Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 258 van de 267 [ 6665 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261 ... 267  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

 
Profiel   

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag voor met name reptielenhouders. Zoals jullie in mijn onderschrift kunt zien heb ik kwarteleitjes beschikbaar als voedseleitjes voor reptielen, en met name natuurlijk voor ei-etende slangen. Ik weet dat die eigenaars altijd op zoek zijn naar eitjes. Alleen... waar vind ik ze? Facebook heb ik al geprobeerd, maar daar is zelfs het aanbieden van (onbevruchte) eitjes problematisch.

Zijn er plekken, zowel online als in het echt, waar ik die mensen kan vinden? Ik heb al gezien dat er een aantal reptielenbeurzen is. Is dat een gangbare plek waar reptielenhouders hun inkopen doen? Hebben ze misschien een forum zoals wij hier? Ik heb ook al zitten kijken naar plekken waar voedseldieren verkocht worden, maar dat wordt meestal gedaan door grotere bedrijven.

Alle tips zijn welkom. Ook misschien over andere dieren en eigenaars die geïnteresseerd zouden kunnen zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:25 



 
Profiel   

Zou dat aanbieden in facebookgroepen, denk dat je daar de meeste aanloop zult krijgen. Zeker als je ze ook wel wel versturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:05 



 
Profiel   

Ik heb eventueel wel een muisje/pinky voor je.
Ik zit in de buurt van dordrecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:57 



 
Profiel   

LindyH schreef
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag voor met name reptielenhouders. Zoals jullie in mijn onderschrift kunt zien heb ik kwarteleitjes beschikbaar als voedseleitjes voor reptielen, en met name natuurlijk voor ei-etende slangen. Ik weet dat die eigenaars altijd op zoek zijn naar eitjes. Alleen... waar vind ik ze? Facebook heb ik al geprobeerd, maar daar is zelfs het aanbieden van (onbevruchte) eitjes problematisch.

Zijn er plekken, zowel online als in het echt, waar ik die mensen kan vinden? Ik heb al gezien dat er een aantal reptielenbeurzen is. Is dat een gangbare plek waar reptielenhouders hun inkopen doen? Hebben ze misschien een forum zoals wij hier? Ik heb ook al zitten kijken naar plekken waar voedseldieren verkocht worden, maar dat wordt meestal gedaan door grotere bedrijven.

Alle tips zijn welkom. Ook misschien over andere dieren en eigenaars die geïnteresseerd zouden kunnen zijn.


Vhm-events en reptilica zijn beurzen waar je kan proberen.

Verder marktplaats
Reptielenforum.nl
Slangenforum.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:59 



 
Profiel   

De muis 'openprikken' is ook een optie in plaats van een levende muis aanbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:07 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
De muis 'openprikken' is ook een optie in plaats van een levende muis aanbieden.


Heeft ze al geprobeerd en dat werkte niet. Ook niet alle slangen reageren net zo goed op brainen als op levend voeren. Ik probeer het wel eens met brainen als ik een dier wil overzetten op diepvries, maar sommige dieren eten echt geen diepvries of pre killed. Ik heb een koningspython waarvan ik blij moet zijn als deze 1 tot 2 keer per maand een levende veeltepelmuis eet :o Hij is altijd al een moeilijke eter geweest (zo ook gekregen) en deze ga ik sowieso nooit op diepvries over krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:54 



 
Profiel   

Schaamteloos die dieren. Hoezo niet bang meer, heerlijk ontspannen rondstampen. De buik kriebelde enorm. Ze zijn echt mega tam. De twee jongere dames ook inmiddels en ook de drie heren (die staan wel op de laatste foto maar zijn zo dun dat je ze bijna niet kunt spotten :P ) ze konden ook gewoon blijven eten aan een van hun verse takken op tafel. Maar nee de bazen beklimmen is veel leuker _O-

[ img ]

[ img ]

[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]

[ img ]

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 19:18 



 
Profiel   

Wat een prachtige dieren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 22:46 



 
Profiel   

Van de 12 a 13 soorten wandelende takken/bladeren vind ik dit ook een van de mooiste soorten die er is.
Ik kan op de foto maar één mannetje spotten. @karuna

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:50 



 
Profiel   

Gothico, die je ziet is een wat donkere mannetje Rocco. Stompie kun je net een extra licht pootje ziet bij de dame links. De derde volwassen man Forrest helemaal rechts een stukje poot :+ . Ik heb wel een foto nog van Stompie die ook tam is. Iets te tam vandaar ook de naam Stompie. :+ iedere keer als het verblijf open gaat komt hij aanrennen om op mijn arm te gaan zitten. Alleen soms gaat dat mis in zijn haast. Zo is hij doorgerend terwijl een van zijn voorpootjes achter een takje bleef haken. Hij rende door het pootje bleef achter %) :(:)


[ img ]

[ img ]

Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen ze zo eng en gevaarlijk vinden. Handschoenen gebruiken om ze vast te pakken. :o? Ze doen geen vlieg kwaad, hun lijfje is eerder zacht en kriebelig dan "gevaarlijke haken en zo". Ze vallen niet uit, ze slaan niet met hun staart of wat ook.

Ze de tijd geven zich goed vast te klemmen en eventueel te ondersteunen met je andere hand. Dat is het. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:08 



 
Profiel   

Wij hadden 3 kleurslagen vrouwen.
Groen , caramel en bruin.

In totaal heb ik 10 soorten staan... maar ik heb dan ook een web winkel O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:46 



 
Profiel   

Groen lijkt me ook gaaf er bij te hebben. Die ken ik van foto maar ik weet niemand die ze heeft. Hoe kweekt dat door gemengd met bruinig?

Ik heb nu een heel lichte dame, een oranje/gember kleurige en een die er tussenin zit, een heel donkere heer en twee lichte heren. De kleintjes is een mix tussen heel licht en wat donkerder lijkt het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:19 



 
Profiel   

Mocht iemand naar Lelystad willen rijden, mijn moeder doet die van haar weg. 3 groene, 2 lichtbruine, 2 donker bruinen. Mogen gratis weg.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:14 



 
Profiel   

Oh wat een leuke takjes! Bij mijn vriend stonden deze, zijn helaas allemaal overleden (niet mijn foto, gewoon van Wikipedia). [ img ]

Nu heeft ie deze woestijnsprinkhanen (wel mijn foto :') )
[ img ]

Zijn eigenlijk voedseldieren voor de leguanen (ctenosaura similis) maar ze zijn ook erg leuk om naar te kijken. (De leguanen worden normaal niet vastgepakt hoor, was alleen om ze te verhuizen naar hun nieuwe terrarium van 2 meter).

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 19:44 



 
Profiel   

cherell0 schreef
Wij hadden 3 kleurslagen vrouwen.
Groen , caramel en bruin.

In totaal heb ik 10 soorten staan... maar ik heb dan ook een web winkel O:)


Gewoon interesse, maar naast wandelende takken heb je dan ook meer insecten zitten?
(ik heb bijvoorbeeld ook bidsprinkhanen en bladsprinkhanen gehad. En heb nu mieren.)

Zelf heb ik dus wandelende takken en balderen gehad. De PSG9 heb ik 4 kleuren gehad. De groene zijn wel het mooiste vind ik.

@Karuna, Deze doen inderdaad helemaal niks en kun je zo oppakken. De PSG18 is wel een stukje minder makkelijk. En lijken de mannen best wel op die van de PSG9. Tot dat ze wat groter zijn tenminste.
Zelf heb ik ook giftige gehad(ja die zijn er) dus wel handschoenen of meteen handen wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:08 



 
Profiel   

@gothico www.wolfprints.eu
Momenteel geen bidsprinkhanen,onderandere wel duizend & miljoen poten, schorpioenen, kikkers en padden, gecko's, slangen, pissebedjes.

De jongen komen pas volgend jaar uit, dan zal ik het je vertellen of ze groen blijven.


@wendy_komen ik stuur je even een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 01:04 



 
Profiel   

Update rattenslang, ze is voorlopig terug naar de kweker / vriend van mij. Dus even geen stress meer om haar, ik ben hier te onervaren voor en levende pinkjes is illegaal en hier ook niet te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:28 



 
Profiel   

[ img ]

Onze schatjes, garnalen in ons aquarium, echt onwijs leuke beestjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:43 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
Update rattenslang, ze is voorlopig terug naar de kweker / vriend van mij. Dus even geen stress meer om haar, ik ben hier te onervaren voor en levende pinkjes is illegaal en hier ook niet te krijgen.


Fijn dat ze in goede handen is. Hopelijk pakt ze het eten snel weer op en kan ze snel weer terugkomen.

Levend voeren is in Nederland inderdaad verboden, tenzij het noodzakelijk is omdat het dier geen dood voer wil eten. Hier voer ik in principe diepvries, behalve aan de dieren die dat niet eten. Ik doe nog regelmatig een poging om ze diepvries te laten eten, maar sommige dieren pakken gewoon echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:53 



 
Profiel   

laatste weken kwam hij al bij mij maar het is niet handig..dus maar retour, mijn dochter vond het heel rot maar ja, t is gewoon het beste...

Nu maar wat meer aandacht op de spinnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:40 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
laatste weken kwam hij al bij mij maar het is niet handig..dus maar retour, mijn dochter vond het heel rot maar ja, t is gewoon het beste...

Nu maar wat meer aandacht op de spinnen...


Ik vind het wel oprecht knap dat je die beslissing gemaakt hebt. Zoals ik eerder al schreef kweekt een vriend van mij ook al jaren korenslangen en heeft hij een paar keer achteraf te horen gekregen dat een jong dier overleden is doordat hij/zij niet wilde eten op het nieuwe adres. Voor het dier, de kweker én voor de eigenaar is het uiteindelijk wel de meest fijne oplossing om het dier tijdelijk daar te brengen om haar weer wat extra voedingstoffen te geven.

Ik hoop in ieder geval voor je dat ze snel weer terugkomt en het eten goed wil oppakken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:34 



 
Profiel   

Ik zou niet willen dat ze overlijd hoor, daardoor ook gewoon met regelmaat wel dwangvoeren want anders kan je het helaas wel vergeten. Laatste tijd ging het al beter en hoefden we (lees de kweker) het pinkie alleen in haar mond te doen, daarna hapte ze zelf verder gelukkig. Maar jonge slangen zijn zo klein en wurmig dat ik dat zelf niet durfde waardoor ik iedere keer dagen zat te tellen tot er weer gevoerd moest worden, dus beter rust voor iedereen, nu kan de kweker wat makkelijker thuis doorpakken met haar en heeft iedereen meer rust. Daarnaast mocht het niet goedkomen dan is ze iig ook niet bij mij in huis want mijn dochter is 9 en die trekt dat soort dingen niet zo goed, slangetje is echt haar trots...dus hopelijk komt het wel gewoon goed en is ze snel weer thuis. We hebben nu van hem een iets oudere corn te leen zodat het niet ineens zo leeg is, deze is al een jaar en eet wel goed, dus dan hebben we weer wat positiefs en is het niet zo leeg met kerst haha...ook wel heel leuk want dit is een snow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:41 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:46 



 
Profiel   

Jammer dat hier zo weinig gebeurd...

Ik ga morgen voor het eerst een vogelspin versturen met de post, leuke uitdaging weer haha. Ontvangen is tot nu toe altijd goed gegaan dus adem halen en gewoon maar gaan doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 12:00 



 
Profiel   

Ik vind het ook nooit zo fijn om dieren over de post te versturen. Tenzij het zeker is dat het kan.
In het verleden wel heel veel insecten eitjes op de post gedaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 258 van de 267 [ 6665 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261 ... 267  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen