Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:23

Bedankt voor jullie reacties!
Volgensmij kan je met de Connect versie ook bij houden wat elke kat eet aan gewicht, en dan zou 1 bak dus genoeg zijn denk ik? Ze eten gewoon hetzelfde dieet nu.
Ze zullen in het begin inderdaad vast even moeten wennen zo zonder timer, maar dat kan ook stapgewijs :)

We zijn een tijd terug gestopt met natvoer geven omdat ze het heel slecht aten. Ze aten eigenlijk alleen Felix natvoer. Hier zagen we zelf de meerwaarde niet van in omdat ze genoeg drinken en het verder niks toevoegd. We hebben echt vanalles geprobeerd maar na 2 happen laten ze het liggen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:37

Ah zo ja met de connect kan dat; maar stel de ene eet veel meer dan de ander moet je alsnog naar 2 vrees ik.

Als natvoer niet lukt wordt het lastig ja.. je kunt het er niet in proppen haha.

Sodera

Berichten: 5298
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:10

Heb jij nog tips voor superlekker maar gezond natvoer Simone? Ik weet van eerdere momenten dat het over voer ging, dat jij er wel wat vanaf weet...

Ik heb Catmoneo uitgepluist en kom dan, wat bij mij ook beschikbaar is (ik woon in Ierland) toch het makkelijkst op Zooplus: Animonda, Feringa en Wild Freedom.
Animonda en Feringa weigeren ze sowieso, Wild Freedom aten ze eerst wel aardig in de pluimvee smaken maar nu trekken ze eigenlijk voor alles hun neus op... Ze krijgen allebei ong 50 g (half blikje verdeeld) en daar doe ik dan extra warm water op vanwege de smaak, oplossen van het vet en extra water. Ze likken het water op ( +:)+ ) maar het natvoer blijft over het algemeen liggen tot de volgende dag en onze buurtzwerver komt eten...
Roe lijkt niet zo lekker tegen lam te kunnen en de "vettere" smaken zoals rund en eend blijft sowieso alles van staan, kip, kalkoen en vis gaat goed.
Ik heb nu, omdat ze toch ook genoeg brokjes eten, kleine Applaws blikjes besteld. Dat kregen ze vroeger nog wel eens en vonden ze toen heel lekker.....

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:22

Als ze applaws lusten, kun je Thrive eens proberen. Die zijn compleet dus mocht je dan wat meer willen voeren naast de brok is dat een goede. Granatapet delicatessen (de a la carte variant dacht ik) heeft ook zo’n structuur, ongeveer. Die is ook compleet.

En Almo Nature HFC (níet de daily dus, echt de hfc), is ook nog prima als aanvullend voer. Maar dus weer niet compleet. Al is Applaws ook prima hoor daarvoor.

Katten zijn zo heerlijk makkelijk als het om natvoer gaat :’)

Sodera

Berichten: 5298
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:47

top.. Ik kijk even hoe ze het doen op de Applaws, Zooplus is traag deze week... Thrive is ook een van de weinige merken waar ze de snoepjes van eten. De welgestelde edele heren eten alleen gevriesdroogde eend of tonijn van Cosma of Thrive en als het echt moet ook wel kip. Andere merken, de grote Cosma's of de minis.. Halen ze hun koninklijke neusjes voor op. En dit zijn dan 2 straatschoffies hahaha, je zou minder kieskeur verwachten.

Als kittens waren ze supermakkelijk... Aten alles en stonden echt om me heen te miauwen voor hun natvoer. Maar sinds ze over zijn naar het adult voer, eten ze niet meer ofzo...
Het zijn 2 verwende sikken want we prakken het water ook echt netjes door het natvoer heen en alles :roll: maar nog steeds eten ze het niet. Ze zijn helemaal enthousiast wanneer ik het maak en ze zitten je dan ook echt heel beteuterd aan te kijken als het dan toch blijkbaar niet aan de verwachtingen voldoet ofzo hahaha...

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:50

Hier hebben ze ook een tijd Almo Nature gegeten, dat ging geweldig! Ik helemaal blij…totdat ze het dus niet meer aten. Nu zijn ze helemaal verzot op Felix natvoer….beetje jammer.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:03

Je kunt ook schesir proberen. Zijn ze hier alle 4 gek op.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 01:56

Wat ben ik toch blij dat die van mij alles eten. _O-

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:33

Nou ja, Woezel is ook niet al te kieskeurig. Die heeft gisteravond een Liga aan geknaagd :roll: hij vond het tijd voor een tussendoortje denk ik. Hij lag in een bakje om weg te gooien, maar meneer heeft hem toch gevonden.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:04

Oh mijne zijn juist mega kieskeurig. Eten niet eens (gezonde) snoepjes.
Maar ook mijn eten niet. Ideaal.
Ze eten wat ze moeten eten dus prima.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:24

Hier zijn die van mij echt gek van Devini. Een hele natuurlijk voeding en ik vind de samenstelling nog wel beter dan die van Almo Nature. Heel puur en neutraal.

De surefeed voerbakken zijn idd herl slecht leverbaar. Probleem is dat de bakken sws niet uit Nederland komen, en het probleem in grondstoffen. Dat verklaard ook weer de gestoorde prijzen.. De prijzen van de grondstoffen maar ook de container prijzen rijzen de pan uit..

Hier afgelopen maandag weer naar de dierenarts met Sammie.. Flinke plek op zijn oor die steeds groter wordt. Hij is in het weekeind 2x zo groot geworden als dat het plekje vrijdag was..

Links is vrijdag, rechts is maandag..
Afbeelding

Huid is geïrriteerd, dus nu kalmerend zalfje met antibiotica erin (het spul pakt wel meer aan dan dat). Er is een stripje van zijn haren afgenomen en onder de microscoop bekeken. Buiten dat de haren onderin bij de haaraanzet zegmaar wel dun en fragiel waren, zijn er geen parasieten aangetroffen. Maandag moeten we weer op controle, hopelijk is de boel dan rustiger en hoeven we niet voor verder onderzoek, maar mogelijk is er ook kans op allergieën.. Ik ben me nu aan het oriënteren op andere graanvrije voedingen, mocht er toch sprake zijn van een allergie..

Afbeelding
Mijn mannetje was zo zielig maandag, raakte volledig in paniek door de kap die hij om had. Dus echt complete PANIEK, putte zichzelf helemaal uit, hijgen, hoesten en kokhalzen dus de kap is nu af en hij gedraagd zich voorbeeldig.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:37

Och arm mannetje. Hopelijk gaat het snel beter.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:37

De Almo Nature HFC is qua samenstelling vrijwel gelijk, net als Schesir. Allemaal vlees en bouillon, basically :).

Balen van Sammie, altijd lastig uit te zoeken waar het aan ligt. Hopelijk snel beter!

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:43

Ik ben zo blij met mijn somali meisje. Wat een dotje. Ik hoop dag ze een mooie volle vacht gaat krijgen. En dat we in februari naar show kunnen.

Samen eten:
Afbeelding

Lekker slapen:
Afbeelding

Kijk dat lekkere kopje (en die kin, heeft haar moeder ook)
Afbeelding

Zusjes 4 life. Wat zijn die 2 leuk samen.
Ze spelen en slapen samen en ze wassen elkaar.
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:22

Ben blij dat hier eindelijk de "rust" aan het terug keren is. Al loop Alexia soms nu ook de boel op te stoken en met Blue als eeuwige kleuter wil nog soms botsen met Maira. Alleen nu probeer ze Blue niet meer te vermoorden. En Blue kruipt ook niet meer weg voor haar.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:13

Is Blue ook een kater? Hier noemen wij Woezel ook de kleuter namelijk, volgens mij blijft hij zijn hele leven in de kittenfase hangen.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:14

3 Poezen. Dus Blue is ook een poes.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 00:16

Wij hebben na bijna een jaar actief bezichtigen eindelijk een ander huis gevonden *\%/* We moeten nog tekenen etc, en gister hebben we het goede nieuws gehad, maar ik ben er nu al erg mee bezig :=

De overdracht zal uiterlijk in Juni zijn, maar ik ben nu al zenuwachtig hoe we het het beste met de katten kunnen doen... Ik denk dat we na het klussen eerst ons bed uit de slaapkamer halen en daar dan de katten opsluiten, inclusief kattenbak, eten, drinken, een krabpaal en wat speeltjes. Dan de rest van het huis, en als laatste de katten verhuizen naar het nieuwe huis en ze daar dan gewoon hun ding te laten doen..

Ik denk zelf dat de chaos rondom het verhuizen en de herrie op de gang etc het meest stressvol voor ze is en denk dat ze in het nieuwe huis al vlot voorzichtig op onderzoek uit zullen gaan. We willen graag een nieuwe krabpaal maar willen de oude eigenlijk eerst wel mee zodat ze hun eigen spul hebben in het begin.

Aangezien zeker Sammie gevoelig is voor stress en daardoor blaasontsteking krijgt, denk ik eraan om ze een paar dagen voor, en een paar dagen na de verhuizing, NoStress tabletjes te geven zodat het wat kan inwerken en het de scherpe randjes eraf haalt..

Ik vind het denk ik spannender dan dat nodig is, maar hoe hebben jullie het gedaan met verhuizen??
Ik heb wel echt twee scheiterds die doen alsof ze heel stoer zijn, maar als puntje bij paaltje komt, dan zijn ze sneller dan hun eigen schaduw vertrokken..

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 00:41

Ik heb het andersom gedaan, omdat we daar meer ruimte kregen en dan makkelijker een kamer konden afsluiten.

Dus katten met hun belangrijkste spulletjes verhuizen en opsluiten in een kamer met veel verstopplekjes. En toen alles verhuisd. Ging goed :j Vonden het wel reuze spannend dus ze zaten goed verstopt tijdens verhuizen maar erna zijn ze vlot gaan verkennen :D

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 00:47

Wij hebben ze opgesloten op de slaapkamer. Deur op slot en briefje op de deur dat niemand daar mocht komen. Toen alles weg was hebben we de katten in de reismand gedaan. Ik heb de katten meegenomen en mijn vriend en een goede vriend van ons hebben alles uit de slaapkamer meegenomen. Ik ben daarna met de katten in het nieuwe huis gebleven gewoon in de woonkamer en keuken.
Kito durfde de eerste paar dagen de trap niet op of af omdat het een open trap was. Die heb ik elke keer meegenomen als ik naar boven of beneden ging (hij ging nogal over de zeik als ik op een andere verdieping was.) we hebben geoefend met de trap en na een weekje was dat niet meer eng. Wij hebben er bewust voor gekozen om de katten in het oude huis te houden. Daar waren ze gewend en pas toen ik in het nieuwe huis kon blijven ze mee te nemen. Vooral voor Kito. Zika maakte het allemaal niet zo veel uit.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:57

Dat is idd ook ons idee.. omdat ze dit huis al kennen is dit de minst spannende plek, ondanks spannende geluiden. Andersom zitten ze op een nieuwe spannende plek, met enge geluiden en ik ben bang dat dat vooral voor sammie weer een probleem gaat opleveren gezien blaasontsteking bij stres..

kevinsky

Berichten: 1977
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:07

Hoi!
Afbeelding
Ze is ondertussen bijna in volledige wintervacht! <3

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:12

Heb ook zo'n ontplofte pluis genaamd Blue. :') Net nog even mee gebezemd aangezien ze ook netjes in mijn aangeveegde hoopje ging liggen. Gaat ze helemaal languit ervoor liggen Alexia die bang voor de bezems is had haar ogen op steeltjes. _O-

Aan de andere kant is Blue doodsbang voor de stofzuiger en valt Alexia de stofzuiger aan. _O-

Lekker stel zijn het ook. :+

kevinsky

Berichten: 1977
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:05

I love it, die mega pluizenbollen! <3

Snippergroen

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:42

Ik zou graag jullie mening vragen :) oud en nieuw komt dichterbij. Vorig jaar waren mijn katten nog binnenkatten omdat ik ze pas had. Nu mogen ze naar buiten en zijn ook graag buiten. Ze zijn vrij mensenschuw, maar voelen zich erg thuis in mijn huis. Normaal gesproken zou ik katten binnen houden, maar zeker bij de jongste van de twee voorzie ik paniek als ik het luik afsluit die dag. Ik denk dat ze dan tegen de muur op vliegt. Over het algemeen zijn ze 's avonds vanaf een uur of 20u altijd thuis. Nu overweeg ik het luikje open te laten zodat ze zelf kunnen kiezen waar ze zijn. In welke optie ook zal ik sowieso thuis de maatregelen van dichte gordijen, licht aan, radio aan en alle deuren open nemen, zodat ze zelf een plekje kunnen vinden. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik weet nog niet of ik zelf thuis ben die avond.