Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19542
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 06:45

Bedankt allemaal. Ja dat was zeker schrikken. Die hadden we ook echt totaal niet zien aankomen en ik voelde me zo rot omdat ik op de heenweg naar de da nog een heel gesprek met Darice had over dat we haar gingen helpen en dat ze dan weer lekker kon eten en dat ze die avond nog weer bij me op schoot zou liggen. Dikke leugens bleek dus achteraf, bah.. Ons nieuwe meisje zien we ook echt niet als vervangingsmateriaal, maar het is ook wel fijn om mijn gedachten af te kunnen leiden.

Ze zit nog steeds in de krabton zag ik. Ik ga ervan uit dat ze daar in de nacht wel uit komt om te eten en naar de kattenbak te gaan.

Mandarijn ach, ook nog een angsthaasje?

Seni wauw wat een plaatje!

Gaucho wat een heerlijk duo.

Luuntje slimme kat, die heeft hem dus door.

Xoranlover wat een knapperds! Abessijntjes? Zal vast even lastig worden als er wat weg gaat.

Loveglove ik wou aluminiumfolie zeggen maar dat helpt dus niet. Dan inderdaad mandarijn of sinaasappel, vindt mijn Charlie vreselijk. Als ik een mandarijntje eet terwijl hij op schoot ligt, is hij meteen weg.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 07:33

Muronia schreef:
Bedankt allemaal. Ja dat was zeker schrikken. Die hadden we ook echt totaal niet zien aankomen en ik voelde me zo rot omdat ik op de heenweg naar de da nog een heel gesprek met Darice had over dat we haar gingen helpen en dat ze dan weer lekker kon eten en dat ze die avond nog weer bij me op schoot zou liggen. Dikke leugens bleek dus achteraf, bah.. Ons nieuwe meisje zien we ook echt niet als vervangingsmateriaal, maar het is ook wel fijn om mijn gedachten af te kunnen leiden.

Ze zit nog steeds in de krabton zag ik. Ik ga ervan uit dat ze daar in de nacht wel uit komt om te eten en naar de kattenbak te gaan.


Ik ben mijn kleintje een paar maanden geleden verloren aan megacolon.
Wij hebben toen een paar weken later eerst Sansi en daarna ook nog zusje Arya geadopteerd.

Ik blijf me schuldig voelen.. Het is wel al minder dan toen ik mijn dames net had, maar ik blijf ergens bang dat ik mijn kleintje "vervangen" heb door de zusjes.. Daarbij komt er heel veel schuldgevoel kijken - ik zie de zusjes énorm graag, maar, o maar... De band is niet hetzelfde, en daar voel ik me ZO rot over..

Ik heb mijn kleintje maar 3 weken mogen hebben.. Mijn dames heb ik nu 13 en 7 weken. En toch.. in alle eerlijkheid.. Kleine Loki en ik, dat was liefde op het eerste gezicht. Pure adoratie van 2 kanten. En daar voel ik me echt schuldig over, dat ik dat met mijn Sansi en Arya niet heb.. Ik hou van hen hoor, en zou alles voor hen over hebben! Maar die blinde adoratie, die band vanaf de eerste seconde, dat is toch anders..

Dan probeer ik objectief te kijken - Loki was nog geen 8 weken oud toen hij hier kwam - misschien was hij ook daarom zo enorm verlieft op mij. Ik leefde echt met dat mannetje in mijn armen, van zodra ik thuis kwam tot ik de volgende dag weer ging werken. Sansi was 16 weken oud, Arya 22 weken oud, toen ze hier kwamen wonen, en véél zelfstandiger al. Ze vinden me wel leuk hoor, en sinds een tijdje slaapt Arya elke nacht op/tegen me, Sansi ligt de helft van de tijd een half metertje van me te slapen. Loki kroop nét niet in me. Misschien is het ook omdat Loki een katertje was, en de meisjes meisjes zijn. Misschien is het de leeftijd. Misschien is het gewoon wat het is, en is dat niet erg.

Ik heb het kereltje niet vervangen - maar soms voelt dat wel zo, en daar voel ik me k*t over. Ik voel me nog veel slechter wanneer ik eerlijk toegeef dat de band met Loki dieper ging.. Ik denk zo'n beetje dat hij dat once in a lifetime katje was - daarom zie ik Sansi en Arya niet minder graag, maar er is een verschil in band, en daar voel ik me soms wel rot over.



Anyway - ik snap éxact wat je bedoelt met "het is fijn mijn gedachten af te kunnen leiden". En ik wens je heel veel sterkte toe met het rouwproces, en heel veel geluk en liefde met je nieuwe meisje, ze is prachtig!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:31

Ik ben zoooooo trots op Minty! Afgelopen week is mijn nichtje van 11 maanden met spoed opgenomen in het ziekenhuis, en ligt nu na operatie op de IC. Dus ik wilde halsoverkop naar mijn familie in het zuiden van het land.
Twee uur in de reisbench, met een kattenbakje, en dat deed ze als een pro! Netjes op de bak geplast bij aankomst.
Hier in dit vreemde huis, met een kleuter van 3,5, vreemde mannen (mannen kent ze eigenlijk niet), met onze hond die ze wel kent.
En gewoon lekker spelen, netjes op de bak (waar nu ineens een deksel op moet ivm mijn andere nichtje die anders met de korrels aan de haal gaat). Slapen in een vreemde kamer.

Ze doet alles super goed en is heel lief voor mijn oudste nichtje. Ze laat zich optillen (soms wil ze niet, dan rent ze weg en laat mijn nichtje haar keurig met rust), is lekker aan het spelen en klimmen. Super op haar gemak. Ben echt zoooo trots dat ze dit zo keurig doet!


Afbeelding

Ze was gister wat van slag door de andere slaapkamer, maar vanmorgen werd ik zo wakker:

Afbeelding

Dus ergens in de loop van de nacht heeft ze haar draai gevonden.

Echt het zoetste en makkelijkste kitten ooit op deze aardbol! Niet normaal hoe goed ze het doet!
Aan het tuigje lopen gaat ook heel goed. Ze snapt het wel, maar is soms iets te eigenwijs. Maar daar ben je natuurlijk kitten voor.
Had nooit gedacht dat dit allemaal zo goed zou gaan! Was al voorbereid dat ik toch eerder weg zou moeten hier, maar Minty redt zich best.
Als we naar het ziekenhuis gaan doe ik haar even in een badkamer, met de deur op slot, want ze zijn hier niet gewend aan ontsnappende kittens en ze mag beslist niet alleen naar buiten, want ik weet niet wat ze dan doet. Als ze schrikt, wegrent en verdwaald hebben we een probleem, want ze is nog niet gechipt en ze wonen hier naast een enorm bos. Maar ze maakt ook helemaal geen aanstalten om naar buiten te glippen. Maar voor de zekerheid zit ik er bovenop natuurlijk.
Ben echt zooooo blij dat ze het zo goed doet als ze mee gaat. Maakt het leven een stuk makkelijker.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:51

Wat super fijn zeg <3 En sterkte met je nichtje!

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:46

Muronia, wat vreselijk zeg! Sterkte!
Jullie hebben er wel een knap nieuw gezinslid bij.

Mandarijn, kleine stapjes, maar ze komt er. Super fijn!

Seni, wat een prachtige foto van je kanjer! Waar is de foto gemaakt?

Gaucho, wat een heerlijk stel. Lekker ontspannen al.

Luuntje, ze is gewoon te slim voor het spelletje haha.

Xoran, wat is het toch een mooi stel samen! Zal je denk ik wel zwaar vallen als ze straks gaan verhuizen.

LoveGlove, ai… lastig is dat. Ik weet het niet zo goed, maar zo te lezen zijn er al wel wat goede tips hier. Hopelijk werkt het.

Daisy, niet schuldig voelen. Je hebt je best gedaan. :(:)
Dat de band anders is, geeft toch niet. Je houdt ook van dit stel. Maar elke kat is anders, dus ook een andere band mee.

Eileen, wat fijn dat het zo goed gaat. Zoet dier.




Beer gaat onwijs goed, nog geen week bij ons, maar voelt al zo eigen. Hij is dol op mij, wil constant bij me zijn. Maar ook als er visite is, is hij zoet. Laat zich door iedereen oppakken en gaat dan lekker liggen waar ze hem neerleggen. Knorrepotje is het dan.
‘S nachts ligt hij op ons voeteneind en zodra hij merkt dat we een beetje wakker worden, komt hij op m’n kussen liggen of op mijn buik. Zo lief!

Afbeelding


Ook met Toby gaat het steeds wat beter. Vanochtend trof ik ze zo aan…

Afbeelding


Ook ontwijkt Toby hem steeds minder, toen ik net het huis uit ging, zaten ze zo… lekker stelletje wordt het wel.

Afbeelding

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:48

Die mini oorpluimpjes zijn ook zo zoet <3

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:58

Ja hè? Pluizig en fluffy <3

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 13:38

Afbeelding

Even lekker buitenspelen!

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 13:48

Oh ja ik ga ze zeker missen. Maar aan de andere kant is een beetje rust ook wel fijn. Ze zijn zo mega hyper met zijn allen af en toe. (Ook wel leuk om naar te kijken hoor :P )

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:38

Hier zijn er 3 van de 4 nu weg. Het is nu wel erg leeg in huis.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:33

Stal Fiore, ik ben wel rationeel genoeg om dat te beseffen, maar het hart luistert daar niet altijd naar.. Ik probeer dan altijd te denken "ik heb in 3 weken tijd een heel leven aan onvoorwaardelijke liefde weten te proppen" :j


Kinders hier hebben vandaag een kist gekregen van mijn stiefpapa. Staat voorlopig even op de kast geparkeerd, maar komt met een pels in boven de krabboom aan de muur te hangen :j

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:42

Xoran wat een heerlijke bende kittens.

Eileen wat een topper is ze toch.

Beer en Toby zitten al best dicht bij elkaar.

Dieren laten inslapen is rot.
Ik mis mijn witte vriendin nog steeds.
Al is de pijn minder nu Azula er is met haar rare fratsen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:38

Ik ben even aan het twijfelen wat ik met Nina wil doen momenteel. Volgens mij had ik al eerder gezegd dat ik vermoed dat ze misschien een beetje chronische niesziekte heeft omdat ze wel vaker niest en soms nog wel eens last heeft van haar oogje maar niks speciaals. Maar een paar dagen terug stond ze echt een paar minuten achter elkaar te niezen. Dat baarde me eventjes zorgen maar dat was een keertje. Dus ik had zoiets, zolang het niet vaker gaat gebeuren is het goed. Maar gisteren heeft ze ook meer lopen niezen dan ik van haar gewend ben. Als ze ligt te chillen of slapen hoor je ook dat haar neusje een beetje dicht zit. Het niezen gebeurt vooral tijdens het spelen en je merkt ook wel dat het haar een beetje dwars zit omdat het natuurlijk het spelen onderbreekt. Ze likt haarzelf ook wel wat meer dan ik ben gewend. Dus ik heb het idee dat het haar soms wel wat dwarszit. Niet veel, maar zo af en toe wel. Verder heeft ze gewoon een mooi nat neusje zonder uitvloeiing etc en haar oogjes zien er ook mooi uit. Dus ik baar me niet direct zorgen. Ze heeft het immers altijd wel een beetje gehad. Nu gewoom ietsje meer als normaal. Ik wil ergens in december sowieso nog eens naar de da omdat ze dan beiden gesteriliseerd gaan worden. En als het even kan wil ik niet tussendoor nog eens moeten gaan want het is 3 kwartier rijden (deze da is een stuk goedkoper omdat deze op een school plaatsvindt waar leerlingen dus ter plekken voor da assistente kunnen leren. Ik heb daar zelf ook gezeten en de da is mijn lerares geweest. Ze is heel goed. Dus als het dan ook nog eens stukke goedkoper is, is me dat het rijden wel waard). Als het moet, dan moet het. Ik heb de opleiding dan wel niet afgemaakt maar ik weet gelukkig wel genoeg dingen over katten.

Wanneer zou voor jullie het punt zijn om toch te gaan? Ik kijk het voor nu denk ik nog eventjes aan. Ik vind het nog niet alarmerend. Maar ik houd het wel in de gaten

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 09:43

Loveglove december duurt nog wel even.
Ik zou het hooguit deze week nog aankijken en dan een afspraak maken.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:29

luuntje schreef:
Loveglove december duurt nog wel even.
Ik zou het hooguit deze week nog aankijken en dan een afspraak maken.

ja als het niet minderd wel. Ik weet dat als kat chronisch niesziekte heeft dat, als ze dan wat verkouden worden het vaak niet heel lang duurt. Meestal maar een paar dagen. Omdat het lichaam het virus van de niesziekte kent. En omdat mijn kat natuurlijk de enting heeft gehad helpt dat ook.

Ik weet dat bij katten die chronische niesziekte hebben dat virus er altijd zit maar gewoon eens in de zoveel opnieuw actief wordt. Die katten besmetten zichzelf opnieuw als het ware. Kan allemaal verschillende redenen hebben dat het virus opnieuw actief wordt. Ik denk dat her seizoen en her feit dat ik en mijn vriend nu de verwarming weer aan hebben staan de boosdoener zal zijn. Want snachts staat hij uit waardoor er temperstuurverschillen komen. Daar zal nina dan wat gevoelig voor zijn denk ik. Dus als het niet gaat minderen tegen het eind van de week app ik de dierenarts eerst even :')
Ik heb haar nummer nog. Als het echt erger gaat worden dan bel ik even voor een afspraak.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:09

Het is hier rare posities uurtje:
Afbeelding

Blacky ligt ook gewoon lekker tegen me aan (rechtse kat). Heerlijk is dat <3

Muronia

Berichten: 19542
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:22

LWDaisy bedankt voor het delen van je verhaal. Morgen is het een week geleden dat ik mn Darice-je naar de dierenarts bracht. Ik heb nog steeds ergens het gevoel dat ik haar nog weer op ga halen en dan krijg ik een dreun als ik besef dat het niet zo is..

Maar dat staat helemaal los van mn gevoel voor Luna nu. Ze durft steeds iets vaker te voorschijn te komen, maar nog wel in haar veilige paar m2's, want dan kan ze snel weer de krabton in rennen. Aaitjes en kriebels zijn al welkom. Dan ploeft ze op haar zij, geeft kopjes en spint luid. Ze heeft net voor het eerst samen met Charlie gegeten. Ze vindt hem erg interessant, snuffelt aan hem en spint dan ook.
Afbeelding
Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:19

Roos begint ook al een beetje uit d'r schulp te kruipen, ze komt sinds gister zelfs al bij me op schoot slapen en vannacht kwam ze op het hoofdbord van m'n bed liggen. <3
Afbeelding

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 11:25

Ziet er goed uit mandarijn! *\o/*

Wij gaan weer opzoek naar een nieuwe kitten :D :Y)
Ben benieuwd of het de vierde keer wel gaat lukken :Y)

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:11

Oh wat kan ik genieten van al die kitten en poezen foto's <3

Vraagje. Mijn jonge kat is vanmorgen geënt en gechipt bij de da. Het was best een spannend dingetje voor een schuwkatje. Terug thuis mini beetje blikvoer gegeven, dat kwam er direct weer uit. Normaliter eet hij super veel (schrokt ivm lange tijd honger Hebben geleden tijdens zwerven) maar nu heeft hij nog niets op. En net spuugde hij alleen slijm en is wat timide.

Kan hij wat last hebben van de enting? Herkennen mensen dit? Ik maak me niet direct zorgen, maar vind het zo sneu.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:32

Ja hoor ze kunnen goed misselijk zijn van de enting. Gewoon over een paar uur nog eens wat geven. Morgen moet het weer en stuk beter gaan. :)

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:22

Mandarijn wat heerlijk.

Muronia, wat fijn zo naast elkaar eten.

Loveglove, rare houdingen. Sommige katten maken er een sport van.

Appeltje ik ga zo hard voor je duimen. Dit moet toch eens lukken.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:22

Tancreda4 schreef:
Oh wat kan ik genieten van al die kitten en poezen foto's <3

Vraagje. Mijn jonge kat is vanmorgen geënt en gechipt bij de da. Het was best een spannend dingetje voor een schuwkatje. Terug thuis mini beetje blikvoer gegeven, dat kwam er direct weer uit. Normaliter eet hij super veel (schrokt ivm lange tijd honger Hebben geleden tijdens zwerven) maar nu heeft hij nog niets op. En net spuugde hij alleen slijm en is wat timide.

Kan hij wat last hebben van de enting? Herkennen mensen dit? Ik maak me niet direct zorgen, maar vind het zo sneu.

Ja dat kan de enting zijn. En dat misschien gecombineerd met wat stress kan het nog wat erger maken.
luuntje schreef:
Mandarijn wat heerlijk.

Muronia, wat fijn zo naast elkaar eten.

Loveglove, rare houdingen. Sommige katten maken er een sport van.

Appeltje ik ga zo hard voor je duimen. Dit moet toch eens lukken.

echt he :')
hier is het ook net alsof ze alles met elkaar afspreken. Ze eten bijna altijd tegelijk, zelfs als ze op totaal andere kamers zijn poetsen ze zichzelf tegelijk, ze slapen tegelijk. Ze gaan dus vaak ook tegelijk op hun rug voor ons of ze liggen tegelijk in rare houdingen. Alsof ze dezelfde hersenen delen _O-

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:47

Ik geef ze nooit gelijk voer na enten en autorit. Wacht altijd even een uur of 2. Net als voor een autorit dan probeer ik er altijd rekening mee te houden

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:47

Hier roepen we thuis ook altijd dat na-apen niet klopt, het moet nakatten zijn :')