Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:33

Kim van Cody, dat ziet er netjes uit!

Nicky, wat een ellende. Ik zou die wedstrijd afzeggen en voorlopig uit de buurt blijven van anderen en andere honden. Je wilt het niet op je geweten hebben als je anderen besmet
Hoe goed je alles ook wast, schoonmaakt etc. :Y) :=


Ik leef een beetje onder een steen. School is weer volop begonnen en volgende week begint stage in het ziekenhuis. Jip die huppelt overal tussendoor. Hij mocht vandaag weer voor het eerst naar de opvang na de vakantie. Hij was echt rete blij om die mensen te zien. Hij werd bij de pups gezet die er ook waren en hij was zo ontzettend lief voor ze. Ik vind hrt echt bijzonder hoe die grote, lompe olifant voor pups zo zacht en lief is.

Daarnaast wandelen we veel met zijn oud duitse herder vriend die flink aan het puberen is :D

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:34

Nicky
Haha ja ik voelde me al vet schuldig naar Kim toen dat ze haar honden preventief moest ontvlooien, zeker omdat Arya toevallig een paar dagen voor we er achter kwamen in Kim's auto heeft gezeten - wat de eerste keer was in 2 jaar en dan Net toevallig Toen dus ik zag de bui al hangen dat we haar besmet hadden, huilennnn - en true je weet nooit waar en via wie je het alsnog ook kunt oplopen maar ik vind idd wel dat als ik weet dat ik er thuis mee bezig ben, ik daar naar anderen toe wel zoveel mogelijk voorzorg in wil nemen. Ik heb bv niemand op bezoek laten komen, ging zelf niet op bezoek (we hebben een aantal familieleden met konijnen, katten en honden ook) en niet naar losloop gebied/Arya met andere honden kort contact laten hebben - ook al is de kans van dier naar dier heel klein. Maar snap dat iedereen daar anders over denkt en in staat. Wij gingen na 1,5-2 weken ook naar Frankrijk toen, dus voor ons was het ook makkelijk om even gewoon met niemand contact te hebben - eigenaren van het huis in Frankrijk hebben we bv ook ingelicht en we hebben Arya voor we weg gingen alsook auto en onze kleding en alles wat mee ging dus ook heel goed behandeld meegenomen zeg maar en ook daar met eigen dekens e.d. gewerkt en niet in de bench en mand wat zij daar hadden staan bv. Maar moet er toch niet aan denken dat ik het aan iemand mee geef, als ik gewoon weet dat die mogelijkheid er is, ook al zou een ander dat andersom misschien niet doen of het niet weten en onbewust meegeven. Maar ik heb echt een trauma nu aan vlooien en hoop het echt niet meer mee te maken :') En wens het echt niemand toe, lolll. Hoop dat je het snel onder controle hebt :j

Kiimm
Wat is het al heel netjes geheeld, fijn!!

Zonnebloem
Wat Nayomie zegt idd; hoe ging het vannacht?

CC
Ahhh zo'n leuk duo zijn ze toch. Wel een opgaaf idd 2 van die pubers :') :j Maar wel heerlijk dat ze samen kunnen spelen <3

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:38

Better safe than sorry CB. Snap wel dat je nu nog bezig bent om écht alles clean te hebben. Zeker omdat die krengen echt eitjes leggen alsof het een fabrieksproductie is :') Yukkkk, krijg er echt jeuk van. :')

CC, alvast veel succes en plezier met je stage! Wat leuk dat het zo klikt met die duitse herder. Zijn echt heel leuk samen als ik de filmpjes zie op insta. :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:39

cursebreaker schreef:
Nicky
Haha ja ik voelde me al vet schuldig naar Kim toen dat ze haar honden preventief moest ontvlooien, zeker omdat Arya toevallig een paar dagen voor we er achter kwamen in Kim's auto heeft gezeten - wat de eerste keer was in 2 jaar en dan Net toevallig Toen dus ik zag de bui al hangen dat we haar besmet hadden, huilennnn - en true je weet nooit waar en via wie je het alsnog ook kunt oplopen maar ik vind idd wel dat als ik weet dat ik er thuis mee bezig ben, ik daar naar anderen toe wel zoveel mogelijk voorzorg in wil nemen. Ik heb bv niemand op bezoek laten komen, ging zelf niet op bezoek (we hebben een aantal familieleden met konijnen en honden ook) en niet naar losloop gebied/Arya met andere honden kort contact laten hebben - ook al is de kans van dier naar dier heel klein. Maar snap dat iedereen daar anders over denkt en in staat. Wij gingen na 1,5-2 weken ook naar Frankrijk toen, dus voor ons was het ook makkelijk om even gewoon met niemand contact te hebben. Maar moet er toch niet aan denken dat ik het aan iemand mee geef, als ik gewoon weet dat die mogelijkheid er is, ook al zou een ander dat andersom misschien niet doen of het niet weten en onbewust meegeven. Maar ik heb echt een trauma nu aan vlooien en hoop het echt niet meer mee te maken :') En wens het echt niemand toe, lolll. Hoop dat je het snel onder controle hebt :j


ja ik herken dat gevoel... Mezzy is zondag de hele dag bij m'n vriendin geweest omdat wij een dag weg waren vanwege de verjaardag van mn schoonvader.

En ik kwam er gisteravond pas achter... dus ook inderdaad zonder te weten :(
Heb gelijk m'n vriendin geappt en ook zij is nu aan t preventief bestrijden..

Maar jeetje wat voelde ik me rot dat ik haar moest appen...

Ik ga er nog even over na denken over m'n wedstrijd... Ik snap wat jullie zeggen en ga dat zelf nog even relativeren en overleggen.

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:39

Gatver ja Nayomie :') fabrieksproductie idd hahahaha, hou oppppp, krijg er ook weer zo'n jeuk van nu :') :') :') :') :') :')

Nicky
Jaa is ook echt niet leuk achterkomen en dan anderen moeten inlichten en beginnen met alles behandelen, bluhh :( Ik leefde ook echt in een nachtmerrie |(

CupCakes_

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:45

Nayomie, curse.

Die twee zijn echt een stelletje malloten als ze samen zijn. Echt twee gebroeders in crime. We kunnen beide ook niet normaal langs elkaars huis lopen. Want dan krijg je ze ècht niet meer mee. Dan is het vooral oppassen voor je enkels en knieholtes _O-

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:40

Wat heerlijk Cupcakes! Altijd gezellig een wandelmaatje :o

Cody was een hele tijd stabiel in gewicht, nu wordt die ineens fors zwaarder zonder dat er iets veranderd is in zijn voeding en beweging. Ik denk dat het dan te maken heeft met de chemische castratie die aan het uitwerken is.. Ik zou het anders ook niet weten. Ik lees dat er wel eens sperziebonen gegeven wordt als je minder brokken geeft, is dat een aanrader? Hij krijgt namelijk al niet zo veel, om nou nog minder te geven vind ik ook zo wat..

CupCakes_

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:49

Kiimm_ schreef:
Wat heerlijk Cupcakes! Altijd gezellig een wandelmaatje :o

Cody was een hele tijd stabiel in gewicht, nu wordt die ineens fors zwaarder zonder dat er iets veranderd is in zijn voeding en beweging. Ik denk dat het dan te maken heeft met de chemische castratie die aan het uitwerken is.. Ik zou het anders ook niet weten. Ik lees dat er wel eens sperziebonen gegeven wordt als je minder brokken geeft, is dat een aanrader? Hij krijgt namelijk al niet zo veel, om nou nog minder te geven vind ik ook zo wat..



Ik heb vanaf begin af aan moeite om Jip op gewicht te houden. Hij krijgt op dit moment echt het minimale en de familie krijgt op hun donder als ze iets 'raars' tussendoor geven. Maar inderdaad na zijn castratie merk ik wel dat hij snel bijkomt.

Anoniem

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:57

Leuk Cupcakes lekker wandelen met zijn vriendje!

Hier weer een goede nacht, weer doorgeslapen zonder iets te doen in zijn bench en vandaag nog geen ongelukje in huis gehad. Super knap!
Zaterdag de eerste puppycursus, vrij grote groep met 14 honden (althans volgens mij zaten we 5 jaar geleden met zijn 8en dus dan vind ik 14 best veel).

Afbeelding

Afbeelding

Hij bleef niet echt liggen voor de foto haha

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:58

Fijn dat je hebt kunnen doorslapen en dat het qua zindelijkheid ook zo goed lijkt te gaan.
Maar oei, wat een grote puppygroep. -O-

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:02

Kiimm
Je kunt iets minderen in voer (altijd aan te raden na een castratie/chemische castratie als je idd merkt dat ze bij komen) en idd wat groenten toevoegen bv.

Zelf zou ik dan eerder ipv sperziebonen kiezen voor een compleet groenten prutje. Kun je zelf maken of kant en klaar kopen zoals bv. de blikken van Terra Canis Detox - die krijgt Arya bv standaard met haar KVV menu. Maar dat zijn prima opvul opties. Zou wel even uitrekenen of laten uitrekenen wat het handigst is qua hoeveel brok (of vlees als hij vlees krijgt) minderen. Hij zal wel een bepaalde minimale hoeveelheid voedingsstoffen moeten blijven binnenkrijgen natuurlijk. Naast groenten kun je misschien nog kijken naar structureel iets meer beweging nog in hoeverre dat in te plannen is in je schema/wat mogelijk is.

Maar is het echt dikker worden? Als je voelt dus? Of misschien gewoon uit zwaren omdat hij ouder wordt? Daar zit natuurlijk ook nog een verschil in. Al is het wel toevallig dat het samen lijkt te vallen met de chemische castratie idd.

Zo hadden wij dit;
Arya bleef ook met fases lang op 1 gewicht hangen (28kg en erna 31kg en dit was dan van 12-18 maanden zoiets dat ze hierin omhoog ging) en ineens woog ze laatst 35kg (momenteel 34kg overigens) en daar schrok ik best van, van dat cijfer. Aan de andere kant; ze is 2 jaar geworden dus het was niet gek dat ze nog iets zou gaan uitzwaren, ze is geen hele kleine hond met schoft van 62,5 en als ik d'r na voel voelt ze gewoon niet te dik - en de dierenartsen die we zien komen ook tot die conclusie, al is een DA niet altijd even objectief en snel met iets zeggen over een gewicht, maar bij ons heb ik er wel vertrouwen in dat ze daar eerlijk over zijn. Ze is niet afgetraind sport model smal, en niet meer zo schraal als toen ze pup/jonge hond was, want daar sporten we ook te weinig voor en is een kwestie vooral van wat aftraining wat ze dan mist qua spieren/model, maar ze is eigenlijk wel gewoon prima zoals ze nu is - al vertekent de vacht bij haar soms wel en moet je bij haar gewoon echt Voelen ipv kijken - al valt ze prima in als je van bovenaf kijkt. Dus ik kijk bij haar niet meer zo naar het cijfer, maar blijf regelmatig voelen en speel daar op in dan. Zo merk ik dan niet dat het bij ons samenhangt met de 'castratie' aangezien ik met voelen niks geks opmerk. Maar ik blijf het wel in de gaten houden.

Voer aanpassen, groenten bijvullen is idd een mooie stap, maar eventueel meer structureel bewegen/sporten zou ook nog een goede aanvulling kunnen zijn waar en wanneer mogelijk in jullie situatie.

Zonnebloem
Ohh wat fijn zeg dat het zo goed gaat in de nacht!!
Ik vind de puppy groep ook wel echt erg groot, maar dat is mijn mening. Zou ik voor Arya veel te intens hebben gevonden. Bij ons zijn de groepen, of dat nu pup of gehoorzaamheid is of whatever, niet groter als 8 honden en dat vind ik idd wel prima. :j

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:20

Naja, de chemische castratie zit er nu 5 maanden in, we hadden voor een half jaar gedaan dus deze zal nu langzaam gaan uitwerken. Voordat we hem chemisch hadden laten castreren hadden we hem al op dieet porties staan en dat is de gehele chemische castratie goed gegaan. 2 weken geleden zag ik hem al een brede rug krijgen. Heb hem toen gewogen bij de dierenarts en toen was die 36 kilo. Nu 12 dagen later is die 36.9, best fors voor nog geen 2 weken..

De dierenarts heeft er overigens niets over gezegd

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:40

Wat een pech Nicky! Ik zou persoonlijk wel naar die wedstrijd durven, vlooien zitten over het algemeen niet op mensen. Even schone broek en jas mee en omwisselen voordat je in de auto van je broer gaat zitten. En naar mijn ervaring draag je vlooien ook echt niet zo makkelijk over. Ik heb een tijd gewoond in een huis dat letterlijk VOL met vlooien zat. Regelmatig de hond van mijn moeder op bezoek gehad en van te voren een pipetje gegeven. Die heeft nooit vlooien gekregen van zijn bezoekjes.

Oef Zonnebloem, wat een belachelijk grote groep := Hoop voor je dat ze gaan splitsen.

Kiimm, welke brokken geef je en hoeveel gram per dag?

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 15:17

Castraties zijn echt funest voor het gewicht idd. Een stuk minder voeren lijkt me het beste, of iets anders gaan voeren waar je meer van kunt voeren/hij meer voldoening uit haalt zonder dat hij teveel krijgt? :) Sperziebonen zou ik niet doen.

Wat voer je nu? En hoeveel?


Afbeelding

Afbeelding

Het is dat de prinses zo knap van zichzelf is, maar van haar poseerskills moet ze het niet hebben.
Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:15

Cody krijgt in de ochtend 200 gram brokken van Devotion (eigen merk Jumper) en in de avond 250 gram vlees. Als hij even alleen thuis moet zijn krijgt hij een pensstaafje en voor de nacht een Dentastix

Andere brokken gaat die of heel veel van drinken of aan de diarree

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:29

@cupcakes heerlijk zo’n fijne oppas waar ze graag naar toe gaan… ik heb nu ook hele fijne maar ik had Levi ook keer naar een andere gebracht.. nou dat ongelukkige gezicht zei alles

@zonnebloem veel plezier bij puppycursus, wel grote groep inderdaad..

@limoen wat is ze toch knap hè!!

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:30

Hier vandaag nog even contact gehad met de fokker.. nog geen pupjes… hihi wil ze er wel uit kijken :o

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 18:47

Even mn vriendinnetje showen hoor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Aankomen na (chemische) castratie is niet raar helaas. Wat minder voer is altijd te proberen. En er is van alles om aan te vullen. Of eens kijken naar kvv met minder vet bijv.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:58

Knapperd kiwiwitje

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:58

Kiwi, zó gaaf die foto's <3

Kiimm, dat zijn geen gekke hoeveelheden nee. 900 gram verschil vind ik overigens niet veel hoor. Dat kan maar zo het verschil zijn tussen wel/niet gevoerd zijn en gepoept hebben ten tijde van het wegen. Minder voeren kan natuurlijk maar je kan ook kijken naar voer dat lager is in calorien, zoals bijvoorbeeld: https://www.avonturiashop.nl/brit-fresh ... -12kg.html

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 19:01

Kaus schreef:
Kiwi, zó gaaf die foto's <3

Kiimm, dat zijn geen gekke hoeveelheden nee. 900 gram verschil vind ik overigens niet veel hoor. Dat kan maar zo het verschil zijn tussen wel/niet gevoerd zijn en gepoept hebben ten tijde van het wegen. Minder voeren kan natuurlijk maar je kan ook kijken naar voer dat lager is in calorien, zoals bijvoorbeeld: https://www.avonturiashop.nl/brit-fresh ... -12kg.html

Of de rabbit & rice weigh loss.

Ze is zo leuk <3

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:22

Kiimm_ schreef:
Cody krijgt in de ochtend 200 gram brokken van Devotion (eigen merk Jumper) en in de avond 250 gram vlees. Als hij even alleen thuis moet zijn krijgt hij een pensstaafje en voor de nacht een Dentastix

Andere brokken gaat die of heel veel van drinken of aan de diarree

Daar kun je toch nog prima mee spelen? Geef de brokken bijvoorbeeld in een anti-schrokbak en hij is langer bezig, ondanks dat je eventueel minder geeft. Hier geef ik 's ochtends slechts 75g brokken, 's middags 500g vlees met supplementen, 's avonds nog een snack. Binnenkort i.v.m. de chemische castratie iets meer brok en de helft van het vlees. Als je het met groente op wilt lossen, dan kun je eventueel hier kijken wat je allemaal mag geven: https://www.barfplaats.nl/handleiding-t ... -en-fruit/

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:33

KarinW86 schreef:
Hier vandaag nog even contact gehad met de fokker.. nog geen pupjes… hihi wil ze er wel uit kijken :o


Jaaaa dat snap ik!!!

Hele leuke foto’s kiwi <3

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:25

Jinn krijgt een handje vol brokjes en boontjes. Hoewel ik heel veel met hem deed qua bewegen was ie iets aangekomen maar als ik nog minder ging voeren dan moest ik zowat stoppen met eten geven. Nu krijgt ie weinig brokjes in de ochtend met boontjes en savonds denk 100 gram vlees met boontjes.
Doe dit nu ongeveer een week en hij ziet er zo goed uit! Heel mooi in de vacht en Jinn is super vrolijk. Zegt toch genoeg dat ie echt wel zwaar was.

Jaxx daar in tegen die moet elke dag een olifant krijgen om goed op gewicht te blijven. Jaxx krijgt smorgens denk 300 gram brokjes. Dit kan minder zijn want nooit gewogen en savonds krijgt ie 400 gram vlees. (Jinn dus die 100 gram) en merk dat Jaxx nu wat aankomt.

Blijft lastig goed voeren en opgericht houden.
Qua kg geen idee. Als ik tijd heb zal ik ze es wege

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:40

Kiimm
Kan idd ook goed zijn wat Kaus zegt; dat het alleen maar even schommelen in gewicht is. Voor een beter beeld zou je het eigenlijk eens elke week een maand lang achter elkaar moeten opschrijven en kijken wat het dan doet, en vooral blijven voelen. Cijfertjes zeggen niet alles; voelen en kijken naar je hond is echt de beste manier. Zeker omdat Cody nog een jonge reu is en nog wat zal uit zwaren.

En wat kiwi zegt; ik weet niet wat voor vlees je geeft, maar met kvv kun je idd wel kijken dat je minder vettige diersoorten kiest en een meer magere variant bv.

Limoen
Wat is je prinses toch een mooie hond zeg, zoo gaaf!

kiwi
Ze groeit echt hard zeg jeetje! Heeft echt al een heel duidelijk koppie erop, leuk haha! Oranje staat d’r goed!