Puppy Erbij 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:10

MarijeR schreef:
Ben nu nog wel benieuwd wie uit het topic het nodig vond om onder een schaduw account mijn honden parvo toe te wensen via pb.
Ik wens diegene niet hetzelfde maar wel eeuwige jeuk en armen tekort om erbij te kunnen.


Onder een schaduw account ook :roll:
kansloze bedoeling

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:10

Jaarlijks hoeft ook niet. Een titer is in principe 3 jaar geldig. Net als de grote cocktail.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:15

Kaus, als de titel na de leeftijd van 1 jaar is gedaan. Anders is hij maar 1 jaar geldig.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:16

Kaus, als de titel na de leeftijd van 1 jaar is gedaan. Anders is hij maar 1 jaar geldig.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:21

Oh wauw, dat is wel laag ja Marije..

Nayomie, titeren hoeft niet altijd jaarlijks! Is het echt het bloedprikken zelf, of gewoon de praktijk betreden anzich wat ze spannend vindt?

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:23

MarijeR schreef:
KimD, cursebreaker en ik hebben via pb al contact gehad.

Ben nu nog wel benieuwd wie uit het topic het nodig vond om onder een schaduw account mijn honden parvo toe te wensen via pb.
Ik wens diegene niet hetzelfde maar wel eeuwige jeuk en armen tekort om erbij te kunnen.


Wauw dat gaat toch idd echt heel wat stappen te ver dit ;( wat onwijs naar!!

Kim,
Haha ja je kent me. Kan er niet tegen als iets niet uitgepraat is en ik zeg nog sorry tegen een inbreker als ik die voor z’n harses zou meppen nadat ie binnen is gekomen, denk ik _O-

Maar in dit geval wilde ik idd wel even Marije nog even aangeven dat het van mij uit idd niet persoonlijk was dus dat is allemaal uitgepraat :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:34

fannetje schreef:
Kaus, als de titel na de leeftijd van 1 jaar is gedaan. Anders is hij maar 1 jaar geldig.


Ja, Nayomies hond is ouder dan 1.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:34

Denk dat je zelf ook wel dat met korreltje zout kan nemen? Desnoods met kilo zout?

Lekker laten gaan :D en inlezen over titeren

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:37

Ik titer mijn honden ook. En de osteopaat doet het (ze is ook dierenarts, en acupuncturist en chiro). Daar zijn mijn honden heel rustig en dat helpt sowieso.
Misschien kan je een arts vinden die wat meer tijd kan nemen? Of op een andere plek? Zelfs bij de dierenwinkel bieden ze het aan in combinatie met een dierenarts zag ik.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:39

Ohhh, check. Ik dacht elk jaar. Dan zal ik wel in de war hebben gehaald.
In de praktijk is het gezonde spanning maar kan ze dat wel loslaten. Bloedprikken zelf vindt ze allerminst fijn. Maar voor 1x in de 3 jaar zou het prima kunnen. Of zou het te combineren zijn met bloed controle, dat ik dat direct zou laten checken? :)

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:41

Tuurlijk! Voor titer is maar weinig bloed nodig.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 08:07

Nayomie schreef:
Whut :oo

Ik wilde overgaan op titeren dit jaar, maar na de laatste keer bloedprikken weet ik niet zo goed of ik haar jaarlijks door die stress heen wil slepen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Muilkorf is zeker een optie en gaat zeker om volgende keer. Maar ik wil voorkomen dat ze stress ervaringen opdoet bij de DA. :P

T scheelt al dat t niet jaarlijks hoeft. :) in principe eens per 3 jaar bij goede waardes. :)


Yvetjes, ga jij toevallig naar Aimee? Haha

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 08:39

MarijeR schreef:
KimD, cursebreaker en ik hebben via pb al contact gehad.

Ben nu nog wel benieuwd wie uit het topic het nodig vond om onder een schaduw account mijn honden parvo toe te wensen via pb.
Ik wens diegene niet hetzelfde maar wel eeuwige jeuk en armen tekort om erbij te kunnen.


Het was een grapje richting Melissa aangezien ze zich altijd en overal loopt te verontschuldigen. ;)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 08:44

Guinness is inmiddels al zes jaar niet meer geënt, twee keer getiterd.

Harvey heeft alleen al pup zijn entingen gehad, één keer de DHP & als ik me niet vergis twee of drie keer Parvo, die sloeg niet aan. Hij wordt dit jaar vijf.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:27

is via titeren ook bescherming tegen Weil te onderzoeken?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:42

juval schreef:
is via titeren ook bescherming tegen Weil te onderzoeken?


Nee, maar weil beschermt ook niet lang. In de parktijk beschermt die niet eens een jaar heb ik van verschillende dierenartsen gehoord.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:45

_classic schreef:
juval schreef:
is via titeren ook bescherming tegen Weil te onderzoeken?


Nee, maar weil beschermt ook niet lang. In de parktijk beschermt die niet eens een jaar heb ik van verschillende dierenartsen gehoord.


Klopt, en sowieso is met enting de kans op Weil nog steeds aanwezig.

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:44

kiwiwitje schreef:
Yvetjes, ga jij toevallig naar Aimee? Haha


Nee, natuurlijk dierenarts Irene in Deil.

Gefeliciteerd juval!

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 22:03

juval schreef:
is via titeren ook bescherming tegen Weil te onderzoeken?

Nee buiten de tijd dat deze werkzaam is beschermd deze NIET tegen weil. Alleen is t verloop milder.
En komen er meer strengen voor dan in t vaccin zitten.

Wij vaccineren dus niet voor weil

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:29

Wat hebben jullie voor (Y) tuigjes? Laatste tijd hebben we steeds een halsband gebruikt, maar twijfelen nu toch om ook een tuighe te halen. Ik zat te kijken naar de Dog Copenhagen comfort walk air, hij zou dan net in een M passen.

Dagahra

Berichten: 882
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:32

Sem_ schreef:
Wat hebben jullie voor (Y) tuigjes? Laatste tijd hebben we steeds een halsband gebruikt, maar twijfelen nu toch om ook een tuighe te halen. Ik zat te kijken naar de Dog Copenhagen comfort walk air, hij zou dan net in een M passen.

Anny x tuig gebruik ik hier.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 22:41

DC air

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:43

Non Stop Line Harnas.

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:44

cinniz123 schreef:
Warboel schreef:
Ik wil sowieso graag coursing gaan doen en dat kan alleen met FCI rassen. En dat is de Windsprite nog niet :+
En daarnaast zijn de Windsprite fokkers in Nederland gewoon niet naar m'n zin. En vind Whippets ook geweldig <3


Super leuk om te doen!
Zag laatst iemand die het voor haar amerikaantje in de tuin had,nou was dat wel een extreme tuin maar zag er tof uit!
Ze doen t vaker met die amerikanen maar denk dat de windhonden er een stuk sneller in zijn.


Wat vet, zo’n tuin wil ik ook wel :D Coursing heb ik met Otje nog niet gedaan (ze is natuurlijk nog jong, en heb nog niet echt de tijd ervoor genomen) maar we gaan wel naar de renbaan. Vandaag weer voor het eerst na de winterstop, ze liep 350 meter in 27.88 seconde. Valt nog mooi aan te schaven, maar voor een tweede keer de hele baan ben ik absoluut trots op dr!

Afbeelding

Afbeelding

——

@Nayo Otje vond het bloedprikken in de borst echt naar, dus had gevraagd of het in haar pootje kon en dan vond ze echt helemaal prima en geen last van gehad. Niet eens gepiept ofzo. En windhonden zijn echt geen helden als het op pijntjes aankomt van buitenaf… vond het iig alles meevallen en Otje volgens mij ook.
Kan dat natuurlijk nooit met zekerheid zeggen maar ik ken dr goed genoeg om dr reacties een beetje te peilen.

@MarijeR ja volgens mij is coursing ook echt superleuk! We gaan het zien :) denk dat Otje het ook geweldig zou vinden, die heeft alleen nog maar op de ovale baan gelopen. Dit jaar maar eens kijken of we eens kunnen coursen met d’r!

Wat een leuke pup heb je trouwens, leuke naam ook. Zo schattig dat “monkey see, monkey do” <3 Otis is ook mooi opgedroogd zeg! <3

Wat laag van die PB zeg, triest.

@Flux oooeeeehhh spannend zeg! Jij ook succes met duimen en afwachten :D
Gisteren is de teef naar d’r lover gegaan als het goed is, ze gaat daar een tijdje uit logeren zodat ze eerst aan elkaar kunnen wennen <3

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:45

Ik heb beide versies van Dog Copenhagen :)