Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 52 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondensport

 
Profiel   

EmptyWords schreef
Ik denk dat er nu nog weinig te zeggen valt over wat ze gaan doen. De FCI heeft nog niks bevestigd


Dit gaat het worden, FCI tot 47,99cm en NL gaat mee. Daar hoef je niet meer over te twijfelen.

On that note, ik heb de bogenset maar besteld. Kunnen we gaan trainen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:25 



 
Profiel   

Ik ben negatief getest en mag dus morgen gewoon lekker trainen.
Ga weer GG doen met Jinn en Jaxx.

Ik heb zelf een palen set die ik in een straatje kan zetten en wil met Jaxx daar vast mee beginnen.

Kim, jij hebt overal filmpjes van. Ook daarvan? xD

Ik heb het met Jinn anders aangeleerd maar dat was een methode van niks.
Heb wel zelf een idee hoe dat aan te pakken. Gewoon de palen heel ruim neer zetten zodat Jaxx er gewoon doorheen rent zonder dat ie 'gehinderd' wordt.
Dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak doen en dan uit eindelijk de palen steeds verder naar elkaar toe schuiven zodat er uit eindelijk de 'weave' in komt.
Alleen ik zit er een beetje mee. Oefen je alleen rechtdoor zegma of ga je ook wanneer je wat verder bent de hond met een bochtje er heen sturen.. Voorlopig natuurlijk niet maar op den duur

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:32 



 
Profiel   

Vanaf het begin, als hij de palen op gaat zoeken, alle soorten insteken meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:53 



 
Profiel   

Niet eerst leren dat ie gewoon recht door moet en tussen de palen moet blijven?

Wanneer ik weer naar behendigheid ga, dan ga ik dit natuurlijk navragen wat zij vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:57 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Niet eerst leren dat ie gewoon recht door moet en tussen de palen moet blijven?

Wanneer ik weer naar behendigheid ga, dan ga ik dit natuurlijk navragen wat zij vinden

Zodra hij door het straatje gaat en focus naar voren heeft kun je hem eens schuin laten insteken, of achterlangs wisselen, aan de andere kant lopen, etc. Straatje kan al snel dichterbij zodat hij de palen al wel aanraakt en iets moet wiebelen met zijn lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:00 



 
Profiel   

Waarom zou je Jaxx de palen al zo snel willen aanleren eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:03 



 
Profiel   

Ja, dit bedoelde ik ook.
Eerst de focus op naar voren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:03 



 
Profiel   

KimD schreef
Waarom zou je Jaxx de palen al zo snel willen aanleren eigenlijk?


Afwisseling? Rustig alle tijd ervoor en goed de tijd nemen om het goed aan te leren zodat ie uit eindelijk alle kanten in kan steken op alle gekke manieren.

Ik merk dat Jaxx wat meer tijd nodig heeft om dingen te verwerken dus ik zal het niet vaak gaan trainen want als ik andere dingen train dan geef ik hem een dag erna trainrust zegma. Wel wandelen maar geen oefeningen doen want hij heeft meer tijd nodig om te verwerken.

Het is een idee he. Jaxx kent nog niks en met Jinn is het zo lang geleden al en toen grotendeels verkeerd gegaan dus ik wil het goed doen nu, met tips van mensen (zoals jullie) die al vaker een hond normaal hebben opgeleid

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:05 



 
Profiel   

[ img ]
Hier heeft Bo een straatje, maar ze weaved nog niet. Ze heeft een focuspunt aan het einde (de bal). Ze maakt deze eigenlijk altijd af, dus ga ik andere insteken en wissels oefenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:07 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
[ [url=m/8JfV1V.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier heeft Bo een straatje, maar ze weaved nog niet. Ze heeft een focuspunt aan het einde (de bal). Ze maakt deze eigenlijk altijd af, dus ga ik andere insteken en wissels oefenen


Ja maar hebt wel eerst getraind op de focus vooruit en dat bedoelde ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:08 



 
Profiel   

Ja, ze moet ze wel af willen maken ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:12 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
KimD schreef
Waarom zou je Jaxx de palen al zo snel willen aanleren eigenlijk?


Afwisseling? Rustig alle tijd ervoor en goed de tijd nemen om het goed aan te leren zodat ie uit eindelijk alle kanten in kan steken op alle gekke manieren.

Ik merk dat Jaxx wat meer tijd nodig heeft om dingen te verwerken dus ik zal het niet vaak gaan trainen want als ik andere dingen train dan geef ik hem een dag erna trainrust zegma. Wel wandelen maar geen oefeningen doen want hij heeft meer tijd nodig om te verwerken.

Het is een idee he. Jaxx kent nog niks en met Jinn is het zo lang geleden al en toen grotendeels verkeerd gegaan dus ik wil het goed doen nu, met tips van mensen (zoals jullie) die al vaker een hond normaal hebben opgeleid


Ik zou persoonlijk ervoor kiezen om de basis te trainen en daar vooral veel in af te wisselen alvorens je de palen aan gaat leren. De palen zitten er over het algemeen 'zo in', tenzij je Dana de Prinses heet want dan zijn palen gewoon onnozel.

In de basis kun je zoveel afwisselen en (kleine) dingen trainen waar je bij het aanleren van de palen alleen maar profijt van hebt.

Maar bij het trainen van de straat train je inderdaad eerst de focus naar voren en iets wat ik direct van dag één aanleer is dat ik niet blijf herhalen in de palen. Palen insteken = palen afmaken. Je hebt mensen die er een geluid bij maken of "Go, go, go" of "PAAAAAAAAALLLLEEEEEEN" zeggen. Dat kost me onnodig veel energie. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:39 



 
Profiel   

Ik ga ook niet lopen opjutten in die palen. Dat weiger is. Ook niet dat sssssshhhssshhhhshhh

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:41 



 
Profiel   

Ik moet wel zeggen dat het met Jinn erg lang duurde maar die methode was ook echt 10x niks, dus misschien dat ik daarom wat 'bang' ben dat het weer 1 dikke drama is.

Zeker wil ik ook dat de basis er goed in zit. Ik weet dat ik niet steeds terug moet kijken naar Jinn maar stiekem doe ik dat wel en ik wil gewoon ook es lekker kunnen lopen.

Ik heb alle tijd van de wereld en Jaxx hoeft niet na 1 jaar meteen op de wedstrijdbaan te staan. Maar heb wel echt zin om aan de slag te gaan met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:42 



 
Profiel   

ik heb met guinness ook straatje geleerd in begin. Maar toen we wisselden van trainer zijn we begonnen met goed insteken aanleren. Dus 2 palen en dan van alle kanten goed leren insteken. Toen 2x2 palen en daarna 2x3 palen etc. En toen ging hij pas echt goed palen lopen. Straatje was echt altijd beuken tot je erdoor bent :P ga binnenkort met lyn ook eens wat dingen aanleren. Benieuwd hoe dat gaat, drive is veeeel hoger

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:58 



 
Profiel   

Nynkster schreef
ik heb met guinness ook straatje geleerd in begin. Maar toen we wisselden van trainer zijn we begonnen met goed insteken aanleren. Dus 2 palen en dan van alle kanten goed leren insteken. Toen 2x2 palen en daarna 2x3 palen etc. En toen ging hij pas echt goed palen lopen. Straatje was echt altijd beuken tot je erdoor bent :P ga binnenkort met lyn ook eens wat dingen aanleren. Benieuwd hoe dat gaat, drive is veeeel hoger


Al onze honden zijn aangeleerd met het straatje en Puk is echt 100% op de palen, dat is het 'weave' commando en die steekt van 50 meter verderop die palen nog in, al dan niet aan de verkeerde kant als ik er niet bij vertel welke kant ze moet hebben. :+ Ligt aan de handler, niet aan de hond.

Dana was de enige flut met palen maar die HATE HATE HATE aan de palen. Ze vind het nog steeds maar niks, als ze geen zin heeft om ze te doen dan loopt ze er langs en doet ze alsof. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:37 



 
Profiel   

Kan ik straks ook bij jou komen meten/oefenen kim? :P

Ik heb elin palen met 2/2 aangeleerd. Bij prim werkte dat niet en heb ik straat gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:55 



 
Profiel   

Hier ben ik met skye anderhalf jaar bezig geweest tot hij de palen zelfstandig kon pakken met verschillende insteken. Wij hebben getraind met een straatje en channel wires. Nou duurt alles bij hem langer dan bij mijn andere honden, maar ik vind het dus niet vanzelf sprekend dat je de palen zo aangeleerd hebt :+

Lux daarentegen die is in een maand tijd van palen in een straatje met channel wires na heel stabiel op de vaste palen zonder channel wires en met allemaal rare insteken gegaan. Kwartje was opeens gevallen zeg maar.

Iedere hond is dus anders.. hoe oud is Jaxx nu? Ik zou er zeker op letten dat hij niet te jong is. Een straatje is niet zo belastend maar zodra hij meer op één lijn staat wordt het wel behoorlijk belastend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:59 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
Kan ik straks ook bij jou komen meten/oefenen kim? :P

Ik heb elin palen met 2/2 aangeleerd. Bij prim werkte dat niet en heb ik straat gedaan.


Ja hoor, doen we een MEETing. :') _O-
Sorry sorry, flauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:59 



 
Profiel   

KimD schreef
XxDiandraxX schreef
Kan ik straks ook bij jou komen meten/oefenen kim? :P

Ik heb elin palen met 2/2 aangeleerd. Bij prim werkte dat niet en heb ik straat gedaan.


Ja hoor, doen we een MEETing. :') _O-
Sorry sorry, flauw!


_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:03 



 
Profiel   

Met Ferro moet ik nu ook de palen gaan aanleren.. bij ons gebruiken ze wires of een straatje.. geen idee wat t prettigste werkt om t aan te leren.. met Lieve werkte de wires prima.. die had dat zo door.. met Ferro weet ik t niet.. daar kan ik me bij voorstellen dat het straatje beter werkt..

Sws is t aanleren van de paaltjes een uitdaging want ik heb die niet om thuis te oefenen en op de club is t nogal een uitdaging om te trainen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:22 



 
Profiel   

Licor schreef
Met Ferro moet ik nu ook de palen gaan aanleren.. bij ons gebruiken ze wires of een straatje.. geen idee wat t prettigste werkt om t aan te leren.. met Lieve werkte de wires prima.. die had dat zo door.. met Ferro weet ik t niet.. daar kan ik me bij voorstellen dat het straatje beter werkt..

Sws is t aanleren van de paaltjes een uitdaging want ik heb die niet om thuis te oefenen en op de club is t nogal een uitdaging om te trainen :+


Het is meestal een combinatie van straatje mét wires. Dus ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:37 



 
Profiel   

Jaxx is van eind oktober dus nu 1.3 jaar.

Hele tijd terug werd er eens geopperd door iemand om es met z'n allen te gaan trainen. Kon toen niet met corona maar hoorde net op t nieuws dat er weer meer versoepelingen aan komen.. misschien alsnog leuk om te doen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:40 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Jaxx is van eind oktober dus nu 1.3 jaar.

Hele tijd terug werd er eens geopperd door iemand om es met z'n allen te gaan trainen. Kon toen niet met corona maar hoorde net op t nieuws dat er weer meer versoepelingen aan komen.. misschien alsnog leuk om te doen? :)

Is Jaxx alweer zo oud, geen puppy meer :oo Nou dan kun je zeker de palen al gaan aanleren.

Ik heb Roetsj ook met straatje aangeleerd. 1e deel ging vlot, 2e deel wat langzamer, omdat club toen deels stil lag. Toen privé gaan trainen en palen erin gekregen. Roetsj vond de palen wel moeilijk, vooral als ze wat moe werd, maar merk nu dat ze het makkelijker vol houdt, dus ze wordt steeds sterker en dus fanatieker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:48 



 
Profiel   

fannetje schreef
JesdaJinn schreef
Jaxx is van eind oktober dus nu 1.3 jaar.

Hele tijd terug werd er eens geopperd door iemand om es met z'n allen te gaan trainen. Kon toen niet met corona maar hoorde net op t nieuws dat er weer meer versoepelingen aan komen.. misschien alsnog leuk om te doen? :)

Is Jaxx alweer zo oud, geen puppy meer :oo Nou dan kun je zeker de palen al gaan aanleren.

Ik heb Roetsj ook met straatje aangeleerd. 1e deel ging vlot, 2e deel wat langzamer, omdat club toen deels stil lag. Toen privé gaan trainen en palen erin gekregen. Roetsj vond de palen wel moeilijk, vooral als ze wat moe werd, maar merk nu dat ze het makkelijker vol houdt, dus ze wordt steeds sterker en dus fanatieker.


Maar wat heb je aan de palen aanleren als de basis er nog niet in zit? Dan werk je jezelf toch alleen maar tegen? Ik kan mijn pup van 10 weken ook de palen aanleren, heb ik alleen vrij weinig aan nu.

Is hetzelfde als runnings op een kattenloop willen doen zonder dat de hond beseft wat het nut van het raakvlak is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 52 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen