bij :') dus afmelden hoeft niet.. toch... -O-

Alle kleedjes en dingen zitten nu in de wasmachine en gaan daarna inderdaad in vuilniszakken. Speelgoed zit al in vuilniszakken en staat in de garage.

Dat van die vlooienbandjes vind ik een goede! dat ga ik nog doen. Ik heb nu m'n oude seresto in de stofzuiger gedaan.

Dat van dat schaaltje gaan we ook doen! Beneden of overal? :')

Zo op het oog lijkt het erop dat we er redelijk optijd bij waren, maar ik weet ook dat er nog een hoop eitjes uit moeten komen.

Heb vanmorgen Stronghold gehaald bij de dierenarts en ze hebben alle 3 een pipet gehad.
Heb Mezzy 3 x gewassen gisteren avond en daarna HELEMAAL na gelopen en toen 0 levende vlooien gevonden. Maar vanmorgen lag er toch weer overal haar... :(

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:49

Kiimm_ schreef:
Oh wat naar Nicky.. |o

Cody was gisteren uit frustratie van het niet zwemmen bij de nieuwe oppas meerdere keren de vijver in gedoken :')
Bovenin zit nog een korstje, verder is het dicht. Vanmiddag mogen de nietjes er uit :)
[ Afbeelding ]


Ja man ik kan wel janken!!

Oh dat ziet er netjes uit zeg!!

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:50

Overal haar? Van het krabben bedoel je?
Ze kunnen denk ik best lang last hebben van de vlooienbeten.
Een van mijn honden is allergisch voor vlooien en tekenbeten. Als die er eentje heeft gehad krabt ie zichzelf helemaal kapot en krijgt hij mega dikke plekken.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:53

Limoen schreef:
Overal haar? Van het krabben bedoel je?
Ze kunnen denk ik best lang last hebben van de vlooienbeten.
Een van mijn honden is allergisch voor vlooien en tekenbeten. Als die er eentje heeft gehad krabt ie zichzelf helemaal kapot en krijgt hij mega dikke plekken.


Ja van het krabben...

Ooh oke, dus ik hoef niet gelijk te paniekeren als ze nog krabt nadat ik alles 100x gestofzuigd, gesprayd en gewassen heb... :')

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:58

Lijkt mij niet.. Maar misschien weten anderen daar meer van.
Gewoon in de gaten houden nu of je vlooien bij Mezzy ziet. :)

cursebreaker

Berichten: 11456
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:02

KimD schreef:
Nicky91 schreef:
Het is niet te geloven... Na alle loopsheid ellende, schijnzwangerschap... Hormoon gezeik...

Nu... Vlooien. ;(

Echt ik kan wel janken! :(

Hebben jullie tips en tricks om er ZSM af te komen?


Beginnen met afmelden voor komend weekend. :+

Ik zou advantage bestellen, heel fijn spul wat snel werkt. Daarnaast een aantal goedkope vlooienbanden kopen en in stukken snijden en in de stofzuigerzak. Minimaal 3x keer per dag stofzuigen, ALLES.

Alles wat je kunt wassen op 90 graden, wassen op 90 graden en daarna vacuüm wegstoppen tot het over is.

Alles wat je niet kunt wassen minimaal 24, liefst 72 uur invriezen en daarna vacuüm opruimen.

Voor de rest is het echt poetsen, poetsen, poetsen, stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen, behandelen, behandelen, behandelen.

Je zou 's nachts eventueel een schaaltje water met een drup dreft erin kunnen neerzetten op de grond met een felle lamp erop, de schittering trekt ze aan en dan verzuipen ze. Mijn schoonouders hebben er daar honderden en honderden mee gevangen.


Dit inderdaad. Sowieso even contact met anderen vermijden, aangezien je dieren maar ook jijzelf de vlooien mee kunt nemen ergens naartoe.

Wij hebben de horror dus idd onlangs nog meegemaakt, vlak voor we op vakantie zouden gaan. Ik wens het m'n ergste vijand niet toe zeg maar, wat een horror show. We zijn er 14 jaar onderuit gekomen (met Rex nooit gehad) en ineens boem pats, was het hier... Geen hele plaag, dus waren er nog snel bij, maar ughhhhhh dat maakt niks uit want je moet toch Alles behandelen. Wij kwamen er achter omdat Arya uitslag kreeg op de buik en in de liezen, maar verder merkte je niks aan d'r. Maar omdat vlooien eitjes enorm lang in huis Overal kunnen zitten en blijven zitten, moet je gewoon uit voorzorg in mijn optiek echt heel aggressief te werk gaan nu, zeker als de katten het ook nog hebben en misschien op meer plekken in huis komen ook. Ik vond het in ieder geval echt vreselijk. Was heel blij dat Sansa niks had en Arya zo geen last ervan had en we ook gelukkig geen vlooien meer vonden - alleen eitjes op d'r - maar omdat je het gewoon in je huis nergens goed ziet, moet je toch gewoon uit voorzorg alles behandelen en dat vond ik echt pittig haha.

Wij begonnen dus met dieren behandelen; Sansa kreeg een bravecto pipet die 3 maanden mee gaat en voor Arya hebben we idd in overleg met Kim Advantage voor gekocht - die wilde ik geen bravecto pil geven wat onze DA praktijk mee gaf - en dat moet je 1x per 4 weken geven, dus dat moet je ook blijven herhalen voorlopig. EDIT: Zie dat je stronghold gaf, ook heel goed spul inderdaad :j. Arya hebben we op een later tijdstip ook nog eens gewassen met vlooienshampoo van stop (natuurlijke basis), omdat zij ook rode uitslag had onder de buik en de liezen, dus we wilden haar huid even wat verzachting geven en bovenop de behandeling nog wat 'helpen'. Ze had gelukkig zelf geen last van de vlooien ondanks de uitslag; geen jeuk verder e.d. en Sansa had gelukkig (ook) nog niks, maar die werd natuurlijk dus ook gewoon mee behandeld.

En dan begint de ellende pas: omgeving behandelen. Elke dag alles stofzuigen (en de stofzuiger zak Elke keer vervangen) van boven tot onder en tot in de hoekjes. Alles behandelen met omgeving spray: wij hadden Virbac spray voor de hoekjes/kieren/randjes en plinten e.d. te behandelen, en achter de banken, etc. En de rest: alle meubels en auto bekleding, katten krabpaal, mandjes, bench kussen e.d. hebben we met STOP! omgeving spray + ECOstyle VloVrij spray behandeld.

Alles wat wasbaar is en je af kunt halen - ook waar de katten dus komen - wassen. Van dekens, eigen beddengoed, tot mandjes, speeltjes, alles. En dan op lang programma van 90 graden. Wij hebben erna alles wat paste op aanraden van Kim ook nog in de diepvries geduwd in een plastic zak.

En naast alles in huis ook de auto van top tot teen behandelen bv.

En het behandelen blijven herhalen; extra stofzuigen en insprayen moet je een paar maanden blijven herhalen aangezien de eitjes tot 6 maanden later uit kunnen komen en de ellende overnieuw begint.

Aangezien je met bepaalde sprays heel goed moet luchten en wij hier minder mogelijkheid tot hebben in huis, hebben wij dus bewust gekozen voor meer natuurlijke sprays. Geen idee of die dus daadwerkelijk net zo goed werken of niet, maar die chemische luchtjes waren hier echt geen optie. Dus de Virbac, die je sterk ruikt en minder snel uit huis krijgt qua geur, hebben we alleen gebruikt voor de plekken waar we minder goed bij kwamen zoals de kiertjes, achter de bank e.d. en dan met Stop! en ECOstyle de rest. STOP! vonden wij dan zelf fijner qua gebruik.

Het hele grapje heeft ons ook echt 300-400e gekost met in ons geval een DA bezoekje erbij, dan dieren behandelen, en het herhaaldelijk bijkopen van de spray's e.d. Pffffft. En we hadden toevallig een paar dagen ervoor ook Kim nog gezien met de hele bups dus die kon uit voorzorg ook advantage kopen en de dieren behandelen - dat vond ik ook echt rot mja :( Dus als je iemand recent nog hebt gezien, zou ik die personen ook even contacteren zodat ze hun dieren ook eventueel preventief een extra behandeling kunnen geven.

Heel veel succes ermee |(

Je hoeft in principe niet te paniekeren dat ze nog jeuk heeft, het spul heeft altijd even nodig om te werken en misschien dat ze zich al wat wond had gekrabt wat blijft jeuken. Je zou Mezzy naast de behandeling 48-72u - als de pipet even ingewerkt is - dus ook eens kunnen wassen ook met een 'zachte' shampoo - heb daar nog wel een tip voor - aangezien ze nog lijkt te krabben ivm losse haren die je vind? Ik ben erg te spreken over eentje die ik onlangs ontdekte: Espree Aloe Oathbath Shampoo. Dat helpt haar huid wat verzachten en zal de jeuk ook laten afnemen :j Maar ondanks of je nog vlooien ziet of niet, moet je voorlopig dus wel nog bezig blijven ermee. Vlooien zijn echt gruwelijk hardnekkig, dus het is echt iets waar je helaas niet luchtig over kunt nadenken. Maar ik ben dan ook echt als de dood voor vlooienplaagen, dus ik vond het wel echt een groot DRAMA haha. Hier zijn we nu 1,5 maand verder en Arya heeft net een nieuwe Advantage gehad + we blijven extra stofzuigen, dekens van bank e.d. extra wassen en regelmatig sprayen ook nog. Ik wil het echt echt 100% vernietigen allemaal :') :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-09-21 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:13

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Beginnen met afmelden voor komend weekend. :+

Ik zou advantage bestellen, heel fijn spul wat snel werkt. Daarnaast een aantal goedkope vlooienbanden kopen en in stukken snijden en in de stofzuigerzak. Minimaal 3x keer per dag stofzuigen, ALLES.

Alles wat je kunt wassen op 90 graden, wassen op 90 graden en daarna vacuüm wegstoppen tot het over is.

Alles wat je niet kunt wassen minimaal 24, liefst 72 uur invriezen en daarna vacuüm opruimen.

Voor de rest is het echt poetsen, poetsen, poetsen, stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen, behandelen, behandelen, behandelen.

Je zou 's nachts eventueel een schaaltje water met een drup dreft erin kunnen neerzetten op de grond met een felle lamp erop, de schittering trekt ze aan en dan verzuipen ze. Mijn schoonouders hebben er daar honderden en honderden mee gevangen.



Haha ik loop niet met Mezzy en ze is er niet bij :') dus afmelden hoeft niet.. toch... -O-

Alle kleedjes en dingen zitten nu in de wasmachine en gaan daarna inderdaad in vuilniszakken. Speelgoed zit al in vuilniszakken en staat in de garage.

Dat van die vlooienbandjes vind ik een goede! dat ga ik nog doen. Ik heb nu m'n oude seresto in de stofzuiger gedaan.

Dat van dat schaaltje gaan we ook doen! Beneden of overal? :')

Zo op het oog lijkt het erop dat we er redelijk optijd bij waren, maar ik weet ook dat er nog een hoop eitjes uit moeten komen.

Heb vanmorgen Stronghold gehaald bij de dierenarts en ze hebben alle 3 een pipet gehad.
Heb Mezzy 3 x gewassen gisteren avond en daarna HELEMAAL na gelopen en toen 0 levende vlooien gevonden. Maar vanmorgen lag er toch weer overal haar... :(


Je honden wonen toch in huis samen bij jou?

Dan zou ik zeker afmelden, als je daar mensen besmet zijn echt weet ik hoeveel mensen de banketstaaf. :=

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:14

cursebreaker schreef:
KimD schreef:
Beginnen met afmelden voor komend weekend. :+

Ik zou advantage bestellen, heel fijn spul wat snel werkt. Daarnaast een aantal goedkope vlooienbanden kopen en in stukken snijden en in de stofzuigerzak. Minimaal 3x keer per dag stofzuigen, ALLES.

Alles wat je kunt wassen op 90 graden, wassen op 90 graden en daarna vacuüm wegstoppen tot het over is.

Alles wat je niet kunt wassen minimaal 24, liefst 72 uur invriezen en daarna vacuüm opruimen.

Voor de rest is het echt poetsen, poetsen, poetsen, stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen, behandelen, behandelen, behandelen.

Je zou 's nachts eventueel een schaaltje water met een drup dreft erin kunnen neerzetten op de grond met een felle lamp erop, de schittering trekt ze aan en dan verzuipen ze. Mijn schoonouders hebben er daar honderden en honderden mee gevangen.


Dit inderdaad. Sowieso even contact met anderen vermijden, aangezien je dieren maar ook jijzelf de vlooien mee kunt nemen ergens naartoe.

Wij hebben de horror dus idd onlangs nog meegemaakt, vlak voor we op vakantie zouden gaan. Ik wens het m'n ergste vijand niet toe zeg maar, wat een horror show. We zijn er 14 jaar onderuit gekomen (met Rex nooit gehad) en ineens boem pats, was het hier... Geen hele plaag, dus waren er nog snel bij, maar ughhhhhh dat maakt niks uit want je moet toch Alles behandelen. Wij kwamen er achter omdat Arya uitslag kreeg op de buik en in de liezen, maar verder merkte je niks aan d'r. Maar omdat vlooien eitjes enorm lang in huis Overal kunnen zitten en blijven zitten, moet je gewoon uit voorzorg in mijn optiek echt heel aggressief te werk gaan nu, zeker als de katten het ook nog hebben en misschien op meer plekken in huis komen ook. Ik vond het in ieder geval echt vreselijk. Was heel blij dat Sansa niks had en Arya zo geen last ervan had en we ook gelukkig geen vlooien meer vonden - alleen eitjes op d'r - maar omdat je het gewoon in je huis nergens goed ziet, moet je toch gewoon uit voorzorg alles behandelen en dat vond ik echt pittig haha.

Wij begonnen dus met dieren behandelen; Sansa kreeg een bravecto pipet die 3 maanden mee gaat en voor Arya hebben we idd in overleg met Kim Advantage voor gekocht - die wilde ik geen bravecto pil geven wat onze DA praktijk mee gaf - en dat moet je 1x per 4 weken geven, dus dat moet je ook blijven herhalen voorlopig. Arya hebben we ook nog gewassen met vlooienshampoo van stop, omdat zij ook rode uitslag had onder de buik en de liezen, dus we wilden haar huid even wat verzachting geven. Ze had gelukkig zelf geen last van de vlooien; geen jeuk verder e.d. en Sansa had gelukkig (ook) nog niks, maar die werd natuurlijk dus ook gewoon mee behandeld.

En dan begint de ellende pas: omgeving behandelen. Elke dag alles stofzuigen (en de stofzuiger zak Elke keer vervangen) van boven tot onder en tot in de hoekjes. Alles behandelen met omgeving spray: wij hadden Virbac spray voor de hoekjes/kieren e.d. te behandelen, en achter de banken, etc. En de rest: alle meubels en auto e.d. hebben we met STOP! omgeving spray + ECOstyle VloVrij spray behandeld.

Alles wat wasbaar is en je af kunt halen - ook waar de katten dus komen - wassen. Van dekens, eigen beddengoed, tot mandjes, speeltjes, alles. En dan op lang programma van 90 graden. Wij hebben erna alles wat paste op aanraden van Kim ook nog in de diepvries geduwd in een plastic zak.

En naast alles in huis ook de auto van top tot teen behandelen bv.

En het behandelen blijven herhalen; extra stofzuigen en insprayen moet je een paar maanden blijven herhalen aangezien de eitjes tot 6 maanden later uit kunnen komen en de ellende overnieuw begint.

Aangezien je met bepaalde sprays heel goed moet luchten en wij hier minder mogelijkheid tot hebben in huis, hebben wij dus bewust gekozen voor meer natuurlijke sprays. Geen idee of die dus daadwerkelijk net zo goed werken of niet, maar die chemische luchtjes waren hier echt geen optie. Dus de Virbac, die je sterk ruikt en minder snel uit huis krijgt qua geur, hebben we alleen gebruikt voor de plekken waar we minder goed bij kwamen zoals de kiertjes, achter de bank e.d. en dan met Stop! en ECOstyle de rest. STOP! vonden wij dan zelf fijner qua gebruik.

Het hele grapje heeft ons ook echt 300-400e gekost met in ons geval een DA bezoekje erbij, dan dieren behandelen, en het herhaaldelijk bijkopen van de spray's e.d. Pffffft. En we hadden toevallig een paar dagen ervoor ook Kim nog gezien met de hele bups dus die kon uit voorzorg ook advantage kopen en de dieren behandelen - dat vond ik ook echt rot mja :( Dus als je iemand recent nog hebt gezien, zou ik die personen ook even contacteren zodat ze hun dieren ook eventueel preventief een extra behandeling kunnen geven.

Heel veel succes ermee |(

Je zou Mezzy naast de behandelen over een paar dagen dus eens kunnen wassen ook met een 'zachte' shampoo - heb daar nog wel een tip voor - aangezien ze nog lijkt te krabben ivm losse haren die je vind? Ik ben erg te spreken over eentje die ik onlangs ontdekte: Espree Aloe Oathbath Shampoo. Dat helpt haar huid wat verzachten :j


Ik heb inderdaad bijna alles al gekocht en gedaan ondertussen wat jullie hierboven zeggen, behalve dan die vlooienbandjes in de stofzuiger, daar zit nu m'n oude seresto in.

We hebben op aanraden van de dierenarts stronghold genomen omdat de vorige pipetten die ik gekocht hadden(weet even niet meer welke) hun werk niet hadden gedaan.

Wel gelijk 2 pipetten mee genomen zodat ik het over 4 weken kan herhalen.
Ik heb wel de chemische spray genomen omdat wij wel kunnen luchten.

gister avond gestofzuigd, vanmorgen weer en ook alles zit in de was(de laatste was is het beddengoed, maar daar komen de dieren het minst, dus die het minst prio gegeven zeg maar.)

Bed ingesprayd, de hoekjes, de katten krabpalen.

Bank enz moet nog, maar dat vind ik niet zo prettig als ik moet werken. dus dat doe ik vanavond zodat ik met Mezzy een rondje kan lopen.


Als ik zie hoe weinig ze nu krabt ben ik heel blij.

Wij kwamen er ook achter door uitslag op der buik en een kapotte tepel, ze ligt heel vaak te kroelen bij ons op de bank en heb er iedere keer gecontroleerd maar niks gevonden.

Ik heb nog een spray staan, de spray die ik gekocht heb gaat 4 weken mee.
Dus als ik de 2e pipet geef dan gaan er nog een keer 3 sprays door het huis(en de auto).

De auto heb ik nu 2 dagen niet nodig, dus die heb ik flink ingesprayd, omdat ik er toch niet in hoef te zijn en die hermetisch gesloten kan blijven, kan de spray goed zn werk doen.

van de eitjes weet ik inderdaad, vandaar dat ik voor nu ook seresto banden besteld heb voor de poezen.
Die krijgen ze om 2 weken na de 2e pipet.

En dan hopen dat ik er ZSM vanaf ben, wat een hel. -O-

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:15

KimD schreef:
Je honden wonen toch in huis samen bij jou?

Dan zou ik zeker afmelden, als je daar mensen besmet zijn echt weet ik hoeveel mensen de banketstaaf. :=


Nopes, alleen mezzy woont hier.
Benno woont bij m'n tante en ik zou met m'n vriend zn auto gaan die niet besmet is.

Dan is er toch niet veel aan de hand? Of denk ik daar te nuchter over?

cursebreaker

Berichten: 11456
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:16

Ja ik vond het ook echt vreselijk. Heb zelf ook echt toen 2 dagen zitten krabben aan mezelf, ik had zooooo'n jeuk. Was gewoon psychisch he-le-maal van de leg ervan, echt :') :') :')
Krijg nu ook alweer de kriebels en gewoon ughhhh. :')

EDIT:

Als je zonder Mezzy gaat, moet dat denk ik wel kunnen - al zou ik zelf uit voorzorg echt even nergens zo naartoe gaan, maar dat ben ik haha - maar dan zou ik er wel even rekening mee houden dat je idd je schone kleren echt schoon uit de machine al aantrekt bv en ook je schoenen vanbinnen en onderkant heel goed behandeld - schoenen hebben we hier dus ook allemaal heel intensief behandeld, omdat je ze via de schoenen heel makkelijk mee kunt nemen. En ik zou iedereen die je eventueel ziet van kortbij sowieso ervan op de hoogte stellen, zodat ze er wel voor kunnen kiezen om op afstand te blijven bv. En uit voorzorg zou ik de auto van je vriend ook zeker behandelen, want het kan daar toch in zitten door via schoenen en kleding meegenomen te zijn geworden bv. :j Maar misschien denk ik dan Te moeilijk, maar ik zou het echt niet op m'n geweten willen hebben dat ik het meeneem ergens naartoe waar ik andere mensen zoiets mee geef - als ik ervan op de hoogte ben dat ik het misschien mee kan nemen vanuit thuis bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-09-21 11:20, in het totaal 6 keer bewerkt

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:16

cursebreaker schreef:
Ja ik vond het ook echt vreselijk. Heb zelf ook echt toen 2 dagen zitten krabben aan mezelf, ik had zooooo'n jeuk. Was gewoon psychisch he-le-maal van de leg ervan, echt :') :') :')
Krijg nu ook alweer de kriebels en gewoon ughhhh. :')


Ja nou dit dus
ik heb vannacht ook echt NIET kunnen slapen. Ik werd om 4 uur wakker en heb alleen maar lopen zoeken naar het oplossen van deze HEL! -O-

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:21

Ahhh wat rot zeg. Brrr vlooien, echt horror. Denk dat je de beste tips inderdaad hier al gekregen hebt. Hopelijk ben je met die tips er een beetje tijdig vanaf. Sterkte! :(:)

Hoe heb je geslapen, zonnebloem? Beetje door kunnen slapen? :)

Kim, het wondje is mooi hersteld. Fijn!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:26

cursebreaker schreef:
Ja ik vond het ook echt vreselijk. Heb zelf ook echt toen 2 dagen zitten krabben aan mezelf, ik had zooooo'n jeuk. Was gewoon psychisch he-le-maal van de leg ervan, echt :') :') :')
Krijg nu ook alweer de kriebels en gewoon ughhhh. :')

EDIT:

Als je zonder Mezzy gaat, moet dat denk ik wel kunnen - al zou ik zelf uit voorzorg echt even nergens zo naartoe gaan, maar dat ben ik haha - maar dan zou ik er wel even rekening mee houden dat je idd je schone kleren echt schoon uit de machine al aantrekt bv en ook je schoenen vanbinnen en onderkant heel goed behandeld - schoenen hebben we hier dus ook allemaal heel intensief behandeld, omdat je ze via de schoenen heel makkelijk mee kunt nemen. En ik zou iedereen die je eventueel ziet van kortbij sowieso ervan op de hoogte stellen, zodat ze er wel voor kunnen kiezen om op afstand te blijven bv. En uit voorzorg zou ik de auto van je vriend ook zeker behandelen, want het kan daar toch in zitten door via schoenen en kleding meegenomen te zijn geworden bv. :j Maar misschien denk ik dan Te moeilijk, maar ik zou het echt niet op m'n geweten willen hebben dat ik het meeneem ergens naartoe waar ik andere mensen zoiets mee geef - als ik ervan op de hoogte ben dat ik het misschien mee kan nemen vanuit thuis bv.


Oops, ik lees je Edit nu pas.

Ja dat zou sowieso voor mij de bedoeling zijn.
Mezzy zou al sowieso thuis blijven, dus daar zit het hem niet in.

Maar misschien denk ik wel te nuchter, omdat iedereen elke dag vlooien mee kan nemen... neemt niet weg dat ik het risico zou nemen. maar ik vraag me wel af hoe groot het risico is...