Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 15:05

Hallo allemaal,

Mijn ouders hebben 5 honden en zijn op zoek naar een stacaravan, of lege staanplek waar je zelf een stacaravan kan plaatsen. Op een vakantiepark waar 5 honden zijn toegestaan.

5 honden is lastig, wat ook logisch is maar wellicht heeft hier iemand een tip.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 15:48

Maakt omgeving nog uit?

Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 16:03

Zo rond de 100km vanaf Rotterdam, maar elke tip wat betreft accomodatie waar meerdere honden toegestaan zijn, zijn welkom. Bij voorkeur zelf iets kopen maar eventueel huren kan ook. Erkemeder en Avanti (texel) kennen ze.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:27

Camping de Bijvanck in Beek Montferland doen ze daar volgens mij niet moeilijk over.

Anoniem

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:35

Je mag op een deel van het Kruininger Gors huisdieren meenemen. Dan zit je bij Oostvoorne.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:35


Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 16:46


Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 16:47

boemel schreef:
Camping de Bijvanck in Beek Montferland doen ze daar volgens mij niet moeilijk over.


Leuk! Ik stuur het naar ze door, bedankt.

Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 16:47

Mkango schreef:
Je mag op een deel van het Kruininger Gors huisdieren meenemen. Dan zit je bij Oostvoorne.


Max 2 toch?

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:54

Bibin schreef:
pipo schreef:
Op fb is een speciale groep. Misschien kan je hier het een en ander uit vissen. Zijn huisjes ed. Wie weet heb je er iets aan.
https://www.facebook.com/groups/DOGBNB/?ref=share


Bedankt! Ik heb me meteen aangemeld.


In de reacties staan vaak leuke dingen.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:34

Er zijn ook fb groepen voor vakanties met meerdere honden. Honden welkom, met de hond op vakantie, hondenvakantie...enz enz.. je kunt daar heel makkelijk je wensen aangeven en wachten op reacties. Wij gaan dit jaar naar Tsjechie, in een huis, daar hebben ze geen max aantal honden en een enorm omheind perceel erbij.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:47

Volgens mijn camping samoza in vierhouten mag je 6 honden meenemen

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:25

Ik lees even mee, dan ga ik daar niet heen :D

Succes, ts. En alvast een fijne vakantie gewenst :)

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:16

Misschien Bad Hulckenstein in Nijkerk?

Little_Gift
Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:29

Boras schreef:
Ik lees even mee, dan ga ik daar niet heen :D


En waarom niet dan?

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:45

Little_Gift schreef:
Boras schreef:
Ik lees even mee, dan ga ik daar niet heen :D


En waarom niet dan?


Ik heb altijd honden in huis gehad. Maar een vakantie in een kleine ruimte zoals een stacaravan waar voor mij 5 honden tegelijk op vakantie zijn geweest sla ik liever over. Geeft me een onhygiënisch gevoel. Te veel, te druk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:49

Ik denk dat het hier ook wel kan: https://de-kloostertuin.business.site/? ... m=referral. Geen vakantiepark, wel minicamping met sta caravan verhuur en honden toegestaan. En ook niet onbelangrijk, je kan meteen vanaf de camping heerlijk wandelen op onverharde paden en je loopt zo het bos in.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:57

Boras schreef:
Little_Gift schreef:


En waarom niet dan?


Ik heb altijd honden in huis gehad. Maar een vakantie in een kleine ruimte zoals een stacaravan waar voor mij 5 honden tegelijk op vakantie zijn geweest sla ik liever over. Geeft me een onhygiënisch gevoel. Te veel, te druk.


Ach.... Ik heb denk liever 5 poedels of 5 dwergkeesjes ofzo als vorige bewoners, dan één Skip....

Mijn hond haart bijna het hele jaar door en er is geen borstel die echt goed op zn vacht werkt. Gevalletje "compleet mislukt exemplaar ruwhaar" een ruwhaar/ Draadhaar hoort namelijk helemaal niet te verharen, maar mijn vermoeden is dat er korthaar in de bloedlijn zit, en kortharen verharen natuurlijk wél. Ik heb nu een exemplaar wat continu aan het verharen is, al is het ongeveer om de 2 maanden wel héél erg. Zoiets als: aaien = hand vol met haar.

Laatste keer overnachten in een hotel zat Skip precies in zn extreem verhaar moment, de hotelkamer zat behoorlijk onder de haren overal na 3 dagen.

Het enigste wat een beetje helpt, is wassen, maar dat doe ik niet iedere week, want dat is natuurlijk niet best voor de vacht en huid..

Of met een puimsteen van de paarden. Maar dat beschadigd de vacht behoorlijk.

Als ik dus een vakantie boek (Of zoals laatst ongepland ergens heen moet) en Skip zit precies in zn verhaar fase, dan kan ik er erg weinig aan doen en zit de stacaravan/ hotelkamer/ huisje helaas flink onder de haren.

Één voordeel is dat Skip geen typische honden lucht bij zich draagt. Zoals sommige honden dat hebben. Dat je een huis binnen komt en dat het echt naar hond stinkt.

Als je niet wilt dat er in de accommodatie vóór jou, een hond is geweest, moet je een honden vrije accommodatie boeken.

Sommige campings/ vakantieparken hebben speciale "hond vrije accommodatie" andere is het gemixt, huisjes/ caravans waar altijd honden zijn toegestaan.

Je kan het altijd even navragen bij de accommodatie als je persé een accommodatie wil waar geen hond in is geweest.

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:15

Oef 5 honden in een caravan moet je echt niet willen... veel te klein daarvoor. Ik heb 1 hond en dat past net... als ik hier meer honden binnen zou laten wordt het snel een vies stink huisje :=

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:28

Ach, goed ventileren tijdens het verblijf en na vertrek goed schoon (laten) maken, geen probleem!
Liever veel honden dan vieze mensen.

TS; willen ze een stacaravan kopen of huren? Omdat je aangeeft dat een plek ook mag.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:33

Kabayo schreef:
Oef 5 honden in een caravan moet je echt niet willen... veel te klein daarvoor. Ik heb 1 hond en dat past net... als ik hier meer honden binnen zou laten wordt het snel een vies stink huisje :=


Jij begrijpt mij :D

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 00:27

Je hebt ook speciale honden campings zag ik vorig jaar op tv. Misschien is dit iets?

Bibin
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-20

Re: Stacaravan gezocht 5 honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 09:10

Bedankt voor alle tips, ik ga ze zo eens bekijken en doorsturen naar mijn ouders.

Ze zoeken eigenlijk een stacaravan te koop, hebben dit ook altijd gehad maar wegens gezondheid redenen verkocht, nu vallen die redenen achteraf gelukkig mee en missen ze het heel erg.

Wat betreft 5 honden in een stacaravan, tja mijn voorkeur zou het ook niet hebben, ik heb er 2 en dat is meer dan genoeg. Maar hun hebben nu eenmaal 5 opvanghonden en ze willen ook graag eens weg, bij voorkeur dus een plek voor zichzelf zodat ze het zelf netjes kunnen houden, en geloof me dat doen ze de hele dag door.

Nogmaals dank voor het meedenken.