Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 10 [ 242 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

 
Profiel   

mvdende schreef
Nobel01 schreef
Geen afwijkingen aan maag of slokdarm. Nu wel biopten genomen en zeer uitgebreid bloedonderzoek. 2.1 kg afgevallen, je voelt echt zijn botjes en ruggengraat.
Hij heeft wel prednison mee gekregen in de hoop dat hij beter gaat eten.
Anders houd het wel een beetje op als hier niks uit komt.
Zijn reserves zijn echt op. Hij heeft extra vocht via infuus gekregen.
Morgen bellen ze hoe het gaat, met 2 a 3 dagen hebben ze de uitslagen.
Hij moet nu echt zelf gaan eten en drinken, ik zou niet weten waar we nu nog moeten zoeken.


Hondje is nu weer thuis?

Vond de dierenarts dat de beste oplossing?

Misschien kan je nog vragen of hij een aantal dagen opgenomen kan worden en er via sondevoeding wat in gaat? Of via het infuus dat ze voedingsstoffen kunnen toedienen?

En anders misschien thuis met een spuit verdund recovery voer in zn keel spuiten, beetje bij beetje.

Ieder half uur een eetlepel ofzo.

Er MOET inderdaad nu wat in, anders gaan jullie het niet redden.

Verder zou ik nog een uitgebreid ontlasting onderzoek laten doen, als ze wat ontlasting te pakken kunnen krijgen.

Problemen met de alvleesklier geven ook dit soort symptomen, is daar al goed naar gekeken?


Ik neem aan dat ze het in Bodegraven wel weten, maar mijn hondje heeft 4 dagen 24/7 aan het infuus gelegen bij een ernstige maag darm infectie. Dus snap wat je bedoelt. Mijn hondje was echter 4 jaar toen (nu ook bijna 11 jaar) en het hondje van TS is bijna 11, dan is de kans dat er andere dingen aan de hand zijn groter.
Pff veel sterkte TS.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:11 



 
Profiel   

Ik ben bang voor kanker zoals het met mijn hond was. Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:17 



 
Profiel   

Ons hondje ligt nu op de ic ivm met ziekte van Addison. Kan vergelijkbare klachten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:28 



 
Profiel   

Is de alvleesklier nog in zn bloedonderzoek meegenomen. Van een pancreatitis kunnen ze ook zo ziek zijn.
Ik heb er in het voorjaar mijn hond aan verloren. Waarschijnlijk combi met tumor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 06:43 



 
Profiel   

Die van ons had ongeveer hetzelfde.

Dat bleek een chronische alvleeskleerontsteking. Ze gaven haar nog een paar weken, haar waardes waren echt torenhoog, maar wonder boven wonder knapte te ontzettend op op een vetvrij dieet.

Ze eet nu vetvrije brokken, gekookte kip en rosbief. En heeft inmiddels al 1,5 bonusjaar, echt een wondertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:43 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:21 



 
Profiel   

Ik hoop dat jullie wat wijzer worden TS.

Ik vind het ook altijd heel vervelend om mijn hond te moeten achterlaten voor onderzoek.
De enige dierenarts die ik ken waarbij je er gewoon bij mag blijven bij het inslapen en uitslapen en de operatie kunt zien is die in Sleeuwijk. Dat is heel prettig. Voor jou en voor de hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:49 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:20 



 
Profiel   

Heel veel sterkte. Wat sta je dan machteloos… Ik hoop dat je kleine vriend snel opknapt! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:28 



 
Profiel   

Heel veel sterkte.... dat klinkt inderdaad niet heel hoopvol.... ik duim nogsteeds voor een spoedig herstel, maar wens jullie ook alle kracht en sterkte toe als jullie de volkomen begrijpelijke keuze zouden maken om niet verder te gaan en het hondje te verlossen/ laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:45 



 
Profiel   

Is Utrecht contacten een optie? Zo is er dadelijk niets over vanje hondje. Heb je al mensen eten geprobeert? Of wil hij dat ook niet hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:54 



 
Profiel   

-.


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:00 



 
Profiel   

Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:06 



 
Profiel   

Vreselijk treurig om je hondenvriendje zo te moeten zien lijden. Heel veel sterkte gewenst

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:19 



 
Profiel   

Heel veel sterkte, wat afschuwelijk om je hondje zo te zien lijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:21 



 
Profiel   

Soms moet je gewoon accepteren dat ze geen zin meer in het leven hebben. Hoe moeilijk dat ook is. Wij willen graag een reden hebben waarom ze niet willen eten, maar heel soms is die reden niet te vinden met alle onderzoekenmiddelen die we binnen ons bereik hebben.
Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:39 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Mayasfrenk en niviceh, dank je wel

@karuna, alles is al nagekeken, bloed twee keer, foto's echo's ,scopie, en de nodige medicatie, maar hij blijft ziek.
Aangezien het karakter van mijn hond ook niet de makkelijkste is, en hij dit jaar 11 zou gaan worden, gaan we niet meer verder behandelen, omdat het niet duidelijk is waardoor.
Ik denk niet dat Utrecht veel meer kan doen.


Sterkte.

Ga je direct vanmiddag al afscheid nemen?

Wacht daar niet te lang mee, hij zal zich steeds slechter gaan voelen.

Ga je nog een autopsie laten doen om de oorzaak te achterhalen? Geeft misschien rust om te weten wat het is geweest, zodat je bij een eventueel volgend hondje niet bij ieder wisje wasje in de stress schiet omdat je bang bent voor een herhaling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:47 



 
Profiel   

I-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:54 



 
Profiel   

Wat een intrieste situatie. Je staat zo vreselijk machteloos, zó verschrikkelijk verdrietig.
11 is natuurlijk best een leuke leeftijd, maar nog niet heel erg oud. Ik hoop echt dat er nog een wonder gebeurt, maar vrees het ergste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:58 



 
Profiel   

Ach wat ontzettend triest.... Ik hoop dat hij toch nog opleeft, maar zo niet, heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:03 



 
Profiel   

Oh, hoe moeilijk, heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:18 



 
Profiel   

Wat verdrietig dat het niet beter gaat ondanks alle goede zorgen..heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:29 



 
Profiel   

Ach wat verdrietig voor je hondje maar ook voor jullie, het is zo pijnlijk als je niets kunt doen! Autopsie is wel een goede overweging ( ik denk dat de dierenarts ook graag wil weten wat hier nu aan de hand is) je krijgt je hondje er niet mee terug maar misschien wel antwoord op alle onduidelijkheid.
Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:01 



 
Profiel   

Hier schrik ik van, jullie lieverd zo ziek.Ik hoop dat ze toch nog iets kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:54 



 
Profiel   

En speciaal voer voor pancreas insufficiëntie? Zou dat nog kunnen helpen ?

Ik heb eens een hond gehad die enorm afviel en juist daarmee weer herstelde .

Sterkte, en hoop,dat hij nog bijtrekt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 10 [ 242 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen