Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 242 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

 
Profiel   

Wat doe je je best TS en wat moet het frustrerend zijn dat het steeds niet beter wordt.

Laat je ook niet opjutten. Het is aan jou om te bepalen wanneer het stopt.

Ik vroeg mij nog af. Als een kat niet (genoeg) eet wordt ie misselijk waardoor ie niet eet. Die cirkel moet dan doorbroken worden. Werkt dit bij honden ook zo?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:15 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:50 



 
Profiel   

Ik vind de uitslagen wel enorm lang duren... Kun je niet even contact opnemen met wat de verwachting is? Dit wachten is ook onmenselijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:50 



 
Profiel   

:knuffel: Wat een lief koppie ! Ik hoop voor jullie dat hij bijtrekt. Veel geluk,

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:51 



 
Profiel   

Ach lieve Baloe ik moet steeds aan jullie denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:08 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:15 



 
Profiel   

TS: ik duim hier heel hard dat de stijgende lijn zich voortzet! Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe frustrerend het is als je hond opeens zo ziek wordt en je er maar niet achter kunt komen wat hij mankeert, ondanks bezoeken aan allerlei klinieken.
En zolang je niet weet wat er aan de hand is, is de beslissing om hem in te laten slapen heel lastig. Hopelijk hoef je de beslissing op korte termijn niet te nemen. En indien ja, dat er dan een duidelijke reden / oorzaak aan te wijzen is.
Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:34 



 
Profiel   

Ik heb het hele topic doorgelezen....
Wat een verdrietige situatie zeg...
Veel sterkte en wijsheid gewenst TS! :knuffel: :knuffel:
Ik hoop/wens dat je hondje op gaat knappen, al weet ik niet of dat ook nog gaat gebeuren.
Hij ziet er zo lief uit op die foto <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:29 



 
Profiel   

Joanne1987 schreef
Ik vind de uitslagen wel enorm lang duren... Kun je niet even contact opnemen met wat de verwachting is? Dit wachten is ook onmenselijk


Dierenarts belde bij mij vaak pas na sluitingstijd. Daarvoor gewoon bezig met de patiënten.
Maar zou morgen zeker bellen zelf als je niks hoort vandaag :j

Baasjes zijn trouwens vaker niet dan wel in staat om goed te bepalen wanneer het tijd is om een dier in te slapen. Spelen teveel emoties mee, wat logisch is, maar soms wel spijtig voor het dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:16 



 
Profiel   

Kimbers schreef
Joanne1987 schreef
Ik vind de uitslagen wel enorm lang duren... Kun je niet even contact opnemen met wat de verwachting is? Dit wachten is ook onmenselijk


Dierenarts belde bij mij vaak pas na sluitingstijd. Daarvoor gewoon bezig met de patiënten.
Maar zou morgen zeker bellen zelf als je niks hoort vandaag :j

Baasjes zijn trouwens vaker niet dan wel in staat om goed te bepalen wanneer het tijd is om een dier in te slapen. Spelen teveel emoties mee, wat logisch is, maar soms wel spijtig voor het dier.


Dat snap ik, maar ts wacht al een week...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:17 



 
Profiel   

Sommige testen duren gewoon lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:26 



 
Profiel   

Volgens mij is het normaal dat een P/A uitslag 10-14 dagen kan duren. Grote kans dat de dierenarts morgen nog geen uitslag heeft.

Fijn dat Baloe vandaag een goede dag heeft gehad TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:58 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Wat een ellende ts….
Houdt wel in je achterhoofd dat je voor je hondje nooit te vroeg kunt zijn maar wel te laat.
Maar ik zou zeker wel de uitslagen nog even afwachten als ik jou was voor je eigen gevoel.


Ik weet dat dit vast goed bedoeld is en toch word ik er naar van. Het beslissen over leven en dood van je dier waar je van houdt en waar je voor zorgt is ingewikkeld. Hoe zo kun je dan nooit te vroeg zijn? Ik denk dat TS het al moeilijk genoeg heeft zonder deze opmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:08 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk alleen de berichten van ts gelezen. Maar ik vraag me steeds af; is er al n foto/scan van t hoofdje gemaakt. Problemen in het hoofd, aan de oren/evenwichtsorgaan veroorzaken ook misselijkheid ed

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:13 



 
Profiel   

Whizz schreef
cinniz123 schreef
Wat een ellende ts….
Houdt wel in je achterhoofd dat je voor je hondje nooit te vroeg kunt zijn maar wel te laat.
Maar ik zou zeker wel de uitslagen nog even afwachten als ik jou was voor je eigen gevoel.


Ik weet dat dit vast goed bedoeld is en toch word ik er naar van. Het beslissen over leven en dood van je dier waar je van houdt en waar je voor zorgt is ingewikkeld. Hoe zo kun je dan nooit te vroeg zijn? Ik denk dat TS het al moeilijk genoeg heeft zonder deze opmerking.


Miss moet je een quote helemaal overnemen en niet alleen een zin eruit halen alsof het lijkt alsof ik ts aanspoor op inslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 06:26 



 
Profiel   

Whizz schreef
cinniz123 schreef
Wat een ellende ts….
Houdt wel in je achterhoofd dat je voor je hondje nooit te vroeg kunt zijn maar wel te laat.
Maar ik zou zeker wel de uitslagen nog even afwachten als ik jou was voor je eigen gevoel.


Ik weet dat dit vast goed bedoeld is en toch word ik er naar van. Het beslissen over leven en dood van je dier waar je van houdt en waar je voor zorgt is ingewikkeld. Hoe zo kun je dan nooit te vroeg zijn? Ik denk dat TS het al moeilijk genoeg heeft zonder deze opmerking.

Wat ik vaak genoeg mee heb gemaakt in de tijd dat ik nog als dierenartsassistente werkte is dat baasje het moment uit blijven stellen, ze blijven zich vast houden aan die ene opleving, o vandaag heeft hij weer een muizenhapje gegeten, ze "willen" dan de rest vaak niet zien. Daardoor takelt een dier af, pas op het moment dat ze dat het echt laten zien zijn ze veel zieker dan wij als baasje ooit hebben geweten/gemerkt. Ik denk dat cinniz123 dat bedoelt, plus alle andere die daar een opmerking hebben over gemaakt in die richting. We willen ze altijd langer bij ons houden, elk jaar dat je ze moet laten gaan is er 1 te vroeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:25 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Wat een ellende ts….
Houdt wel in je achterhoofd dat je voor je hondje nooit te vroeg kunt zijn maar wel te laat.
Maar ik zou zeker wel de uitslagen nog even afwachten als ik jou was voor je eigen gevoel.


Ik weet dat dit vast goed bedoeld is en toch word ik er naar van. Het beslissen over leven en dood van je dier waar je van houdt en waar je voor zorgt is ingewikkeld. Hoe zo kun je dan nooit te vroeg zijn? Ik denk dat TS het al moeilijk genoeg heeft zonder deze opmerking.

Wat ik vaak genoeg mee heb gemaakt in de tijd dat ik nog als dierenartsassistente werkte is dat baasje het moment uit blijven stellen, ze blijven zich vast houden aan die ene opleving, o vandaag heeft hij weer een muizenhapje gegeten, ze "willen" dan de rest vaak niet zien. Daardoor takelt een dier af, pas op het moment dat ze dat het echt laten zien zijn ze veel zieker dan wij als baasje ooit hebben geweten/gemerkt. Ik denk dat cinniz123 dat bedoelt, plus alle andere die daar een opmerking hebben over gemaakt in die richting. We willen ze altijd langer bij ons houden, elk jaar dat je ze moet laten gaan is er 1 te vroeg.[/quote]

Zo las ik het inderdaad helemaal niet! Sorry @cinniz123 en thanks meggiemeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:34 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:36 



 
Profiel   

Je doet het goed, je houdt veel van je beestje, en je weet zelf het beste of het nog gaat, of dat je op een gegeven moment hem moet laten gaan.

Voor nu hoop ik dat het herstel doorzet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:40 



 
Profiel   

Lieve TS,
ik lees je topic nu sinds een paar dagen mee en twijfelde steeds om te reageren, maar ik kon het niet. Doet me teveel denken aan mijn eigen honden en het overlijden ervan uiteindelijk (bij hen was de oorzaak wel duidelijk).

Ik kan me jouw gevoel zo verschrikkelijk goed voorstellen, wij hebben ook alles geprobeerd wat we konden, zo lang mogelijk geprobeerd ook, maar toen we duidelijk kregen dat ze écht niet meer geholpen konden worden en het een kwestie van uren of misschien enkele dagen lijden zouden zijn, hebben we ze uiteindelijk laten gaan. Omdat we wisten dat we alles geprobeerd hadden en om ze het laatste lijden te besparen.

Ik ken je niet, maar ik denk dat jullie hetzelfde doen.
Ik begrijp ook dat mensen zeggen dat je voor een dier moet beslissen om het niet te laten lijden, maar wanneer is het precieze moment? Dat het voor een dier nooit te vroeg is, ben ik het niet helemaal mee eens.
Natuurlijk zijn de meningen erover verdeeld en ik wil absoluut geen discussie starten.

Wil alleen maar zeggen dat ik jullie begrijp en wil jullie heel veel sterkte wensen en ik duim heel hard dat Baloe er toch bovenop komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:03 



 
Profiel   

TS je moet doen wat je hart je ingeeft het is voor iedereen makkelijk gezegd maar jij moet de besluit nemen niemand anders. Wij hadden voor onze hond zelfs de afspraak al staan. Zij leed al jaren aan cushing en leek geen verbetering in te komen. Wij kregen een pup in huis en wilde haar nog even een leuke tijd geven en kregen ineens een andere hond ze speelde met speeltjes ging ineens zwemmen de tijd van haar leven had ze. Toen aan het begin van de Corona ze weer een terug val had hadden we een afspraak alleen toen ging alles dicht en mochten wij maar met 1 persoon afscheid nemen en dat konden we niet dus gevraagd voor een kuur prednison en wilde wachten tot we waardig afscheid konden nemen hierna heeft ze nog een jaar lang genoten tot we zagen dat er geen leven meer in haar ogen zat. Je kan maar 1x afscheid nemen …

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:09 



 
Profiel   

Whizz schreef
Zo las ik het inderdaad helemaal niet! Sorry @cinniz123 en thanks meggiemeg


Geen probleem Whizz kan gebeuren.


Ts ik snap je volkomen!
af en toe zou je willen dat ze konden praten.
Maar dat is net als met alle testen die je doet…
Je bent aan de ene kant blij dat er niets uit komt maar aan de andere kant is het makkelijker handelen als je weet wat ze mankeren.
Je doet wat jou goed lijkt voor je hondje en meer kun je niet doen en ik duim heel hard voor jullie dat het allemaal goed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:16 



 
Profiel   

Ts hoe lang zit jou hondje nu aan de prednison?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:11 



 
Profiel   

had je al gebeld voor de pa uitslag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:21 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 242 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen