Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 112 van de 430 [ 10738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 430  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je nieuwe *katten* aanwinst!

 
Profiel   

Die van Almo Nature. Wel erge uitloop, maar een stuk minder nu ik van die matten heb liggen.
Ik vind 'm niet ruiken, alleen even direct nadat er een drol is neergelegd. Het vormt ook echt perfecte klonten, en binnen een paar seconden! Ik wil nooit meer iets anders. Het is in aanschaf wel duur, maar ontzettend zuinig. Ik ben nu na 5 weken pas aan de tweede zak begonnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:22 



 
Profiel   

De bak maak ik schoon met azijn. Mijn monsters houden niet van een fris, naar schoonmaakmiddel ruikend toilet :+ En qua grit heb ik de klontvormende van g'woon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:10 



 
Profiel   

Kattenbak maken we schoon met de blauwe dettol allesreiniger. De andere werken niet. Voor vulling hebben we de super Benek corn cat zeebries. Zodra ze plassen kan ik t er direct met een schepje als klont uit halen. Ideaal!

Cash is helaas alweer aan de dunne. Valt me op dat tie toch wel gevoelige darmpjes heeft. Maar daarbij eet tie alles wat tie maar kan vinden dus ik kan m niet helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:16 



 
Profiel   

Kattenbak maak ik schoon met dettol allesreiniger. Doe ik iig 1x in de week. Mijn ouwe is laat gecastreerd en heeft een sterke geur urine.

Kattenbakkorrels ben ik nog niet over uit. Ik heb nu fresh van biocat in de huiskamer staan maar vind ik ook nog heftig qua geur.

Verder staat op overloop er nog een bak met sanicat hygiene+ als probeersel, dat lijkt wel wat. Niet klontvormig helaas maar hij ruikt nog niet.

En de derde bak zitten houtkorrels in. Die gebruiken ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:23 



 
Profiel   

Rambogirl schreef
Kattenbak maken we schoon met de blauwe dettol allesreiniger. De andere werken niet. Voor vulling hebben we de super Benek corn cat zeebries. Zodra ze plassen kan ik t er direct met een schepje als klont uit halen. Ideaal!

Cash is helaas alweer aan de dunne. Valt me op dat tie toch wel gevoelige darmpjes heeft. Maar daarbij eet tie alles wat tie maar kan vinden dus ik kan m niet helpen.

Bowie heeft ook hele gevoelige darmen. Ik geef 'm probiotica van Puur, lijkt echt goed te helpen hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:27 



 
Profiel   

Als we de kattenbak afwassen doen we dat alleen met water. Waarom? Omdat ze die bakken niet alleen gebruiken voor hun uitwerpselen, maar ook als territorium afbakening. Dus als je dan de kattenbak helemaal poetst met een hoop chemische dingen haal je al her harde werk wat de kat heeft gedaan aan het afbakenen van territorium met geur weg. Je moet ook bedenken dat de katten de geur van allesreiniger echt niet leuk gaan vinden. Die geur blijft meestal nog heel lang hangen namelijk. Katten kunnen meer dan 100 keer zoveel ruiken dan wij, dus die geur is voor hun veel en veel sterker. Wij hebben daarom ook geurcontrolerende grind. De grind zelf heeft geen geur maar wel een poeder die de geur bij de kattenbak houdt en niet teveel door het hele huis laat verspreiden. We hebben de bakken ook op plekken staan waar her niet zo erg is als er wat geur is. Dus dan kan het dat ook hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:54 



 
Profiel   

Ivm de giardia maken wij momenteel de kattenbak elke dag schoon met kokend water en eigenlijk werkt dat heel goed! We deden voorheen met een biologische/niet chemische allesreiniger en dan goed uitspoelen, maar eigenlijk is even overgieten met kokend water veel makkelijker en werkt het nog beter ook := inderdaad ook omdat er dan helemaal geen geurtjes van schoonmaakmiddel blijven hangen.

Wij gebruiken klonterende korrels, zo fijn mogelijk anders vinden de prinsjes het niet lekker aan hun pootjes :') Wederom ivm giardia hebben wij nu een aantal verschillende goedkope korrels gehaald, merkte dat ze de grove korrels echt helemaal niks vinden. Dus voor ons: klonterend en ultra fijn. Gebruiken normaal gesproken de biocat Micro, deze stuift ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:44 



 
Profiel   

Haal alleen over de bodem een doekje om schoonmaken.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Alexia
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Blue
[ img ]
[ img ]
Maira

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:57 



 
Profiel   

Hier een stoute poes! Plaste gisteren vol overgave, terwijl ze me recht in de ogen keek, op mijn kookplaat.
Ik stond er echt stomverbaasd naar te kijken.

Gezien het in de keuken gebeurde, nota bene daar waar ik mijn eten maak, heb ik allesreiniger van Dettol gebruikt. Ja, dat ruik je natuurlijk wel - maar ik bedoel, ik KOOK daar, hygiëne vind ik net in die ruimte echt super belangrijk.

Wat nou als ze daar weer overheen plast?

Ik heb schoonmaakazijn in huis, maar in de keuken, qua hygiëne, wil ik toch echt wel een stevig product kunnen gebruiken.. Wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:46 



 
Profiel   

Ik zou toch eerst de dierenarts gaan bellen. Een poes die plots onzindelijk is en op een dusdanig vreemde plek gaat plassen daarvoor zou ik, ook in het weekend, de dierenarts bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:53 



 
Profiel   

Freekie leuk een poes.
Heb je al een naam?

Marcella wat een mooie katten heb je.
Die grijze heeft hele indringende ogen.

Ik maak de kattenbak schoon met afwasmiddel, buiten.
Eerst de bak helemaal leeg maken.
Drupje afwasmiddel erin, beetje heet water erbij (uit de waterkoker), borstelen met oude vaatborstel.
Schoonspoelen met koud water. Droog maken met keukenrol en opnieuw vullen.

Bij ziekte of erge stank zou ik iets anders gebruiken dan afwasmiddel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:00 



 
Profiel   

Klis schreef
Ivm de giardia maken wij momenteel de kattenbak elke dag schoon met kokend water en eigenlijk werkt dat heel goed! We deden voorheen met een biologische/niet chemische allesreiniger en dan goed uitspoelen, maar eigenlijk is even overgieten met kokend water veel makkelijker en werkt het nog beter ook := inderdaad ook omdat er dan helemaal geen geurtjes van schoonmaakmiddel blijven hangen.

Wij gebruiken klonterende korrels, zo fijn mogelijk anders vinden de prinsjes het niet lekker aan hun pootjes :') Wederom ivm giardia hebben wij nu een aantal verschillende goedkope korrels gehaald, merkte dat ze de grove korrels echt helemaal niks vinden. Dus voor ons: klonterend en ultra fijn. Gebruiken normaal gesproken de biocat Micro, deze stuift ook niet.

Die klonterende korrels gebruiken wij ook. Op die manier hoeven we ook niet zo vaak de hele kattenbak uit te doen. Moet binnenkort wel weer eens gebeuren. Even wachten totdat de bakken weer bijgevuld moeten worden. Dan kan ik dat weer eens doen.


LWDaisy schreef
Hier een stoute poes! Plaste gisteren vol overgave, terwijl ze me recht in de ogen keek, op mijn kookplaat.
Ik stond er echt stomverbaasd naar te kijken.

Gezien het in de keuken gebeurde, nota bene daar waar ik mijn eten maak, heb ik allesreiniger van Dettol gebruikt. Ja, dat ruik je natuurlijk wel - maar ik bedoel, ik KOOK daar, hygiëne vind ik net in die ruimte echt super belangrijk.

Wat nou als ze daar weer overheen plast?

Ik heb schoonmaakazijn in huis, maar in de keuken, qua hygiëne, wil ik toch echt wel een stevig product kunnen gebruiken.. Wat denken jullie?

Natuurlijk zou ik in de keuken ook gewoon schoonmaakmiddel gebruiken :')

Het gaat er mij puur om dat ik zo min mogelijk chemisch spul met sterke geuren gebruik op de plekken waar ze plassen en poepen (kattenbakken dus), het meeste slapen en waar ze graag krabben. Die plekken blijven zo hun geur behouden zodat hun harde werk niet verloren gaat :)

Als je kat ineens ergens anders plast dan in de kattenbak zou ik inderdaad eens even gaan onderzoeken waarom hij dat deed. Is er in de laatste tijd iets ineens veranderd rondom het huis? Andere meubels, nieuwe inrichting, verbouwing, nieuwe kat, nieuw dagritme, kattenspul verplaatst, andere dieren bij de buren (ja dat heeft ook een effect), nieuwe kat die buiten in de buurt rondloopt. Zo ja, dan is er een grote kans dat die verandering de reden is dat je kat dat deed. Dat is stress.

Is er iets veranderd aan het gedrag van je kat? Plast/poept ze vaker of minder vaak, eet/drinkt ze meer of minder, maakt hij zichzelf ineens veel meer schoon, speelt ze minder, verschuilt ze zich wat meer, is ze onrustiger, probeert ze meer te krabben, specifiek meer rond de openingen van je huis en de plekken waar jij veel tijd doorbrengt, of iets anders wat anders is kan ook? Want zo ja, is dit ook een teken van stress. Als je niet 123 een externe factor kan bedenken waarom je kat gestrest zou kunnen zijn, dan zou ik sowieso de DA gaan bellen. Dan is er waarschijnlijk iets mis met je kat. En katten zijn echt heel, heel goed in her verstoppen van pijn en andere mankementen. Dus even bij de DA langsgaan kan zeker geen kwaad.

Een kat gaat niet zomaar ineens ergens anders plassen. Er zit echt wel een reden achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:12 



 
Profiel   

Geen chloor in de keuken, want dat nodigt weer uit tot plassen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:17 



 
Profiel   

Wat ontzettend vervelend LWDaisy! Katten zijn ontzettende gewoontedieren dus als ze ineens ergens anders plast dan zit daar wel wat achter. Als er qua stress niks aan de hand zou moeten zijn, zou ik voor de zekerheid wat urine laten onderzoeken bij de dierenarts idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:48 



 
Profiel   

Dettol is giftig voor katten hè!
Ik heb de klontvormende korrels van de welkoop, die zijn heel fijn vind ik, en geurloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:00 



 
Profiel   

Ik gebruik deze spray van Savic om de kattenbak en de bench schoon te maken: https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... -4QAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:00 



 
Profiel   

luuntje schreef
Freekie leuk een poes.
Heb je al een naam?.



Jaa! 99,9% dat het Maze word :). Dan hebben thuis Juice en Maze.

Aankomende zaterdag weten we welke poesje het word :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:07 



 
Profiel   

Leuk Freekie!

Wat een knapperds Marcella!

Ik maak de bak ook alleen schoon met heet water en een spons eigenlijk.. en qua vulling ben ik nog een beetje zoekende wat we fijn vinden.. heb er nu een die wel fijn klontert en qua geur valt het ook wel mee, alleen hij is stoffig!!! niet normaal. Laatst in de aanbieding die biokat meegenomen, maar nog niet geprobeerd. En heb nog een zak cats best staan om te proberen, ook nog dicht, wil niet alles 'door elkaar' gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:30 



 
Profiel   

Zijn er katten hier die graag in een donut mandje liggen? Wat zijn de afmetingen van jullie mandjes en hoe doet die mand het na het wassen? Bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:19 



 
Profiel   

2a54z6e45r6r schreef
Zijn er katten hier die graag in een donut mandje liggen? Wat zijn de afmetingen van jullie mandjes en hoe doet die mand het na het wassen? Bedankt :)

Wat is dat? Ik heb hier 2 rondje mandjes en Chloe ligt daar totaal niet in. :P Je mag hem eventueel ophalen als je wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:26 



 
Profiel   

Amelia andere kitten die ik gefokt heb lag er veel in. Dus maar meegegeven met de verkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:38 



 
Profiel   

Bedoel je dit?

[ img ]

Geen idee wat de maten zijn. Maar als ze er alleen in liggen, ligt het lekker ruim voor ze. Nina vindt het heerlijk om er helenaal uitgerekt in te liggen :')

Ik heb hem nog nooit uitgewassen :')
Geen idee hoe je dat met zo'n ding moet doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:31 



 
Profiel   

Ik heb er ook een, afmetingen zou ik zo niet weten. Heb hem destijds bij de Kwantum gekocht. Marley was er eerst helemaal weg van, ze lag er altijd in. Maar zoals een echte kat betaamd was hij een maand geleden ofzo ineens niet meer leuk en nu ligt ie mooi te wezen op de bank :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:34 



 
Profiel   

Ik heb de middel geloof ik. Liggen ze om de beurt
in of ja Lanah en Kito liggen er graag in.

Is lachen hoor als Lanah erin ligt halve mand leeg. Als Kito erin ligt nauwelijks meer ergens plaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:59 



 
Profiel   

Freekie wat een leuke naam, Maze.

Zo’n ronde mand twijfel ik over.
Kistje met dekentje ligt mevrouw niet in.
Kattentunnel slaapt ze wel in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 112 van de 430 [ 10738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 430  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen