Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 309 van de 333 [ 8304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312 ... 333  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy Erbij 2021

 
Profiel   

Kaus schreef
Pff wat een onzin CupCakes! Je onderzoekt toch sowieso eerst je hond voordat je naar de DA gaat :roll: En als hun hond losschiet en Jip zit nog vast heb jij volgens mij geen enkele schuld. Vind het al lief dat je je gegevens hebt gegeven _O-

Welkom Jamiefris! Leuke pup! Hoe kan je niet weten waarmee ze gemixt is? Heb je de ouders wel gezien?


Eerste wat in mij opkwam ja. Zeker als het een kruising stafford is want dan ben je sowieso de Sjaak zonder stamboom. Kun je zo ongeveer nergens meer mee komen en volgend jaar 1 februari wordt dat alleen maar erger...

Wat betreft de Energique, dat is echt troep. Zou het resterende weggooien en overstappen op fatsoenlijk KVV. Een overstap naar brok zou mijn keuze niet zijn, zeker niet met een stafford kruising, daar is de groei van belang.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 23:05 



 
Profiel   

Kiimm_ schreef
Het bos bij ouwehand gaan we al even niet meer heen hierdoor. Maar vandaag waren we in een gebied die ik ook nog niet kende en gebeurde het echt een heel stuk, diep in het bos. Het ontstaat echt ineens en er uit stappen lukt niet aangezien Cody zich echt een tijd niet meer kan ontspannen, welke kant we ook op gaan. Hij is inderdaad totaal onbereikbaar..

Ik heb een erg zwakke nek/rug en ik ben altijd bang dat met een heupgordel ik hier meer last van krijg, of is mijn gedachte hier verkeerd bij?

Kimm, welk bos ben je geweest? Edese bos of Roekelse bos of Syselt?
Ik moet zegen bij ons zitten vrij veel zwijnen en daar kunnen de honden idd erg van onder de indruk zijn (ik van sommige grote beren ook hoor). In het Edese bos loopt echt een joekel van een beer rond en die staat je ook rustig vanaf een afstand aan te kijken. Ook als er een hond op het af komt of tegen hem blaft, blijft hij gewoon staan. Maar die wildgeur heb je hier op meerdere plekken in het bos en als je hond daar bang voor is, kan ik me voorstellen dat dat lastig is. Sluit me dan ook aan bij de rest, steun geven waar nodig en verder rust bewaren.

Welkom Jamiefris. Ik ontworm ook met Milbemax of Drontal.
Aprat koppie zit er op, erg benieuwd wat er nog meer doorheen zit.

Cupcakes, wat balen zeg, hopelijk valt het allemaal mee en hoor je er niets meer van.
Maar snap dat het bij jou nog wel even blijft knagen, nooit fijn als dit soort dingen gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 01:33 



 
Profiel   

Puck komt uit het asiel waar ik werk. Zeker heb ik haar vader gezien. Alleen is dit een onbekende kruising.

Milbemax of milpro gebruiken wij op het werk ook veel. Nexgard nog niet maar dit middel is ook tegen vlooien en teken. Daarom lijkt het mij wel wat.

Omdat ze met mij mee gaat overdag vindt ik KVV onhandig voeren. In de ochtend is ze een waardeloze eter waardoor ik vaak het kan weg gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:19 



 
Profiel   

Jamiefris schreef
Puck komt uit het asiel waar ik werk. Zeker heb ik haar vader gezien. Alleen is dit een onbekende kruising.

Milbemax of milpro gebruiken wij op het werk ook veel. Nexgard nog niet maar dit middel is ook tegen vlooien en teken. Daarom lijkt het mij wel wat.

Omdat ze met mij mee gaat overdag vindt ik KVV onhandig voeren. In de ochtend is ze een waardeloze eter waardoor ik vaak het kan weg gooien.

Tabletten tegen vlooien en teken komen er hier sowieso niet in. Al behandel ik daar al helemaal niet tegen als ze t niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:26 



 
Profiel   

Jamiefris schreef
Puck komt uit het asiel waar ik werk. Zeker heb ik haar vader gezien. Alleen is dit een onbekende kruising.

Milbemax of milpro gebruiken wij op het werk ook veel. Nexgard nog niet maar dit middel is ook tegen vlooien en teken. Daarom lijkt het mij wel wat.

Omdat ze met mij mee gaat overdag vindt ik KVV onhandig voeren. In de ochtend is ze een waardeloze eter waardoor ik vaak het kan weg gooien.


Je kunt het makkelijk met bak en al terugzetten in de koeling. Maze heeft een hele periode ook niet gegeten als ze het voorgeschoteld kreeg. Die kreeg 24 uur gewoon hetzelfde bakje voorgeschoteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:28 



 
Profiel   

fannetje schreef
Kiimm_ schreef
Het bos bij ouwehand gaan we al even niet meer heen hierdoor. Maar vandaag waren we in een gebied die ik ook nog niet kende en gebeurde het echt een heel stuk, diep in het bos. Het ontstaat echt ineens en er uit stappen lukt niet aangezien Cody zich echt een tijd niet meer kan ontspannen, welke kant we ook op gaan. Hij is inderdaad totaal onbereikbaar..

Ik heb een erg zwakke nek/rug en ik ben altijd bang dat met een heupgordel ik hier meer last van krijg, of is mijn gedachte hier verkeerd bij?

Kimm, welk bos ben je geweest? Edese bos of Roekelse bos of Syselt?
Ik moet zegen bij ons zitten vrij veel zwijnen en daar kunnen de honden idd erg van onder de indruk zijn (ik van sommige grote beren ook hoor). In het Edese bos loopt echt een joekel van een beer rond en die staat je ook rustig vanaf een afstand aan te kijken. Ook als er een hond op het af komt of tegen hem blaft, blijft hij gewoon staan. Maar die wildgeur heb je hier op meerdere plekken in het bos en als je hond daar bang voor is, kan ik me voorstellen dat dat lastig is. Sluit me dan ook aan bij de rest, steun geven waar nodig en verder rust bewaren.

Welkom Jamiefris. Ik ontworm ook met Milbemax of Drontal.
Aprat koppie zit er op, erg benieuwd wat er nog meer doorheen zit.

Cupcakes, wat balen zeg, hopelijk valt het allemaal mee en hoor je er niets meer van.
Maar snap dat het bij jou nog wel even blijft knagen, nooit fijn als dit soort dingen gebeuren.


Uhm, geen idee eigenlijk. Het bos die grenst aan losloopgebied Ederheide / De drieberg. Ik wist niet dat er een grote beer loopt, krijg ik zelf de kriebels van :') Maar als daar een beer zou lopen dan kan ik het gedrag van Cody wel verklaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:04 



 
Profiel   

Wij ontwormen ook met milbemax @Jamiefris.

Tegen vlooien gaven we preventief niks eerder, maar omdat ze een tijdje terug vlooien eitjes had en een reactie erop, hebben we wel behandeld; met Advantage. En dat krijgt ze nu 4 maanden lang sowieso elke maand. Dus voorlopig geef ik ook voor vlooien preventief.

Voor teken gaven we eerder niks, behalve natuurlijke middelen zoals de kralenband, karnemelk, knoflook bonbons, stop spray en druppels. Maar ik vind de kans op Lyme Te eng en we bleven toch teken vinden altijd (en bij Arya vind je ze gewoon echt niet allemaal als ze nog ini mini zijn, dus sommige vind je pas na volzuigen en dat vind ik echt niet handig) en aangezien wij voornamelijk in de natuur lopen, Arya veel losloopt en ook in hoog gras en struiken loopt... vond ik dat risico te groot worden. Dus daar zijn we een tijdje terug met Seresto mee gestart omdat ik de werking van seresto het beste vind qua Hoe het werkt- momenteel even geen seresto meer ivm dat we advantage gaven voor de vlooien. Maar goed, zijn afwegingen wat ieder voor zich moet maken natuurlijk.

Wat vers vlees betreft Jamiefris, sluit ik me idd bij KimD aan. Ook als je weggaat zou het prima kunnen als je gewoon een ijskast op het werk hebt bv. Of je zou voor tijdens het werk kunnen kiezen voor gestoomde kvv worsten; die zijn houdbaar dus kun je buiten de koelkast meenemen en een aantal merken hierin zijn imo echt heel goed. Dat zou ik dan zelf eerder kiezen als terug naar brok, als de pup nu vlees gewend is ook. En dan wanneer het wel kan, gewoon echt kvv blijven geven bv. Ik zou het zelf alleen switchen als je denkt dat het beter is voor de hond, niet omdat het makkelijker is voor jezelf maar snap je beredenering wel. Ik denk dat als je eenmaal even een handigheid erin hebt gevonden, even uitzoeken hoe je het kunt combineren, het al snel minder lastig wordt ook. Maar goed, eigen keus natuurlijk :)

Arya eet in de ochtend ook wel eens niet meer op de vroegere tijd waarop we eerder standaard gaven, maar liever later dus dan zet ik het in de ochtend wel nog voor en eet ze het niet zet ik het terug in de koelkast en bied later opnieuw aan.

--

btw dames.
Cupcakes, Kiimm en ik zijn momenteel een wandeling aan't plannen op de Loonse en Drunense duinen voor zaterdag 30okt. Rond het middag uur verzamelen. Ik denk gooi het balletje hier ook even op, als iemand nog zou willen aansluiten :j Geloof dat die vorige meeting van jullie goed geslaagd was toch? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:53 



 
Profiel   

Dan is nog herfstvakantie toch? Want dan pas ik hem. := Ik sluit natuurlijk met zes (nouja 14) honden aan en aangezien dat stuk vrij populair is zal ik dat jullie en mezelf niet aandoen, anders vlieg ik waarschijnlijk mensen naar de nek. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:08 



 
Profiel   

Alleen regio zuid heeft dan nog herfstvakantie

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:10 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
btw dames.
Cupcakes, Kiimm en ik zijn momenteel een wandeling aan't plannen op de Loonse en Drunense duinen voor zaterdag 30okt. Rond het middag uur verzamelen. Ik denk gooi het balletje hier ook even op, als iemand nog zou willen aansluiten :j Geloof dat die vorige meeting van jullie goed geslaagd was toch? :D


Meelezer word wakker: Als ik het red met mijn nachtdienst wil ik wel aansluiten!

Hier ontworpen we (preventief) met milbemax. Vlooien en teken krijgt ze eigenlijk niks voor zo lang ze niet daadwerkelijk vlooien heeft.

Wij hebben hier een tijdje brok gegeven (ook in combi met vlees) maar dat was drama. Nu alleen KVV en dat gaat echt heel goed. Ze krijgt KIVO. :)

De pup gaat hier echt heel goed, mini herdertje weegt nu 15 kg met 22 weken/5 maanden. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:02 



 
Profiel   

Ah dat verklaart het Jamiefris! Ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien :D

Dexter en ik hebben morgen weer een dagje heide in de regen :brr: Vorige week beviel wel goed :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:07 



 
Profiel   

@curse, het lijkt mij heel leuk om met Pinto aan de sluiten, maar ik denk dat jullie vrij lange wandeling gaan maken hè? Hij is pas 7 maanden dus ik twijfel of het verstandig is ivm belasting. Of nemen jullie vaak pauze en kan het wel? Vind ik zelf moeilijk in te schatten, wat denken jullie?

Vandaag is Pinto trouwens weer naar de kapper geweest, voor en na: :+
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:20 



 
Profiel   

Aahw ziet er weer keurig uit Pinto, heel leuk beestje

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 17:57 



 
Profiel   

Ivy is helaas niet mega sociaal en moet werken die middag en avond. Leuk dat jullie dat zo doen onderling. Veel plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 17:59 



 
Profiel   

Ik zou wel keer willen aansluiten maar Dieke is wel enorm lomp met momenten. Wel sociaal en kijkt uit met kleintjes maar ze is nou eenmaal beetje groot :')

De 30e red ik niet met werk. Wellicht ander keertje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:40 



 
Profiel   

KimD schreef
Eerste wat in mij opkwam ja. Zeker als het een kruising stafford is want dan ben je sowieso de Sjaak zonder stamboom. Kun je zo ongeveer nergens meer mee komen en volgend jaar 1 februari wordt dat alleen maar erger...
.


Wat gebeurt er 1 februari?

Hier vanaf maart tot oktober ongeveer hoe het uitkomt om de 3 maand simperica trio :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 22:07 



 
Profiel   

Iemand tips waar ik leuke betaalbare penningen kan laten maken? Ik moet er nogal wat bestellen aangezien ik elke halsband en tuig van een penning wil voorzien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 00:29 



 
Profiel   

Hier geen nextgard of symparica of dat soort middelen die op zenuwstelsel van de vlo/teek werken. Het vorige hondje is overleden na behandeling met symparica ( 2 x gekregen met 1 jaar ertussen, na 1e gift al een soort van epeleptisch insult gehad, alleen wisten we toen nog niet dat dat met elkaar verband hield, na 2e gift hond gedesoriënteerd, darmproblemen en leverfalen gekregen met dodelijke afloop)

De 30e kan ik helaas niet, was wel gezellig de vorige keer ;)
Kimm, ja die wilde zwijnen zijn hier in overvloed, hoewel ze er wel al een aantal geschoten hebben, dus hopelijk nu een stuk minder. Toe Roets 1,5jr was, was ze er helemaal wild op, als er eentje wegschoot als ze aan de lijn zat, dan ging ze ook echt tekeer (alsof ze hem aan zou kunnen de muts :? )
1 x een ontmoeting gehad met een zwijn die ik niet gezien had, maar zij wel geroken, die kwam dus achter haar aan, maar gelukkig weg kunnen jagen toen ik haar naar mij toe riep, om vervolgens haar weer terug te moeten roepen, omdat ze dacht dat ze daarna er weer achteraan kon }:) draak.
Noox, hoe lang blijft Pinto dan zo schoon?
Kaus succes morgen!
Ik zit dus nu in de nachtdienst vandaar mijn rare tijdstip van posten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 02:31 



 
Profiel   

Kiimm_ schreef
Iemand tips waar ik leuke betaalbare penningen kan laten maken? Ik moet er nogal wat bestellen aangezien ik elke halsband en tuig van een penning wil voorzien :+

Verse munt heeft vaak ook kortingscodes. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:13 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
KimD schreef
Eerste wat in mij opkwam ja. Zeker als het een kruising stafford is want dan ben je sowieso de Sjaak zonder stamboom. Kun je zo ongeveer nergens meer mee komen en volgend jaar 1 februari wordt dat alleen maar erger...
.


Wat gebeurt er 1 februari?

Hier vanaf maart tot oktober ongeveer hoe het uitkomt om de 3 maand simperica trio :)


Dan worden de regels aangescherpt in veel landen wat betreft dat soort kruisingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:29 



 
Profiel   

Kiimm_ schreef
Iemand tips waar ik leuke betaalbare penningen kan laten maken? Ik moet er nogal wat bestellen aangezien ik elke halsband en tuig van een penning wil voorzien :+


Wij hebben een penninghaakje waardoor het heel makkelijk van halsband naar tuig te hangen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:29 



 
Profiel   

Jaa leuk hoor als meer mensen willen aansluiten!
Kijk maar gewoon wie wil en kan en dan spreken we rond middaguur daar ergens af.
Ik ben niet zo bekend bij loonse en drunense duinen dus laat het aan anderen zoals Kim van Cody over om de parkeer locatie even te delen haha. Er zijn meerdere ingangen en ik ben er pas 1x geweest, en dan ook nog via een andere ingang ook toen met cupcakes haha.

--

wat penningen betreft Kiimm. Wat wil je een beetje?
Ik vind die resin art penningen ook wel tof, die maakt Warboel hier van bokt oa maar ook epyfloratags kun je dan eens opzoeken. Voor metalen penningen vind ik verse.munt idd erg mooi!
En tundra maakt echt hele gave unieke penningen ook.
Verder hebben wij nog eentje van safepet.eu
En zo'n penning haakje wat Kim heeft is idd ook heel fijn als je wilt wisselen, ipv voor elk tuig/halsband iets kopen - al is dat laatste natuurlijk wel heel leuk hahaha. Maar wordt ook al snel prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:46 



 
Profiel   

KimD schreef
xLaraaj schreef
Wat gebeurt er 1 februari?

Hier vanaf maart tot oktober ongeveer hoe het uitkomt om de 3 maand simperica trio :)

Dan worden de regels aangescherpt in veel landen wat betreft dat soort kruisingen.

Heb je daar ook een bron bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:48 



 
Profiel   

Ik ga eens zoeken naar kortingcodes van Verse Munt, die heb ik namelijk nog niet voorbij zien komen.

Ik ga ook eens kijken naar wat jij allemaal noemt Curse. Ik heb een beetje koopverslaving rondom honden artikelen :') Ik vind verschillende penningen te leuk maar zo'n penninghaakje ga ik toch eerder naar kijken denk ik. Bedankt voor de tips allemaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:19 



 
Profiel   

Ik kocht vorig jaar tijdens de Black Friday week bij verse.munt
Toen hadden ze 1+1 gratis en dat loonde zich natuurlijk enorm :D :o
Ik weet niet of ze het dit jaar ook weer doen, maar ik ga wel afwachten of er een korting komt.
Ik ben 1 van de 2 tags helaas kwijt ondertussen, dus wilde wel weer een nieuwe kopen dit jaar.

Herkenbaar, die koopverslaving hahahaha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 309 van de 333 [ 8304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312 ... 333  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen