Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:53

marley93 schreef:
Leuk, Love, dat je zo met ze bezig bent! +:)+ Frustrerend wel dat het bij Nina dus even niet werkt. Ten minste, ik ga er vanuit dat het een fase is... Hier hebben Fred en George ook wel eens dagen achter elkaar dat ik denk 'Hallo?'.

Yinthee, is gedroogd vlees vaak niet juist heel zout ivm conservering?
Op zich kan ik ook wel hun eigen brokjes gebruiken, aangezien ze daar geen onbeperkte toegang tot hebben, maar dat lijkt me op den duur zo saai worden voor ze.

Ja ik hoop dat het wel weer minder wordt. Ik doe alles voor ze. Als ik een dier in huis neem moeten ze her ook naar hun zin hebben. Voordat ik de dames aanschafte wisr ik niks over katten :+
Ik heb me echt zo verdiept in die beesten. Puur zodat ik ze een zo goed mogelijk leven kan geven. En ze laten allebei goed merken dat ze het ook waarderen hoor. Ik krijg veel knipoogjes en langzame knippers van ze en meer dan genoeg knuffels. Al zijn her geen schootkatjes. Het enige is gewoon dat Nina niet wil luisteren :\

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:31

Hier zijn ze helemaal wild van de gevriesdroogde snacks van Cosma. En 100% vlees dus geen gekke toevoegingen!

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:50

Ik heb echte vlees snacks van Carnis. Nishi, Elani en Kito kruipen zowat in me als ik die geef. Alleen Lanah is er niet kapot van. Maar die is hoe dan ook vreemd met eten :')

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:52

Vleessnacks ook wel eens geprobeerd, maar bijna altijd in de prullenbak beland na een paar keer proberen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:55

Hier gebruik ik letterlijk kipfilet als snacks :Y)

Ze eten ook niet heel veel anders aan snacks. Vooral Blacky is op dat gebied vrij kieskeurig. Soms als we ander vlees voor op de boterham hebben gebruik ik dat ook, buiten salami en heel wat varkensvlees. Varkensvlees krijgen ze heel soms, want ze vinden her super lekker :')

Voor Blacky gebruik ik ook van die liquid snacks. Zo'n langwerpige verpakking waar spul uit komt als je er in knijpt. Die vindt ze zo lekker. Nina moet er weer niks van hebben :')

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:02

Van varkensvlees rauw kunnen katten heel erg ziek worden.

Hier willen ze alleen kipfilet van mijn eigen geslachte kippen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 22:41

Marcella schreef:
Van varkensvlees rauw kunnen katten heel erg ziek worden.

Hier willen ze alleen kipfilet van mijn eigen geslachte kippen.

Is varkensvlees voor op de boterham rauw dan? Ik geef ze nooit echt rauwe varkensvlees. Ze krijgen her alleen gekookt, mochten we her zelf niet op krijgen (voorkomt voedselverspilling) of in vorm van boterhammenvlees. Toevallig hebben ze vandaag ook wat leverworst gekregen. Maar ik let met varkensvlees sowieso op. Ik geef ze daar maar echt kleine beetjes van

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:48

Discussie met mijn broer :j

Ik heb zelf ontzettend veel voerbakjes voor nat voer. Omdat ons huishouden maar uit 2 mensen bestaat, duurt het soms 3 dagen eer we de afwasmachine vol krijgen. Toen we de 2 poezels net hadden, had ik maar 2 bakjes voor nat voer, maar dat krijgen ze 2x per dag, dus stond ik alle ochtenden en avonden die bakjes met de hand af te wassen. Geen ramp natuurlijk, maar het moet soms snel gaan haha.

Dus: extra bakjes gekocht. Ik heb er nu 14, maar 4 daarvan blijken niet vaatwasbestendig te zijn, dus die gooi ik weer buiten. Heb ik er alsnog 10.

Eerder deze week kreeg ik van een klant nog eens 7 bakjes mee, leuk formaat om als voerbakje te gebruiken dacht ik meteen. Maar ik heb er al genoeg, dus ik trek een foto en stuur die door naar mijn broer: jij hebben voor poezenbeest? (Hij krijgt zijn kitten volgende maand)

Hij heeft echter zo'n houten staander op het oog, waar 2 bakjes in passen. Hij zou eentje voor nat voer en eentje voor droog voer gebruiken, voor water gaat hij net zoals ons voor een fontein gaan.
Ik had meteen zoiets van "te weinig hoor".. Hij is maar alleen, dus het duurt bij hem nog langer om de afwasmachine vol te krijgen haha.

Volgens mij gaat hij me nog gelijk geven, dus ik zal de bakjes wel opzij houden voor hem, maar nu vroeg ik me af - hoe doen jullie dat? Hoeveel bakjes voor hoeveel katten voor hoeveel voerbeurten hebben jullie? :D

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:10

Voor natvoer gebruik ik bordjes.

Borden zat in de kast.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:37

Ik heb er 4 :+ Twee voor natvoer en twee voor vers vlees. Brokjes krijgen ze uit een voerpuzzel. De bakjes was ik toch iedere keer na gebruik af. Heb bovendien ook geen vaatwasser dus hoe meer bordjes, hoe meer afwas :')

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:19

Bedankt voor alle tips voor de snacks! +:)+ Zit veel tussen wat me goed lijkt, dus ik ga het één en ander uitproberen. :)

Ze zijn hier net bezig aan hun terror-uurtje. Het klepje van één van de kattenbakken hebben ze al gemolesteerd, hopelijk kan ik die nog maken. Één van die pinnetjes waarmee hij vast zat, is afgebroken. Dus die staat nu in de lijm, en dan hoop ik dat hij nog past. -O-

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:31

Ik heb surefeed bakken voor brok. En 10 brede bakjes plastic en bakjes waar losse rvs bakjes in komen. Daar heb ik (afgezien van wat voor de verkoop is met namen) stuk of 14 bakjes voor erin

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:35

Hier liggen ze nu in diepe rust, ze hebben net TV gekeken :+
Afbeelding

Zo hebben ze echt een hele tijd samen voor de televisie gezeten, heerlijk rustig waren ze _O-

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:56

LoveGlove schreef:
Is varkensvlees voor op de boterham rauw dan? Ik geef ze nooit echt rauwe varkensvlees. Ze krijgen her alleen gekookt, mochten we her zelf niet op krijgen (voorkomt voedselverspilling) of in vorm van boterhammenvlees. Toevallig hebben ze vandaag ook wat leverworst gekregen. Maar ik let met varkensvlees sowieso op. Ik geef ze daar maar echt kleine beetjes van

Gerookte is rauw, maar gekookt/gebraden is verhit geweest.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:07

Ik heb drie katten en drie bakjes met droogvoer op verschillende plekken in huis staan. Verder heb ik 5 schoteltjes voor natvoer. Dus ik moet sowieso bij iedere maaltijd wat afwassen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:01

Marcella schreef:
LoveGlove schreef:
Is varkensvlees voor op de boterham rauw dan? Ik geef ze nooit echt rauwe varkensvlees. Ze krijgen her alleen gekookt, mochten we her zelf niet op krijgen (voorkomt voedselverspilling) of in vorm van boterhammenvlees. Toevallig hebben ze vandaag ook wat leverworst gekregen. Maar ik let met varkensvlees sowieso op. Ik geef ze daar maar echt kleine beetjes van

Gerookte is rauw, maar gekookt/gebraden is verhit geweest.

Gerookt spul hebbrn we bijna nooit in huis gezien we het niet lusten :+

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:28

Oeh wat een leuk topic! Ik meld mij alvast.
Vrienden van ons hebben een nestje. <3 en toen konden wij het niet weerstaan. Wij hebben al een teckel en over 6 weken komt er dan een kitten bij *\o/*

Volgend weekend weten we welke we kunnen kiezen.

Dus dan word al spulletjes inslaan. Krabpaal wil ik zelf gaan maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:40

Freekie wat een schattige haarballen.
Willen jullie een kater of een poes?

Ik geef 1x per dag natvoer aan de poezen. En dat krijgen ze op een schoteltje.
Schoteltjes gaan daarna de vaatwasser in. Vaatwasser draait elke dag.
Bakjes van de brokken was ik vaak tussendoor af bij opnieuw vullen.

Kattenbak sop ik 1x per week helemaal uit.
Andere dagen maak ik hem meerdere keren schoon door plas en ontlasting eruit te halen.
Ik ben thuis dus dat kan prima.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:02

Ik zou willen dat wij met regelmaat de voerbakjes af kunnen wassen. Helaas lukt dat nog niet. Ik haat mijn brein ervoor :\

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:10

Ik was ze ook elke keer af. En dan eens in de 2 of 3 dagen gaan ze in de vaatwasser. De surefeeds doe ik niet zo vaak, maar wel regelmatig afwassen en schoonmaken.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:23

xoranlover schreef:
Ik was ze ook elke keer af. En dan eens in de 2 of 3 dagen gaan ze in de vaatwasser. De surefeeds doe ik niet zo vaak, maar wel regelmatig afwassen en schoonmaken.


Ik waste ze in het begin ook gewoon elke keer af - 's avonds die van 's ochtends, 's ochtends die van 's avonds, maar vooral 's ochtends heb/had ik daar niet altijd tijd/zin voor/in. En daarom heb ik er toen een aantal extra gekocht, en duw ik ze nu mee in de afwasmachine :)

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:54

Oh ik heb er meer dan genoeg hoor. Ik kan volgens mij 3 dagen ‘s morgens en ‘s middags nieuwe bakjes erin doen (voor alle 4 de katten). Maar ik heb ook nog andere spullen die de vaatwasser in moeten.

Toen we d’r 8 hadden waste ik ook gewoon af terwijl ik bakjes genoeg had staan.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:03

Trouwens 6 voerbakken met brokken staan op 2 verschillende plekken om ruzie te voorkomen, maar ook met splitsen huis heeft iedere kant zijn eigen bakjes.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:04

luuntje schreef:
Freekie wat een schattige haarballen.
Willen jullie een kater of een poes?

Ik geef 1x per dag natvoer aan de poezen. En dat krijgen ze op een schoteltje.
Schoteltjes gaan daarna de vaatwasser in. Vaatwasser draait elke dag.
Bakjes van de brokken was ik vaak tussendoor af bij opnieuw vullen.

Kattenbak sop ik 1x per week helemaal uit.
Andere dagen maak ik hem meerdere keren schoon door plas en ontlasting eruit te halen.
Ik ben thuis dus dat kan prima.


We nemen een poesje. Ook omdat de mensen die als eerst kiezen er 2 nemen en een kater en een poesje willen.

Met wat maak jij de kattenbak schoon? Gewoon met normale schoonmaak middel?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:05

Mag ik ook vragen welke kattenbak vulling jullie gebruiken? En 1 die het minst ruikt? Ik ben veel thuis dus kan gelukkig ook wel meerdere x schoonmaken als er gepoept is