Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 353 van de 368 [ 9184 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356 ... 368  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Katten!

 
Profiel   

Zoiets?
Onder de deken boven de verwarming.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 22:43 



 
Profiel   

Oh Jaaaa perfectie!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 22:47 



 
Profiel   

We hadden vroeger een Siamees waar het ook niet warm genoeg voor kon zijn…

Onze Thor is gewoon een beetje raar. Hij slaapt het allerliefst languit op zijn rug onder de salontafel….

[ img ]
Zo maar normaal met zijn lijf er onder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 22:59 



 
Profiel   

Oh zo lig mijn sibeer regelmaat languit op de laminaat vloer.

Ze viel net van de rugleuning van de bank. Gelukkig goede kant op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 23:16 



 
Profiel   

Haha, Mara viel net ook al uit de vensterbank. _O-
Gebeurd wel vaker, komt er met een hoop lawaai ineens een slaperig katje onder het gordijn vandaan. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 23:36 



 
Profiel   

Waarom zie ik dit topic nu pas?! Leuk topic zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:26 



 
Profiel   

My job? Just looking nice :D
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:00 



 
Profiel   

En dat doet ze geweldig!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:34 



 
Profiel   

Knappe poes hierboven, die doet prima haar job!

Ik heb met mijn oude kater (bijna 15) zo een afspraak bij de dierenarts. Hij wordt mager, spuugt veel, slechte vacht. Ik heb hem sinds een paar dagen op pijnstilling en dat lijkt wat te helpen in hoe fit hij is.
Nu zijn alle 7 poezen boos op me, oude kater moet nuchter mee zodat we kunnen bloedprikken. En hier in huis is het dan voor alle poezen "hongertjesdag". Er staat sinds 22.30 alleen water. Dat overleven ze prima met een afspraak bij de dierenarts om 11u. Ze zijn daar zelf iets minder van overtuigd. We hebben de fase van lief kopjes geven en voor je voeten lopen en steeds bij de plek van de bakjes gaan zitten al gehad. Ze zijn nu in de doordringend miauwen en je in de kamer komen halen en richting keuken vragen fase.....

Ik vrees dat oude kater gewoon echt oud is/wordt. We hebben sinds een week ook voerbakjes op hoogte en dat lijkt hem wat beter te bevallen. Hij springt wel nog redelijk makkelijk op de bank en ook buiten op de eettafel. Verder slaapt hij veel, maar dat zijn we al jaren van hem gewend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:13 



 
Profiel   

Knappe poes! Zij kan wel model liggen :D

Ach wat vervelend van je oude kater. Ik vind het wel klinken als een schildklierprobleem. Of nieren? Beter dat eerste. Mocht het de schildklier zijn dan is het met pillen goed te behandelen. Gedraagt hij zich ook hongerig/onrustig?

Ik heb helaas mijn oude kater, 14 jaar, vlak voor Kerst moeten laten inslapen :( Ik had hem vanaf een week of 6, samen met broer en zus toen gevangen. Het waren zwerfkittens met een wilde moeder. Dus het is wel een gemis na zo'n tijd :( Maar het was de beste keus, toch voelt het zó naar als je dan je kat mee moet nemen naar de dierenarts, voor de laatste keer... Ik wilde eigenlijk aan huis, maar dat kon niet vanwege corona en drukte (1 dierenarts in quarantaine...).

Gijs had schildkliermedicatie, daar heeft hij het een hele tijd, 3 jaar, goed opgedaan. Tussendoor nog eens opgehoogd na weer bloedonderzoek en dat ophogen ook weer in november, met later toch nog een bloedonderzoek. Maar helaas, nadat het eerst weer wat vooruit ging, ging het daarna weer minder.

Binnenkort eens kijken voor een mooie urn. Voor het eerst er voor gekozen om te cremeren in plaats van begraven. Ook met oog op eventueel verhuizen en er liggen helaas al wat dieren in de tuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:57 



 
Profiel   

We zijn weer thuis, dierenarts belde of ik om 10.30 al kon. Bloedprikken was gedoe. Gelukkig heeft de dierenarts zo'n zak/dwangbuis. Na poot 1 en bewegen, kreeg hij ook nog een masker/blinddoek op. Poot 2 ging gelukkig wel goed. Er zit leven genoeg in het beest... Conclusie dierenarts na onderzoek "ik kan niets duidelijks vinden, hart/longen etc klinken normaal". Er komt dus nu een uitgebreid bloedonderzoek incl schildklier en alvleesklier. En advies om eens Hills ID te gaan bestellen voor hem. Dat werkt vaak goed bij kotsers...
Normaal hebben we tegen morgenavond en anders vrijdag bloeduitslagen. Dierenarts zelf had een afspraak met haar hoefsmid morgenavond op bezoek dus lastig bereikbaar. Anders komt het per whatsapp. We kennen elkaar al meer dan 20 jaar dus dat maakt het allemaal makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:18 



 
Profiel   

Voer ook hills i/d en werkt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:13 



 
Profiel   

Sterkte bloemetje, nooit leuk natuurlijk als ze wat mankeren. :(


Dagmar, jij ook nog sterkte met het verlies van je maatje. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:59 



 
Profiel   

Sterkte bloemetje en dagmar.

Jackie mag 4 februari naar de dierenarts voor haar gebit. Even schoonmaken.

Ze is de laatste tijd wel heel onrustig soms, maar begint ook een echte schootkat te worden. Kan ook niet meer zolang alleen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:02 



 
Profiel   

Dankjulliewel. Grote kans dat hij gewoon oud is en zijn organen minder goed werken. Hij ligt weer heerlijk op een groot kussen op de bank te slapen.
Bijna 15 is best oud voor een grote (kruising) maine coon. Zolang hij comfortabel is, vind ik kots ruimen niet erg. En ook die tig soorten voer in de keuken niet zo erg (hoewel ik denk dat er minimaal 2 soorten brokjes naar de bijkeuken verhuizen. De rest kan best die paar meter verder lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:10 



 
Profiel   

Ik heb een vraag: ik wil een betere manier maken om mijn kat in de auto mee te nemen en daarvoor heb ik een draagmandje nodig met een schuifdeur. De deurtjes die open slaan zijn niet geschikt.
Ik wil een bench maken, waar ik de draagmand voor kan zetten en dan het luikje omhoog of opzij kan trekken zodat de draagmand 1 geheel wordt met de bench in de auto. Dan kan ze niet ontsnappen tijdens het overhevelen.

Ze is heel zoet, maar ik wil gewoon 100% voorkomen dat het mis kan gaan.
Bestaan zulke mandjes? Ik ken het systeem wel van de vangkooien…

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:31 



 
Profiel   

Ik heb zelf reisbenches met ritsen. Zelfs mijn slimme Aby's krijgen die niet open. En ik heb dan een clipje op de ritsen zitten zodat ze die altijd samen mee trekken. Ik neem daar al mijn katten (kittens en volwassenen) in mee. En regelmatig want ze gaan mee naar show en naar de kater en naar de trimsalon. Gaat prima. Denk dat dat voor een kat prettiger is dan overgeheveld te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:45 



 
Profiel   

xoranlover schreef
Ik heb zelf reisbenches met ritsen. Zelfs mijn slimme Aby's krijgen die niet open. En ik heb dan een clipje op de ritsen zitten zodat ze die altijd samen mee trekken. Ik neem daar al mijn katten (kittens en volwassenen) in mee. En regelmatig want ze gaan mee naar show en naar de kater en naar de trimsalon. Gaat prima. Denk dat dat voor een kat prettiger is dan overgeheveld te worden.


Het ding is dat ik soms 2 uur in de auto zit met haar als ik naar familie ga in Roermond (ik woon zelf in Zwolle). Ik heb dan nu een grote bench op de voorstoelen met daarin eten, drinken en een kattenbak.
Maar ik heb een caddy, zonder achterbank. Dus ik kan dan geen mensen meer meenemen.
Nu is mijn idee om de ruit naar de cabine eruit te halen en te vervangen door een rooster. Ik heb een kist achterin staan en daarop wil ik een ruime bench maken die dus in verbinding staat met de cabine (voor de airco en verwarming).
Maar ze moet in en uit de bench. Het liefst zet ik haar reismandje aan de bench vast, doe ik het schuifluikje open en dan kan ze de bench in waar een bak staat. Haar reismandje is dan een lekker holletje, en vanuit de bench kan ze naar buiten kijken als ze dat wil. Voor de winter heb ik een 12volt warmtematje in een hoek van de bench, en voor de zomer ben ik nog op zoek naar een koelte systeem, omdat de laadbak van de caddy niet geïsoleerd is.
Als we uit de auto gaan, gaat ze haar reismandje in en doe ik het luikje dicht zodat ze veilig daar zit.
De hele bench eruit halen is niet echt een optie, want dat ding is veel te groot om elke keer eruit te tillen.

Op termijn verwacht ik dat Minty wat minder springerig wordt, maar ze is pas 6 maand oud en nog niet 100% betrouwbaar in haar luisteren. Dus ik wil geen risico nemen.

Ze reist heel erg goed, maar voor ritten meer dan een uur wil ik haar een bak kunnen geven en dat past niet in de reismand.
Minty gaat meestal mee als ik wegga, ze gaat ook altijd mee naar het werk, en dan moet ze wél comfortabel reizen.
Naar het werk en de stal gaat ze gewoon in de reismand die ik nu heb.

Misschien vindt ze het niets achterin, maar ik wil het in elk geval proberen. En als ze daar niet op haar gemak is houdt het op, dan doen we het gewoon zoals nu en leen ik een auto als we met meer mensen verder moeten rijden. Zo doe ik het nu ook, maar ik zou het handig vinden als het met de caddy kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:15 



 
Profiel   

Bloemetje75 schreef
Dankjulliewel. Grote kans dat hij gewoon oud is en zijn organen minder goed werken. Hij ligt weer heerlijk op een groot kussen op de bank te slapen.
Bijna 15 is best oud voor een grote (kruising) maine coon. Zolang hij comfortabel is, vind ik kots ruimen niet erg. En ook die tig soorten voer in de keuken niet zo erg (hoewel ik denk dat er minimaal 2 soorten brokjes naar de bijkeuken verhuizen. De rest kan best die paar meter verder lopen.


Dierenarts geeft aan dat er tot nu niets raars uit het bloedonderzoek is gekomen, maar nog niet alles was vrijdagavond al binnen. Kieskeurige eter is hij al jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:00 



 
Profiel   

Hi, mag ik mij hier ook melden?


In dec heb ik mijn lieve meisje verloren aan alvleesklier ontsteking
[ img ]

Het lege huis was echt zo stil en saai dat we al snel 2 kittens opgehaald hebben
[ img ]
Meet Loki en Thor
Ze zijn nu 14 weken, en na een wat mindere start doen ze het inmiddels super goed <3


Laatst bijgewerkt door _Elaine_ op 31-01-22 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 14:14 



 
Profiel   

Oh gut wat aandoenlijk.. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 14:15 



 
Profiel   

Ah gut, twee zwart witjes. <3



Ik moet straks naar de dierenarts met Toby. Hij heeft weer last van zijn oor. Dit heeft hij vaker gehad, paar keer oorontsteking in 2018, toen ging het goed en begin 2020 weer last. Weer zalf opgehaald bij de DA en toen was het voorbij. Maar nu dus weer last helaas...
Ik hou er maar vast rekening mee dat er één deze dagen een ingreep moet gebeuren, dat er een poliep ofzo zit. Even afwachten maar. Ik vind het wel gek dat het steeds langere tijd goed gaat en het dan terug komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 15:19 



 
Profiel   

[ img ]

Mickey heeft een nieuwe krabpaal, volgens mij is hij fan :')

Overigens betrap ik hem er de laatste tijd steeds vaker op dat hij van mijn thee drinkt, zijn er hier toevallig meer die dat doen? Hij is ook gek op kruiden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 16:45 



 
Profiel   

Heel veel suc6 Lisette0!
Toch vervelend dat het elke x terug komt, zowel voor jou als voor Toby!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 16:49 



 
Profiel   

Like, wake me up when the storm is over
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 18:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 353 van de 368 [ 9184 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356 ... 368  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen