Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondejas 24/7

 
Profiel   

Als het in stal beduidend warmer is en blijft dan buiten dan zou je kunnen overwegen om een jas alleen tijdens buitenactiviteiten aan te trekken. Dan zou ik nu opteren voor een lichtgevoerde water- en winddichte jas en daar een truitje onder aantrekken zodra het kouder wordt. De eerdergenoemde JumppaPomppa-jas is niet waterdicht, maar de Kevyt- en Perus-versie wel.

Mijn ervaring is echter wel dat als een pup het koud heeft, dit alleen maar erger wordt naarmate ze ouder worden. Ik weet niet of dat voor de meeste honden geldt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:31 



 
Profiel   

En als je ze dan echt zonodig in die stal wil laten zorg dan dat er een dicht hok staat met kleine ingang. Lekkere kussens en kleedjes er in... Daarbinnen is het nog warmer omdat het een soort doos is.

Vind het echt not done als een dier kou moet lijden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:00 



 
Profiel   

Het is een winddichte stil dat beduidend warmer is. Stal is ook geïsoleerd.

Maar ik geef jullie gelijk hoor. Mijn hoofd en hart zeggen ook dat we moeten ingrijpen. Heb het al laten vallen dat Lily misschien toch best binnen zit. We zijn/ waren echt tegen een hond binnen maar we gaan hier moeten op terugkomen. En op zich vind ik het best een leuk idee want Lily is gewoon een geweldig beestje. En ze heeft mijn man ook al ingepakt. Hij is ook overstag aan het gaan.

Is het dan voor de oudere hond niet erg dat zij moet buiten blijven. Je kan beide honden niet vergelijken. Oude hond is buiten gewoon en houdt er van zich vies te maken. Lily is daarentegen een heel proper hondje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:10 



 
Profiel   

Heb je de bench van de honden op de grond?
Zo ja zou ik er een pallet onder leggen.
Als de bench op de koude vloerstaat blijft krijg je geen warmte. Beste is om de bench op een pallet of een andere houten verhoging te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:24 



 
Profiel   

Een paardenstal word warmer doordat er een groot dier in een kleine ruimte staat, die honden krijgen hem niet warm gestookt. Een kleiner geisoleerd hok kan wel helpen, of inderdaad lekker in een bijkeuken snachts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:43 



 
Profiel   

De windhond bij ons op stal leeft op dezelfde wijze als jouw boeren fox. Zodra het koud wordt krijgt ze een waterdicht jasje aan en loopt daar 24/7 mee rond. Ze heeft nooit binnen geleefd, weet altijd de lekkerste plekjes in stal te vinden om te slapen.
Af en toe, met goed weer even een paar uur af en dan weer om. Dat gaat prima, geen schuurplekken niets. Sinds ze een dekentje draagt is de hond veel levendiger en blij. Ze draagt hem graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:01 



 
Profiel   

Azmay schreef
Een paardenstal word warmer doordat er een groot dier in een kleine ruimte staat, die honden krijgen hem niet warm gestookt. Een kleiner geisoleerd hok kan wel helpen, of inderdaad lekker in een bijkeuken snachts.

Een kleiner geïsoleerd hok staat er bij in de bench. Heel cosy en knus. Maar he, misschien het moment om mijn vriendinnetje toch in huis te halen want stiekem wil ik dat ook wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:01 



 
Profiel   

Ik zou eerst eens kijken wat twee infrarood lampen doen. Eentje in stal voor de nacht en eentje daar bij die achterdeur waar de border collie ook graag ligt. En als je twee of meerpomppa jumpa’s koopt heb je altijd droge fleecejasjes en kun je ze afwisselen als er eentje nat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:02 



 
Profiel   

Laibadji schreef
Azmay schreef
Een paardenstal word warmer doordat er een groot dier in een kleine ruimte staat, die honden krijgen hem niet warm gestookt. Een kleiner geisoleerd hok kan wel helpen, of inderdaad lekker in een bijkeuken snachts.

Een kleiner geïsoleerd hok staat er bij in de bench. Heel cosy en knus. Maar he, misschien het moment om mijn vriendinnetje toch in huis te halen want stiekem wil ik dat ook wel.


Maar niet echt eerlijk en gezellig voor de oudere border.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:06 



 
Profiel   

Maar niet echt eerlijk en gezellig voor de oudere border.[/quote]
Daar volg ik jou in en dat is nu het hele vraagstuk. Wat doen we het beste voor beiden. Echter border collie binnen is echt niet aan de orde. Lily binnen willen we zeker over nadenken maar dan is het niet eerlijk naar de border collie. En ze komen heel goed overeen. Dat willen we zo houden. We hebben hier een heel leuk clubje van dieren waar het met z'n allen super goed klikt. Ik wil geen enkel dier 'voor' trekken. Wat ik wel wil is aan hun noden voldoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:17 



 
Profiel   

Volgens mij zijn er genoeg jassen die je hond prima de hele dag kan dragen. Ze zijn vaak licht en zacht en als ze goed passen lijken schuurplekken me wat overdreven. Mocht het 's nachts in de bench echt warm genoeg zijn dan kan de jas ook gewoon dan uit en 's ochtends weer aan. Honden krijgen in principe ook geen schuurplekken van seresto banden die ze 24/7 om hebben en gezien je zegt dat je er genoeg bent om te monitoren kun je snel genoeg zien of het een keer scheef zit of nat is en dan wisselen van jas. Naar binnen halen kan natuurlijk ook hoor, maar wellicht zijn er meer opties. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:17 



 
Profiel   

Ik denk dat wanneer je de border binnen zou laten, hij binnen de kortste keren weer naar buiten wil. De kleine daarentegen kan je toch vanaf schemer binnen laten en ‘s ochtends weer buiten? Dan kan je hem overdag nog een jasje aantrekken indien nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:28 



 
Profiel   

Misschien kort door de bocht maar waarom wil je dan eigenlijk 'huis' dieren om ze vervolgens perse 24/7 buiten te laten leven........ :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:53 



 
Profiel   

En onder je afdak gewoon een houten hok neer zetten.. lekker knus uit De wind en beschut.. ( ik zou niet binnen halen nu maar de dames leren lekker samen in dat hok te liggen als jij binnen bent en ook zorgen voor wat touwen of iets waar ze wel mee mag slepen op het erf) en kijk naar je voeding ik voer mijn buiten honden ook meer in de winter

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:02 



 
Profiel   

Waarom zou het oneerlijk zijn tegenover je border collie als die zelf niet naar binnen wil ? Als de ene hond prima buiten leeft zal die zich er niet slecht bij voelen als de andere hond naar binnen mag. Iedereen blij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 00:18 



 
Profiel   

Benazir schreef
Waarom zou het oneerlijk zijn tegenover je border collie als die zelf niet naar binnen wil ? Als de ene hond prima buiten leeft zal die zich er niet slecht bij voelen als de andere hond naar binnen mag. Iedereen blij :)


Dat hangt van de hond zelf af. Veel honden zijn graag bij de roedel, dus bij hun baasjes en bij de andere hond. Door de ene hond wel binnen te laten en de andere niet kan er spanning ontstaan tussen de honden. Het hoeft niet, maar het kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:02 



 
Profiel   

Hier op stal was de jack Russell binnen, de rottweiler buiten. Nooit een probleem geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:00 



 
Profiel   

Sinds vandaag ook 100% aan het thuiswerken. In mijn praktijkruimte mogen de dieren binnen. Lily is mooi bij mij gebleven maar Corra wou inderdaad graag direct buiten. Vond ze ook niet erg.
Nu zit Lily terug bij mij in het woonhuis. Shhhh nog even zwijgen tegen mijn man. ;)
Zoals ik het zie gaat het een combinatie van verschillende oplossingen worden. 's Nachts mogen de honden in de garage of in de bergplaats (waar de chauffage staat) + een jasje wordt aangekocht zodanig dat ze hiermee buiten kan lopen en dit kan dragen op wandeling.

Ze heeft ook volop het hart van mijn man gewonnen dus hij staat overal achter. Enkel in huis zal hij nog even moeten aan wennen maar komt zeker goed. Het is namelijk een gouden hondje.

Ik wil ze wel nog zo veel mogelijk buiten laten samen met de andere hond. Dit weliswaar met jas. Doordat ik nu volledig thuis werk tot en met januari kan ik dit ook voldoende in het oog houden en evalueren en bijsturen.

Het is zo een lief dotje waar ik gerust mijn idee van erfhonden en buitendieren wil bijsturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:23 



 

Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar de dames :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:27 



 
Profiel   

En de man is gezwicht. Ons Lily ligt nu bij ons lekker warm bij de houtkachel. : _O-

En wat is ze flink. Ze heeft een mandje 2 x duidelijk gemaakt dit is jouw plekje en mevrouw blijft knap liggen. Het aanleren van commando's zit, liggen en blijf lonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:07 



 
Profiel   

Laibadji schreef
Sinds vandaag ook 100% aan het thuiswerken. In mijn praktijkruimte mogen de dieren binnen. Lily is mooi bij mij gebleven maar Corra wou inderdaad graag direct buiten. Vond ze ook niet erg.
Nu zit Lily terug bij mij in het woonhuis. Shhhh nog even zwijgen tegen mijn man. ;)
Zoals ik het zie gaat het een combinatie van verschillende oplossingen worden. 's Nachts mogen de honden in de garage of in de bergplaats (waar de chauffage staat) + een jasje wordt aangekocht zodanig dat ze hiermee buiten kan lopen en dit kan dragen op wandeling.

Ze heeft ook volop het hart van mijn man gewonnen dus hij staat overal achter. Enkel in huis zal hij nog even moeten aan wennen maar komt zeker goed. Het is namelijk een gouden hondje.

Ik wil ze wel nog zo veel mogelijk buiten laten samen met de andere hond. Dit weliswaar met jas. Doordat ik nu volledig thuis werk tot en met januari kan ik dit ook voldoende in het oog houden en evalueren en bijsturen.

Het is zo een lief dotje waar ik gerust mijn idee van erfhonden en buitendieren wil bijsturen.


Wat is jouw idee van erfhonden en buitendieren? Gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik vind het zelf bijzonder als je zulke honden alleen buiten houdt terwijl honden, zeker collies, toch erg graag bij de baas zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:15 



 
Profiel   

Mijn 'buitenhond' gaat 1 x tot 2 x per dag wandelen. Ik ben 's ochtends en 'savonds in de stal en dan nog de coaching. Dus vaak nog extra 4 a 5 uur buiten bij de dieren. Het is hier een groot terrein waar ze volop mogen spelen en ravotten. Onze border is ook een top waakhond.

De 'buitenhond' komt binnen in de coachingsruimte maar niet in ons huis met uitzondering nu van Lily. De 'buitenhond' slaapt dus in de stalbij de paarden in haar eigen hok met mand en dekens. Onze border is dat reeds 10 jaar zo gewoon en vindt dit geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:24 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is het allerliefste koulijdertje <3

Ze zit nu heel vaak binnen. Ook overdag als het te koud is en anders jasje aan. Iedere avond heb ik nu mijn vriendinnetje bij mij en wat doet ze het goed.

Een beetje een droom dat uitkomt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:38 



 
Profiel   

Wat leuk ! Ze ziet er lief uit !

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:45 



 
Profiel   

Wat leuk dat ze nu lekker binnen kan.

Om op je vraag te komen: ik ga veel op concours en iedere ruiter zeult natuurlijk zijn of haar hond mee, en die lopen vrijwel allemaal onder de Kentucky honden jasjes. Lekker zacht en warm. Schuurt niet, glijd niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 21:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen