Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:25

eilleen333 schreef:
Oké, uitdaging. Proberen een kitten te leren niet op tafel te zitten.
Fase 1: kitten springt op tafel. Duidelijk “nee” gezegd (die kent ze) en op de grond gezet. Meegenomen naar de bank, snoep erin en als ze zin had hebben we gespeeld, of ze ging slapen.
Fase 2: mevrouw bleef het doen. Iets heftigere correctie met de stem. Ze duikt dan wel wat in elkaar, maar blijft op tafel zitten, dus op de grond zetten en wat anders leuks te doen geven.

Nou sta ik net te koken en mevrouw loopt te krijsen. Of nou ja, een paar keer roepend miauwen. Ik kijk om de hoek, zit ze midden op tafel om aandacht te krijsen…

Ik heb het idee dat mijn tactiek niet helemaal werkt, en dat ze de tafel nu gaat gebruiken voor aandacht? Iemand nog tips? Of moet ik niet ongeduldig zijn (ze klimt nu sinds een dag of 4 op tafel).
Ik speel veel met haar, in etappes, dus we hebben meerdere speelmomenten per dag. Dan wordt ze op een gegeven moment ook wel moe en gaat ze slapen. Maar er zijn altijd momenten dat een kitten tonnen energie heeft en dat ik echt even administratie moet doen. Dat doe ik expres even niet aan tafel (dan is het een beetje de kat op het spel binden vind ik) maar op de bank. Dan dan heb ik zo’n speelstok tussen de kussens gepropt waar zij dan op los kan gaan. Maar soms rent ze alsnog naar de tafel.
Ook zit ze soms op tafel als ik thuiskom (plastic varen had gister echt een rot-dag :') )

Nog toevoegingen of verbeterpunten voor dit verhaal?

Foto toegevoegd van de kleunde draak die wel keurig netjes van de salontafel blijft. Kijken mag, erop springen niet.
Zelfde geldt voor de eettafel, ze mag op de stoel, en dan kan ze op tafel kijken, maar we gaan niet over tafel wandelen.

[ [url=m/JGTORN.jpg]Afbeelding[/url] ]

De salontafel was makkelijk gedaan, omdat ze erop wilde springen vanaf de bank, uitgleed over een lege chipszak, en in haar slipper het bier omgooide en dit over zich heen kreeg. Dit alles direct nadat ik al “nee” had gezegd. Karma maakte dat de meest effectieve correctie ever en ik kreeg niet eens de schuld! :D :+

Doe de negatief en positief taktiek. Oftewel, de tafel is een nee. Doe er een plakkerig laken over ofzo wat je kat niet fijn vindt. Gebruik folie, geurtjes. Iets wat ze niet fijn vindt en ook effectief is als je er niet bent. Zet er dan iets positiefs langs. Hang bijvoorbeeld een schapje op tafelhoogte langs de tafel. Of zet de kattenboom er neer. Zet een ander tafeltje met kussen of mandje neer. Dan kan ze die gebruiken ipv de tafel. Ze gebruikt je tafel namelijk voor een reden. Als eerste omdat je hem zelf waarschijnlijk vaak gebruikt en je kat wil daarin meedoen. Maar ook omdat het hoogte heeft wat katten inderdaad fijn Vinden.

waarschijnlijk helpt dit het beste. Een nee maken en een ja ernaast zetten :)

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:34

Caitlin K: aachhh dit is zo schattig! Mijn ragdoll is van 1-6 en drinkt ook bij haar “pleeg” moeder. Terwijl pleegmoeder al een maand haar eigen kittens gespeend had voordat Teddie kwam. Maar dat maakt beide dames niet uit. Ze voelen zich moeder en dochter.

Hier de katten niet verzekerd. Je kan álles tegenwoordig wel verzekeren. Vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Al is het ieders persoonlijke keus.

Als mijn dieren iets mankeren dan ga ik er mee naar de dierenarts. Dat is niet iets waar ik over na hoef te denken of krom voor lig.

Nu besef ik me ook dat niet iedereen die luxe positie bezit en altijd genoeg geld achter de hand heeft om zijn dier te laten behandelen.

Dit is Teddie, waarschijnlijk is ze een lilac tabby point

Afbeelding

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:42

luuntje schreef:
Onze huisdieren zijn niet verzekerd.
We hebben geld op de spaarrekening.

We kijken per dier wat nodig is.
Een 15 jarige kat kreeg wel antibiotica. Maar geen zware onderzoeken en bloedprikken meer.
Beestje was oud en dement. En doodsbang voor de dierenarts.

Omapoes staat al jaren op dieetvoer.


Dit is precies hoe ik er over denk. Mijn vorige kat was hoog bejaard (ruim 16 jaar) at al een tijd slecht, viel af en was dementerend. Daarbij kreeg ze huidkanker op beide oren. Toen kwam ik bij een nogal commerciële dierenarts uit. Die bood aan om een biopt te maken, een scan én om beide oren te laten amputeren.

Ik heb haar nog net niet uitgelachen. Dat heeft mijn inziens niks meer met liefde voor je dier te maken maar met uitzichtloos een leven rekken omdat je zelf je dier niet kan missen.

Ik ben naar een andere dierenarts (tevens vee arts) in het dorp hiernaast gegaan. Daar kreeg ik een eerlijk en dierwaardig advies: in laten slapen.

Eindeloos rekken, dure behandelingen; doe je dit voor het dier of voor jezelf? In mijn geval was de kat oud en op. Zowel de kat als mijn portemonnee hadden niet gelukkig van geworden om al deze behandelingen aan te gaan.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:05

Eens hoor. Maar dat maakt qua verzekering niet echt uit. Dan kies je toch ook of je het wel of niet doet? Maar dan hoef je iig niet perse de afweging te maken omdat je het geld niet hebt, maar kan je een afweging enkel maken op 'vind ik verder zoeken/behandelen kat waardig'

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:01

Emj_23 schreef:
Waarom mag ze niet op de tafel? Katten vinden dat een fijn plekje, ze zitten graag iets hoger. En katten iets afleren….. succes. Je moet niet denken dat ze het dan laten als je er niet bij bent trouwens, het is een kat.



Nou, het idee was dat de eettafel en aanrecht “verboden terrein” zijn. De krabpaal staat naast de tafel, en die is nu even hoog (kan ik nog hoger maken, maar het pootje moet ook wat rust krijgen). Maar dan hebben we veilige plekken voor “gevaarlijke dingen”. Denk aan een kop thee oid. Als ik nu naar boven moet voor de was ofzo zet ik zulke dingen op het aanrecht. En daar ligt mijn telefoon altijd te laden en om 1 of andere reden is daar snoertje onweerstaanbaar.
Dus ik hoopte een zone te creëren waar ze niet komt. Maar ik kan misschien een kastje vrijmaken mocht het echt mission impossible zijn

Ze is wel heel erg zoet, lag op de bank te slapen, en komt dan zo lief bij je liggen. Natuurlijk na een tijd enorme kramp in je hele lijf omdat je niet wil bewegen, haha!

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:58

Bij ons zijn de aanrecht verboden terrein en als we aan het eten zijn de tafel. Dit weten ze donders goed en als ik hun naam roep of eej dan zijn ze al weg. Als er geen eten op tafel staat mogen ze op de grote tafel. Eigenlijk mogen ze verder overal behalve op de slaapkamer over dag en de 2e slaapkamer en badkamer zijn ook dicht. Maar als wij daar zijn zijn de katten dat ook. Die breken hier de tent af als ik het waag om alleen te gaan douchen of alleen in bad ga. (Dan heb ik trouwens zo een Lanah in bad liggen)

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:58

Aanrecht en tafels zijn bij ons ook verboden terrein voor de dieren.
Ik zeg ‘nee’ als ik ze betrap en zet ze op de grond.
Ze krijgen geen snoepje en ik ga niet met ze spelen.

Medelijden met zoon die is tot de ochtend Azula aan het zoeken geweest buiten.
Hij had vrienden over de vloer en ik had gezegd Azula zit boven bij je vader.
Hij kon Azula niet vinden en is gaan zoeken. Arm kind.

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:16

Hier mogen ze ook niet op het aanrecht. Al gebruikt de Noorse boskat het openstaande keukenraam graag als kattenluik en dat is nog wel gedoogd.

De ragdoll gaat niet naar buiten. Maar ze is motorisch zo lomp dat ze nog niet eens op het aanrecht kan klimmen al zou ze het willen.

Weet niet of de ragdoll kenners dit herkennen? Maar ze is echt onhandig. Van de week viel ze tot twee keer toe van de bank af.

Mijn Noorse boskat is juist een fantastische klimmer. Klimt in boomtoppen, balanceert op de schutting, schuurdaken en is gewoon super wendbaar. Daarom mag ze ook naar buiten. Haar binnen houden zou zielig zijn. Gelukkig kan ze hier veilig naar buiten.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:03

Geen idee of een Ragdoll onhandiger is.
Onze Siamees is een klauter kabouter.
Ze heeft heerlijk tegen mijn man aan geslapen. Want ja moest boven blijven ivm vrienden zoon.

Azula en 10 jarige Pantera.
Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 16:28

Hier mogen ze ook niet op tafel en niet op het aanrecht, ik vind dat ronduit smerig. Waar eten is horen geen beestenharen te zijn. En wij hebben 3 katten, allemaal andere achtergrond en hebben het allemaal geleerd.

Onze ragdoll is helemaal niet onhandig juist! Wij grappen vaak als ze langs komt sjeezen van zo, kost wat maar dan heb je ook wat :D Maargoed wij hebben wel een extreem onhandige kat waar we het mee vergelijken, die struikelt nog omdat ze haar poot in de naad van de bank zet. Lopend. :')

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 16:47

Mijn dames zijn maine coon x ragdoll kruisingen. Arya is altijd heel sierlijk en elegant, haar heb ik nog maar 1x een sprong niet zien halen. Sansa daarentegen is onhandiger, mist vaak een sprong, rolt makkelijker ergens af. Heeft laatst echt een rotsmak gemaakt --> 9 min 1 leven, want katten landen blijkbaar niet altijd op de pootjes!

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 16:52

LoveGlove schreef:
Smee__ schreef:
Marley haar hoektandjes zijn toch vanzelf uitgevallen, geen tandjes trekken *\o/*

Ze waren echt al een heel eind doorgegroeid, zo erg had ik het nog nooit gezien :wow:
[ [url=m/l4B41s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blacky heeft dat ook gehad. Dubbele hoektanden :')
Nu is de melktand er ondertussen uit.


Tancreda4 schreef:
@ Seni, wat een knap katje zeg <3 Heel veel sterkte met het verlies... Verdrietig hoor :(

Helaas een 'mooi' voorbeeld van dat verzekeren zeker kan lonen... 6000 euro is niet zomaar bij elkaar gespaard... Welke verzekering / dekking zit jij als ik dat vragen mag?

Lieve foto's LoveGlove <3
Ik dacht altijd dat kattenmelk niet oke was voor katten, of is dat een fabel? Mijn kitten is ongeveer 5/6 maanden oud. En ik heb het vermoeden dat de wilde kat die nu nog op stal rondloopt zijn mama is. Als ik hier berichten lees zou het zo maar kunnen zijn dat hij ook nog bij haar dronk af en toe?

Smee, fijn dat het zichzelf heeft rechtgetrokken en er geen tandjes hoeven worden getrokken!

Hier was mijn oudje gisteren aan de beurt, daar moesten wel een berg tanden (tandresten) uitgesloopt worden. Hij houdt 2 hoektanden en 4 of 5 kiezen over. Ook zijn voortandjes zijn allemaal verwijderd wat er nog over was. Ik hoop dat dit hem goed gaat helpen, want hij had best last van zijn bekje. Hij was gisteren nog best lang groggy van de narcose, maar zojuist heeft hij het huis weer verbouwd met zijn kleine vriend :=

katten zijn vooral lactose intolerant. Heel erg lactose intolerant. Koeienmelk is sowieso ook niet goed voor ze. Maar kattenmelk mogen ze wel hebben. Ze krijgen het hier ook maar in beetjes. Bij ontbijt en voor het slapengaan krijgen ze een bodempje uit een klein schaaltje. Meer ook niet

Onze katten drinken wel koeienmelk, maar die kunnen er wel tegen. Ze drinken het al jaren dus waarschijnlijk ligt het daar aan?

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 17:16

Naar mijn weten is het vooral voor kittens en oudere katten echt slecht. Oudere katten maken geen lactase meer, wat nodig is om het af te breken. Dat het bij jouw katten geen klachten geeft kan wel best door gewenning komen denk ik! :j

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 18:08

Hier is het aanrecht verboden terrein maar ze hebben daar ook geen interesse in.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 18:59

@fotolijstje ik denk idd dat het gewenning is. En al kunnen ze er wel tegen, hun verteringssysteem is er niet op gemaakt. Ik krijg ook geen buikpijn als ik veel lactose binnenkrijg maar wel heel veel puistjes bijvoorbeeld. Ik tolereer het wel maar het is evengoed slecht voor me. Zo werkt het voor katten ook die het veel drinken. Dus her is altijd beter om op kattenmelk over te stappen. Het is niet eens zo duur :)

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:54

Smee__ schreef:
Naar mijn weten is het vooral voor kittens en oudere katten echt slecht. Oudere katten maken geen lactase meer, wat nodig is om het af te breken. Dat het bij jouw katten geen klachten geeft kan wel best door gewenning komen denk ik! :j

Onze poes is 16/15 en die zien we ook nog steeds niet ziek worden. Welke symptomen krijgen ze dan als ze er niet tegen kunnen?

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 20:00

Ik gok op diarree.
En buikkrampen.

Tenminste dat zijn wat klachten die ik heb na gebruik van melkeiwitten.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 20:51

fotolijstje schreef:
Smee__ schreef:
Naar mijn weten is het vooral voor kittens en oudere katten echt slecht. Oudere katten maken geen lactase meer, wat nodig is om het af te breken. Dat het bij jouw katten geen klachten geeft kan wel best door gewenning komen denk ik! :j

Onze poes is 16/15 en die zien we ook nog steeds niet ziek worden. Welke symptomen krijgen ze dan als ze er niet tegen kunnen?

Een beetje hetzelfde als mensen. Buikpijn, diarree en ook overgeven. De mens is echt de enige van alle (zoog)dieren die melk kan hebben als volwassen zijnde. En dan zijn het vooral de mensen in de westerse wereld. In plekken als Azië en Afrika zijn de meeste mensen ook lactose intolerant. Van nature is bijna iedereen lactose intolerant. Maar omdat we het blijven drinken komt er gewenning. Dus ons lichaam tolereert het wel maar het is nog steeds niet goed voor je.

Zoals ik al zei: veel katten hebben dit ook omdat ze van jongs af aan al melk krijgen van ons en we dit blijven doen. Daardoor wennen ze er wel aan maar het is alsnog niet goed voor ze. Je moet je ook bedenken dat lactose meer een vorm van suiker is. Het verteringssysteem van een kat kan echt bijna geen suiker hebben. Het zijn carnivoren voor een reden. Er zijn bepaalde suikers die ze met maten kunnen hebben maar daar is lactose dus er niet eentje van :')

En koeienmelk is ook niet goed voor katten vanwege het verschil in voedingsstoffen vergeleken met kattenmelk. Koeienmelk is natuurlijk voornamelijk gecreëerd met plantaardig voedsel door de koe zelf. Kattenmelk juist meer met vlezig voedsel. En ja, in het produceren van melk kan dat verschil maken per dier :P

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 07:07

Bij mij mogen de katten vrij veel, alleen niet op het aanrecht als ik aan het koken ben en niet op de tafel als we eten. Melk geef ik ze niet, heeeeeel soms een mini-dotje slagroom omdat ze dat zooo lekker vinden maar dat is zelden.

Luna is steeds iets meer aan het wennen. Ze is er nu ruim een week en inmiddels durft ze al bij me in de keuken te komen als ik daar alleen ben. Ons hondje vindt ze nog wel een eng schepsel. Als die in de buurt is, dan vlucht ze nog in haar krabton. Ik heb al wel ontdekt dat ze een heel zacht karakter heeft.

Samen naar buiten kijken
Afbeelding

Afbeelding

Zo dichtbij durft ze al te komen. Ik moet rustig bewegen maar dan is ze al best op haar gemak
Afbeelding
Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 07:38

Wat lief <3

Hier mogen ze niet op de aanrecht en niet op tafel als we eten. Verder mogen ze bijna alles. De meeste ruimtes boven zijn dicht als we er zelf niet zijn. Maar als we zelf in de ruimte moeten zijn mogen ze altijd mee. Das wel leuk als ik me in de ochten moet klaarmaken. Vanmorgen zat er ineens een kat in de wasmachine: Afbeelding
:')

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:56

Muronia, wat een knapperd.
En fijn datze egint te wennen.

Loveglove goed je wasmachine, droger, oven en vaatwasser controleren dus voordat je ze aanzet.

Azula voelt altijd eerst met haar poot of er water is.
Dit keer was mijn beker aan de beurt -O- .


Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:47

luuntje schreef:
Muronia, wat een knapperd.
En fijn datze egint te wennen.

Loveglove goed je wasmachine, droger, oven en vaatwasser controleren dus voordat je ze aanzet.

Azula voelt altijd eerst met haar poot of er water is.
Dit keer was mijn beker aan de beurt -O- .


[ [url=m/rqzR2E.jpg]Afbeelding[/url] ]

doe ik ook hoor :P

:')

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:15

Eilleen; lekker buiten spelen. Heerlijk voor haar.
Toestand met iets afleren he? Hier heeft beer bedacht dat in de palmboom klimmen een leuk spelletje is. Heb de plantenspuit er ook maar bijgeplakt.

Xoran; ja ze zullen wel lekker bewerkelijk zijn. Dus dat snap ik wel.

LWDaisy; gaaf dat krat! Daar gaan de vast veel plezier mee hebben.

LoveGlove; pfoe dat is niet leuk. Ben je inmiddels bij de da geweest of kijk je het nog even aan? Ik heb geen ervaring met de niesziekte. Maar lijkt me dat ze er echt erg ziek van kunnen worden. Bij twijfel zou ik in ieder geval bellen met de da.
Ze liggen iig lekker bij je, gekke houdingen zijn het leukste.
Hahah in de wasmachine. Beer vindt dat ook machtig interessant. Hij kruipt sowieso in dingen die ik openzet. Gisteren zat hij bijna klem. Ik had de la open gezet en hij was er blijkbaar in gekropen. Had ik niet door. Dus wilde hem dicht doen terwijl hij daar zat. Gelukkig ging het goed.

Muronia, dat ziet er al veelbelovend uit met die teee knapperds van je. Hoe doen ze het inmiddels een paar dagen verder? Edit… ik zie heel goed! Super zeg!

Mandarijn, fijn dat Roos steeds aanhankelijker wordt. Lief snoetje heeft ze, lekker zo bij jou liggen.

Appeltje; super leuk om toch weer op zoek te gaan naar een kitten. Het is jullie zo gegund.

Smee; nakatten is een goede ja, haha. Beer doet ook steeds alles na wat Toby doet.
Fijn dat het tandje er nu zelf uit is. Scheelt een hoop ellende.

Tancreda, wat een heerlijke voetenwarmers!
Ik heb mijn katten niet verzekerd. Maar zit wel in de luxe positie dat we het kunnen leien, mocht er iets gebeuren.
Ach al die tanden er uit bij je oudje. Best knap dat hij zich zo snel weer goed genoeg voelt om te kunnen terroriseren haha.

Seni; ach heel veel sterkte met dit verlies. :knuffel:

Caitlin; Loki nog lekker melkjes drinken dus. Ik neem aan dat mama het wel aangeeft als ze niet meer wil. Of als ze het lichamelijk niet meer trekt, zou ik zelf ingrijpen.

Roosje; wat is Teddy mooooooi!
Ik weet niet hoe het zit met goede klimmers bij Ragdolls. Die van vrienden is wel handig.
Hier thuis is onze htk vrij log en onhandig. Beer daarentegen…

Luuntje; oeps! Zoon heeft in ieder geval wel verantwoordelijkheidsgevoel.
Hihi, lekker in het water spelen. Beer doet dat ook. Die drinkt dus ook s nachts uit de beker van mijn vriend die naast bed staat. Was vriendlief niet zo blij mee hahah. Ik kon er wel om lachen.

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:21

Zo nu ik weer bij ben, tijd voor een vraag van mijn kant.
Even een praatje poep.

Hoe ziet de ontlasting van jullie kitten er uit? Is dat zachter dan die van volwassen katten?

Beer heeft sinds hij bij mij is sowieso al wat zachte ontlasting. Maar vandaag was het echt diaree. Geen water-diaree, maar wel echt zacht en dun.
Hij eet en drinkt verder wel heel goed. En is ook goed levendig.

Nou heeft hij wel de afgelopen 2 voerbeurten van de buurvrouw anders te eten gekregen.
Normaal krijgt hij bij mij s ochtends en s avonds natvoer, een deel van de cattery en een deel wat ik zelf graag voer omdat ik daar achter sta. Dit heb ik geleidelijk opgevoerd en gemengd.
Aangezien ik een nachtje weg was, heeft de buurvrouw gevoerd. Zij heeft alleen het voer gegeven wat ik in huis heb gehaald, dus niet wat ik van de cattery gekregen heb. Ze heeft dus niet gemengd. Ik verwacht dus dat dit het euvel is.
Overigens heeft hij wel ook Onbeperkt brokjes ernaast.

Ik hou het even goed in de gaten, als het morgenavond nog zo is, ga ik maandag direct naar de dierenarts.

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:40

Met welke leeftijd adviseren jullie om te laten castreren?