Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:05

Ik denk dat ik niets doe. Ze steken hier al regelmatig iets af, en het heeft ook al geonweerd, maar daar zijn de jongens niet van onder de indruk. Nu is het met Oud en Nieuw zelf natuurlijk wel wat heftiger qua vuurwerk, maar dan blijf ik gewoon thuis en doe ik de gordijnen dicht, lichten aan, muziekje op. Komt wel goed.

De honden van mijn ouders zijn inderdaad wel bang van vuurwerk/onweer, maar zij gaan ieder jaar naar zo'n camping in the middle of nowhere, hebben ze er geen last van. :D

Morgen ga ik een kerstboom halen... Ik ben erg benieuwd. :')

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:11

Hier is al eens vuurwerk afgestoken en ze zijn er oprecht bang voor. Toen se knal gebeurde moest Blacky echt een half uur bijkomen. Dus ik ga sowieso de tv steeds harder zetten deze maand en ook vuurwerk op de tv laten afspelen zodat ze aan de knallen wennen. Daarmee ook zacht beginnen en steeds harder. Als het nodig is geef ik ze met die knallen in het begin ook even wat positieve ervaringen zoals beloningen en spelen etc. Dan associeren ze die knallen met iers positiefs. Mochten we dan niet thuis zijn met de jaarwisseling dan laat ik zo'n filmpje van 10 uur afspelen met van die kalmerende muziek voor ze, zodat de knallen wat meer op de achtergrond horen.

Trouwens ik was ner even bezig met nieuwe wasmiddel uit de verpakking halen. Dus ik zet de doos pp de grond neer. Low and behond zit er meteen een kat in _O-
Dus hier hebben we een kat die een kat aan het zijn is:

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:36

Hier word gewoon al regelmatig wat afgestoken. Word weinig op gereageerd en als het kan (werk afhankelijk) ben ik thuis.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:44

Hier reageren ze ook niet echt op vuurwerk. Stond vorige week nog met Bowie op het balkon toen er ineens verderop vuurwerk afgestoken werd. Meneer vond de lichtjes juist wel leuk volgens mij :+ Maaar ik blijf wel thuis voor de zekerheid.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:40

Wij zijn ook thuis met Oud en Nieuw.
Katten mogen door bijna het hele huis rennen.

Ik denk dat ik de rolluiken en ramen allemaal dicht ga doen.
Ik heef geen pillen.

Hond ga ik ‘s middags wel mee maar het bos.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:54

eilleen333 schreef:
Zijn er hier mensen die een gps tracker op hun kat hebben? Ik zoek er eentje zonder abonnement.
Ik hoef niet te weten waar ze geweest is, als ik haar maar kan vinden als ze ontsnapt.


Ik heb voor Safir een tracker. Hij is nogal avontuurlijk ingesteld en is al eens ontsnapt.

Deze is van Tractive, wel met abonnement. Maar ik vind het ideaal!

-Je kan een virtuele omheining instellen. Als hij die verlaat krijg je een seintje.

-Je kan de tracker ook geluid laten maken, voor als je je kat niet kan vinden (bijv verstopt in de struiken)

-En licht laten geven (zoeken in het donker).

-Ook kunnen vrienden de tracker volgen. Dit wordt dan zijn "familie".

Safir gaat er altijd keurig voor zitten als ik hem om doe. Het is best een apparaat, maar is erg licht.

Afbeelding
(even mijn telnummer op tracker weggekrast)

Afbeelding

Voor Nala hebben we er ook 1,maar die is minder avontuurlijk en heeft het niet nodig.

Dus mocht je interesse hebben, het abonnement is nog niet geactiveerd.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:34

Mag ik mijn tutje hier nog even showen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:15

Oke nu is ze 100% betrapt op ook nog een goede foto. Kijk dat beteuterde blik van haar terwijl ze aan het flemen is _O-
Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:49

Oud en nieuw geen idee.... Ik wil eigenlijk zelf echt niet thuis zijn. Nog nooit thuis geweest. Dit jaar zal ik misschien wel moeten ivm de katten.... Ik dacht ze mee te nemen naar m'n ouders, maar gezien de kleine heel angstig is voor vreemden, lijkt me dat dubbel op stress. Dan kan ik ze beter thuis laten met alle lichten en radio aan ofzo....

Ik moet er nog even nadenken.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:29

Hoihoi! Ik kom hier ook maar eens vol trots mijn nieuwe aanwinst showen :o

Ik werk op een kartcircuit dat omringd is door bos. In dat bos leven wilde/verwilderde katten die we slechts zeer sporadisch zien (enkele keren per jaar). Eind september was ik laat klaar met werk. Op het moment dat ik het magazijn wil afsluiten schiet er iets langs mijn voeten dat op een kitten leek. Ik ging het magazijn in en jawel, ik hoor inderdaad een kitten miauwen. Samen met wat collega’s het diertje geprobeerd te vangen maar hij was super schuw en ging dreigen zodra je te dichtbij kwam. Een aantal dagen later zat het beestje er nog steeds en we konden er nog steeds niet bij komen (hebben overal pallets staan waar hij onder schuilde). We hebben toen zo’n vangkooi gekocht en de kat met voer gelokt. Toen hadden we voor het eerst echt goed zicht op het dropje <3
Afbeelding
Hij zag er schattiger uit dan dat hij daadwerkelijk was, want hij vloog je echt aan.

We hebben het beestje terug uitgezet in het bos. Maar de volgende dag was hij weer terug. Dit werd enkele keren herhaald maar telkens bleef hij terugkomen. Besloten het maar te laten voor wat het was en wat te voeren, want laten verhongeren is ook weer zo iets :+

Gedurende de weken die volgde werd de kat steeds tammer. Hij werd steeds nieuwsgieriger naar mensen en uiteindelijk at hij heeeeel voorzichtig uit je hand.
Van het een kwam het ander, mensen werden steeds leuker en we mochten hem op een gegeven moment aaien. Daarna begon hij ons steeds vaker op te zoeken. Het leukste van alles; hij ging altijd mee koffie halen :D
Afbeelding

Ook klanten mochten hem op een geven moment aaien, totaal niet eenkennig. Hij kwam bij ons op kantoor op schoot zitten, allemaal heel gezellig :D
Het enige probleem; hij was niet compleet zindelijk. We hadden kattenbakken geplaatst, die gebruikte hij ook, maar ons magazijn is zo groot dat ie altijd ook wel andere plekjes vond. Hij plaste en poepte dus op spullen die nog verkocht moesten worden. Hij kon niet blijven en, lang verhaal kort, hij kon bij ons komen wonen. Een circuit is natuurlijk ook niet de beste leefomgeving voor een kat :+

We hebben al 2 katten, Smokey en Bandit, broertjes van 12 jaar. Ik vond het echt spannend hoe dit zou gaan, maar dit ging eigenlijk vanaf het begin af aan super. Ik ben zo trots op ze <3 :')
Zeker Bandit (de zwarte) is echt zn maat. En Chester (zo heb ik hem genoemd) is vanaf het begin hier helemaal zindelijk geweest! Hij is zo verschrikkelijk lief en aanhankelijk. We zijn uiteraard direct naar de dierenarts geweest en hij was helemaal gezond (en super stoer) :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat betreft de wilde katten in het bos: we hebben verschillende malen gebeld naar instanties maar worden van het kastje naar de muur gestuurd -O- We zitten overigens in België. Asiels en stichtingen geven aan dat we bij de stad moeten zijn, maar de stad trekt zijn handen er volledig van af.. Maakt het er ook niet makkelijker op dat we die katten slechts enkele keren per jaar zien en de bossen om ons heen echt groot en onbegaanbaar zijn.

Muronia

Berichten: 19555
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:37

Balenciaga ach wat een dropje. Die heeft jou duidelijk zelf uitgekozen. Fijn dat je hem een plekje kunt geven en dat je andere katten hem zo goed accepteren.

Oud en nieuw.. ik ben gewoon thuis en we doen verder weinig. Onze aanloop/buitenkat hou ik met oud en nieuw altijd in huis. De andere 2 komen sowieso niet buiten.

Ik heb best sportieve katten. Ze wilden gaan vissen vanavond :D
Afbeelding

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 09:32

Mooie tracker.
Al vind ik hem voor omapoes te groot.

Ik zou graag willen dat ze een tracker had in haar chip.

Sportieve katten, welsportvissen hoop ik?
En hebben ze een visvergunning?

Xoran knappe kitten.
Ga je met haar fokken?

Sprookjesverhaal van Chester, ik hou er van.

Via een collega die kittens gevonden had weleens aan een kat gekomen.
En een bejaarde kat via Bokt overgenomen.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 09:34

@luuntje dat is wel de bedoeling als ze oud genoeg is.

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:46

Leuk LoveGlove, maatjes bij de buren. Hopelijk worden ze vriendjes.
Lief zo in de doos. Altijd interessant hè?
Lekker bekkie met haar flemen. Haha.

Spannend Luuntje, duimen op een poesje.

Marcella, ach krols… schattig dat kleine miauwtje. Mijn poes was destijds met haar eerste krolsheid niet zo schattig… hahah.

Maureen, ik doe eigenlijk niks met het vuurwerk, behalve er voor ze zijn. De oudste zoekt vaak een plekje beschut op. Beer weet ik natuurlijk niet hoe hij gaat reageren. Maar van de knallen die er nu al zijn, is hij niet onder de indruk.

Ik heb wel feliway in huis, laatst was het op en had ik het idee dat de katten wat minder vriendelijk tegen elkaar deden.
Maar dat kan ook tussen m’n oren zitten.

Marley, succes met de kerstboom… laat je het ons weten, hihi.

Xoran, ze is prachtig!!

Balenciaga, wat een mooie kattenfamilie heb je. Geluk voor de kitten dat jullie hem vonden.

Muronia, geniaal dat vissen zo. Gelukkig kunnen ze er niet echt bij. Dan was het einde vissen denk ik.


Hier mocht Beer even krachtpatseren…

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:54

Xoran prachtig poesje om mee te fokken.


Kreeg een filmpje van de fokster.
Azula haar moeder is aan het bevallen. Zijn nu 4 kittens. Hopelijk zitten er poesjes bij.
Ik wil een zusje van en voor Azula.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 17:22

Zo, het hangt! Was even gedoe, en we hebben één 'unit' weggelaten, maar ik ben er echt superblij mee. Nu moeten de kittens het nog gaan ontdekken, maar die zijn vooralsnog meer geïnteresseerd in de kerstboom en mijn oude kapotte stallaarzen. :')

Afbeelding

Ze kunnen er vanaf de bankleuning op.

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 17:59

Maureen95 schreef:
Hoe doen jullie het met nieuwjaar en je kat? Het gaat voor mijn kat haar eerste nieuwjaar zijn. Feliway? Of een pilletje? Ik blijf sowieso thuis.


Helemaal niks. Hij overleeft het wel.

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 18:01

marley93 schreef:
Zo, het hangt! Was even gedoe, en we hebben één 'unit' weggelaten, maar ik ben er echt superblij mee. Nu moeten de kittens het nog gaan ontdekken, maar die zijn vooralsnog meer geïnteresseerd in de kerstboom en mijn oude kapotte stallaarzen. :')

[ [url=m/KYPFw4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze kunnen er vanaf de bankleuning op.


Leuk!
Heb jij de spullen van Inttratuin ofzo?

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 18:06

Nee van Amazon. Maar er zitten de nodige productiefoutjes aan. Niet dat het onveilig wordt, maar we hebben bijvoorbeeld wel zelf een gaatje moeten bijboren.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:50

marley93 schreef:
Op ongeveer welke leeftijd laten jullie ze castreren?


12 weken……hier vertrekken de kittens altijd ‘geholpen’

Leuk om te zien die wandklimdingen. Ik kijk graag mee aangezien wij ook een wand in willen richten als klimwand. Die moet dan uitkomen op een plank tussen 2 kasten zodat ze mooi hoog alles in de gaten kunnen houden.

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:55

Wat is de reden dat er eigenlijk helemaal niet op mijn filmpjes gereageerd wordt? ;(

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:58

Stal_Fiore schreef:
Wat is de reden dat er eigenlijk helemaal niet op mijn filmpjes gereageerd wordt? ;(


Ahhh sorry, geen reden. Op de een of andere manier klik ik eigenlijk nooit op filmpjes. Vraag me niet waarom :o
Je filmpje is echt wel de moeite waard…….meer dan zelfs. Wat geweldig om te zien dat ze gewoon naar boven klimt in het touw……als een volleerd acrobaat.

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 23:04

<3 Dank je, het is niet dat ik er echt mega verdrietig van ben ofzo. Maar m’n vorige filmpje vond ik zelf onwijs leuk en maar 1 reactie. Dus was benieuwd wat ik zelf wel zie en anderen niet :D

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 23:05

Mag ik mij hier ook melden? Wij hebben al 3 poezels rondlopen en morgen gaan we deze dame halen. Het kwartet weer compleet <3
Een schuwe opvangkat. Uit Spanje en in Nederland al verschillende adressen gehad en kwam elke keer terug in de opvang omdat ze zich bleef verstoppen. Zelfs na een week :x. Ze is bang voor mensen, maar wel nieuwsgierig naar katten en gaat goed met katten samen. Dat schuwe komt wel goed. Ze krijgt bij ons alle tijd en ruimte.
Wij zochten al een tijdje naar een herplaatser en liefst oosters. Elke keer meer vraag dan aanbod en werd het niks. Maar nu wel. Kaiserin Sisi <3
Ze vermoeden een kruising siamees. En verder geen idee. Is ze niet knap? <3
Afbeelding

Afbeelding

Wat een gaaf klauterparadijs is dat trouwens aan de muur zeg!

Beer is tof. Brit? Korthaar of langhaar?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 00:05

Daihyo schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Wij hebben al 3 poezels rondlopen en morgen gaan we deze dame halen. Het kwartet weer compleet <3
Een schuwe opvangkat. Uit Spanje en in Nederland al verschillende adressen gehad en kwam elke keer terug in de opvang omdat ze zich bleef verstoppen. Zelfs na een week :x. Ze is bang voor mensen, maar wel nieuwsgierig naar katten en gaat goed met katten samen. Dat schuwe komt wel goed. Ze krijgt bij ons alle tijd en ruimte.
Wij zochten al een tijdje naar een herplaatser en liefst oosters. Elke keer meer vraag dan aanbod en werd het niks. Maar nu wel. Kaiserin Sisi <3
Ze vermoeden een kruising siamees. En verder geen idee. Is ze niet knap? <3
[ [url=m/e3hg6y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MOss7D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf klauterparadijs is dat trouwens aan de muur zeg!

Beer is tof. Brit? Korthaar of langhaar?

wat een snoezeltje <3
Ze heeft dezelfde tekening in haar gezicht als de mijne <3

Aanshouw halve gezichtstekening nummer 2:

Afbeelding