Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom ik van mijn huisekster af?

 
Profiel   

Ik denk dat ik em zo hard had laten schrikken dat ie er niet meer over na zou denken om binnen te komen :+ dus als je hem echt weg wil hebben, negeren, laten schrikken en als je niet thuis bent de boel dicht houden. Wellicht geeft ie het snel op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 06:18 



 
Profiel   

poes schreef
Waarom had je ze zelf groot gebracht als ik mag vragen? In België mag dat dus helemaal niet en je ontneemt ze veel kansen op een vrij leven.



Mijn dochter vond er 2 springend en krijsend om hun aangereden dode moeder.. het was in het weekend, dus eerst zelf opgevangen en gevoerd met kattenvoer... maar ze sprongen al snel uit hun doos, dus toen dierenambulance gebeld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 09:23 



 
Profiel   

Nou, :') ik moest even boodschappen doen, deurtje open voor Soraya (poezel) en even gecontroleerd of Magnus (ja, hij (?) heeft nu een naam, ik verlies liever van een Magnus dan van een Maggy) niet onder de trap zat of op het hek. Nope, nergens te bekennen, dus deurtje lekker open.
Ik 10 minuten op en neer, kom huis, vliegt Magnus me in het haar, was een ongelukje want mijn kamerdeur zit in het midden van het huis, hij kwam van voor en vloog naar achteren richting de open deur. Poezel was inmiddels opgestaan, die trut laat Magnus gewoon naar binnen lopen op nog geen halve meter afstand |o die twee hebben echt een afspraak samen, als jij mij niks doet doe ik jou ook niks.

Naja ik was nu natuurlijk mooi in de gelegenheid om hem duidelijk te maken dat ik hem niet binnen wilde, dus ben achter hem aan gaan jagen het huis door en heb hem voorzichtig bij zijn staartveren gepakt :') toen vloog hij snel weer naar de achterdeur waar poezel inmiddels de uitgang blokkeerde, die vond het wel mooi om te zien allemaal. Landt Magnus bovenop haar :roll: karma denk ik dan maar :'). Gelijk toen hij buiten zat wat eten naar buiten gegooid, hopende dat hij het snapt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 11:57 



 
Profiel   

Ik ben bang dat de strijd al gestreden is en heb ook wel een idee wie er als winnaar uit de bus is gekomen ;-)) ;-))

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:13 



 
Profiel   

Er worden bij jou leuke spelletjes gespeeld waaraan iedereen mag meedoen en vervolgens krijg je eten …

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:14 



 
Profiel   

Dat eten had ik er dan weer niet achterna gegooid. Dan snapt hij het helemaal niet meer.
Gewoon geen eten meer geven. Dan gaat hij het vanzelf ergens anders zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:32 



 
Profiel   

Volgens mij vond hij me niet zo leuk hoor :') maar ik weet dan ook niks van het trainen van vogels. Ik pak het eigenlijk aan zoals ik ook bij paarden doe, ongewenst gedrag = wegwezen/concequentie, gewenst gedrag, in dit geval naar buiten toe gaan, wordt beloond. Ik vind bijvoeren geen enkel probleem, maar dan wel buiten. Er ligt hier verder ook geen eten ofzo, behalve kattenvoer, ik zal de camera daar even op zetten om te zien of hij ervan eet, want volgens mij is dat niet het geval.

Ik vraag me sowieso af of hij wel zal weggaan daar mijn buurvrouw de hele dag door in haar tuin zit te voeren? We wonen ver van zee (het gooi) maar ook de zeemeeuwen weten haar te vinden... Dat was eigenlijk mijn insteek, hij zal toch niet weg gaan, dan maar beter leren dat buiten eten is, en dat binnen mensen achter hem aan jagen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:38 



 
Profiel   

Eigenlijk is het wel lachwekkend (voor ons) :=

Maar snap dat jij er niet zo blij van wordt. Wellicht dan toch maar vangen en naar het vogelasiel? Goed navragen wat ze met hem gaan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:45 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Ik heb bij een vriendin van mij die vrijwilliger is bij een vogelopvang hoe zij omgaan met zulke vogels, maar zij geeft aan dat ze dit soort vogels proberen te laten verwilderen. Als dat niet lukt worden ze gewoon bij de opvang vrijgelaten en gevoerd.

Misschien kan je navragen bij de vogelopvang in de buurt hoe zij hier mee om gaan?


Dit dus, bij een vogelopvang is hij echt beter af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:59 



 
Profiel   

Je zou eens contact op kunnen nemen met de Toevlucht. Daar zit enorm veel kennis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:15 



 
Profiel   

Hoe grappig ik dit ook vind, als ik in jouw plaats was had ik de vogel al lang weggebracht naar de vogelopvang. Daar zullen ze wel weten of het nut heeft om deze vogel nog te laten verwilderen of dat dat niet mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:52 



 
Profiel   

Ze laten hem ook echt niet inslapen bij een vogelopvang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 14:43 



 
Profiel   

Dinsdag heb ik vrij, dan ga ik even bellen. Ik tolereer hem nog, maar een ander heeft er misschien andere plannen mee :/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 14:50 



 
Profiel   

:+ magnusje _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 16:24 



 
Profiel   

Kleine update: Ik heb het vogelhospitaal gebeld, zij geven aan dat ik hem even moet vangen en met de dierenambulance op moet laten halen (heb zelf geen auto) dan nemen zij de zorg op zich. Ergens vind ik het wel jammer, want ik moet wel lachen om het karaktertje van dat beest, maar zelfs geluiden van roofvogels houdt hem niet weg. Sterker nog, hij komt binnen en loopt naar de speakers om te luisteren.
Intussen poept hij mijn toetsenbord onder, mijn bank, bureaustoel, was, hij poept in mijn schone pannen... Dat stukje is gewoon echt niet grappig.

Het vogelhospitaal geeft ook aan dat het abnormaal gedrag is en zeker omdat ie deels kaal is, misschien de winter niet gaat redden. Magnus gaat dus even een nieuw huisje krijgen waar hij goed verzorgd gaat worden! Hopelijk kan ik dan ook updates blijven geven.

Ik merk nu ook dat mijn kat er wat onrustig door is. Ze is niet bang ofzo voor hem, maar ze is constant alert op de deur en elke beweging van het gordijn. Ook als de deur dicht zit. Ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is #).

Maargoed, nu nog het gevogelte vangen _O- wish me luck! Deken er overheen gooien begreep ik al, andere tips worden ook gewaardeerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:05 



 
Profiel   

Lekker voer in een katten reismandje zetten op een favoriete plek? Wachten tot er gegeten wordt en dan toeslaan met een deken over de ingang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:07 



 
Profiel   

Ik denk dat ie daar net weer niet in trapt, maar het is het proberen waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:15 



 
Profiel   

Handdoek over hem heen gooien en in reismandje zetten. Zou vast wel lukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:47 



 
Profiel   

For your entertainment...

De eerste twee zijn van de beveiligingscamera, links bij de deur op het kleedje ligt mijn kat normaal, nu even niet, maar dat maakt Magus geen donder uit, die loopt ook zo naar binnen als Soraja daar ligt, an zij laat het gewoon gebeuren. De eerste twee video's zijn van gisteren, ik had roofvogelgeluiden aan gezet. Bij de 2e video zie je hem op een gegeven moment naar de (nog enige werkende) speaker lopen uit nieuwsgierigheid :') .

Nouja, de 3e video spreekt voor zich :roll: eh, ik heb hem vooralsnog niet te pakken kunnen krijgen _O-






Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 15:31 



 
Profiel   

Wat een grappenmaker joh :')

Succes met vangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 15:34 



 
Profiel   

kun je geen kattenmandje neer zetten en daar je telefoon in met ekster geluiden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 15:36 



 
Profiel   

Oh dat is misschien ook nog wel een idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 15:37 



 
Profiel   

Oh ik had dat kattenluikje heel hard de andere kant op gekegeld :') kijken of ie schrikt.

Zulke brutale beesten…

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 15:41 



 
Profiel   

Oh TS je topic maakt mijn dag wel hoor, wat een beest haha.

Goed dat je hem gaat vangen en hij een plekje krijgt bij de opvang. Dit is toch geen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 15:55 



 
Profiel   

Je zal hem nog missen als hij weg is. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen