Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 10 [ 242 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Plaats een nieuw onderwerp

hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

 
Profiel   

Kabayo schreef
Zou er ergens een virus rondgaan onder de honden? Ik vind het maar niks

Er gaat wel een virus rond onder de honden, klachten zijn voornamelijk overgeven en diarree gepaard met flinke buikpijn. Beide honden hier hebben het gehad, de 1 was met 2 dagen weer in orde de ander heeft er wel een week last van gehad.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:30 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Oh wat fijn ts dat je tenminste iets weet en het nu steeds beter lijkt te gaan

Ik hoor de laatste tijd steeds meer dingen over darminfecties. Schijnt te heersen (?)
Mijn hond spoot bloed uit de anus. Direct naar de dierenarts. Ze is onderzocht en er kwam een zeer acute darm infectie uit. Ze kreeg medicitie en pijnstillers. Het was al half 9 savonds toen en het belangrijkste was dat ze ging ontspannen en rustig kon slapen. En dan de volgende morgen direct weer naar de dierenarts. Ze was ontspannen, had geen pijn. En ging slapen. Tot ze om 7 uur uit zichzelf overleed... een uur voor ik naar de dierenarts zou. Hartverscheurend. Ging ook heel snel (binnen 12u)
Een vriend van ons verloor even later ook een hond aan een acute darminfectie. Zijn dierenarts vertelde dat het heerste.
Zou er ergens een virus rondgaan onder de honden? Ik vind het maar niks



Ik vraag me ernstig af of dit wel "gewoon een maag darm infectie" is geweest.

Als er écht bloed uit de anus spuit, dan is er echt iets anders aan de hand. Dan denk ik eerder aan interne bloedingen ofzo.

Daarnaast zou ik niet akkoord zijn gegaan met alleen wat medicijnen en pijnstillers, maar had ik minimaal gewild dat er een infuus in gaat, in combinatie met een xray en echo om te kijken of er geen scherp voorwerp de maag/ darm heeft geperforeerd.

Een normale infectie geeft namelijk niet dit klachtenbeeld. Er kan wat bloed bij de ontlasting zitten dan, maar echt puur bloed en eruit spuiten hoort niet.

Mijn hond had ik dus òf op laten nemen, òf hij was met infuus en al mee naar huis gegaan, thuis kan hij namelijk óók in een bench liggen en kan ik de hele nacht een oogje in het zeil houden.

Infuus is ontzettend belangrijk, omdat als er veel bloed verloren wordt, de bloeddruk anders veel te laag kan worden. Veel extra vocht toedienen kan voorkomen dat de hond in shock gaat enz. Daarnaast ligt bij veel diaree uitdroging op de loer.


Zolang je niet met 100% zekerheid weet wat de oorzaak is geweest, vind ik het nogal wat om maar te roepen "maag darm infectie en dit gaat rond" je jaagt een hoop mensen in de stress ermee door dit te roepen!

(Hetzelfde geld voor "vergiftigingen" er wordt al héél snel geroepen: mijn hond is vergiftigd! En was binnen 1 uur dood...zonder dat het uiteindelijk bevestigd is door een dierenarts/ via autopsie. Terwijl de kans op een andere oorzaak gewoon héél groot is. Maar iedereen in de omgeving is gelijk niet meer op zn gemak door dit geroeptoeter)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:42 



 
Profiel   

Hier in de buurt heeft afgelopen jaar ook een besmettelijk hondenvirus geheerst, vermoedelijk Giardia. Een hond van een kennis had het. Haar hond had waterdunne ontlasting met bloed erin. Maar er was geen sprake van bloed dat uit een anus spoot, zoals ik hierboven lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:50 



 
Profiel   

Niqui schreef
Hier in de buurt heeft afgelopen jaar ook een besmettelijk hondenvirus geheerst, vermoedelijk Giardia. Een hond van een kennis had het. Haar hond had waterdunne ontlasting met bloed erin. Maar er was geen sprake van bloed dat uit een anus spoot, zoals ik hierboven lees.


Giardia is een hele vervelende inderdaad. Ook omdat het erg lastig uit te roeien is.

En inderdaad, bloed in de ontlasting is een symptoom van giardia.

Maar met giardia is een hond niet binnen 12 uur dood. Ze kunnen er goed beroerd van zijn en door het vele braken en diarree ligt uitdroging (en daardoor overlijden in het ergste geval) op de loer.

Maar echt een hond die van gezond, naar bloed spuit eruit en 12 uur later dood is, heb ik nog nooit van gehoord dat dit door een virusje/ parasiet/ bacterie is gekomen.

Wèl bijvoorbeeld een maagtorsie, dat een hond daarvan binnen enkele uren overlijdt, maar dat geeft héle andere symptomen en daar ben ik me altijd van bewust wat deze symptomen zijn en ben er altijd alert op omdat ik een hondenras heb wat er bekend om staat hier gevoelig voor te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:57 



 
Profiel   

Om er even op in de springen. Ik heb het niet over een maag/darm infectie. Maar een dikke darm infectie. Ik had zelf Het idee dat het een inwendige bloeding was (achteraf). Maar over de manier van handelen is genoeg gezegd in het topic destijds. En ook zeker irrelevant in dit topic

Ik doel er meer op dat ik de laatste tijd veel meer over darm infecties hoor bij honden en van verschillende dierenartsen in de buurt. Dat is niet iemand op de stang jagen of geroeptoeter. Dat van mij is dan wellicht geen infectie maar de rest wel... Dan mag ik mij toch zorgen maken waar dat ineens weg komt

En daarbij gaat het niet over mij en mijn hond maar over ts. Waar het gelukkig een stuk beter mee gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 07:19 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Om er even op in de springen. Ik heb het niet over een maag/darm infectie. Maar een dikke darm infectie. Ik had zelf Het idee dat het een inwendige bloeding was (achteraf). Maar over de manier van handelen is genoeg gezegd in het topic destijds. En ook zeker irrelevant in dit topic

Ik doel er meer op dat ik de laatste tijd veel meer over darm infecties hoor bij honden en van verschillende dierenartsen in de buurt. Dat is niet iemand op de stang jagen of geroeptoeter. Dat van mij is dan wellicht geen infectie maar de rest wel... Dan mag ik mij toch zorgen maken waar dat ineens weg komt

En daarbij gaat het niet over mij en mijn hond maar over ts. Waar het gelukkig een stuk beter mee gaat!


Ook hier twee labradors gehad die een maag darm infectie hebben gehad. Kort na elkaar. Ze zijn er behoorlijk ziek van geweest en hebben aan de AB gestaan. Volgens onze DA zijn er veel honden die dit ook hebben. Het heerst dus zeker.

TS sterkte met je hondje. Hopelijk knapt hij goed op en zet de stijgende lijn voort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:47 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:02 



 
Profiel   

Goh wat fijn om te horen en hopelijk zet hij dit zo door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:07 



 
Profiel   

Goede berichten! Ik duim voor je dat hij snel weer helemaal de oude wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:08 



 
Profiel   

Goed bericht! Hopelijk nu alleen maar een stijgende lijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 00:29 



 
Profiel   

Ik duim dat hij het goed blijft doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:58 



 
Profiel   

Gaat het nog steeds de goede kant op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 14:32 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 09:17 



 
Profiel   

*\o/* Fijn dat het goed met hem gaat !

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 09:24 



 
Profiel   

Wat een fijne update. Ik hoop dat hij snel weer de oude is

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 10:17 



 
Profiel   

Wat super fijn om te horen, ik duim voor jullie dat hij er snel weer helemaal bovenop is. x

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 10:51 



 
Profiel   

Fijn dat het goed gaat, maar ook hier maar even....
https://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/159921-metaalallergie-de-oorzaken-symptomen-en-de-behandeling.html :

Metaalallergie bij huisdieren
Metaalallergie komt voor bij huisdieren. Een voorbeeld is een Zwitserse Sennenhond die last had van braken en diarree. Hij werd onderzocht maar er was niets te vinden. Het dier kreeg na verloop van tijd uitslag op zijn snuit. Men vermoedde toen een contactallergie en verving de roestvast stalen voerbak door een plastic bak, daarna verdwenen de symptomen. In roestvast staal bevinden zich nikkel en chroom. De hond bleek allergisch voor nikkel en/of chroomverbindingen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 21:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 10 [ 242 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen