Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen Essential Foods

 
Profiel   

Hoi,

Over een week komt mijn pup, maar ik twijfel wat te geven van voer -O- .

Zijn hoofdvoer gaat kvv zijn van Carnibest, maar ik wil af en toe brokdagen inlassen.

Mijn andere pup krijgt nu Wolfsblut large breed, maar ik vind de calcium aan de hoge kant (1,66 procent).
Voor de rest qua ontlasting enz, super tevreden van.

Degene die Carnibest komt leveren, is enorme fan van Essenial Foods. Maar ik vind er op forums enz niet zoveel over terug...
http://www.essentialfoods.be/hondenvoed ... envoeding/

Iemand ervaringen ermee of blijf ik beter bij Wolfsblut?

Iemand die mij kan helpen bij mijn keuze of eventueel nog andere suggesties? Vereiste is vooral een laag calcium/fosfor gehalte, geen granen én toevoeging van glucosamine om toch de opgroeiende gewrichten zo goed mogelijk te ondersteunen...

Bedankt! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:47 



 
Profiel   

1,66 zou ik voor een pup veel te hoog vinden. Wat voor ras is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:09 



 
Profiel   

Het is een kruising, wordt alvast een 30 kg ongeveer....

Ik vind het ook wel veel, al zit het nog net zo tegen de bovengrens.

Essential Foods is 1,4/1,2 (ca/fos).
Maar ik vind er niet super veel over terug. Al lijkt mij de samenstelling echt wel dik oké.

Maar er is gewoon zóveel keuze, zóveel meningen...
Acana, Orijen, Farmfood, Wolf of wilderness, Brit,Carnilove ... :\

Ik weet het gewoon niet -O- .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:08 



 
Profiel   

Ik geef hier mijn honden Essential Foods. Gaf vroeger altijd KVV, maar mijn Chihuahua begon zich heel raar te gedragen na het eten (likken in de lucht, meermaals naar de dierenarts, tanden laten reinigen maar ze bleef het doen). Onze Cavalier at zijn vlees niet heel graag meer. Maar dat bleek ook niet te verdwijnen met brok. Kleine dondersteen is het :')
Maar algemeen wel tevreden van de brokken! :) De Chihuahua eet ze wel goed en graag. En wij wisselen af van smaak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:28 



 
Profiel   

@Furst: dank je wel voor je reactie! Wat gek van die kvv hè seg, zo zie je maar dat elke hond anders reageert op voeding.:j Hoe goed het ook aangeschreven staat.

Fijn om te horen dat het u goed bevalt! Want qua reviews op internet vind ik er niet veel over.

Bedankt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 00:51 



 
Profiel   

Nog iemand ervaringen? :) Of andere suggesties eventueel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:59 



 
Profiel   

Ik geef sinds een paar maanden dit voer https://www.natuurlijkvoordehond.nl/c-4 ... onnection/
Komt goed uit de vergelijking op de vergelijkingssite voerwijzer en de ingrediënten spraken me aan. Eerst de proefpakjes geprobeerd waardoor de zalm afviel. Ik vond die brokjes stinken. De honden vonden alles lekker ;) ‘s Morgens Kivo kvv en ‘s avonds deze brokjes waarbij ik een deel gebruik bij het puzzelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:23 



 
Profiel   

Kijk eens naar Farmina, bv de N&D pompoen lam en bosbes voor (middel)grote pups, of de N&D prime kip en granaatappel voor pups.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:33 



 
Profiel   

Omany schreef
Het is een kruising, wordt alvast een 30 kg ongeveer....

Ik vind het ook wel veel, al zit het nog net zo tegen de bovengrens.

Essential Foods is 1,4/1,2 (ca/fos).
Maar ik vind er niet super veel over terug. Al lijkt mij de samenstelling echt wel dik oké.

Maar er is gewoon zóveel keuze, zóveel meningen...
Acana, Orijen, Farmfood, Wolf of wilderness, Brit,Carnilove ... :

Ik weet het gewoon niet -O- .

1,4/1,2 voor calcium/fosfor? Dat vind ik geen goede verhouding.

Ik zou kijken naar wolf of wilderness, natural greatness, brit care grainfree.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:11 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Ik geef sinds een paar maanden dit voer https://www.natuurlijkvoor
hond.nl/c-4015449/celtic-connection/
Komt goed uit de vergelijking op de vergelijkingssite voerwijzer en de ingrediënten spraken me aan. Eerst de proefpakjes geprobeerd waardoor de zalm afviel. Ik vond die brokjes stinken. De honden vonden alles lekker ;) ‘s Morgens Kivo kvv en ‘s avonds deze brokjes waarbij ik een deel gebruik bij het puzzelen.


Dank je wel voor je uitgebreide reactie ! :) Ik heb het eens opgezocht, en het ziet er goed uit, alsook glucosamine enz toegevoegd, maar ik vind er precies geen puppy tussen :o? .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:16 



 
Profiel   

@kiwiwitje: wolf of wilderness ben ik al veel tegengekomen op forums enz, maar ik vind nergens de verhouding ca/fos. Waarschijnlijk kun je dit wel berekenen maar zo een expert ben ik nu ook weer niet :+ .

Alsook de bietenpulp die is toegevoegd bij zowel Wolf of wildeness en natural greatness vind ik gek, kheb al gelezen dat dit niet goed is. Maar kan zijn dat ik mis ben, want ik ben nog lerende :Y) . Maar ik vind het wel intressant allemaal!

Bij Britt grainfree vind ik dan weer 28 % aardappel héél erg veel :wow:.

Waarom is de verhouding 1,4/1,2 niet goed? Teveel fosfor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:44 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Kijk eens naar Farmina, bv de N&D pompoen lam en bosbes voor (middel)grote pups, of de N&D prime kip en granaatappel voor pups.


Bedankt voor je reactie! Da's de eerste waar ik een laag calciumgehalte op vind. Namelijk 1,1/0.91 :D .

Alsook met kraakbeen voor de glucosamine en chondroitine.

En veel smaken, ook bij pups zodat ik kan afwisselen :9 .
Dus is wel een kanshebber!

Ga ik eens beoordelingen over verzamelen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:52 



 
Profiel   

Omany schreef
@kiwiwitje: wolf of wilderness ben ik al veel tegengekomen op forums enz, maar ik vind nergens de verhouding ca/fos. Waarschijnlijk kun je dit wel berekenen maar zo een expert ben ik nu ook weer niet :+ .

Alsook de bietenpulp die is toegevoegd bij zowel Wolf of wildeness en natural greatness vind ik gek, kheb al gelezen dat dit niet goed is. Maar kan zijn dat ik mis ben, want ik ben nog lerende :Y) . Maar ik vind het wel intressant allemaal!

Bij Britt grainfree vind ik dan weer 28 % aardappel héél erg veel :wow:.

Waarom is de verhouding 1,4/1,2 niet goed? Teveel fosfor?

Fosfor te hoog indd. Bij zooplus staan alle analyses gewoon bij de ingredienten van wolf hoor :)

[ img ]


Hier zowel met wolf of wilderness als met brit care grain free hele goede ervaringen. Ook zeker met opgroeiende pups. Heb nu 2 nesten(1 van 1 jr ruim nu, en 1 van 6 maanden) op brit gehad en mn volwassen honden ook.
Die zijn overigens opgegroeid met wolf of wilderness.

Als je echt laag calcium wil, dan heeft eukanuba een variant hiervan. Niet graanvrij geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:07 



 
Profiel   

Oh die tabel is super goed, op de site van Wolf of wilderness staat het niet op. Fosfor is inderdaad laag hier +:)+ .

Wat vinden jullie van de bietenpulp die is toegevoegd?

Farmina vind ik wel héél intressant! Met laag ca/fos. Maar ik heb al dikwijls gelezen dat het stinkt :+ . En dat de honden het niet eten...
Misschien moet ik eens een proefzakje aanvragen :)

Ik vind het jammer van de hoge calcium bij Wolfsblut, want het ruikt zó extreem goed (zelfs voor een rasechte vegetariër _O-).
De ontlasting is ook super!
Voor mijn pup van 10 maanden heb ik die terug besteld, ze is zo goed als volgroeid waardoor het minder uitmaakt... En ik wil nu niet gaan wisselen met de kans op diarree én de nieuwe pup :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:19 



 
Profiel   

Mijn hond, die inmiddels 8 jaar is, heeft vanaf dat wij hem als pup kregen tot een aantal jaren later altijd Wolfsblut gehad. Daar deed hij het super goed op :j
Het is dat hij nu vanwege een medisch euveltje op ander voer staat, anders had hij het nog gehad. We gaven hem altijd de range lamb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:36 



 
Profiel   

Renee1991 schreef
Mijn hond, die inmiddels 8 jaar is, heeft vanaf dat wij hem als pup kregen tot een aantal jaren later altijd Wolfsblut gehad. Daar deed hij het super goed op :j
Het is dat hij nu vanwege een medisch euveltje op ander voer staat, anders had hij het nog gehad. We gaven hem altijd de range lamb.


Bedankt voor je reactie! :) Wij zijn daar ook super tevreden van, maar dat hoog calcium en fosforgehalte houdt mij tegen :( .
Héél jammer!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:38 



 
Profiel   

Ik heb een mail gestuurd naar Farmine, en gevraagd voor proefzakjes :) . Het spreekt mij enorm aan, ziet er top uit qua ingrediënten en alles wat ik zoek.

Nu nog zien dat het effectief niet stinkt zoals er velen zeggen :Y).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:41 



 
Profiel   

Omany schreef
Ceetje_bokt schreef
Ik geef sinds een paar maanden dit voer https://www.natuurlijkvoor
hond.nl/c-4015449/celtic-connection/
Komt goed uit de vergelijking op de vergelijkingssite voerwijzer en de ingrediënten spraken me aan. Eerst de proefpakjes geprobeerd waardoor de zalm afviel. Ik vond die brokjes stinken. De honden vonden alles lekker ;) ‘s Morgens Kivo kvv en ‘s avonds deze brokjes waarbij ik een deel gebruik bij het puzzelen.


Dank je wel voor je uitgebreide reactie ! :) Ik heb het eens opgezocht, en het ziet er goed uit, alsook glucosamine enz toegevoegd, maar ik vind er precies geen puppy tussen :o? .

Klopt, het voer is voor alle leeftijden. Ik weet er te weinig van om daar iets van te vinden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:46 



 
Profiel   

Bedankt Ceetje, ik dacht al dat er geen puppy variant te zien was. Ik heb dat liever wel, omdat pups toch een ander regime nodig heeft dan een volwassen hond :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:56 



 
Profiel   

Omany schreef
Bedankt voor je reactie! :) Wij zijn daar ook super tevreden van, maar dat hoog calcium en fosforgehalte houdt mij tegen :( .
Héél jammer!!

Maar hebben ze geen specifieke puppybrok met een lager calcium- en fosforgehalte? Geen idee hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:57 



 
Profiel   

Wel ik neem er de large breed versie, en daar hebben ze er maar 2 soorten in. Ik pak de laagste, de andere is nog een pak hoger. Bij de normale puppy zitten er wel lage ca/fos bij, maar dan weer die gewrichtsondersteunende zaken niet :Y). Daar is er wel veel keuze bij... Het is niet simpel, ofwel overdrijf ik er gewoon in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:05 



 
Profiel   

Dit lijkt mij ook wel nog iets:

https://www.riverwoodpetfood.com/honden ... met-fazant

Ca/fos is 1,3/1 en met glucosamine en chondroitine.

Iemand ervaringen hiermee? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:40 



 
Profiel   

Riverwood heeft hele fijne kwaliteit! :) voerwijzer is er ook heel positief over geloof ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:56 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Riverwood heeft hele fijne kwaliteit! :) voerwijzer is er ook heel positief over geloof ik!


Da's fijn om te horen! :D Ik ben er nog niet over uit, maar dat komt nog wel :') . Er komt alvast volgende week al 14 kg Carnibest toe, dus hij zal geen honger hebben :9 .

De bofkont 8-) <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:15 



 
Profiel   

Wat bedoel je met dat Farmina stinkt ? Het voer zelf ?
Mijn hond eet het goed, heeft ook al diverse varianten gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen