Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 63 van de 434 [ 10831 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 434  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je nieuwe *katten* aanwinst!

 
Profiel   

Ik heb gisteren rauw vlees gekocht voor de zusjes, runderhart. Leek mij te veel om in 1x te geven, (kleine 500 gram) dus ik heb een deel ingevroren. Ze hebben gisteren en vandaag een kleine portie gekregen - wederom lijkt Arya het liever te lusten dan Sansi, dat is bij nat eten ook zo. Ze lusten het beide, maar Arya eet er meer van.

Laatst heb ik een kippenfilet voor hen gebakken, en een stuk steak. Vinden ze wel lekker haha!
Volgende keer probeer ik een visje :j Tonijn en zalm hebben ze al geprobeerd, ging er ook vlotjes in!


Voeren jullie rauw vlees? Zoja, wat? Hoeveel?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:04 



 
Profiel   

Hier krijgt Lotje wel eens fliebertjes rauwe kip. Al 14 jaar, dus ze staat ook gelijk bij mijn voeten te mauwen als ik kip ga snijden. Rauwe vis schotel ik haar ook wel eens voor, maar dat is te culinair voor mevrouw. Hollandse garnaaltjes daarentegen..

Gekookt of gebakken vlees hoeft ze dan echt weer niet. Dan kijkt ze me aan of ik wat mankeer en loopt meteen weg. Wel handig, want ik kan mijn eten dus gewoon laten staan en even weg lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:09 



 

Castreren heb ik standaard laten doen met 6 maanden bij de andere 2, bij deze dat ook weer van plan.

Wat een giga leuke schatjes komen er hier weer voorbij zeg <3

Vandaag hebben wij onze kleine man opgehaald, gedroeg zich voorbeeldig in de auto, toch 2 uur moeten rijden.
Nu even rustig wennen en straks kennis laten maken met de andere 2, ben benieuwd :)

Meet Floki Sko:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:16 



 
Profiel   

O wat een knappe katten weer.
Fluffy, scheel kijkend, geweldig.
Schouw die groter gemaakt moet worden.
En geneutraliseerde katten. Altijd even sneu vind ik.
Maar ja ik ben een watje met dieren bij de dierenarts.

Mijn katten en hond krijgen ook flubbertjes van de kipfilet, rauw.
Ze vinden het heerlijk.
En een enkele keer rauwe kippenharten. Ook een groot succes.

Over poep, Azula haar poep is stevig.
Ene dag poept ze meer dan de andere dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:25 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Ik heb gisteren rauw vlees gekocht voor de zusjes, runderhart. Leek mij te veel om in 1x te geven, (kleine 500 gram) dus ik heb een deel ingevroren. Ze hebben gisteren en vandaag een kleine portie gekregen - wederom lijkt Arya het liever te lusten dan Sansi, dat is bij nat eten ook zo. Ze lusten het beide, maar Arya eet er meer van.

Laatst heb ik een kippenfilet voor hen gebakken, en een stuk steak. Vinden ze wel lekker haha!
Volgende keer probeer ik een visje :j Tonijn en zalm hebben ze al geprobeerd, ging er ook vlotjes in!


Voeren jullie rauw vlees? Zoja, wat? Hoeveel?

Hier hebben ze vorige week allebei een eendagskuiken gekregen :D Bowie wist niet echt wat hij ermee moest. Marley daarentegen heeft die van haar én die van Bowie helemaal opgegeten.. Bizar joh, de mini werkt even binnen een halfuur 2 kuikens naar binnen.. _O- Wil dat wel vaker gaan doen, kleine prooidieren geven. Maar helemaal rauw durf ik niet aan. Ik ben veel te bang dat ze dan toch voedingsstoffen gaan missen ofzo doordat ik een fout maak in het menu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:07 



 
Profiel   

Eekhoornerik, wat fijn dat het geholpen heeft en Safir nu een stuk rustiger is. Voor jullie allen de beste keuze.

Daisy, ik voer een soort van Barf vlees aan Beer. Toby moet het niet.

Romy, wat een moppie zeg!

Smee, dat lijkt mij ook spannend. Dan moet je wel
Heel goed in alle voedingswaarden thuis zijn.



Wij hebben hier vanavond F1 gekeken. Beer is een echte Verstappen fan.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 23:00 



 
Profiel   

Minty belast het (te lange) stompje van haar rechts achter teveel. Er zit een korst op, en er zit enorm veel vocht in.
Dus er moet iets om. Maar er is niets in zo’n klein maatje met het juiste doel. Dus:
Ik had eerst 3-in-1 beschermers verknipt, maar dat was te stug en daar kon ze slecht mee uit de voeten. Dus nu een paardrijsok opgeknipt. Gaat perfect. Ze kan er goed mee rondhuppen, heeft al wat gedronken, alleen op de bak gaan is nog even spannend.
Maar zo kan het beentje rust krijgen, trekt het vocht hopelijk weg en kunnen we wat tijd kopen voordat we gaan opereren. Er moet nog meer geamputeerd, maar het is beter als het weefsel dan rustiger is.
Maar het is te schattig, een geruit truitje :')

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 23:57 



 
Profiel   

Ach het ziet er inderdaad wel heel schattig uit. Maar wel balen dat ze het teveel belast. Hopelijk geneest het nu goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:54 



 
Profiel   

Oké dat is wel echt te schattig ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:54 



 
Profiel   

Moet nog geoptimaliseerd worden, ze had vanmorgen een voorpootje eruit en het was een jurkje geworden hij hoeft ook niet constant aan, maar als ze druk is bijvoorbeeld. Want dan knalt ze echt met die stomp op de vloer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:28 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
Minty belast het (te lange) stompje van haar rechts achter teveel. Er zit een korst op, en er zit enorm veel vocht in.
Dus er moet iets om. Maar er is niets in zo’n klein maatje met het juiste doel. Dus:
Ik had eerst 3-in-1 beschermers verknipt, maar dat was te stug en daar kon ze slecht mee uit de voeten. Dus nu een paardrijsok opgeknipt. Gaat perfect. Ze kan er goed mee rondhuppen, heeft al wat gedronken, alleen op de bak gaan is nog even spannend.
Maar zo kan het beentje rust krijgen, trekt het vocht hopelijk weg en kunnen we wat tijd kopen voordat we gaan opereren. Er moet nog meer geamputeerd, maar het is beter als het weefsel dan rustiger is.
Maar het is te schattig, een geruit truitje :')

[ [url=m/FyonPf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lItfMK.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Ih2ETD.jpg]Afbeelding[/url] ]

dat is inderdaad heel schattig <3

Ik ben aan het denken om mijn ouders over te halen om volgende week mijn hond een keer naar mijn vriend te laten komen zodat de katjes haar kunnen leren kennen. Dan doe ik dat wel even op een dag waar ik zeker weet dat ik de hele dag thuis ben tussen twee dagen dagbesteding in. Want dan kan ik na dagbesteding mijn hond ophalen, blijft ze 2 nachtjes slapen en die laatste ochtend gaat ze mee naar dagbesteding en zet ik haar na dagbesteding weer bij mijn ouders af. Ik mis haar namelijk nogal :')

Normaal gesproken bleef ze wel vaker slapen maar nu de katten er zijn durven mijn ouders her niet. Maar Doodle is echt een goede hond om te introduceren aan de katten. Het enige waar ik gewoon rekening mee moet houden is dat als we thuis komen of mijn vriend thuis komt, ze heel enthousiast kan zijn en dan luisterd ze minder goed. Dus ik zou haar dan even aan de lijn moeten doen of buiten moeten doen. Verder luisterd ze goed naar me, is geen dominante hond en alleen maar een beetje nieuwsgierig. De katten zullen zeker moeten wennen. Maar ik ben er vrij zeker van dat het goed gaat komen. Zo kan de hond in de toekomst ook vaker komen. Want als we nu de hond niet introduceren gaat het alleen maar moeilijker worden. Nu zijn het nog kittens. En Doodle is wel groter dan de katjes maar ze is alsnog een kleine hond. De katten hebben ook genoeg plekken om te vluchten als dat nodig is. En Doodle moet ook het huis uit met wandelen etc dus de katten hebben ook wel eens rust van haar. Ik weet zeker dat het goed komt. Wens me succes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:57 



 
Profiel   

Eileen wat een mooie oplossing.

Ik heb 10 jaar geleden een stukje tubigrip om de net geopereerde poes gedaan.
Kap vond ik sneu en speelpakjes waren er niet. Werkte ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:17 



 
Profiel   

Ik heb wat gemist :')

Ik vind al die foto's zo leuk! <3 <3 En vooral dat truitje eilleen333! :o :')

Wij gaan helaas nu even niet meer verder kijken voor een kitten, maar mee genieten kan wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 17:14 



 
Profiel   

Appeltje wat jammer.
Maar jullie tijd komt nog wel. Althans dat hoop ik.

Moeder van Azula is in verwachting van dezelfde kater als vorige keer.
Azula krijgt volle broers en zussen eind dit jaar.

Misschien komt er een zusje bij ons wonen.
Ze zouden dan 6 maanden schelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 17:44 



 
Profiel   

Begrijpelijk Appeltje. Jullie hebben ook zoveel gedoe gehad de afgelopen maanden.. :(:)

Luuntje, wat snel alweer! Maar wel leuk om er een vol zusje bij te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:55 



 
Profiel   

luuntje schreef
Appeltje wat jammer.
Maar jullie tijd komt nog wel. Althans dat hoop ik.

Moeder van Azula is in verwachting van dezelfde kater als vorige keer.
Azula krijgt volle broers en zussen eind dit jaar.

Misschien komt er een zusje bij ons wonen.
Ze zouden dan 6 maanden schelen.



6 maanden? Klopt dat wel?
@appeltje jammer hopelijk over een poos toch nog een kitten voor jullie.
Zaterdag gaat hier de eerste verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:59 



 
Profiel   

LWDaisy: wat een leuk stel heb je. Waarom bak je het vlees voor de katten? Het lijkt mij beter het rauw te geven. Ik voer m’n katten regelmatig rauw vlees. Kippenlevertjes, lamshart, niertjes etc. De boskat vangt regelmatig een muis of een vogel en die gaan er smakelijk in.

Vlees bakken lijkt me niet goed. Te vet. Als je rauw niet aan durft kan je het nog beter koken.

Ik zie hier zulke leuke katten voorbij komen! Beer is echt onwijs knap. Wat is het voor ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:53 



 
Profiel   

Sorry 7 maanden verschil.
En ja ik vind het ook vlot.

Ik geef het vlees ook rauw aan de hond en katten.
In het wild gaan ze een muis/vogel/insect ook niet eerst bakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:55 



 
Profiel   

Hier hebben ze gisteren nog wat rauwe kipfilet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:06 



 
Profiel   

Wow.. dat is wel snel ja. Bij mij zat er 11 maanden tussen de geboorte van eerste nest en tweede nest bij 1 poes en dat was omdat ze zo slecht reageerde op de pil en daarna om de week krols werd. Maar vond dat al behoorlijk snel…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 13:05 



 
Profiel   

Minty wordt vrijdag weer geopereerd. We gaan het stompje verder inkorten. Zit echt bomvol vocht:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 14:48 



 
Profiel   

Och jeetje inderdaad ja!

De monsters zijn weer thuis <3 Allebei nog zo stoned als een garnaal :') Maar alles is goed gegaan met de castraties!
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:52 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
LWDaisy: wat een leuk stel heb je. Waarom bak je het vlees voor de katten? Het lijkt mij beter het rauw te geven. Ik voer m’n katten regelmatig rauw vlees. Kippenlevertjes, lamshart, niertjes etc. De boskat vangt regelmatig een muis of een vogel en die gaan er smakelijk in.

Vlees bakken lijkt me niet goed. Te vet. Als je rauw niet aan durft kan je het nog beter koken.

Ik zie hier zulke leuke katten voorbij komen! Beer is echt onwijs knap. Wat is het voor ras?


Oh geen idee eigenlijk. Wss omdat ze eens kip zijn komen schooien, en dat was dan gebakken kip :') Ik heb ze laatst rauw runderhart gegeven, vonden ze ook heerlijk!
Dus kip kan ik gewoon rauw geven? :D Is niet gevaarlijk oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:59 



 
Profiel   

Jahoor kip kan prima rauw! Alleen rauw varkensvlees is echt een no go.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:02 



 
Profiel   

eilleen333 schreef
Minty belast het (te lange) stompje van haar rechts achter teveel. Er zit een korst op, en er zit enorm veel vocht in.
Dus er moet iets om. Maar er is niets in zo’n klein maatje met het juiste doel. Dus:
Ik had eerst 3-in-1 beschermers verknipt, maar dat was te stug en daar kon ze slecht mee uit de voeten. Dus nu een paardrijsok opgeknipt. Gaat perfect. Ze kan er goed mee rondhuppen, heeft al wat gedronken, alleen op de bak gaan is nog even spannend.
Maar zo kan het beentje rust krijgen, trekt het vocht hopelijk weg en kunnen we wat tijd kopen voordat we gaan opereren. Er moet nog meer geamputeerd, maar het is beter als het weefsel dan rustiger is.
Maar het is te schattig, een geruit truitje :')

[ [url=m/FyonPf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lItfMK.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Ih2ETD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit nog steeds zo zo zo schattig elke keer als ik er naar kijk <3
Onze kater word waarschijnlijk ergens rond kerst gecastreerd dus hopelijk dan minder vervelend :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 63 van de 434 [ 10831 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 434  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen