Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:32

Bij ons zal dan het normale schema vanaf maandag zoiezo pas ingaan denk ik. Morgen nog een privetraining gepland dus worden we weer lekker afgebeuld.. :')

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:35

Hier planningstechnisch ook weinig kunnen afspreken. Ook omdat Bo in december voor de 5e keer giardia had. Na de antibiotica houd ik.haar nog 2 weken thuis om zeker te weten dat ze geen herbesmetting heeft

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:05

As maandag starten met Jaxx met behendigheid. Ga ergens anders de behendigheid doen. Wil het eens anders aanpakken zodat ik niet weer zo'n idioot als Jinn op de baan krijg.
Jaxx is dan 1 jaar en 3 maand ongeveer

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:40

Moest door jullie even de kalender denken, dus die even geopend. Vanalles open tot Maart, wachtlijst +200. :') :')

Ik moet in het nieuwe jaar duidelijk nog in het ritme komen. _O-

Voor kerst het werkboekje van Maze binnen gekregen en vandaag viel die van Vixem op de mat. <3

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:59

Ik twijfel om met Jaxx ook bij RvB te gaan met wedstrijden. Is dat wat?
Ben bang dat fhn niet genoeg wedstrijden kan doen door de hondenscholen die zich niet aanmelden..

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:45

Momenteel zou ik zeker voor de raad gaan. Fhn is volgend jaar vooral bij verena en 1 wedstrijd ergens anders. Ben bang dat het daar steeds verder uit een gaat vallen.

Oeps Kim, dan heb je inderdaad al het een en ander gemist aan inschrijvingen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:00

Ik hoop in augustus in Arnhem mee te kunnen doen. Ik denk dat didam nog te vroeg gaat zijn

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:30

XxDiandraxX schreef:
Momenteel zou ik zeker voor de raad gaan. Fhn is volgend jaar vooral bij verena en 1 wedstrijd ergens anders. Ben bang dat het daar steeds verder uit een gaat vallen.

Oeps Kim, dan heb je inderdaad al het een en ander gemist aan inschrijvingen.


Ja, dat dacht ik idd ook.
Maar es gaan verdiepen in raad. Duurt nog even natuurlijk want begin maandag net maar verdiepen is altijd goed.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:14

XxDiandraxX schreef:
Momenteel zou ik zeker voor de raad gaan. Fhn is volgend jaar vooral bij verena en 1 wedstrijd ergens anders. Ben bang dat het daar steeds verder uit een gaat vallen.

Oeps Kim, dan heb je inderdaad al het een en ander gemist aan inschrijvingen.


Ach, is niet erg. Er komen er vast nog genoeg als Corona geen roet in het eten gooit.

Misschien eens wat serieuzer aan de slag dit jaar. :+

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:49

Ja dat is ook zo. Ik wilde eigenlijk eerste maanden van 2022 zo veel mogelijk nog lopen. Ik verwacht elin eind april/begin mei loops en dan word ze gedekt dus liggen we er een tijdje uit. Niet erg hoor maar ik ga het zo erg missen, weet ik nu al..

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:16

Hier voor Lux ook haar licentie aangevraagd. Ze mag vanaf 28 februari mee doen, dan is ze 18 maanden. Ze wordt ook gelijk die dag gerontgend voor HD en ED en dan verwijderen ze ook direct haar wolfsklauwtjes. Zodra ze daarvan hersteld is gaan we van start met wedstrijden. Licentie maar gelijk aangevraagd voor eerste graad en we zien wel hoe het gaat :+

Wij hebben gelukkig nog 1 keer per week overdag kunnen trainen. Hopelijk kunnen we in Didam ook weer snel beginnen @EmptyWords :D :+

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:46

Hier ook heel blij dat de boel weer van start kan, hopelijk volgen de wedstrijden snel ook.
Ik heb die van de wintercompetitie staan en die van Laag Soeren, zag dat die ven Venlo ook al snel volgt om in te schrijven, denk dat ik daar ook heen ga.

Morgen workshop in Zeewolde bij Tom en Katja en dan de 30e en 5 feb in Zeewolde in de hal bij Claudia.
En hopelijk dus weer aan de gang in Ermelo, trainer gaat in overleg met het bestuur of hij mag opstarten voor de wedstrijdlopers. We gaan het zien.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:31

Hier vanmorgen begonnen met GG. Jinn en Jaxx deden zn beide super. Jaxx wel wat druk en iets minder geconcentreerd maar na zo lang geen training deed ie t echt super. Echt zo fijn om weer bezig te zijn

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:50

beauty1love schreef:
Hier voor Lux ook haar licentie aangevraagd. Ze mag vanaf 28 februari mee doen, dan is ze 18 maanden. Ze wordt ook gelijk die dag gerontgend voor HD en ED en dan verwijderen ze ook direct haar wolfsklauwtjes. Zodra ze daarvan hersteld is gaan we van start met wedstrijden. Licentie maar gelijk aangevraagd voor eerste graad en we zien wel hoe het gaat :+

Wij hebben gelukkig nog 1 keer per week overdag kunnen trainen. Hopelijk kunnen we in Didam ook weer snel beginnen @EmptyWords :D :+

Veld is te nat, komende 2 weken nog niet helaas. Kom er net vandaan

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:51

Ik ga dinsdag naar Peter spoorenberg, volgende week zaterdag bij iemand anders.

Maar goed, Bo is nog niet wedstrijd klaar. Schutting, palen en wip zit er nog niet goed in

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 16:44

EmptyWords schreef:
beauty1love schreef:
Hier voor Lux ook haar licentie aangevraagd. Ze mag vanaf 28 februari mee doen, dan is ze 18 maanden. Ze wordt ook gelijk die dag gerontgend voor HD en ED en dan verwijderen ze ook direct haar wolfsklauwtjes. Zodra ze daarvan hersteld is gaan we van start met wedstrijden. Licentie maar gelijk aangevraagd voor eerste graad en we zien wel hoe het gaat :+

Wij hebben gelukkig nog 1 keer per week overdag kunnen trainen. Hopelijk kunnen we in Didam ook weer snel beginnen @EmptyWords :D :+

Veld is te nat, komende 2 weken nog niet helaas. Kom er net vandaan

Balen dat het dan nog zo nat is, is nu toch al wel een paar dagen droger weer.

Maar jullie trainen dus beiden ook in Didam, bij dezelfde trainster?

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:33

Zo, ik weet eigenlijk niet of ik hier iets heb gepost en hoe lang geleden dat is :+ maar nu hier ook de KC weer open gaat gaan Pinto en ik de basiscursus 2 starten. Niet echt een hondensport nog, helaas, obedience zat vol :( maar toch wel leuk om weer aan de slag te gaan :)
Na basiscursus 2 wil ik obedience of agility gaan doen. Of misschien hoopers. Ik denk dat Pinto agility heel leuk vind, maar obedience denk ik ook en ik ben daar heel nieuwsgierig naar. Maar eerst die basiscursus haha.

leuk dat alles voor iedereen weer opstart! ik blijf lekker meelezen en hopelijk over een poos ook posten als wij beginnen aan een sport :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:26

fannetje schreef:
EmptyWords schreef:

Veld is te nat, komende 2 weken nog niet helaas. Kom er net vandaan

Balen dat het dan nog zo nat is, is nu toch al wel een paar dagen droger weer.

Maar jullie trainen dus beiden ook in Didam, bij dezelfde trainster?[/quote]

Zelfde club indd.

Maar ik train ook nog privé bij iemand, die toevallig ook in Didam zit

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:21

Wij beginnen ook weer eindelijk :).
Donderdag Hoopers met pip en zaterdag behendigheid met Rea. Met de pup gaan we aan balans en coördinatie. Whippetpups zijn altijd wel een beetje Bambi, maar Nuska is echt nog wel een beetje Bambi on ice :p

Voor de mensen die in Didam zitten: wordt daar ook iets van pre-agility gegeven? En vanaf hoe oud mogen ze daar met behendigheid starten(in de groepsles?) Of andere plekken in de regio Arnhem? Ik loop nu bij KC Arnhem en dat is met Rea recreatief best leuk, maar ik ben met Nuska op zoek naar een andere vereniging. In ieder geval voor de aanleerfase.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:29

Jinn en Jaxx zijn helemaal moe.

Beide hebben een uurtje GG getraind, toen naar mijn ouders want ik had smiddags een verjaardag en zijn ze lekker de hele middag bij mijn ouders geweest. Koppie beide lekker vol en nu heeeeeeeeeeeeeeerlijk slapen.

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:02

Bonna schreef:
Wij beginnen ook weer eindelijk :).
Donderdag Hoopers met pip en zaterdag behendigheid met Rea. Met de pup gaan we aan balans en coördinatie. Whippetpups zijn altijd wel een beetje Bambi, maar Nuska is echt nog wel een beetje Bambi on ice :p

Voor de mensen die in Didam zitten: wordt daar ook iets van pre-agility gegeven? En vanaf hoe oud mogen ze daar met behendigheid starten(in de groepsles?) Of andere plekken in de regio Arnhem? Ik loop nu bij KC Arnhem en dat is met Rea recreatief best leuk, maar ik ben met Nuska op zoek naar een andere vereniging. In ieder geval voor de aanleerfase.


Hsv de nevelhorst begint vanaf 9 maanden, maar daar is een wachtlijst van bijna een jaar, dus dat schiet niet op.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:39

Had er al wat over opgevangen, maar aangezien er nu ook wat over op facebook staat, wat vinden jullie van de eventuele nieuwe fci intermediate klasse agility 43-48cm?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:20

Bij de raad is deze klasse er toch al?

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 09:35

XxDiandraxX schreef:
Had er al wat over opgevangen, maar aangezien er nu ook wat over op facebook staat, wat vinden jullie van de eventuele nieuwe fci intermediate klasse agility 43-48cm?


Ideaal, Maze & Dana vallen er beide in! Voor Dana nog niet zo spannend maar voor Maze is dat mooi meegenomen. We trainen nu op 40cm hoogte en dat is echt perfect. 60cm was haar ook gelukt, zo atletisch is ze wel maar dan hadden we sowieso 1-0 achter gestaan. *\o/*

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:12

Ik heb eerst met Birdie appel training gedaan, helaas is dat gestopt na 8 maanden i.v.m te weinig animo.

Afbeelding

Nu ben ik 3 weken gelden begonnen met mantrailen. Beide vinden dit super leuk.