Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 116 van de 430 [ 10738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 430  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je nieuwe *katten* aanwinst!

 
Profiel   

Marcella beter klieren dan grommen.
Al is klieren soms best vervelend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:52 



 
Profiel   

Ilse_123 schreef
Een paar weken geleden hebben we deze vrolijke broers uit de opvang gehaald. We zochten een of twee lieve katten die het niet erg vinden dat er ook een dreumes rond loopt. Dit zijn echt de meest relaxte, makkelijke en lieve katten ooit, bizar dat ze een half jaar in opvang hebben gezeten. Misschien omdat ze al 10 zijn, maar daar merk je niks van.


[ [url=m/THaS4m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze vinden het heerlijk om op de vensterbank te liggen. Eentje zit verder ook graag op schoot, de andere is iets meer op zichzelf. We zijn nu aan het kijken om de tuin katproof te maken en dan kunnen ze binnenkort ook buiten.



<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:34 



 
Profiel   

luuntje schreef
Marcella beter klieren dan grommen.
Al is klieren soms best vervelend.

Zeker als je nog vrij ben en wil slapen. Geloof dat ze het ook wel terecht vond, want heb haar niet meer gehoord. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:43 



 
Profiel   

Ik heb een allergie test laten doen want ik was in de nachten soms zo ontzettend benauwd. Uitslag: ik ben super allergisch voor katten!!

Dus ik had al een puffertje gekregen en dat gaat wel redelijk. Maar dit is wel ontzettend balen!

Hier nog mensen met tips voor immuuntherapie ofzo? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:43 



 
Profiel   

Wat vervelend Eilleen! Ik slik wel eens antihistamine maar word daar zelf erg slaperig van, niet zo fijn dus (en ik weet niet wat er in het puffertje zit dat je nu al hebt).

Mijn persoonlijke oplossing: langharige katten in huis nemen :+ kortharig krijg ik ook last van jeukende ogen, niezen, jeukende nek als ik ze lekker knuffel :') met langharige heb ik al die klachten niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:52 



 
Profiel   

Klis schreef
Wat vervelend Eilleen! Ik slik wel eens antihistamine maar word daar zelf erg slaperig van, niet zo fijn dus (en ik weet niet wat er in het puffertje zit dat je nu al hebt).

Mijn persoonlijke oplossing: langharige katten in huis nemen :+ kortharig krijg ik ook last van jeukende ogen, niezen, jeukende nek als ik ze lekker knuffel :') met langharige heb ik al die klachten niet


Ik slik al dubbel cetirizine (ochtend en avond ipv 1 keer per dag) en die puffer zit salbutamol in.
Ik hoef op zich niet meer katten, maar Minty gaat niet weg natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:01 



 
Profiel   

Wat leuk om de tanden te vinden!

Hier weten we welke kitten we nemen :o

Meet Maze :

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Begin maart gaan we haar ophalen *\o/*
Benieuwd hoe het straks met onze teckel gaat. Die is de katten van mn schoonouders gewend.
Maar dan zal wel even moeten wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:58 



 
Profiel   

Ik ben vooral op mijn huid allergisch :=

Als ik nieuwe katten leer kennen is her wel een week of 2 een beetje snotteren en dan is het weg. Maar kwa mijn huid blijft de last een beetje. Ik heb een speciale zalf daarvoor die met de hand gemaakt is door iemand :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:10 



 
Profiel   

Maze is wel heel snoezig.
Dat is nog even aftellen tot ze bij je woont.

Eileen zit Minty nog in haar kittenvacht?

Schoonzus kan niet tegen puppyvacht en kittenvacht.
Is dat weg dan is allergie te doen.

Knap vervelend om allergisch te zijn voor je eigen huisdier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:13 



 
Profiel   

Ja, zeker als je dan aan artsen vraagt of er iets te doen is.
Standaard antwoord is: Weg doen! :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:27 



 
Profiel   

Wat vervelend, die allergieën!

Freekie, Maze is echt schattig! Gefeliciteerd met de keuze, en hopelijk verloopt het in Maart soepel met de teckel. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:13 



 
Profiel   

luuntje schreef
Maze is wel heel snoezig.
Dat is nog even aftellen tot ze bij je woont.

Eileen zit Minty nog in haar kittenvacht?

Schoonzus kan niet tegen puppyvacht en kittenvacht.
Is dat weg dan is allergie te doen.

Knap vervelend om allergisch te zijn voor je eigen huisdier.


Het meer, en sindsdien speelt het probleem ook als ik terug ge kijken.


Rambogirl schreef
Ja, zeker als je dan aan artsen vraagt of er iets te doen is.
Standaard antwoord is: Weg doen! :(


Dat is voor mij geen optie. Tenzij het echt onleefbaar wordt, maar zo ver zijn we nog lang niet.
Maar ik wil ook niet dat Minty iets tekort komt omdat ik er last van heb. Nu ligt ze bv naast me op de bank, en dat merk ik wel. Dus neem ik extra medicatie.
Maar ze plakt de hele dag aan me, dus ik kan haar dat echt niet ontzeggen. Dat is zielig. Dan zou ik haar nog eerder naar een goed huisje doen.
Maar dat is vooralsnog echt de allerlaatste optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:26 



 
Profiel   

Leuk als ze dat zeggen "weg doen".

Ik heb zoiets van: ik weet niet of je het door hebt, maar je bouwt zeg maar een band met je huisdier. Het is zeg maar niet iets wat je zomaar doet...

Staan ze blijkbaar niet bij stil :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:02 



 
Profiel   

@ Eilleen333: ben jij dat niet die dierenarts is? Hoe gaat dat dan door de dag in jouw praktijk met de allergie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:36 



 
Profiel   

Ach ja maar ik heb zo'n collega die niks met dieren heeft, en dan denk ik ook wel eens over haar opmerkingen: >;)
Zo heeft een andere collega een hondje, en die had wat kippenbotjes van tafel gejat. Dus die voelde zich zodanig beroerd dat mijn collega vrij moest vragen om de hond in de gaten te houden. Dat kon, maar de manier waarop die andere collega tegen mij zei: "Ja, X kan niet komen want de hond heeft buikpijn ofzo." Dat ik dacht: dat beest kan nog wel eens doodgaan en jij geeft zo'n reactie, lekker sympathiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:38 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ach ja maar ik heb zo'n collega die niks met dieren heeft, en dan denk ik ook wel eens over haar opmerkingen: >;)
Zo heeft een andere collega een hondje, en die had wat kippenbotjes van tafel gejat. Dus die voelde zich zodanig beroerd dat mijn collega vrij moest vragen om de hond in de gaten te houden. Dat kon, maar de manier waarop die andere collega tegen mij zei: "Ja, X kan niet komen want de hond heeft buikpijn ofzo." Dat ik dacht: dat beest kan nog wel eens doodgaan en jij geeft zo'n reactie, lekker sympathiek.

Daar kan ik zo slecht tegen. Ik zou er dan ook wat van zeggen hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:52 



 
Profiel   

Novastar schreef
@ Eilleen333: ben jij dat niet die dierenarts is? Hoe gaat dat dan door de dag in jouw praktijk met de allergie?


Ik had dus nergens last van. Wel van konijnenhaar, maar met mondkapje gaat dat prima. Maar in de praktijk is de afstand tussen mij en de kat relatief groot. Minty ligt regelmatig boven op mijn hoofd en dan ook nog eens meerdere uren per dag.

Ik merk het vooral in de nacht, en als ik lig op de bank, dus horizontaal ben, maar mijn slaapkamer is lastig te ventileren, en ik denk dat het daar mis gaat. Door de verkeerde bouw regent het meteen in als je het raam iets open hebt en in de winter staat het ijs op je bed met het raam open, haha!
Dus ik ga een luchtreiniger kopen, een stofzuiger met beter HEPA filter, bed vaker wassen… en ik denk dat dat wel scheelt.

En omdat het van de huidschilfers van de kat kan komen hebben Minty en ik net het in bad gaan geoefend :') stond sowieso al op de planning. Voetjes wassen kan ze al heel goed. De douchekop is nog wat spannend, maar ze vond het super interessant, dus dat gaat ze ook goed leren denk ik.
Zal de oplossing niet zijn, maar kan ook geen kwaad dacht ik zo.

Had vorige week al met een goeie kattentrimmer gesproken die soms bij ons op de praktijk katten doet, en ik heb een mooie kan en borstel. Dus ik kan en borstel de losse haren soms weg. Maar minty wordt daar altijd nogal speels en druk van, dus dat heeft wat meer oefening nodig.

Daarnaast krijg ik nog een long-functie test en daarna heb ik overleg met de huisarts en ga ik evt immunotherapie proberen.

Het is niet zo dat ik half dood ga ofzo, maar ik wordt wel meerdere keren per nacht benauwd wakker, en dat is wel irritant op termijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:56 



 
Profiel   

[/quote]
Het is niet zo dat ik half dood ga ofzo, maar ik wordt wel meerdere keren per nacht benauwd wakker, en dat is wel irritant op termijn.[/quote]

Ja, dat snap ik helemaal! Echt niet leuk. Toen ik nog jong was, al héél lang geleden dus :D was ik allergisch als gek voor katten. Ik kon bij wijze van spreken al tranende ogen krijgen als ik er nog maar aan dàcht. Tot onze kater zichzelf thuis uitnodigde en bij ons kwam wonen. Het is toen stilaan over gegaan en nu werk ik als assistente in een dierenartsenpraktijk voor kleine huisdieren en heb er helemaal geen last van.
Misschien wen jij er ook ooit aan? En een kat in bad? Hoe knap van jullie! Sommige katjes vinden dat echt leuk hé.
Gelukkig is het in de praktijk wel te doen. Stel je voor: "jaaah, ik ben allergisch voor mijn werk" 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:14 



 
Profiel   

Heb ook longfunctie (maart/september/december), maar niet omdat ik allergisch ben. Heb chronische bronchitis met hypergevoeligheid voor luchtweg infectie. Met lichte stofallergie maar om die reden alles laminaat en nergens vloerkleed.

Beddengoed gaat hier iedere week de was in tenzij het heel vies eerder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:04 



 
Profiel   

Novastar schreef


Het is niet zo dat ik half dood ga ofzo, maar ik wordt wel meerdere keren per nacht benauwd wakker, en dat is wel irritant op termijn.[/quote]

Ja, dat snap ik helemaal! Echt niet leuk. Toen ik nog jong was, al héél lang geleden dus :D was ik allergisch als gek voor katten. Ik kon bij wijze van spreken al tranende ogen krijgen als ik er nog maar aan dàcht. Tot onze kater zichzelf thuis uitnodigde en bij ons kwam wonen. Het is toen stilaan over gegaan en nu werk ik als assistente in een dierenartsenpraktijk voor kleine huisdieren en heb er helemaal geen last van.
Misschien wen jij er ook ooit aan? En een kat in bad? Hoe knap van jullie! Sommige katjes vinden dat echt leuk hé.
Gelukkig is het in de praktijk wel te doen. Stel je voor: "jaaah, ik ben allergisch voor mijn werk" 8)7[/quote]


Ik kom vroeger niet eens in de auto op de parkeerplaats van de manege zijn. Dus ik kon nooit op paardrijles. Maar door blootstelling ging dat steeds beter. En ik kan nu prima bij de paarden zijn. Alleen bij de verharing heb ik 2-3 dagen dat ik de missie moet afbreken en naar huis ga. Verder kan ik alles prima hebben. Ook hun speeksel reageer ik bijna niet meer op.

Dus dat is mijn doel met Minty ook.

Het in bad gaan vond ze niet super leuk. Ik zal het proberen te filmen. Maar ik wilde nu echt even 100% de aandacht erbij hebben. Maar ik kan de camera wel ergens neerzetten ofzo.
Want ik heb me laten vertellen dat het vooral de huidcellen en schilfers zijn, dus als ik die zoveel mogelijk elimineer… }>

Heb mijn allergieën me ook niet laten weerhouden om dierenarts te worden, dus dan ben ik hier ook gewoon eigenwijs in :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:16 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ach ja maar ik heb zo'n collega die niks met dieren heeft, en dan denk ik ook wel eens over haar opmerkingen: >;)
Zo heeft een andere collega een hondje, en die had wat kippenbotjes van tafel gejat. Dus die voelde zich zodanig beroerd dat mijn collega vrij moest vragen om de hond in de gaten te houden. Dat kon, maar de manier waarop die andere collega tegen mij zei: "Ja, X kan niet komen want de hond heeft buikpijn ofzo." Dat ik dacht: dat beest kan nog wel eens doodgaan en jij geeft zo'n reactie, lekker sympathiek.


Ja, meet my manager type... :(
Gelukkig heb ik van jongs af aan geleerd dat mensen die niet van dieren houden, ook niet van mensen kunnen houden.
Die mensen zijn voor mij echt 0 waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 03:54 



 
Profiel   

Eileen ik hoop dat je je allergie onder controle gaat krijgen.
Je ben zo gek op Minty en zij op jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:36 



 
Profiel   

Oh mijn god die collega van me toevallig weer net. Ik werk vanuit huis en zij belde (natuurlijk vijf minuten voor het einde van mijn uren). De katten lagen lekker in slaap te soezelen; George op de radiator voor de vensterbank, Fred in het fietsmandje met de bovenkant erop. Daar kruipt ze dan tussen de spijlen door en gaat erin liggen.
Terwijl ik met haar in gesprek ben, begint George in eens te krijsen. Moord en brand; ik dacht dat hij alle negen zijn levens in één keer zou kwijtraken. Bleek dat zijn nageltje in het isolatiefolie achter de radiator bleef hangen, waar hij schijnbaar zo van in paniek raakte.
Fred, echter, schrok zich ook de vellen, waardoor die zich met alle geweld door de spijlen probeerde te wurmen. Dit ging, en ze verdwenen beide in de slaapkamer.
Tijdens al het kabaal riep ik automatisch verschrikt "hé hé hé!"
Collega, toen het eenmaal stil was: "Hé hé hé? En wat was die schreeuw?"
Ik, terwijl ik ga kijken of er geen schade is aan de poezels: "Ja sorry, mijn katten gingen even helemaal in paniekstand."
Collega: "Ach. Katten." En vervolgens praat ze er zo overheen, verdergaand waar ze gebleven was.
Ik heb ja en amen gezegd terwijl ik Fred en George heb gecheckt. Fred is zo geschrokken van het geschreeuw dat ze 20 minuten achter het bed heeft gezeten, en nu na nog eens een kwartier in de slaapkamer de woonkamer net weer in durft te komen. George springt nu net bij me op schoot, die is er allang al van bekomen. Fred sluipt nog rond, het arme ding.
Maar echt weer die onsympathieke reactie van mijn collega. Eigenlijk heel triest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:20 



 
Profiel   

Arme Fred en George.
Zijn ze lichamelijk oke?
Ze zullen best geschrokken zijn. Sukkeltjes. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:12 



 
Profiel   

Lichamelijk zijn ze helemaal oké. Fred wil alleen niet graag meer in het voorste gedeelte van de kamer komen. Met voertjes was ze wel even afgeleid genoeg, maar daarna gaat ze snel weer naar het achterste gedeelte. Ze schiet ook snel de slaapkamer of het 'huisje' aan de muur in als er buiten bijvoorbeeld een scooter staat te brommen. Ze is echt helemaal een beetje in de war. Ze eet en drinkt wel gewoon. gaat netjes op de bak, en heeft net ook op de bank liggen slapen, dus het zal mettertijd wel weer beter gaan.
Op zich snap ik het wel; ze lag daar lekker te slapen en ineens schreeuwt haar broertje het uit alsof hij vermoord wordt, terwijl hij bij het raam ligt.
George, de 'aanstichter', doet gewoon alsof er niks gebeurd is _O-

Volgens mij liggen ze nu ook alvast samen op bed, op mij te wachten tot ik ook naar bed ga. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 116 van de 430 [ 10738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 430  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen