Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom ik van mijn huisekster af?

 
Profiel   

Ik denk dat jij het duiven vrouwtje uit de film van Flodder bent :D _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:02 



 
Profiel   

loez schreef
Ik denk dat jij het duiven vrouwtje uit de film van Flodder bent :D _O-



Of die uit Home Alone, om in de kerstsferen te komen.

Sorry, ik vind dit echt te grappig :') _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:04 



 
Profiel   

Ze kunnen idd gillen ! Maar ook een soort klik geluid maken ze leuk hè ze vinden zelfs mijn honden niet eng zal ff kijken of ik leuke foto's kan vinden voor je

Eenden kunnen trouwens ook leuk geluid maken soort piep geluid haha

Maar k geef toe soms komt t niet handig u it en dan vliegen ze toch mee haha en dan voel ik me schuldig als k ze negeer


K ben eerlijk gezegd wel beter met dieren dan met mensen dus noem ze ook echt mijn vriendjes en soms soms denk k zelfs wat nou als k er niet meer ben gaan ze me dan missen? 2 van de tig komen zelfs nog met donker tot bepaalde tijd dan he :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:09 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Gaat ook wel s mis qua poep haha
Ena laatste is met mn nu 11maanden oude pup maar was daar stuk jonger was in mei

K zal later meer zoeken als je t leuk vind tenminste

K word iig blij van je topic :) en hoop je ekster doet t goed bij de opvang :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:18 



 
Profiel   

Geweldig mooi om te zien! De Ekster zal vast verteld hebben aan zijn vriendjes bij wie je moet wezen ;) .

In de wei bij mijn pony is er een Roek die het altijd erg gezellig vind om bij mij in de buurt te zijn. Komt altijd even kijken en als ik hem geen aandacht geef dan krast die net zo hard tot ik hem wel in de gaten heb :') .
T/m het voorjaar had ik ook een Vink vrouwtje in de tuin wat totaal niet bang was voor mij en als ik in de tuin bezig was kwam ze altijd even kijken wat ik aan het doen was. Helaas heb ik ze al even niet meer gezien.

Dit is de Roek. Hij kwam hier gewoon letterlijk voor de camera zitten. Zat een paar meter verderop, maar ipv weg te vliegen kwam die naar mij toe. Altijd erg gezellig. Want meneer (of mevrouw) heeft hele verhalen te vertellen wanneer hij er is:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:24 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Nog een paar zal andere keer eenden uploaden :)




[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Laatste foto is zn aanvliegen moment

Enne @xyaartje mooie foto zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:30 



 

Jolien87 schreef
Ben jij in één van je vorige levens niet gewoon Sneeuwwitje geweest?


Mijn gedachte, TS is gewoon een Disney Princes :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:32 



 
Profiel   

Het lijkt wel of iemand in jouw buurt heeft zijn volière open gezet met handtamme vogels. Wat gaat het volgende zijn? Een specht? Een flamingo? Een gier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:59 



 
Profiel   

Xyris schreef
Jolien87 schreef
Ben jij in één van je vorige levens niet gewoon Sneeuwwitje geweest?

Heb je me wel is horen zingen? :')

Het zijn geen mereltjes en vinkjes die op je af komen. Het zijn kraaiachtigen. Denk dus wel dat we een inschatting van je zangtalent kunnen maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:24 



 
Profiel   

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb je topic met veel plezier gevolgd, en dan nu dit? Ik vind t geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:55 



 
Profiel   

fardoe schreef
Je hebt een gave, daar moet je iets mee doen _O-


Ja, niet als vogelverschrikker gaan solliciteren. :j

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:13 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Het zijn geen mereltjes en vinkjes die op je af komen. Het zijn kraaiachtigen. Denk dus wel dat we een inschatting van je zangtalent kunnen maken :+


Kraaien worden tot de zangvogels geregeld. (Blijkbaar bestaan er slechthorende taxonomen) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:18 



 
Profiel   

Spruit schreef
Jolien87 schreef
Ben jij in één van je vorige levens niet gewoon Sneeuwwitje geweest?


Mijn gedachte, TS is gewoon een Disney Princes :))


Zouden de modjes me misschien een bijnaam kunnen geven? :') Malificent mag ook XD.

@Foxy80, Dat dacht ik dus eigenlijk ook :') nog even en ik word opgewacht door een cassowari hahaha.

Rex_Rolfo schreef
Het zijn geen mereltjes en vinkjes die op je af komen. Het zijn kraaiachtigen. Denk dus wel dat we een inschatting van je zangtalent kunnen maken :+


Oke, ja, Malificent, maak mijn bijnaam maar malificent :') ik zal het dragen met trots. :+

@crypto, te grappig (en mooi) zeg die foto's, de reigers ook XD wat een gekke beesten zijn ze ook zodra ze hun vleugels uitslaan en niet vliegen :D. Wel prachtig dat ze de vogels zo dichtbij komen! En voel je vrij hoor om dit soort foto's te delen!
En ik kan prima met mensen, maar dat is aangeleerd _O- dieren komen vanzelf hahaha.

@xYaartje, ze zijn zo intelligent he, wat een prachtige foto zeg, je geniet vast van je wilde maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:21 



 
Profiel   

Uhhhhh...

Ik moest er echt enorm om lachen, hoe krijg je het toch voor elkaar _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:34 



 
Profiel   

Wyb_ster schreef
loez schreef
Ik denk dat jij het duiven vrouwtje uit de film van Flodder bent :D _O-



Of die uit Home Alone, om in de kerstsferen te komen.

Sorry, ik vind dit echt te grappig :') _/-\o_


Oooooh ja die bedoelde ik ook! Homs Alone is ze van ja!! _O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:10 



 
Profiel   

Xyris schreef
@Foxy80, Dat dacht ik dus eigenlijk ook :') nog even en ik word opgewacht door een cassowari hahaha.


Als je dat overleeft... moordvogel. Creepy beest hoor!

Nee dan wens ik je wel een fazant toe. Een schattige kiwi. Een toekan. Of een pelikaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:35 



 

Haha geweldig! <3 "Ik zei gedag, enneh... :o? "

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:45 



 
Profiel   

TS, intelligent zijn ze zeker! Kunnen je ook echt herkennen. Hij weet ook precies wie ik ben. Bij anderen die voorbij fietsen (weiland ligt langs een fietspad) is die schichtig, maar bij mij blijft die rustig zitten.
Genieten is het zeker! Hij is er niet elke dag, maar wanneer hij er is laat hij het heel duidelijk merken. Dan moet die echt even zijn aandacht hebben. Die hij ook echt opeist dan.

Hij is ook makkelijk te herkennen. Hij is gehandicapt aan een pootje, maar red zich er prima mee. Ziet er gezond uit. Vliegt gewoon mee met de groep.

Gisteren had ik ook twee kraaien op een meter afstand van mij foerageren terwijl ik met Frodo onze hengst aan zijn rust aan het werken was. Was wat druk in zijn hoofd (hij staat in een kudde, maar hij vond twee merries in een naburig weiland heel interessant en kon daarin geen rust meer vinden. Even op weg moeten helpen om die rust weer te pakken).
Was heel bijzonder om ze zo dichtbij te hebben terwijl ik bezig was. Stiekem vind ik Roeken, Kauwen en Kraaien ook echt de leukste vogels die er zijn. Altijd een vrolijke, gezellige boel wanneer ze er zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:48 



 
Profiel   

janouk schreef
Jonge ekster. Ze worden gemiddeld 15 jaar.

Ik zou hem buiten op een vaste plek voeren op een vaste tijd. Zodat hij daar zijn voer krijgt en voorlopig buiten zien te houden. Zodat hij leert dat binnen geen voer is, en buiten wel. Ze zijn opportunisten, en leren heel snel


De ekster eet in de zomer wormen, slakken, insecten, eieren, jonge vogels, muizen en kikkers. In de winter eet hij vooral zaden en vruchten. In alle jaargetijden wordt ook afval een aas gegeten

Hier meer informatie over leefstijl etc
https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... gel/ekster


Mag ik m? Ik kan m goed gebruiken nu …

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:06 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Ja dat zou ik niet doen. Kraaiachtigen kunnen gezichten herkennen en ze roddelen.
Voor je het weet zitten alle eksters je uit te schelden. https://www.sciencealert.com/crows-rave ... telligence


Ik quote mezelf even. Deze kraaiachtigen hebben elkaar verteld dat het bij jou goed toeven is. :D
Nest and breakfast beginnen dan maar? Je hebt al goede reviews.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 00:39 



 

Babootje schreef
janouk schreef
Jonge ekster. Ze worden gemiddeld 15 jaar.

Ik zou hem buiten op een vaste plek voeren op een vaste tijd. Zodat hij daar zijn voer krijgt en voorlopig buiten zien te houden. Zodat hij leert dat binnen geen voer is, en buiten wel. Ze zijn opportunisten, en leren heel snel


De ekster eet in de zomer wormen, slakken, insecten, eieren, jonge vogels, muizen en kikkers. In de winter eet hij vooral zaden en vruchten. In alle jaargetijden wordt ook afval een aas gegeten

Hier meer informatie over leefstijl etc
https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... gel/ekster


Mag ik m? Ik kan m goed gebruiken nu …

[ [url=m/bp2ylA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha oh nee! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 06:26 



 
Profiel   

Xyris schreef
:wave:

[ Video ]

(Komt onder meeleessteen vandaan)

Om te gieren dit :')
Wrijf jij je in met vogelgeur voor je naar buiten gaat ofzo? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:40 



 
Profiel   

Dit topic wordt steeds beter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:59 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste is springt eend omhoog bijna naar m'n schouder haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:54 



 
Profiel   

Hahahah de hond denkt 'spring, spring' daar ben ik voor gefokt :D

Welk ras is het? Lief dat ze de vogels zo met rust laten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 223 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen