Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ten einde raad: Wat kunnen wij nog geven aan onze Duits

 
Profiel   

Elimineren in voeding al geprobeerd?

Uitgebreid ontlastingonderzoek laten doen, icm bloedodz.

Niet goedkoop; wel goed; MCD?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 23:50 



 
Profiel   

Tip om de diarree te laten binden is Iso-gel. Het bestrijd echter niet de oorzaak van de diarree.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 23:58 



 
Profiel   

Heb je al eens een gehydroliseerd hypoallergeen dieet geprobeerd? Van bijvoorbeeld Trovet, Hills, RC etc? Dat kan de darmen voorlopig in elk geval even tot rust brengen hopelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 00:00 



 
Profiel   

Ik zou ook in de allergie richting denken. Hier ook goede ervaringen met royal canin anallergenic. Hele mooie ontlasting op en ook heel weinig dus optimaal verteerd. Ik zou een kleine verpakking kopen en kijken wat het doet. Het is ook bij zooplus te koop.
Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 00:01 



 
Profiel   

Wat een nare situatie!! Hier ook regelmatig een hond met diarree. Sinds we bepaald voer hebben, gaat het echter een heel stuk beter. Meneer bleek allergisch voor vanalles en nog wat. Royal canin idd ook geprobeerd hier, maar dat weigerde hij na een tijdje echt te eten. We hebben toen het advies gekregen om kalkoen te geven, omdat dat volgens de da het lichtst verteerbaar is en de darmen dus het minst hard moeten werken. Wij geven nu Hubertus Gold Pute Pur. Dit gaat super. We kunnen nu zelfs brokjes van Edgard&Cooper hert & eend bij geven. Op de momenten dat hij wel weer last heeft, laten we de brokjes weg en geven we alleen de kalkoen met extra gekookte rijst erdoor.

https://jachthondenwinkel.nl/nl/voeding ... 7-10000220

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 00:10 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Ik zou darmbiopten laten nemen. Zeer reëele kans dat de hond bijvoorbeeld IBD heeft.

Al eens prednison van de dierenarts gekregen?

Ik vind dit de allerbeste bijdrage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 01:39 



 
Profiel   

2 Van mijn mechelaars zijn ook heel gevoelig. Ze krijgen hun voer en thats it. Tegenwoordig kunnen ze ook tegen bepaalde koekjes.

Geef je hem iets buiten zijn voer of je medebewoners?

Je zou hem nog kunnen uitlaten met muilkorf om echt zeker te zijn dat hij niks eet onderweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 03:19 



 
Profiel   

Deed hij het ook niet goed op Edgard en Cooper? Ik heb met hondje die niet tegen granen kan goede ervaringen met Edgard en Cooper en Lily's kitchen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 03:37 



 
Profiel   

herr_balou schreef
MalaQ schreef
Ik zou darmbiopten laten nemen. Zeer reëele kans dat de hond bijvoorbeeld IBD heeft.

Al eens prednison van de dierenarts gekregen?

Ik vind dit de allerbeste bijdrage.


Eerst minder invasieve diagnostiek zou mijn voorkeur hebben opzich. Maar daarna is dit absoluut een goede optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:05 



 
Profiel   

Heeft hij ook hotspots op zijn huid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:08 



 
Profiel   

Een hondje van mijn werk pup heeft dit ook. Op gastro blik voer van royal canine ging al aardig goed. Nu hypoallergeen blikvoer van rc en dat gaat super. Brok=bloederige diarree.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:13 



 
Profiel   

Ts als ik jou was zou ik nu niet direct allerlei verschillende voeren en middeltjes proberen. Je probeert al zo lang. Ik denk dat je er het beste aan doet om uit te zoeken waar het vandaan komt door idd een allergie test/bioresonantie/haartest etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:18 



 
Profiel   

Ik heb dit meegemaakt jaren terug en de dierenarts kwam na ook allerlei onderzoeken op de 'honden variant'van de ziekte van Crohn. Mijn hond is toen op een lange maar lage dosering prednison gezet en dat hielp.Is natuurlijk niet het gezondste geneesmiddel daarom ook de laagst mogelijke dosering voor het gewicht van de hond.Na verloop van tijd af bouwen naar half tablet en wat later om de dag. Dat zal afhankelijk zijn van hoe de hond erop reageerd. Mijn hond heeft jaren klachen gehad (niet zo extreem als bovenstaand was ook een kleiner ras). Ik heb de medicatie denk ik l.5 jaar gegeven op het laatst nog maar 2 halfjes in de week en toen gestopt.Hondje heeft nog jaren geleefd tot bijna 13 jaar. Ik ga ervan uit dat het rust in de darmen heeft gebracht en evt onstekingen genezen zijn. Qua voer heb ik toen niks veranderd hij at alleen brokjes. Lang verhaal maar misschïen kan je het aan je DA voorleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:19 



 
Profiel   

Misschien is na deze interessant na onderzoeken.
Ik gebruik Imperial Food voor onze hond, en dan de starfish en ze hebben ook nog een andere speciaal voor de darmen.
Kan je dan meenemen in je onderzoek naar goed voer.
Ik wens je heel succes en ik hoop dat ie gauw weer je vrolijke maatje wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 10:21 



 
Profiel   

Nikass schreef
Bravura schreef
Bloedtest brillendoosjesgist laten verrichten. Verder evt misschien een maag-darmbiopt.


Wat is dat?


https://www.uu.nl/onderzoek/veterinair-microbiologisch-diagnostisch-centrum/brillendoosjesgist

En het onderzoek betreft hier inderdaad ontlasting... zoals een andere Bokker opmerkte.

Was even in de was met bloedtest Giardia die betrouwbaarder is dan een snaptest.

Mijn hond is een jaar aan de waterdunne diarree geweest en na behandeling van dat gist was de diarree definitief over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:48 



 

Normaal moesten wij morgen naar de dierenarts voor een allergie test via het bloed, maar mijn man is positief getest op corona. Voorlopig moeten wij dus in quarantaine en mogen wij het huis niet uit. Het zal dus even moeten wachten... Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:06 



 
Profiel   

Wat erg dat jullie hond gewoon niet oke is! Wij hebben 9 jaar een Border Terrier gehad, met chronisch maagproblemen. Bij haar waren de klachten borrelbuik, misselijk enz. Dus totaal andere klachten, maar wel net zo vervelend.
Wat bij haar vaak voorkwam, was idd de besmetting met brillendoosgist door konijnenkeutels.

Wat bij Faya goed hielp, was nooit kip, rund en lam geven. Geen kauwbotten van runderhuid. Dus vergeet ook dat soort dingen niet. Snacks en kauwbotten. Probeer eens zes weken Royal Canin Hypoallergenic. Of Royal Canin Anallergenic. Daar zitten eiwitten in die zo stuk zijn gemaakt, dat het lichaam ze niet meer herkent als eiwit. Dus een reactie daarop kan haast niet. De brokken koop je via de dierenarts. Maar ook via websites. Daar zijn ze zakken goedkoper. Ik was antibrok, en zeker de grote commerciele merken, maar dit was het enige voer waar ze het goed op deed.

Faya kon absoluut niet tegen vers vlees. Klachten verergerden daar op. Denk daar ook eens aan.

Wat haar enorm heeft geholpen zijn Chinese Kruiden via Tannetje Koning van dierenartspraktijk De Oase in Otterlo. Zij is gewoon dierenarts, die ook homeopathie toepast. Voor Faya, na 6 jaar ellende, was zij DE redding. Onze eigen dierenarts kreeg het niet onder controle. Dierenziekenhuizen niet. En zij wel. Faya heeft dankzij die kruiden en een strak dieet 2,5 jaar bijna klachtenvrij kunnen leven. Helaas is ze pas ergens anders aan overleden. Maar als we niet naar Tannetje waren gegaan, hadden we veel eerder afscheid moeten nemen. Wij wonen 2,5 uur rijden bij haar vandaan en het was het dubbel en dwars waard. Ben er 1x geweest. Ze heeft Faya helemaal onderzocht (gewoon dierenarts tarief) en daarna hebben we telefonisch en via mail contact gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:46 



 
Profiel   

Tannetje neemt volgens mij geen nieuwe klanten aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 23:36 



 
Profiel   

Ik zie hier allerlei merken langs komen maar de belangrijkste als het om maag-/darmproblemen of allergie gaat zie ik tot mijn verbazing niet genoemd worden en dat is Trovet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 01:50 



 
Profiel   

Macs schreef
Tannetje neemt volgens mij geen nieuwe klanten aan..


Dat was 2 jaar geleden. Volgens mij heeft ze nu geen stop meer. En ik denk dat noodgevallen altijd wel een afspraak kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:59 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Ik zie hier allerlei merken langs komen maar de belangrijkste als het om maag-/darmproblemen of allergie gaat zie ik tot mijn verbazing niet genoemd worden en dat is Trovet.


Trovet zit toch nog een eiwit in waar de hond op kan reageren. Ze hebben wel hypoallergeen voer, maar daar zit dan bijvoorbeeld nog lam in. Soms moet je je hond op voer zetten waar helemaal geen eiwit in te herhennen is. Op die manier kun je even helemaal naar nul. En daarna, als het goed gaat, weer iets gaan proberen. Trovet was voor onze hond bijvoorbeeld geen optie. Die werd overal ziek van.

Wat nog wel een idee is om brokken op basis van insekten te voeren. Veel honden kunnen daar wel tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:03 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Ik zie hier allerlei merken langs komen maar de belangrijkste als het om maag-/darmproblemen of allergie gaat zie ik tot mijn verbazing niet genoemd worden en dat is Trovet.



Dankzij dit merk is mijn hond met ulceratieve colitis gaan hemelen. Zij kreeg dat 2 jaar, werd toen zeer ziek. Bleek toen dat deze brok ineens besmet was met kattenbrokjes (!). Machines waren niet goed schoongemaakt....Heb haar toen met 2 dagen in kunnen laten slapen.

TS, misschien alvast DA bellen om te informeren hoeveel ontlasting ze nodig hebben voor het brillendoosjesgist. Als dat 3 dagen is (kan het mij niet meer herinneren) dan kun je alvast verzamelen zodat dat zsm wordt onderzocht. :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:05 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:11 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Ik zie hier allerlei merken langs komen maar de belangrijkste als het om maag-/darmproblemen of allergie gaat zie ik tot mijn verbazing niet genoemd worden en dat is Trovet.


Bravura schreef
Dankzij dit merk is mijn hond met ulceratieve colitis gaan hemelen. Zij kreeg dat 2 jaar, werd toen zeer ziek. Bleek toen dat deze brok ineens besmet was met kattenbrokjes (!). Machines waren niet goed schoongemaakt....Heb haar toen met 2 dagen in kunnen laten slapen.

Wat verdriet. Waar mensen werken kan helaas altijd iets fout gaan. Het betekent niet meteen dat het sowieso troep is. Ik hoop dat ze de procedures hebben aangepast zodat het niet nog eens kan gebeuren.

bowie_pluis schreef
Trovet zit toch nog een eiwit in waar de hond op kan reageren. Ze hebben wel hypoallergeen voer, maar daar zit dan bijvoorbeeld nog lam in. Soms moet je je hond op voer zetten waar helemaal geen eiwit in te herhennen is. Op die manier kun je even helemaal naar nul. En daarna, als het goed gaat, weer iets gaan proberen. Trovet was voor onze hond bijvoorbeeld geen optie. Die werd overal ziek van.

Wat nog wel een idee is om brokken op basis van insekten te voeren. Veel honden kunnen daar wel tegen.

Een hond zou op elk eiwit allergisch kunnen reageren of elke andere stof. Trovet heeft 9 hypoallergene variant waarvan 1 vegetarisch dus zeker zonder dierlijk eiwit.
Er zijn overigens ook honden die niet allergisch zijn voor een (dierlijk) eiwit maar voor bijvoorbeeld een vitaminen- en/of mineralenpreparaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:26 



 
Profiel   

Heb je al culturen laten nemen van de darmflora? Als je hond spuitende diaree heeft, kan deze nooit "goed" zijn.

Hier nooit een hond met spuitende diaree, wel vaak borrelende darmen en slijmerige ontlasting. Wat veel onrust geeft (vaak naar buiten willen). Dit was net als zijn huidproblemen voedinggerelateerd. Nu grotendeels onder controle, maar helaas vindt hij dankzij de wild vogels in de tuin regelmatig een broodkorst of iets anders wat hij eigenlijk niet mag eten.

Hier zijn alle problemen gekalmeerd en verbeterd met de brok Dermatosis van Eukanuba. Dit is op basis van aardappel en witte vis omdat gezien ik hiervoor kvv gaf er al veel diersoorten gepasseerd waren.
Intussen terug diersoorten geïntroduceerd en inmiddels kan ik ook ander brokken voeren op basis van (zoete)aardappel en als proteine aandeel vis, rund, lam en konijn. Alles met pluimen en bijgevolg ook een ei is problematisch, tarwe gluten zijn problematisch, maar ook rijst en maïs zijn een no-go. Dit betekent dat veel hypoallergene brokken niet in aanmerking kwamen/positief resultaat gaven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen