Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 53 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondensport

 
Profiel   

Ik lees t al, verschillende meningen

Ik denk dat ik het voor nu laat. Het is toch vaak slecht weer en wanneer t weer droger wordt dan misschien oppakken. En misschien besluit ik het toch eerder wel te doen.. ik zie wel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:15 



 
Profiel   

KimD schreef
Licor schreef
Met Ferro moet ik nu ook de palen gaan aanleren.. bij ons gebruiken ze wires of een straatje.. geen idee wat t prettigste werkt om t aan te leren.. met Lieve werkte de wires prima.. die had dat zo door.. met Ferro weet ik t niet.. daar kan ik me bij voorstellen dat het straatje beter werkt..

Sws is t aanleren van de paaltjes een uitdaging want ik heb die niet om thuis te oefenen en op de club is t nogal een uitdaging om te trainen :+


Het is meestal een combinatie van straatje mét wires. Dus ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoeld.


Met alleen wires bedoel ik dat de paaltjes gewoon op 1 lijn staan en de hond dus al gelijk goed moet zigzaggen.. eerst op rustig tempo.. als de hond t snapt steeds sneller en verschillende insteken..

Met straatje bedoel ik dat je 2 rijtjes Met paaltjes hebt waar je hond tussendoor gaat en dat je die 2 rijtjes steeds dichter naar elkaar schuift totdat uiteindelijk alle paaltjes ook op 1 lijn komen te staan..

Hoop dat je dan beter begrijpt wat ik bedoel?
En wellicht heb ik hoe jullie het doen ook gewoon niet helemaal goed geïnterpreteerd hoor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 23:42 



 
Profiel   

Licor, bij ons begin je dus met straatje en wires, dan naar elkaar toeschuiven, dan op een rechte lijn palen met wires en dan wires afbouwen. Dusniet als 2 aparte dingen gezien, maar elkaar aanvullend. En ik denk dat Kim dat dus ook al bedoelde.

Kim, ik doelde op de opmerking dat iemand zei: pas op dat hij niet nog te jong is voor de palen, dat is een hond van 15 maanden in mijn ogen niet, zeker niet als je nog vanaf 0 moet beginnen.
Ik heb geen flauw idee hoever ze verder is met agility in de basis, daar stond mijn opmerking los van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:35 



 
Profiel   

Als dat over mij gaat... Jaxx kent niks. Echt niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:04 



 
Profiel   

Vanmorgen weer GG gedaan met Jinn en Jaxx.
Jinn doet eigenlijk alles wat ze op dat niveau vragen maar met hem doe ik gewoon om wat samen te doen en hij vindt het super leuk.

Jaxx was heel druk. Echt heel druk. Heb sommige oefeningen iets anders gedaan wat ik normaal doe. Iets meer richting de basis want ik had geen zin in een 'gevecht' omdat hij perse het zo moet doen. Stapje terug is ook prima en hij deed het zo goed! Echt zo lekker gewerkt.

Dinsdag weer hooperen sinds heeeeeeeeeeel lang. Ook veel zin in

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:18 



 
Profiel   

Ik zou over 4 minuten trainen, maat Bo is aan de diarree.... maandag maar weer een giardia test doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:26 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Vanmorgen weer GG gedaan met Jinn en Jaxx.
Jinn doet eigenlijk alles wat ze op dat niveau vragen maar met hem doe ik gewoon om wat samen te doen en hij vindt het super leuk.

Jaxx was heel druk. Echt heel druk. Heb sommige oefeningen iets anders gedaan wat ik normaal doe. Iets meer richting de basis want ik had geen zin in een 'gevecht' omdat hij perse het zo moet doen. Stapje terug is ook prima en hij deed het zo goed! Echt zo lekker gewerkt.

Dinsdag weer hooperen sinds heeeeeeeeeeel lang. Ook veel zin in

Stapje terug is dan toch ook prima, succes behalen is het belangrijkst. Dat geeft jullie beiden een fijn gevoel.
En veel plezier dinsdag.

EmptyWords schreef
Ik zou over 4 minuten trainen, maat Bo is aan de diarree.... maandag maar weer een giardia test doen

Balen zeg! beterschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:38 



 
Profiel   

Zeker is een stapje terug niet slecht maar soms wel irritant omdat je weet dat ie t wel kan.
Maargoed, we hebben wel weer lekker getraind.

Empty, hoe is 't nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:52 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Zeker is een stapje terug niet slecht maar soms wel irritant omdat je weet dat ie t wel kan.
Maargoed, we hebben wel weer lekker getraind.

Empty, hoe is 't nu?

Ik baal, als het giardia is, is het de 5e keer ofzo in de afgelopen 5-6 maanden. Weer alles 2-3 weken stilleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:08 



 
Profiel   

Vervelend. Hoop echt dat het geen giardia is. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:14 



 
Profiel   

Licor schreef
Met alleen wires bedoel ik dat de paaltjes gewoon op 1 lijn staan en de hond dus al gelijk goed moet zigzaggen.. eerst op rustig tempo.. als de hond t snapt steeds sneller en verschillende insteken..

Met straatje bedoel ik dat je 2 rijtjes Met paaltjes hebt waar je hond tussendoor gaat en dat je die 2 rijtjes steeds dichter naar elkaar schuift totdat uiteindelijk alle paaltjes ook op 1 lijn komen te staan..

Hoop dat je dan beter begrijpt wat ik bedoel?
En wellicht heb ik hoe jullie het doen ook gewoon niet helemaal goed geïnterpreteerd hoor :+


Wat is de gedachte achter deze manier van trainen?


JesdaJinn schreef
Vanmorgen weer GG gedaan met Jinn en Jaxx.
Jinn doet eigenlijk alles wat ze op dat niveau vragen maar met hem doe ik gewoon om wat samen te doen en hij vindt het super leuk.

Jaxx was heel druk. Echt heel druk. Heb sommige oefeningen iets anders gedaan wat ik normaal doe. Iets meer richting de basis want ik had geen zin in een 'gevecht' omdat hij perse het zo moet doen. Stapje terug is ook prima en hij deed het zo goed! Echt zo lekker gewerkt.

Dinsdag weer hooperen sinds heeeeeeeeeeel lang. Ook veel zin in
[/quote]

Stapjes terug is niet verkeerd en soms is die bevestiging meer dan nodig.

Met Maze afgelopen dinsdag ook helemaal terug naar de basis van tunnels, ze was even kwijt hoe die ook alweer moesten.

Lekker veel bevestigen en 's avonds waren die tunnels geen pronleem meer met mevrouw. :+

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik RC ga doen of 2o2o. Wat een drama. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:34 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
JesdaJinn schreef
Zeker is een stapje terug niet slecht maar soms wel irritant omdat je weet dat ie t wel kan.
Maargoed, we hebben wel weer lekker getraind.

Empty, hoe is 't nu?

Ik baal, als het giardia is, is het de 5e keer ofzo in de afgelopen 5-6 maanden. Weer alles 2-3 weken stilleggen.


Jeetje! Niet alweer! Dat zou echt heel rot zijn! :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:34 



 
Profiel   

Je gaat voor de RC denk ik kim, gelijk hoog inzetten voor extra snelheid en later crufts winnen :P
maze is de snelheidsduivel

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:50 



 
Profiel   

Kan sowieso niet, we zijn geen BCCN lid. :') Doen we het maar meteen goed, het WAO. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:30 



 
Profiel   

Vandaag met mijn Sprietgriet spontaan gaan trainen, even de basis van afgelopen week bevestigen en op wat missers na deed ze het heel knap!


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:20 



 
Profiel   

Hier vandaag ook lekker getraind :D
Eerst een spoortje gelopen met Ferro en daarna nog even op t veld wat raakvlakken geoefend.. hij deed t hartstikke goed vandaag! We hebben nog een hele weg te gaan, maar ben trots op wat we allemaal al bereikt hebben in het afgelopen jaar <3




KimD schreef
Licor schreef
Met alleen wires bedoel ik dat de paaltjes gewoon op 1 lijn staan en de hond dus al gelijk goed moet zigzaggen.. eerst op rustig tempo.. als de hond t snapt steeds sneller en verschillende insteken..

Met straatje bedoel ik dat je 2 rijtjes Met paaltjes hebt waar je hond tussendoor gaat en dat je die 2 rijtjes steeds dichter naar elkaar schuift totdat uiteindelijk alle paaltjes ook op 1 lijn komen te staan..

Hoop dat je dan beter begrijpt wat ik bedoel?
En wellicht heb ik hoe jullie het doen ook gewoon niet helemaal goed geïnterpreteerd hoor :+


Wat is de gedachte achter deze manier van trainen?


Het precieze idee achter hoe de paaltjes aan te leren weet ik niet.. als ik eerlijk ben doe ik gewoon wat me tijdens de les gezegd wordt :+ zij hebben er iig meer verstand van dan ik..

Ik vermoed dat ze eerst met 4 paaltjes op 1 rij en de wires het principe van het waven aanleren.. en als dat gaat met 4 paaltjes bouwen ze t aantal op..
Met t straatje ligt de focus meer op de snelheid rechtdoor en t afmaken denk ik en komt t waven daarna..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:15 



 
Profiel   

Vandaag ook lekker getraind bij Truus, helaas geen beelden, was mijn 3 pootje vergeten en was alleen.
Wat extra focus op de "in" gelegd, die wat meer verfijnd. Ze deed het superknap!
Diandra had voor mij les, kwam ik achter toen ik aankwam ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 02:27 



 
Profiel   

KimD schreef
Vandaag met mijn Sprietgriet spontaan gaan trainen, even de basis van afgelopen week bevestigen en op wat missers na deed ze het heel knap!

[ Video ]


Had je les van Roy? Daar kan je fijn trainen! Het is voor mij 1,5 uur rijden anders was ik daar wekelijks gaan trainen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:23 



 
Profiel   

Levita schreef
KimD schreef
Vandaag met mijn Sprietgriet spontaan gaan trainen, even de basis van afgelopen week bevestigen en op wat missers na deed ze het heel knap!

[ Video ]


Had je les van Roy? Daar kan je fijn trainen! Het is voor mij 1,5 uur rijden anders was ik daar wekelijks gaan trainen. :D



Roy én Sandy zelfs, het zijn hele goede vrienden van ons. <3 Maar met dit filmpje was er niemand, was helemaal alleen, niemand die gezellig wilde doen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:44 



 
Profiel   

KimD schreef
Roy én Sandy zelfs, het zijn hele goede vrienden van ons. <3 Maar met dit filmpje was er niemand, was helemaal alleen, niemand die gezellig wilde doen. :')


Ah vandaar! Ik heb bij Sandy nog nooit getraind en bij Roy probeer ik workshops te volgen. En dan moet je snel zijn want dat zit altijd zo vol. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:04 



 
Profiel   

Leuk filmpje Kim!
Zoiets zou mij ook wel passen. Lekker simpele lijnen maar toch wat verschillende wissels etc in die lijnen. Maze doet t ook goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:18 



 
Profiel   

Levita schreef
KimD schreef
Roy én Sandy zelfs, het zijn hele goede vrienden van ons. <3 Maar met dit filmpje was er niemand, was helemaal alleen, niemand die gezellig wilde doen. :')


Ah vandaar! Ik heb bij Sandy nog nooit getraind en bij Roy probeer ik workshops te volgen. En dan moet je snel zijn want dat zit altijd zo vol. :D


Ja klopt en hij geeft ze ook maar weinig! Zou beter zijn als hij tweewekelijks een weekenddag ook nog seminar/ workshop zou geven, net als Andy (die is er ook op woensdag). Maargoed, hij staat vijf dagen per week op het veld, ik snap ook dat je van het weekend wilt genieten dan.

Sandy geeft op dinsdag & donderdag overdag les. Ze gaat nu wel meer de jonge honden oppakken en wat workshops voor geven. Erg leuk! Sandy is perfect voor het jonge grut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 00:17 



 
Profiel   

Gisteren trainingsdag en de Pixem weer aangezet.

Mazikeen in de ochtend:
We hebben ook de paaltjes gedaan maar dat zag je helaas niet goed, ik zal het volgende week even proberen beter vast te leggen.


Mazikeen in de avond:
de titel klopt overigens geen hol van. :')


Puk in de ochtend:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:15 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Kim!

Iemand hier ervaring met het trainen bij Peter Spoorenberg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:09 



 
Profiel   

Levita schreef
Ziet er goed uit Kim!

Iemand hier ervaring met het trainen bij Peter Spoorenberg?

Ik ben vorige week geweest, zou gister weer gaan, maar Bo is aan de diarree.

Hele rustige man, super mooie hal. Ik vond het een fijne training
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 53 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen