Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 120 van de 198 [ 4949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 198  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

 
Profiel   

Wat leuk zeg :j
Je had ze nu voor het snot binnen zitten toch? Hoe gaat het daarmee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:13 



 
Profiel   

Oh Rosie heeft echt regelmatig niesaanvallen. Maar het wordt niet erger dan dat. Ik zie geen snotneusje en geen traanoogjes. Ze krijgt dagelijks een klein beetje fenegriek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:34 



 
Profiel   

Als het dan daarbij blijft is het goed te doen.
Ziva haar snotteren is weer wat beter geworden gelukkig. De kou helpt en heb haar wat meer spek op de botten gegeven. Heb het idee dat het haar weerstand ook helpt. En dagelijks kruidenthee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:04 



 
Profiel   

Hier blijft Rosie wat schommelen tussen 1,19 en 1,3 kg. We houden haar in de gaten. Ze hebben zelf besloten, ineens, dat ze de Welkoop brokjes niet meer lekker vonden. Dus ben ik nu ineens dure konijnen die science selective eten. Nou ja, het moet maar. Ik vind ook duidelijk een verschil tussen brood bij de bakker en brood vd supermarkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:11 



 
Profiel   

Ziva moet boven de 5,5 zitten in elk geval. Liever wat meer richting de 6. Ik moet weer eens een weeg marathon houden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 13:37 



 
Profiel   

Hey hey! Ik lees nog steeds mee, ik zit heel lekker onder mijn steen haha :o Maar ik zou jullie graag om wat advies willen vragen.

Het is hier (Zuid afrika) nu hartstikke zomer. En ik probeer Wombat & Ziggy zo goed mogelijk te helpen. Ze hebben dat grote 'honden'hok waar binnen natuurlijk schaduw is maar daar gaan ze niet in liggen. Ze liggen altijd onder hun kleine hokje wat buiten staat maar daar staat de hele middag de zon op. Ik hang er een doek boven om extra schaduw te maken en leg een ice pod erbij.. die houdt het niet zo lang vol dus wissel 'm daarna om met een grote bevroren plastic fles.

Maar nou verwachten ze volgende week ineens 41 graden......! :n Ik hoop dat het nog veranderd maar het is hier nog nooit zó heet geweest! We hebben een (heel enthousiaste) hond die ik zeker niet rondom de konijnen vertrouw. Is binnen halen toch de enige keus? We hebben helaas vloerkleed in onze slaapkamers, dus dat is niet echt een optie. Kan ze misschien wel in de badkamer doen maar daar is heel weinig ruimte.

Dit is hun verblijf, en ondanks dat er binnen in het grote hok schaduw is gaan ze er niet in liggen. Ook in de winter bij regen zitten ze meestal buiten eigenlijk. Ze zitten dus altijd onder het kleine hokje rechts.:
[ img ]

Wat ik op hete dagen dus zo doe... even heerlijk doe-het-zelf maar zo hebben ze dus wel schaduw daar, anders staat de zon er vol op. De grote flessen blijven wel lang koud gelukkig. Dat kleine hokje staat nu op grote tegels, dus de flessen en ice pod maakt de tegel wel lekker koel:
[ img ]

Dus volgende week meer flessen bij ze leggen.. of binnen een plan proberen te maken in de kleine badkamer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:21 



 
Profiel   

Hoppetie hop, mogen wij mee hoppen :)

Wij mogen binnenkort een koppeltje konijnen thuis verwelkomen, dit is een al bestaand koppel die nu bij mijn ouders in de volière zit.
Nu hebben wij een mooi stukje in de tuin waar we niks mee kunnen, tenzij we er een bloembak of wat anders van maken. Ik dacht, mooie ruimte voor de konijnen.
Onze jongste is er helemaal gek van!

Nu, moet ik dus een mooie ren gaan creëren, gaas in graven, gras zaaien, en ik dacht een leuke bult maken met buizen er onder.

De ruimte is ongeveer 2,5 a 3m x 1,20
Hoe kan ik dit het beste gaan realiseren? Moet het hok dicht aan de bovenkant? Er lopen meerdere katten in de buurt, nog geen enkele gezien die een konijn of überhaupt iets grotere als een duif hebben gevangen. Maar toch.
Welk gaas heb ik nodig? Welke dikte en maaswijdte. Is 20cm diep ingraven genoeg. Of is gaas leggen, graszoden/tegels erover genoeg?

Foto's en info is welkom :D

Dame en heer in kwestie.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:27 



 
Profiel   

laughterline schreef
Hey hey! Ik lees nog steeds mee, ik zit heel lekker onder mijn steen haha :o Maar ik zou jullie graag om wat advies willen vragen.

Het is hier (Zuid afrika) nu hartstikke zomer. En ik probeer Wombat & Ziggy zo goed mogelijk te helpen. Ze hebben dat grote 'honden'hok waar binnen natuurlijk schaduw is maar daar gaan ze niet in liggen. Ze liggen altijd onder hun kleine hokje wat buiten staat maar daar staat de hele middag de zon op. Ik hang er een doek boven om extra schaduw te maken en leg een ice pod erbij.. die houdt het niet zo lang vol dus wissel 'm daarna om met een grote bevroren plastic fles.

Maar nou verwachten ze volgende week ineens 41 graden......! :n Ik hoop dat het nog veranderd maar het is hier nog nooit zó heet geweest! We hebben een (heel enthousiaste) hond die ik zeker niet rondom de konijnen vertrouw. Is binnen halen toch de enige keus? We hebben helaas vloerkleed in onze slaapkamers, dus dat is niet echt een optie. Kan ze misschien wel in de badkamer doen maar daar is heel weinig ruimte.

Dit is hun verblijf, en ondanks dat er binnen in het grote hok schaduw is gaan ze er niet in liggen. Ook in de winter bij regen zitten ze meestal buiten eigenlijk. Ze zitten dus altijd onder het kleine hokje rechts.:
[ [url=m/34Kz4d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ik op hete dagen dus zo doe... even heerlijk doe-het-zelf maar zo hebben ze dus wel schaduw daar, anders staat de zon er vol op. De grote flessen blijven wel lang koud gelukkig. Dat kleine hokje staat nu op grote tegels, dus de flessen en ice pod maakt de tegel wel lekker koel:
[ [url=m/3M5dPu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus volgende week meer flessen bij ze leggen.. of binnen een plan proberen te maken in de kleine badkamer?


En een grote parasol die je midden in hun ren zet ? Een koelmat (zoiets voor honden) in hun hokje leggen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:08 



 
Profiel   

LL aarde houdt het meestal ook koel, maar weet niet of je een bult kan maken voor ze over een hok. En anders koelflessen en schaduw.

Leuk Lukasje. Als je veel losse katten in de buurt hebt zou ik wel zorgen dat die er niet bij kunnen. Al krijgen ze de konijnen misschien niet te pakken, het kan wel lelijke blessures geven door opjagen. Zo hadden wij 1x een kat en heeft Crispy door het jagen toen een gebroken achterpoot opgelopen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:32 



 
Profiel   

Mijn vriend zei dat gisteravond ook inderdaad, een parasol in het midden zetten! Dus dat ga ik zeker doen, en dan een hoop bevroren flessen :j Dank je wel! Mochten ze dan nog steeds te warm zijn kan ik ze altijd naar de badkamer verhuizen, maar dat geeft ze ook weer extra stress om ze te pakken en verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:13 



 
Profiel   

Indi_Vito schreef
Hoppetie hop, mogen wij mee hoppen :)

Wij mogen binnenkort een koppeltje konijnen thuis verwelkomen, dit is een al bestaand koppel die nu bij mijn ouders in de volière zit.
Nu hebben wij een mooi stukje in de tuin waar we niks mee kunnen, tenzij we er een bloembak of wat anders van maken. Ik dacht, mooie ruimte voor de konijnen.
Onze jongste is er helemaal gek van!

Nu, moet ik dus een mooie ren gaan creëren, gaas in graven, gras zaaien, en ik dacht een leuke bult maken met buizen er onder.

De ruimte is ongeveer 2,5 a 3m x 1,20
Hoe kan ik dit het beste gaan realiseren? Moet het hok dicht aan de bovenkant? Er lopen meerdere katten in de buurt, nog geen enkele gezien die een konijn of überhaupt iets grotere als een duif hebben gevangen. Maar toch.
Welk gaas heb ik nodig? Welke dikte en maaswijdte. Is 20cm diep ingraven genoeg. Of is gaas leggen, graszoden/tegels erover genoeg?

Foto's en info is welkom :D

Dame en heer in kwestie.
[ [url=m/M9s9lp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk stel! :D

Hok dicht aan de bovenkant geeft de minste kans op roofdieren, dus is wel aan te raden. Ik heb het zelf niet, aangezien ze los in de tuin lopen. Hier lopen regelmatig katten langs en een heel enkele keer zelfs in de tuin, maar ze gaan nooit op de konijnen af.
Qua gaas zit je volgens mij 4x4 wel goed. Daar kunnen marters ook niet door heen als ik google mag geloven. Al zijn marters enorme goed er in om alsnog binnen te komen.
20 cm ingraven lijkt mij prima, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik heb niets ingegraven wat helaas resulteert in gaten in de tuin.
Verder wat schuilplekken zoals een hok waar ze zich in terug kunnen trekken vinden ze ook wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:40 



 
Profiel   

Lukt het een beetje tegen de warmte LL?

Wij zitten in quarantaine. En dan ben ik toch wel heel blij dat we een tuin hebben en ons eigen uitje naar de kinderboerderij hebben.

[ img ]
[ img ]

Hoog tijd om de wei ook weer te vegen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:36 



 
Profiel   

Oh wauw wat een heerlijke foto's. Balen vd quarantaine. Ik heb ook ophokplicht. En ben gelukkig ook niet alleen. [ img ]

Laughterline, ik hoop dat allemaal is gelukt met de hitte vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:18 



 
Profiel   

ohh wat lief! succes met je quarantine!
Ja het gaat hier, vandaag is het niet zo heel erg warm :) Ik blijf duimen dat de temperatuur voor dit weekend nog gaat zakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:20 



 
Profiel   

Fijn! Ik hoop met je mee dat de temperatuur daalt voor het weekend.

En ook succes met je ophokplicht Jeetje. Gezellig met ze zo binnen. Lijkt mij soms ook wel leuk om ze binnen te hebben. Worden ze toch makkelijker en tammer denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:27 



 
Profiel   

Nee hoor, dat laatste lijkt maar zo. Wij worden regelmatig hun woonkamer uitgekeken. Jerry bromt nog steeds. Aanvallen deed hij buiten ook al minder. Het is net als een jonge puppy die in zijn enthousiasme soms vergeet zijn bek dicht te doen als hij aan komt rennen. En hij ziet gewoon slechter met zijn rode oogjes, dus afstanden inschatten is wel een dingetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:35 



 
Profiel   

jeetje77 schreef
Oh Rosie heeft echt regelmatig niesaanvallen. Maar het wordt niet erger dan dat. Ik zie geen snotneusje en geen traanoogjes. Ze krijgt dagelijks een klein beetje fenegriek.

Fenegriek... ga ik ook proberen! :D Thanks voor de tip :D

Ik ben vandaag weer met Romeo en Julia naar de DA gegaan... na een ontstekingsremmer en 2 AB-kuren is het niesen nog niet over... de frequentie van het niesen is gelijk gebleven, maar de intensiviteit van het niesen is wel wat minder geworden... we hebben nog een kuurtje meegekregen... en anders moeten we verder onderzoek doen.

De dame en heer zijn verder helemaal gezond, en goedgekeurd... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:25 



 
Profiel   

2 AB kuren hielpen hier ook niks. Wat niet zo gek is, volgens mij is niezen iets wat vanuit een virus kan komen. En een virus kan je niet bestrijden met AB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:33 



 
Profiel   

hmm... dan ga ik zelf eens verder onderzoek doen... en dan mijn bevindingen voorleggen aan de DA...

Als de ratjes niesen/reutelen, dan krijgen we ook AB... en bij hen helpt het wel... heel bijzonder :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:36 



 
Profiel   

Bij konijnen is het vaak pasteurella en die bacterie krijg je niet zomaar weg. Is hetzelfde met die abcessen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:00 



 
Profiel   

Hoe kan je op pasteurella testen? Nose swab? Bloed trekken? Anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:56 



 
Profiel   

Zo het begin is gemaak, vandaag 20cm uit gegraven, palen geslagen. Overige benodigdheden gehaald en morgen verder met gaas aanbrengen.
Uiteindelijk 1m breed en 2.90m diep.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:31 



 
Profiel   

Mooi! Ik dacht even 2,90 meter diep het gaas ingegraven :')

Ik heb het met Max opgegeven. Die gaat meermaals per dag bij de buren buurten. Gelukkig zijn ze onderling wel verdraagzaam en hoef ik niet bang te zijn voor gevechten etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:22 



 
Profiel   

Ik heb een vraag.

Wij hebben in december Millie opgehaald <3
De fokker zei dat alle konijnen niet waren ingeënt. Omdat er hier echt iets heerst nogmaals nagevraagd en nu gaf de fokker aan dat ze ingeënt is tot april. Wat moeten we nou? We willen Millie echt niet kwijt, maar kan het kwaad als ze toch ingeënt blijkt te zijn en we haar laten inenten?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:27 



 
Profiel   

dalena schreef
Ik heb een vraag.

Wij hebben in december Millie opgehaald <3
De fokker zei dat alle konijnen niet waren ingeënt. Omdat er hier echt iets heerst nogmaals nagevraagd en nu gaf de fokker aan dat ze ingeënt is tot april. Wat moeten we nou? We willen Millie echt niet kwijt, maar kan het kwaad als ze toch ingeënt blijkt te zijn en we haar laten inenten?

[ [url=m/9skQFA.jpg]Afbeelding[/url] ]


als ze is ingeënt is heeft ze een dierenpaspoort waar dit in staat, zo niet is ze niet ingeënt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 120 van de 198 [ 4949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 198  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen