Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:24

Wat jammer dat appèl training gestopt is! Nergens anders in de buurt iets te vinden? Misschien obedience training ergens?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:16

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:
Had er al wat over opgevangen, maar aangezien er nu ook wat over op facebook staat, wat vinden jullie van de eventuele nieuwe fci intermediate klasse agility 43-48cm?


Ideaal, Maze & Dana vallen er beide in! Voor Dana nog niet zo spannend maar voor Maze is dat mooi meegenomen. We trainen nu op 40cm hoogte en dat is echt perfect. 60cm was haar ook gelukt, zo atletisch is ze wel maar dan hadden we sowieso 1-0 achter gestaan. *\o/*



Maar word die klasse 40 cm? en gaat medium dan naar beneden? of ben je gewoon nog bezig op 40 maar uiteindelijk naar 50 cm?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:18

EmptyWords schreef:
Bij de raad is deze klasse er toch al?


Ja klopt, alleen nu is het vrijwillig als je hond onder de 50CM is..
maar als het officieel FCI word dan word vanaf 48 cm large en daaronder altijd intermediate.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:29

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Ideaal, Maze & Dana vallen er beide in! Voor Dana nog niet zo spannend maar voor Maze is dat mooi meegenomen. We trainen nu op 40cm hoogte en dat is echt perfect. 60cm was haar ook gelukt, zo atletisch is ze wel maar dan hadden we sowieso 1-0 achter gestaan. *\o/*



Maar word die klasse 40 cm? en gaat medium dan naar beneden? of ben je gewoon nog bezig op 40 maar uiteindelijk naar 50 cm?


Maze is net één jaar, trainen dus nog niet op volle hoogte.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:29

Ik baal heel erg. Deze week alle lessen weer begonnen en wie ligt er ziek op bed... juist..

Afgelopen maandag had ik anders ook mijn 1e les agility met Jaxx maar helaas. Die wordt verschoven

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:32

KimD schreef:
Nicky91 schreef:


Maar word die klasse 40 cm? en gaat medium dan naar beneden? of ben je gewoon nog bezig op 40 maar uiteindelijk naar 50 cm?


Maze is net één jaar, trainen dus nog niet op volle hoogte.


Ah ja, sorry, dat was ik even vergeten dat ze nog zo jong is! :D

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:57

Ja elin word echt een twijfelgevalletje. Naar mijn idee is ze 47 a 48cm. Zou er wel enorm van balen, ze kan vast prima 60 maar dan is ze al 5 moet ze dan ineens weer omhoog. Nu is de intermediate natuurlijk tot 50cm en daar valt ze ruim in. Maar als de fci de hoogtes aanpast zal nederland wel gaan volgen denk ik. Dat word voor elin dan duimen.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:00

XxDiandraxX schreef:
Ja elin word echt een twijfelgevalletje. Naar mijn idee is ze 47 a 48cm. Zou er wel enorm van balen, ze kan vast prima 60 maar dan is ze al 5 moet ze dan ineens weer omhoog. Nu is de intermediate natuurlijk tot 50cm en daar valt ze ruim in. Maar als de fci de hoogtes aanpast zal nederland wel gaan volgen denk ik. Dat word voor elin dan duimen.


Of goed trainen met meten, als je dat goed traint kun je er voordeel mee halen. Zeker met een hond met (veel) haar.

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:04

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ja elin word echt een twijfelgevalletje. Naar mijn idee is ze 47 a 48cm. Zou er wel enorm van balen, ze kan vast prima 60 maar dan is ze al 5 moet ze dan ineens weer omhoog. Nu is de intermediate natuurlijk tot 50cm en daar valt ze ruim in. Maar als de fci de hoogtes aanpast zal nederland wel gaan volgen denk ik. Dat word voor elin dan duimen.


Of goed trainen met meten, als je dat goed traint kun je er voordeel mee halen. Zeker met een hond met (veel) haar.


Dat kan natuurlijk zoiezo geen kwaad. Maar hoe zou jij ze dan neerzetten? Het is natuurlijk ook een showhond dus staan kan ze wel netjes.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:01

Als hij op de grens van de 48 zit zou je.de hond een beetje moeten laten zakken/bukken. Beetje door de ellebogen heen.

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:02

Afbeelding
Dit is haar natuurlijke houding. Op show moet ze natuurlijk wat meer opgericht staan.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:40

Ik zou echt balen als ze de grens op 48 zetten -O- skye zit op de rand van inter en springt echt zoveel fijner 50 cm dan 60.. hij begint nu eindelijk van het latten tikken af te komen -O-

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:35

beauty1love schreef:
Ik zou echt balen als ze de grens op 48 zetten -O- skye zit op de rand van inter en springt echt zoveel fijner 50 cm dan 60.. hij begint nu eindelijk van het latten tikken af te komen -O-

Volgens mij is dat bij de fci al nagenoeg rond, of nederland daarin gaat volgen is nog niet bekend maar daar ga ik wel vanuit.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:25

EmptyWords schreef:
Wat jammer dat appèl training gestopt is! Nergens anders in de buurt iets te vinden? Misschien obedience training ergens?


Er is hier heel weinig te doen in deze buurt.

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:06

XxDiandraxX schreef:
Volgens mij is dat bij de fci al nagenoeg rond, of nederland daarin gaat volgen is nog niet bekend maar daar ga ik wel vanuit.


Om mezelf even aan te vullen:
Afbeelding
Dat word dus toch weer voor de zekerheid af en toe de 60cm mee trainen denk ik.. -O-

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:14

Als dat het geval is en Dana meet large in, is Dana haar agility carrière klaar. Ga ik die hond absoluut niet aandoen.

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:17

KimD schreef:
Als dat het geval is en Dana meet large in, is Dana haar agility carrière klaar. Ga ik die hond absoluut niet aandoen.

Ook iets wat door mijn hoofd gaat maar ik denk dat Elin het opzich goed kan hebben, als baal ik er wel stevig van. Hoe groot is Dana?

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:28

Die spant om de 48cm.

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:14

Birdie60 schreef:
Ik heb eerst met Birdie appel training gedaan, helaas is dat gestopt na 8 maanden i.v.m te weinig animo.

[ [url=m/vOW1ck.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu ben ik 3 weken gelden begonnen met mantrailen. Beide vinden dit super leuk.


Wat leuk dat je doet mantrailen!
Ik loop met mijn hond ook af en toe wat spoortjes.. Ferro vindt dat ook erg leuk om te doen.. wij doen hoofdzakelijk detectie maar zo nu en dan een spoor lopen is een leuke afwisseling

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:52

KimD schreef:
Die spant om de 48cm.

Net als Elin dus.. :(:)

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:37

Ik twijfel even aan mezelf of ik dan 'blij' moet zijn dat Jaxx sws onder large valt. Zal hem es proberen te meten. Al vind ik 60cm ook wel vrij hoog

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 08:18

Ik snap dat het balen is voor de hondjes die tussen de 48-50 vallen.
Roetsj is sowieso gewoon large, dus voor mij maakt het niet uit.
Maar ik denk dat er heel veel honden zijn, die nu zo meteen net weer in de large gaan vallen en dus weer omhoog moeten. Voor iedere hond zal je dan moeten kijken wat de beste keus hierin is.

Afgelopen zondag heel fijn getraind bij Tom en Katja en gisteren weer voor het eerst in Ermelo, ik merk dat ze steeds fijner gaat lopen en steeds sterker wordt. Ik ben heel benieuwd of de wedstrijden straks weer mogen starten, daar heb ik echt weer zin in.
Komende zondag privéles bij Truus en daarna 2 zondagen workshops en de donderdagen dat het weer het toelaat kunnen we in Ermelo lekker aan de gang. Blij dat we weer lekker bezig zijn.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:34

fannetje schreef:
Ik snap dat het balen is voor de hondjes die tussen de 48-50 vallen.
Roetsj is sowieso gewoon large, dus voor mij maakt het niet uit.
Maar ik denk dat er heel veel honden zijn, die nu zo meteen net weer in de large gaan vallen en dus weer omhoog moeten. Voor iedere hond zal je dan moeten kijken wat de beste keus hierin is.

Afgelopen zondag heel fijn getraind bij Tom en Katja en gisteren weer voor het eerst in Ermelo, ik merk dat ze steeds fijner gaat lopen en steeds sterker wordt. Ik ben heel benieuwd of de wedstrijden straks weer mogen starten, daar heb ik echt weer zin in.
Komende zondag privéles bij Truus en daarna 2 zondagen workshops en de donderdagen dat het weer het toelaat kunnen we in Ermelo lekker aan de gang. Blij dat we weer lekker bezig zijn.



ik hoop gewoon dat de Raad besluit om de hondjes die er al in zitten, gewoon lekker te laten zitten. Anders gaan er naast Kim nog meer mensen stoppen en dat zou toch wel erg jammer zijn...

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:53

Ik vind dat ze op zijn minst een overgangsperiode moeten instellen( dit jaar in huidige klasse laten blijven? Mensen hebben tenslotte voor dit jaar al een licentie betaald) en alleen de honden die selectie willen lopen, moeten hermeten voor die selecties.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:03

Ik denk dat er nu nog weinig te zeggen valt over wat ze gaan doen. De FCI heeft nog niks bevestigd