Puppy Erbij 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:44

Een vriendin van mij die een labrador puppy heeft rondlopen nu zei dat puppies wezens van de hel zijn :Y) dus je bent zeker niet alleen :')

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:49

maras schreef:
Cinniz ik heb echt precies hetzelfde, in de week voor we hem op gingen halen vroeg ik me echt af waar ik aan ging beginnen, nu na een week vraag ik het me nog wel een beetje af.
Als hij in de bench ligt dan kan ik gewoon rustig wat doen en door het huis lopen maar als hij los is dan voel ik me net zo'n politie agent die alleen maar nee kan zeggen.
Hopelijk wordt dat snel wat relaxter.......


Het is zeker niet de leukste tijd(mijn mening) maar het wordt beter echt,zeker als je bewust bent van jezelf en durft toe te geven dat je er zo instaat.
Gaupa is in aug 2 jaar geworden en ik vond haar in het begin echt wel een lastig hondje,vooral in t donker ect….ze blafte naar alles wat anders was als anders dus een persoon die er in het donker liep maar ook een vuilnisbak bijv die er gister niet stond.
Ik heb meerdere malen gedacht waar ben ik aan begonnen!!

Nu is Skittlez inmiddels bijna een jaar en met haar heb/had ik precies hetzelfde alleen is ze nog een gradatie erger als Guapa.
En als Skitt dan weer zo’n bui heeft denk ‘ohja!!’ Guapa reageerde ook zo gek en die is nu heel relaxt dus uiteindelijk komt het (vaak) goed.
Skitt heeft ook tijden dat het al heel goed gaat en dan ben ik alleen maar trots op haar.
Opvoeding is en blijft lastig want je krijgt er geen gebruiksaanwijzing bij.

En weet je politie agentje spelen is niet leuk maar uiteindelijk werpt het wel z’n vruchten af.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:01

Wat vind ik dit fijn, om te lezen dat ik geen monster ben en niet norm -afwijkend, heerlijk om jullie reacties te lezen!! Ik krijg hierdoor weer wat positieve hoop en de opmerking dat puppies wezens van hel zijn is hilarisch, zo erg vind ik hem goddank niet maar op sommige momenten ( best vaak) mag hij van mij wel even opzouten

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:13

Ik ken meer mensen die dat hebben hoor. Ik zelf niet, vind de periode tot 15 weken juist hemels maar dat is voor iedereen anders. Of ik ben gezegend met super makkelijke pups maar heb er bij allemaal echt van genoten. Benieuwd als ik straks zelf een nest heb liggen of ik het dan ook nog zo leuk vind.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:22

maras schreef:
Wat vind ik dit fijn, om te lezen dat ik geen monster ben en niet norm -afwijkend, heerlijk om jullie reacties te lezen!! Ik krijg hierdoor weer wat positieve hoop en de opmerking dat puppies wezens van hel zijn is hilarisch, zo erg vind ik hem goddank niet maar op sommige momenten ( best vaak) mag hij van mij wel even opzouten


En al was je wel norm-afwijkend, die moeten er ook zijn anders hadden we allemaal een VT-wonenhuis en een bakfiets! Je gevoel verandert niet, ook niet als je het voor jezelf houdt. Of misschien juist dan niet, want dan wist je niet dat je normaler was dan je dacht :j

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 12:36

Ik vind pups heerlijk! Veel werk maar ik kan er echt van genieten.
Jip was alleen een echte terror pup, dat was iets minder _O-

Edit:
Al ben ik nu hij 2,5 jaar oud is ool blij dat hij eindelijk begint te luisteren. Nu kan ik eindelijk dingen met hem gaan doen die we beide leuk vinden. :D


Afbeelding

Pippa13

Berichten: 348
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:06

maras schreef:
Ik worstel een beetje met een dilemma : wij hebben de pup nu ruim een week maar ik ben niet dol verliefd......eigenlijk had ik altijd herplaatsers en daarvan wist ik hoe ik daar mee om moest gaan. Met een pup blijk ik dat toch best lastig te vinden, ik kan hem nog niet zo goed " lezen".

Vanmiddag naar de puppy cursus, hopelijk gaan daar wat kwartjes vallen.

Maar ik vraag me een beetje af of iedereen nu meteen verliefd op de pup is of dat er meer wat worstelen met de gevoelens?



Wij hadden een terror puppy. Dus zaten ook niet op de roze wolk. Hoe goed we ons ook hadden voorbereid, hij was alles wat we niet verwachten van een pup. Bij sommige honden is de puppy periode nou eenmaal zwaarder. Het was pittig om daar doorheen te komen. Ook bij jou komt de puppy liefde vast vanzelf, komt goed! :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:41

Ik herken het wel hoor. Ik vind het 80% van de tijd leuk, maar die andere 20% horen er ook bij. Ze kan best heel pittig zijn. Twijfel had ik ook maar nu de bench heel goed gaat en de zindelijkheid ook heb ik er steeds meer vertrouwen in. Ik heb trouwens ook alleen volwassen honden gehad tot nu toe. Maar 1 ding scheelt ook ervaring met kinderen. En heb me al laten vertellen dat de fases bij honden veel sneller gaan als bij jonge kinderen. Dat heb ik ook overleefd dus dit gaat ook goedkomen :D

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:42

CupCakes_ schreef:
Ik vind pups heerlijk! Veel werk maar ik kan er echt van genieten.
Jip was alleen een echte terror pup, dat was iets minder _O-

Zeer herkenbaar. Ik vind pups ook erg leuk , maar Roetsj was ook geen makkelijk pupje (in tegenstelling tot mijn vorige pups), dus heb er hard voor moeten werken, maar dat is het dubbel en dwars waard geweest. Ze is nu een super fijne hond geworden, heel stabiel (behalve op oudjaarsdag/avond, dan heb ik een bang rillend rietje).

Ik kijk wel weel heel erg uit naar de volgende, maar nog "even" geduld... :P

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 13:43

Toen we Cody in huis haalden heb ik wel echt een hele tijd op een roze wolk rond gelopen. Ik heb nu zo de periode dat ik soms echt op mijn tanden moet bijten en lief zijn tegen hem haha!

Ik ben echt een puppy mens. Die pubertijd spring ik liefst over tot ze volwassen stabiele dieren zijn :')
Mijn vriend is het tegenovergestelde. Die vond Cody maar niets tot een dikke maand geleden. Dus we compenseren onszelf wel hierin.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 14:26

maras schreef:
Ik worstel een beetje met een dilemma : wij hebben de pup nu ruim een week maar ik ben niet dol verliefd......eigenlijk had ik altijd herplaatsers en daarvan wist ik hoe ik daar mee om moest gaan. Met een pup blijk ik dat toch best lastig te vinden, ik kan hem nog niet zo goed " lezen".

Vanmiddag naar de puppy cursus, hopelijk gaan daar wat kwartjes vallen.

Maar ik vraag me een beetje af of iedereen nu meteen verliefd op de pup is of dat er meer wat worstelen met de gevoelens?


Denk dat het bij mij wel een jaar heeft geduurd voordat ik Dexter echt kon waarderen. Daarvoor had ik Dundy natuurlijk en die was ik zo gewend, dat is echt mijn zielgenootje. Dexter snapte ik niet, ik snapte niet wat hij wilde, wat hij leuk vond etc. Maar geloof me, dat komt wel goed.

Misschien heb je ook gewoon niet zoveel met pups?

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:16

Ik geloof best dat het heel anders is dan wat je gewend bent. Misschien kwestie van tijd? :)

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 16:32

Het zal allemaal best een kwestie van tijd zijn, dat denk / hoop ik ook wel maar ik word er best onzeker van. Ik had voor deze ook een hond waar ik mee kon lezen en schrijven, die was als pup ook veel makkelijker.
En dan nog het gedoe met wennen aan de bench, de één zegt laten liggen tot hij rustig wordt ( hij kan met gemak 25 minuten achter elkaar gillen in die bench) en de ander zegt dat je door die bench getraumatiseerde honden krijgt......hoe weet je nu waar je goed aan doet?

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 16:51

Ik snap dat je daar onzeker van wordt! Wij konden echt niet wachten tot er onze pup op konden halen maar het is onze eerste hond en we hadden al zo lang de wens om samen een hond te hebben. Herplaatser was voor ons niet echt een optie want mijn vriend is allergisch en dan is de keuze heel beperkt + we hebben konijnen los in huis. Maar vond de eerste weken wel mega zwaar, dat je hem constant in de gaten moest houden anders lag er per ongeluk weer een plasje. En meer dan 10x per dag naar buiten met kou en regen vond ik ook niet heel leuk.

Maar ja ik ben wel vanaf het begin gek op onze pup, maar heb dus nooit eerder een hond gehad dus ook minder die vergelijking. En vind het heerlijk zo'n hummeltje wat aan je gehecht is en steeds nieuwe dinhen leert en ik geniet ook van alle kleine stapjes en dat hij in het bos zonder zorgen los kan want hij wil toch het liefst in de buurt zijn. Anderzijds kan ik niet wachten tot hij straks wat ouder is en we lekker lange wandelingen kunnen maken en hardlopen en uitgebreid kunnen kroelen zonder bijten en alle andere dingen :D

Waar doe je goed aan... Ja blijf ik ook lastig vinden, zeker idd met krijsen in de bench. Dat gaat wel steeds een beetje beter, als we hem op een druk moment in de bench deden bleef hij eerder ook heel lang krijsen. Nu soms een minuutje (voornamelijk als ik wegga via de achterdeur, anders helemaal niet) en dat is het wel.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 17:10

Tussen alle meningen, adviezen en goed bedoelde dingen moet je je eigen weg daarin zien te vinden. En dat is kei lastig. Vond ik in het begin ook. En ik zou bij de volgende pup ook weer dingen anders doen dan bij Jip. Maar dat blijf je houden denk ik.

Wat betreft de bench. Jip zzat vanaf pup tot 1,5 jaar in de bench. Toen hij er aan toe was heb ik deze weg gedaan. Maar we zitten nu weer in een periode dat hij die bench toch nodig heeft. Inmiddels is hij 2,5 jaar. Dus die bench is geen slecht iets, het kan een veilige plek zijn voor de honden. :knuffel:

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 17:23

Ik had met Ot echt vanaf seconde 1 een klik en nooit het gevoel gehad dat ze een wezen uit de hel is ofzo haha.
Maar kan me er wel wat bij voorstellen als ik Ziggy en Frits nu zie :+ (pups van m’n ouders en buurvrouw)
Het ergste dat Otje ooit zelf bedacht heeft om te slopen is een papiertje uit de papierbak :')

Maar ik hou mn hart al vast voor de whippet pup haha! Duimen maar dat dat net zo’n engeltje is :Y)

Ot vond de bench ook niks trouwens… daar heb ik op een gegeven moment een compromis mee gesloten, je mag eruit maar niet slopen en niet bedelen. En dat deed ze niet. Ze heeft de bench nog een tijdje als opslag voor koekjes en speeltjes gebruikt en uiteindelijk hebben we ‘m opgeruimd. Denk dat ze er tot 5-6 maanden in gezeten heeft als we weggingen, daarna altijd in de kamer.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 17:38

maras schreef:
Het zal allemaal best een kwestie van tijd zijn, dat denk / hoop ik ook wel maar ik word er best onzeker van. Ik had voor deze ook een hond waar ik mee kon lezen en schrijven, die was als pup ook veel makkelijker.
En dan nog het gedoe met wennen aan de bench, de één zegt laten liggen tot hij rustig wordt ( hij kan met gemak 25 minuten achter elkaar gillen in die bench) en de ander zegt dat je door die bench getraumatiseerde honden krijgt......hoe weet je nu waar je goed aan doet?


Hier is de bench ook geen succes geweest maar de ren daarin tegen wel.
Miss is dat een optie?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 17:41

Hoewel ik niet kan wachten tot de pup er is ben ik waarschijnlijk straks ook vreselijk blij als de puppytijd er weer op zit :+ Ik heb iets meer met de volwassen varianten en gelukkig maar, want dat blijven ze het langst :Y)

Vandaag gehoord dat er een date heeft plaatsgevonden en we nu gaan aftellen naar het moment van de echo *\o/*

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 17:44

Toch wel blij dat ik dit lees… Bij pup 1 en 2 was ik meteen verliefd, ze zaten meteen in mijn hart.
Nu komt pup 3 (pup 2 is inmiddels een volwassen hond van 5 jaar) en nu is het precies anders. Hoe dichter de datum komt, hoe spannender ik het vind en dat ik me afvraag of ik mijn aandacht wel goed ga kunnen verdelen. Ik wil vooral mijn oudere hond niet tekort doen. Ik ben zo enorm aan haar gehecht, ze is een rib uit mijn lijf. Dus ik moet toegeven dat ik best onzeker ben.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 17:54

Finlay is er nu bijna 2,5 week en het is best weer even wennen een pup in huis maar aan de andere kant is het ook alsof hij er al maanden is.
Hij draait al mooi mee met de andere twee honden en de dagplanning op een paar extra plasrondjes na.
Alleen die haaientandjes he? _O-
En hij is wat ondernemender en volhardender dan Otis als pup. Bij Otis was 1x een zachte nee voldoende, Finlay 'vergeet' dat snel :')
Maar ik vind dit wel een hele leuke periode. Hoef hem niet meer constant in de gaten te houden en hij leert zo snel nieuwe dingen.
Ook kan ik ze al zonder problemen even een half uurtje met z'n drieën in huis laten en ik gebruik geen bench.
En het autorijden gaat steeds beter, bijna dagelijks een kort ritje en hij staat nu ook al te springen dat hij erin wil en kwijlt niet meer dus de misselijkheid lijkt voorbij.

Afbeelding

Hier wordt je toch vrolijk van? <3
(Gooi uiteraard geen ballen met hem maar hij draagt wel graag een balletje als ik met de andere honden buiten speel)

Lukasje, daar had ik eerst ook wat twijfel over en ook of ze niet te dicht op elkaar zitten, Otis is 14 maanden nu.
Maar Otis vindt zijn kleine broertje geweldig en doet heel voorzichtig.
De aandacht verdelen gaat met 3 net zo goed als met 2, alleen als ik even kort wat oefeningen met Finlay doe, bemoeid Otis zich er steeds mee :')
De andere is 8 en een oude brompot maar wel degene die heel veel samen met Finlay ligt te slapen.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:09

Dankje om je ervaring te delen Marije !

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:34

Spannend Flux!

Ik kijk ook wel enorm op tegen de puppy tijd! Vooral ook omdat het zó lang duurt voordat ze echt mee kan aan het werk.
Dus wellicht wordt het hier ook nog wel een uitwijkmogelijkheid naar een iets oudere hond van een fokker _O-

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:46

Oh heel herkenbaar. Het liefst was ik ook niet voor een pup gegaan. Met alle wensen die wij hadden was het bijna onmogelijk om een volwassen herplaatser te vinden.

Was met haar gelijk verliefd! Maar hoe dichter het bij kwam dat we haar echt zouden adopteren en ophalen hoe meer ik twijfelde aan mij keus.

Nu moet ik zeggen dat ik tot nu toe Puck geen vervelende pup vindt. Ze gaat gemakkelijk in de bench voor een aantal uur en heeft zo goed als niks gesloopt.
Zeker ook moment dat ik denk waarom wou ik dit. Ze loopt veel achter me aan, ze is wel snel in paniek als ik even weg ga zonder dat zij in de bench zit en dat gegrom en geblaf naar niks…

Vanochtend gehoorzaamheid les 1 gehad. Trots op haar ging boven verwachting goed. In haar nieuwe tuig wat der top zit. Maar af gaan in het natte gras doet mevrouw niet hoor :’)

Afbeelding

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:28

Gezien er hier veel echte hondenmensen zitten hoop ik dat ik een vraag mag stellen.

Onze inmiddels niet meer puppy-achtige pup van 8 maand heeft een beetje gek haar aan de achterpoten. Bij paarden kan verandering van haar een teken zijn van een probleem (bij rugproblemen zie je vaak verandering van haarstructuur en kleur op de aangedane plek bijvoorbeeld). Kan het zijn dat er intern iets mis is? Of is dit gewoon een wollig vachtje dat komt doordat hij veelal buiten is?


Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:18

Het ziet eruit als haar wat eruit gaat komen om te verharen. Dundy verhaart op die plek ook altijd erg veel als de rui er is. Kan je het haar eruit trekken? En anders eens wassen om te zien of het daarna weer terugkomt?