Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 323 van de 333 [ 8304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 333  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy Erbij 2021

 
Profiel   

Dankjullie!

Hahahah Themba door de manier waarop je je tekst geschreven hebt dacht ik dat je oudste zoon aan de riem lag _O- Maar gefeliciteerd met je zoon! Y)(^)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:33 



 
Profiel   

Ik zal de mini's hier ook even delen! <3

Het Streamteam wenst jullie een fijn weekend! *\o/*


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:10 



 
Profiel   

Oh heerlijk Kim <3 Zo te zien beginnen ze nu echt de wereld te ontdekken en hadden ze geen zin om in het kistje te blijven zitten haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:16 



 
Profiel   

Kiimm_ schreef
Oh heerlijk Kim <3 Zo te zien beginnen ze nu echt de wereld te ontdekken en hadden ze geen zin om in het kistje te blijven zitten haha


Los op het schaap was al helemaal onmogelijk, dit hield ze nog enigszins welgeteld 10 seconde op hun plek. :+ :')

Ze hobbelen nu ook geregeld uit de kist, om vervolgens te gillen want ja, dan is de wereld natuurlijk wel heel groot. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:20 



 
Profiel   

Hey RoosvanBlue :D wat een ontzettend leuke honden heb jij! Hopelijk kan/mag je snel weer wat meer.
Hier trouwens helaas erg veel vuurwerk in de buurt, al maanden. Ik word er ook niet blij van. :n

Dank je candalisa!

Gefeliciteerd Kaus! Y)(^)

Leuk zeg Themba! Teun is nu 9 weken oud. :j Gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat Boris op deze manier goed zijn rust kan pakken.

Wauw, knappe mini's KimD. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:26 



 
Profiel   

KimD schreef
Kiimm_ schreef
Oh heerlijk Kim <3 Zo te zien beginnen ze nu echt de wereld te ontdekken en hadden ze geen zin om in het kistje te blijven zitten haha


Los op het schaap was al helemaal onmogelijk, dit hield ze nog enigszins welgeteld 10 seconde op hun plek. :+ :')

Ze hobbelen nu ook geregeld uit de kist, om vervolgens te gillen want ja, dan is de wereld natuurlijk wel heel groot. :Y)



Hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Ben wel echt benieuwd welke ik in de toekomst misschien regelmatig zie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:38 



 
Profiel   

Aah het worden nu mini hondjes. Wat een prachtige pups.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:58 



 
Profiel   

Kaus schreef
Dankjullie!

Hahahah Themba door de manier waarop je je tekst geschreven hebt dacht ik dat je oudste zoon aan de riem lag _O- Maar gefeliciteerd met je zoon! Y)(^)


Hahaha ik zeg goed idee voor volgend jaar. Man wat een bom energie die zoon van ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:04 



 
Profiel   

Weet iemand toevallig een goed adres voor 'oorkappen' voor de hond? Aangezien wij dit jaar met oud & nieuw thuis gaan blijven, maar het hier altijd wel goed los gaat, ben ik op zoek naar zulke oorkappen. Ik weet dat er Mutt Muffs zijn, maar tot nu toe nog geen goede shop gevonden die deze verkoopt.

Dus als iemand tips heeft. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:46 



 
Profiel   

CupCakes_ schreef
Weet iemand toevallig een goed adres voor 'oorkappen' voor de hond? Aangezien wij dit jaar met oud & nieuw thuis gaan blijven, maar het hier altijd wel goed los gaat, ben ik op zoek naar zulke oorkappen. Ik weet dat er Mutt Muffs zijn, maar tot nu toe nog geen goede shop gevonden die deze verkoopt.

Dus als iemand tips heeft. :D


En die van Rexspecs dan?
Ik heb ze bij hundebrille.de gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:00 



 
Profiel   

Hoe erg los gaat het met een vuurwerk verbod?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:26 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Hoe erg los gaat het met een vuurwerk verbod?


Om van ons uit even een beeld te schetsen: Als je in heerlen woont zoals ons werd vorig jaar van midden november tot midden januari dagelijks afgestoken hier in de wijken en ik overdrijf helaas echt niet. Dus dat vuurwerk verbod zegt op veel plekken niet zoveel want het is helaas op veel plaatsen zo dat ze al bezig zijn.

Ze gaan er juist van rellen want tot vorig jaar hebben we nooit zoveel vuurwerk gehad alle jaren, alleen een paar dagen rondom oudjaar- en als het daarbij bleef zou ik al heel blij zijn. En vorig jaar ging het vanaf midden november, vlak nadat het verbod aangekondigd werd, helemaal fout. Met oudjaar zelf merkte je wel dat het iets minder heftig was, maar ging het alsnog gewoon los hier overal.

En dit jaar hebben we ook nu al weken dat we dagelijks vuurwerk horen sinds het vroeger donker werd. Bijna elke avond is her wel iets te horen als je even laatste plas ronde doet. Gelukkig nog niet veel kort bij huis gehad dus binnen is ze nog relaxed maar buiten is het al een drama. En zodra het kort erbij komt is ze binnen net zo van slag :(.

Dus hier moeten we ook alles uit de kast halen om Arya met d’r extreme angst te helpen en is het iets waar we dus al weken mee bezig zijn jammer genoeg.

Deed het verbod idd maar echt wat maar dan ook overal. Hier is het helaas alleen maar erger geworden omdat mensen denken dat ze van zich moeten laten horen omdat ‘alles afgepakt wordt’ -O- je hebt geluk als je ergens woont waar ze zich netjes aan de regels houden, maar dat gebeurd hier helaas niet.

Edit:
Dit jaar hebben we wel het geluk gehad so far dat er nog weinig binnenshuis te horen is dus het is vooral met wandelen in t donker horror. Vorig jaar rond deze tijd was het binnenshuis al een grote stress elke avond. Maar je merkt hier nu wel dat ze sneller focust op geluiden van buiten die kunnen lijken op een of andere klap of knal, al dus ze zit er wel al veel mee in dr hoofd zeg maar omdat ze bijna elke avond buiten al iets hoort. Maar tov vorig jaar hebben we tot nu toe wel overall het al iets beter gehad, dus ik ga hopen dat het nog even zo door mag gaan en het niet te erg gaat toenemen. Met dit beetje minder ben ik in ieder geval al heel blij voor d’r. Maar irriteer me er nog steeds kapot aan dat mensen het maar niet kunnen laten pff. Dit jaar komen ze hopelijk nog slechter aan vuurwerk als vorig jaar al is illegaal vuurwerk nog steeds een probleem.


Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-11-21 17:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:33 



 
Profiel   

Hier tot nu toe minder vuurwerk dan vorig jaar.
Gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:38 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Hoe erg los gaat het met een vuurwerk verbod?


Erger dan voorgaande jaren zonder vuurwerkverbod. Wij zitten hier op het platte land in een uithoek en op een eiland, waar er misschien 5 politie auto's voor ongeveer 14 dorpen zijn. Succes met het handhaven van dit verbod. De jeugd lacht zich rot. :Y)
Daarnaast word hier ook aan carbid schieten gedaan, en nu zijn deze klappen wel doffer.

Verderop in de straat zit in de achtertuin van iemand een loods waar een grote groep jongeren altijd bier drinkt en feestjes houd. Deze zijn ook voornamelijk van veel vuurwerk en harde klappen. Jip is als de dood voor harde klappen en knallen. Hij krijgt al een angstremmer om dit een beetje te remmen, zodat hij in ieder geval zijn behoefte overdag kan doen. Maar daarnaast wil ik ook zoiets als de Mutt Muffs of de Rexpecs hebben, zodat hij tijdens de piekuren niet constant in een hele hoge stress toestand zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:50 



 
Profiel   

Via dog world de ananas en donut voerbak besteld, ben benieuwd.
Met de korting van arya haha.

Hier geen idee of Ivy bang gaat zijn. Sem en moos geven niks erom slapen lekker en Sem vind het mooi om vuurwerk te kijken altijd, al is die nu wel flink blind aan het worden.
Ivy schrikt van heel veel zoals een waaiend bosje riet en nog meer van die domme dingen maar tot nu toe reageert ze op de knallen vuurwerk nog niet. Maar het valt nog mee hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:43 



 
Profiel   

CB heb je niet het idee dat als het opbouwt dat je er aan kan werken?
Hier op het platteland wordt enorm veel gejaagd. dagelijks als we aan het werk zijn wordt er geschoten of carbid oid. Ook wel vaak vuurwerk. Omdat ze er dus wel aan wennen door de hoeveelheid knallen en intensiteit moet ik zeggen dat die van mij weinig/geen problemen hebben met vuurwerk tot nu toe. Bedoel : leuk gaan ze het nooit vinden, al dat kabaal. En als het wel zo was zou ik toch overwegen om ergens anders heen te gaan met oud en nieuw.

om terug te komen op de vraag, als ik kijk naar design zou ik persoonlijk voor de rex specs gaan. Lijkt me steviger en comfortabeler voor de hond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:46 



 
Profiel   

Wat sneu dat jullie honden zo angstig zijn CB en CC :(:) Enig idee hoe dat komt? Jullie hebben ze wel allebei al vanaf pup af aan toch? Hoe is die angst zo ontwikkeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:55 



 
Profiel   

Gelukkig hier ook weinig reactie nog van Puck haar kant op vuurwerk. Laatst werd er wel wat afgestoken naast haar tijdens de wandeling argh.

Geblaf van andere honden is wel paniek. Wanneer ze de tuin in gaat voor haar behoefte en ze hoort geblaf schiet ze alle kanten blaffend op.

Vandaag een dag waarin ze erg onrustig is. Niet willen liggen veel heen en weer lopen. Slapen in de bench van was ze ook van elk geluidje weer wakker. Beetje vermoeid af en toe. Ben vast niet de enige die zijn pup dat wel eens heeft?.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:24 



 
Profiel   

edit
Sorry als ik onsamenhangend schrijf. Het is zo complex allemaal en niet te doen om over alles in detail te gaan. We zijn in ieder geval wel echt serieus ermee aan de slag gegaan vanaf dat ze zo'n angst heeft ontwikkeld en we hebben echt al veel gedaan en ingelezen etc etc. maar zal nog even wat extra schrijven erover. Komt weer een essay :') maar wat bepaalde soorten angst betreft: je kunt nog zo goed je best doen met ze vanaf pup af aan en ook qua gewenning e.d., wat wij ook hebben gedaan, maar toch hebben ze het dan zomaar ineens en dan is dat de nieuwe realiteit. Je hebt helaas gewoon niet zelf overal invloed op. Zo was het er het eerste jaar niet bij Arya en vorig jaar wel, terwijl wij toch niks anders hebben gedaan bv. maar de timing was denk ik gewoon heel rot met de castratie + het feit dat een hoop mensen in de omgeving hier een stelletje aso's zijn die maandenlang elke dag hebben lopen afschieten - en dan hebben we het niet over sier vuurwerk 8)7 En tuurlijk zijn er genoeg honden die er alsnog niet op gereageerd hebben, maar op de een of andere reden heeft het er bij Arya vorig jaar gewoon heftig in gehakt en is het sindsdien gewoon vreselijk.

Nynkster
vuurwerk training kun je niet echt meer doen als het er eenmaal is, in ieder geval niet met de mate van angst wat zich bij Arya manifesteert. We proberen natuurlijk wel gewoon van alles om het haar wel zo fijn mogelijk te maken. En ik blijf proberen of ze open staat op momenten om toch iets mee te doen etc. Maar dat is dan blij zijn met een win op dat moment. Op grote schaal moet het toch na deze periode aangepakt worden.

We hebben bij Arvid v. Putten een training gekocht en daar wordt aangeraden bv. in februari al mee te beginnen. Afhankelijk van de voortgang vh individu, moet je er zelfs in de meest gunstige situatie vanuit gaan - met een hond die heel goed door alle stappen heen gaat en waar je met gewenning snel kunt opbouwen - dat het opbouwen in stapjes van alles wat je doet maanden duurt en je moet starten wanneer je nog ver weg bent van wanneer de eerste knallen beginnen. Dus daarin kan ik met Arya nu echt niks doen.

En begrijp me niet verkeerd: Ik weet ook dat ze het nooit leuk gaat vinden en dat je daar vrede in moet zien te vinden met honden die een beetje reageren erop. Maar dit is wel iets meer als 'niet leuk vinden'. Arya heeft doodsangst en is beyond reason op momenten dat zich dat manifesteert en het is echt vreselijk om die mate van angst te zien bij je dier en je kunt er zo weinig aan doen als het zich zo snel manifesteert; staat nergens maar dan ook nergens meer voor open op zo'n momenten, dus het enige wat je kunt doen nu is proberen te managen en haar zo goed mogelijk er doorheen helpen met dingen die iets doen om de stress sneller eruit te krijgen - dus daarin proberen we nog steeds vanalles uit wel en dan heb ik het over; thundershirt, kalmerende muziek, supplementen, we hebben grote ventilators aan staan in de nacht bv om geluiden van buitenaf iets beter te dempen, dat soort dingen. Maar het is helaas niet zo 1,2,3 eruit en geloof me, ik heb vorig jaar al heel veel geprobeerd; ook zelf eerst geprobeerd het wel even eruit te trainen want je denkt al snel van als je dit of dat eens probeert... Het is helaas veel meer als dat. Het is nu alleen maar manieren zoeken en uitproberen om te helpen, maar oplossen/oorzaak aanpakken, daar moeten we echt veel dieper voor kijken en dat gaat niet in deze periode als er al vuurwerk is. Dus daar gaan we komend voorjaar mee beginnen. Ik had dat dit jaar al willen doen, maar is er door issues met mezelf ook gewoon niet meer van gekomen :( Ik had gewoon heel erg gehoopt ook dat dit niet een herhaling van vorig jaar zou worden. Zijn het een paar dagen per jaar? Dat overleven we wel, maar maanden achter elkaar zulke stress is gewoon echt poedersuiker. We wonen hier nu 14, bijna 15 jaar en tot vorig jaar was het ook niet zo erg. Het eerste jaar heeft Arya ook eigenlijk alles heel netjes gedaan met haar toen 6 maanden oud. Vorig jaar is de ellende begonnen, op een heel ongelukkig tijdstip/timing.

Kaus
Hier ging jaar 1 met vuurwerk eigenlijk heel erg goed. Ze was toen met oudjaars avond om 12u even onrustig een half uurtje en viel erna weer in slaap terwijl het vuurwerk tekeer ging, ook de dagen ervoor met knallen was ze eigenlijk heel chill in huis. Jaar 2, vorig jaar dus... daar ging het fout. Vuurwerkverbod met als gevolg vuurwerkprotesten en 2 maanden lang dagelijks vuurwerk. De dag van het eerste protest was de dag na Arya's castratie. Ze was nog niet lekker, we waren thuis en ik denk dat doordat ze toen nog groggy/niet lekker was van de operatie, dat er heel hard in gehakt heeft. Toen is ze binnen begonnen met extreme stress vertonen, ongeacht wat we ook probeerden om haar mee te helpen. Op dat moment is supplementen geven ook iets wat niet 1,2,3 werkt want met velen moet je starten op momenten dat ze rustig zijn. Vanaf midden november vorig jaar is het dus begonnen met deze ellende en het is zo structureel aanwezig geweest maandenlang dat ze zowel buiten als binnen gewoon doodsangst heeft ontwikkeld voor die knallen. Buiten heeft ze ook echt de pech dat er Altijd knallen te horen zijn in de avonden. We probeerden vorig jaar en ook nu weer, aangepast te lopen dus we doen daarin wel wat we zoveel mogelijk kunnen doen, maar ze zal toch ook nog een keer moeten plassen in het donker want vanaf 17u in de middag ophouden elke dag is ook zoiets - we zorgen nu dus bv dat ze voor het donker gepoept heeft en dan savonds 1x snel om de hoek plassen voor we naar bed gaan zodat we iig het naar buiten gaan minimaliseren. we wonen helaas in een poedersuiker omgeving en daar hebben we geen invloed op met wat ze nu dus allemaal doen met dat vuurwerk :(. En het is jammer genoeg niet alleen buitenshuis dus. Binnenshuis vorig jaar ging ze ijsberen/op en neer lopen met paniek in d'r ogen, of extreem zitten rillen en hijgen, verstoppen op de badkamer elke dag als het donker begon te worden en kwam ze niet meer er vanaf de hele avond, dat soort dingen. Eten is geen optie, gewoon niks, dus daar kunnen we al niks mee. Steun bieden doen we, maar ze is zo ver heen dat ze zich alleen maar wil verstoppen. We zijn zsm met supplementen begonnen vorig jaar nog en uiteindelijk heeft dat t scherpe randje er Iets af gehaald als in: ze kwam 's avonds weer op de bank liggen bij ons Als er niks te horen was. Maar dat was toen al een Win. Nu zijn we dus gewoon blij met elke dag dat er rust is en laatst heeft ze bv een keer pate van m'n vinger gegeten nadat we 2x een knal hoorden binnen. Toen at ze wel bijna m'n vingers van de hand zo gestresst was ze, maar ze was bezig... Dat was een Win. Maar zodra het nu structureel vaker weer komt dat er kortbij geknald gaat worden, dan gaat ze heel snel binnen weer structureel onrust/stress/angstig zijn :(

Dus voor ons is het nu gewoon deze periode doorkomen met manieren vinden die hopelijk Iets helpen allemaal. En dan komend jaar te focussen op die training - waar we ook fijne begeleiding gaan krijgen want Arvid heeft echt een top training opgezet hierin. Maar de mate van angst wat Arya vertoont; dit zal nooit meer weggaan waarschijnlijk, maar we gaan er wel alles aan doen om haar hopelijk grotendeels makkelijker er doorheen te kunnen helpen zodat het gewoon een stuk minder heftig voor haar gaat worden. Er zit helaas geen logica achter ook; het is denk ik echt de klote timing geweest vorig jaar van het niet lekker voelen na de operatie en toen thuis in haar omgeving dat protest waardoor ze gewoon in 1x doodsbang is geworden. Dat gaat een lastige opgaaf worden om dat aan te pakken, maar we gaan ervoor.

Ik heb vorig jaar maanden gezocht naar oplossingen en ook nu ben ik er alweer even mee bezig om ons voor te bereiden met haar zo goed mogelijk te helpen. Het is helaas gewoon heel erg complex en lastig met zo'n diepe angst. En wat voor de een werkt, werkt ook weer voor de ander niet etc. De angst is heel snel gemanifesteerd en zat snel diepgeworteld, dus het is gewoon heel lastig werken hieraan. Arvid staat er wel om bekend om veel progressie te boeken met zelfs de meest angstige honden, dus we hopen dat we daar komend jaar ook actief winst mee gaan boeken. Let's see :)

--

Rex heeft noooit issues gehad met vuurwerk en het eerste jaar met Arya ging ook heel erg goed.
Dit was ook niet iets waar ik dus verwachtte tegenaan te gaan lopen. Nu moeten we er gewoon mee dealen en proberen in oplossingen te denken en er te zijn voor haar.

Maar voor de geinteresseerden, we hebben oa vorig jaar al geprobeerd:
- Thundershirt
- supplementen
- afleiden met voer/lekkers (en dan ook echt speciale dingen. DE dingen waar ze zich normaal d'r nek voor breekt)
- steun bieden (en we blijven zelf ook gewoon rustig. Ik kan een stresskip zijn, maar met dit probeer ik gewoon echt m'n rust te bewaren en doen we gewoon ons ding zoals altijd en blijven we rustig in huis)
- kalmerende muziek
- bach bloesem voor in 't stop contact
- geluid op andere manier wat proberen te dempen; tv harder, ventilator/afzuigkap aanzetten, etc.
- en ik vergeet vast nog wat haha.

Dit jaar heb ik oa nu (bovenop de dingen wat we vorig jaar al probeerden):
- al begonnen met opbouwen van de supplementen
- de oordempers van Rexspecs besteld voor de heftige dagen en de avond wandelingen zodat hopelijk een hoop geluid gedempt wordt. Die moeten nog binnenkomen en moeten we d'r nog eerst trainen erop dat ze ze comfortabel gaat dragen, maar dat komt vast goed.
- Relaxopet; voor in stopcontact en geeft trillingen af. Werkt heel wisselend. Hoor verhalen van mensen waarbij het niks deed voor de dieren, maar heb er ook al positieve dingen over gehoord. We vonden het in ieder geval waard om het te proberen.

Er zijn nog andere etherische oliën e.d. wat we kunnen proberen, maar ivm de supplementen die we al geven wil ik hierin niet Te veel verschillende dingen gaan doen, dus dat is iets wat ik eventueel weer door schuif naar komend jaar. Verder ga ik nog met de DA in gesprek om te kijken of er toch vanuit hen apotheek iets is wat we zouden moeten gaan gebruiken. Heb ik eerder liever niet gedaan, maar na vorig jaar hebben we toch zoiets van: Alles wat ook maar werkt, dus dan maar grover geschut ook.

Marlis
Ohh wat leuk!! Benieuwd hoe de bowls gaan bevallen. Ik vind ze echt heel leuk!
De ananas vind ik vooral heel 'statisfying' om te vullen haha en de donut vind ik qua uitdaging wel weer heel leuk! En korting is altijd leuk meegenomen he ;)

--

Arya linkt het ook heel erg aan donker. Overdag met wandelen reageert ze eigenlijk niet op knallen, want die horen we ook overdag wel eens. Als we losloop wandelingen doen, kan ik haar met een gerust hart overdag gewoon prima los laten lopen bv. Zodra het donker wordt weet ze gewoon dat ze knallen komen en dan is het klaar. Ik ga dus ook een anti ontsnappingstuig om doen, want ze trekt zich uit de NS en DC tuigen als ze zo bang is en terug naar de auto wil of huis bv. Verder heeft ze ook de tractive om, gewoon voor de zekerheid. Op dit moment is het gelukkig binnenshuis ook nog allemaal prima. De verder weg knallen kunnen we goed verbloemen met de tv iets harder, etc. en het is nog niet veel kortbij geweest. Vorig jaar rond deze tijd hadden we thuis al 2 weken stress bv. Dus daar ben ik nu gewoon al heel blij mee. Alweer iets dichter naar januari toe met gewoon rust in huis :) En buiten passen we ons nu gewoon zoveel mogelijk aan en dat is even maar zo. Ze weet bv. dat ze in de avond alleen snel om de hoek gaat plassen, dus die Zekerheid van weten dat ze erna naar huis kan lijkt ze dus ook erg fijn te vinden; ze gaat dan snel met lucien de hoek om, plast meteen en dan komen ze terug. Ze is dan ook sneller rustig weer in huis als ze dan buiten knallen gehoord heeft. Dus denk dat die structuur voor haar heel goed werkt nu.

--

Jamiefris
Oh ja die dagen kennen we wel haha. Die heeft Arya hier ook nog wel eens.
Dat ze zo'n beetje 'on edge' is en wat sneller getriggert wordt door geluiden van buiten - die ze normaal prima negeert. Als mensen langslopen of gillende kinderen langsrennen bv. Bij Arya is het 9/10x een teken dat ze gewoon rust nodig heeft en krijgt ze even bench rust van me. Gebeurd nu niet vaak meer, maar toen ze jonger was merkte ik bij haar wel dat ze daar echt nog wat structuur in nodig had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:31 



 
Profiel   

Kaus & Nynkster
Jip heeft een vrij angstig karakter. Een hele grote mond, maar een onwijs klein hartje. Hij is al vanaf pup af aan bang voor harde klappen. Deze klappen hoeven geen vuurwerk te zijn, maar kan o.a. een harde deur dichtslaan, een zwaar iets dat buiten valt zijn. Vanaf pup af aan hebben we Jip zo goed mogelijk geprobeerd hierin te begeleiden met begeleiding. We hadden de hoop dat hij er misschien overheen zou groeien, maar dat is helaas niet gebeurd.

Ik heb gewoon een hond met een angstig karakter. oliebol happens.
Maar daar zullen we wel een weg in moeten vinden om hem zo goed mogelijk te begeleiden en te ondersteunen hierin. Hij rent namelijk keihard weg van alles en iedereen als hij ergens van schrikt. Het doel is daarom nu ook dat hij naar mij toe komt, ondanks de angst. En hierin zetten we goede stappen vooruit. Het wel bekende negeren bij angst heeft bij Jip absoluut averechts effect. Dus dat passen we ook niet toe. :j
Daarnaast hebben we verschillende trainingen, trainingsmethodes, supplementen, therapieën geprobeerd en vol gehouden. Maar ik zag geen verschil of de angst verergerde juist. Dit jaar gebruiken we voor het eerst Pexion omdat hij overdag zijn behoefte ophield als hij maar iets hoorde. En ik moet zeggen het verschil met eerst is goed te zien. Hij is nog wel angstig, maar komt eerder uit de situatie en we kunnen overdag gewoon weer wandelingen maken.

Verder is het een overenthousiaste pretletter. :D


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:17 



 
Profiel   

Pff door al jullie verhalen zou ik gewoon al uit Nederland verhuizen :+ blij dat hier alleen geknald wordt met oudejaarsavond.
CC: hier ook zo’n border gehad. Donder, dichtslaande deuren etc. Was echt soms heel sneu dus snap het wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:06 



 
Profiel   

Hier schieten ze al flink karbiet. Gelukkig klinken de knallen zoals het geluid van al die bouwvakkers hier. Overdag reageert Cody er niet op, in de avond blaft die wat doordat die het dan niet kan plaatsen. Cody reageert meer op de kleurtjes en vonken van vuurwerk dan op de knallen. Wij gaan elk jaar naar mijn ouders, dan hebben de hondjes afleiding aan elkaar. Gelukkig werkt dat goed voor ze :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:43 



 
Profiel   

Max is gelukkig niet onder de indruk van de knallen.

Met de vorige puppen deed ik altijd vuurwerk training. Eentje stak rotjes etc af. En ik ging lekker met ze spelen. Zodat ze het geknal aan iets positiefs gingen koppelen. Maar dat gaat lastig dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:19 



 
Profiel   

Bij ons valt het vuurwerk heel erg mee. Maar ik woon dan ook midden in de stad in de randstad, dus veel politie en weinig afgelegen plekken om makkelijk af te steken.
En gelukkig reageert pinto so far totaal niet op de knallen, dus dat scheelt. Hopelijk blijft dat zo. Ik ben gelukkig gewoon bij hem thuis op oudjaarsdag dus lekker kluiven en steun bieden waar nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:44 



 
Profiel   

Soms is er gewoon niks aan te doen, hoe erg je ook probeert. Onze Timo konden we er ook niet vanaf helpen. Dan moet je het gewoon zo draaglijk mogelijk proberen te maken. Onze nieuwe hond die straks komt mag geen angst hebben voor knallen, want dat is natuurlijk een echte jachthond.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 323 van de 333 [ 8304 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 333  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen