Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 142 [ 3539 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 142  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy Erbij 2022

 
Profiel   

Jaxx was gister avond echt zo maf.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:48 



 
Profiel   

freetorun schreef
Weet iemand of er toevallig een Dog Copenhagen verkooppunt zit in de buurt van Moerdijk/Dordrecht/Breda waar we de tuigen kunnen passen?


Geen idee. Je kan ze bellen en mailen, op de site staan geen gegevens over verkooppunten:
https://www.dogcopenhagenshop.nl/pages/ ... informatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:17 



 
Profiel   

freetorun schreef
Weet iemand of er toevallig een Dog Copenhagen verkooppunt zit in de buurt van Moerdijk/Dordrecht/Breda waar we de tuigen kunnen passen?

Actievehonden.com zit wel aardig in de buurt. Kun je volgens mij wel een afspraak maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:39 



 
Profiel   

Themba schreef
Hier nog niet in de puberteit maar die trossen bananen heel herkenbaar.
Ik heb hem buiten los maar wel met 10meter sleeplijn. Hierdoor kan ik er sneller bij zijn en merk ook dat Boris dan wat beter op mij let omdat hij toch vastzit.
Misschien helpt het? Kan die wel even de energie kwijt


Ook al geprobeerd inderdaad maar blijft z’n gang maar gaan. Zijn energie kan hij kwijt gelukkig! Hij gaat elke dag mee naar stal, de enige plek waar hij wel luistert :roll: daar kan hij dus gewoon lekker los!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 22:55 



 
Profiel   

Kiimm_ schreef
De grootste dingen waren het niet luisteren, vooral als hij zijn neus aan de grond had. Ook had die wel last van rij gedrag op zowel teven als reuen, al was dit niet standaard gedrag maar gebeurde het wel eens. Hij was ook erg onzeker.

Ik merk nu dat de chemische castratie na 9 maanden uitgewerkt is. Het niet luisteren is momenteel weer met vlagen het geval. Ook is zijn onzekerheid echt mega geworden en daardoor is die ook erg angstig. Ik ben hard aan het nadenken momenteel wat te doen..


Thanks voor je info! Ga me er eens in verdiepen.
Wat sneu voor hem! Bizar hè wat die hormonen dan allemaal kunnen doen….
Is er een reden dat je hem niet definitief laat castreren in plaats van chemisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 22:57 



 
Profiel   

Hier nu reu van 10.5 maand, merk dat hij veel meer waarde hecht aan geurtjes ipv mij/snoepjes, ik heb ook echt wel stappen terug moeten zetten in wat ik van hem kan verlangen. Het gaat hier overigens opzich wel goed, gewoon minder goed luisteren als er geurtjes zijn. Maar verder gelukkig niet wegrennen of echt niet komen oid. Maar ik ben wel elke dag met hem aan het oefenen (10 mins of zo, super laagdrempelig) tijdens het wandelen, telkens een andere plek. Zo blijf ik iig het aandacht voor mij houden. Hopelijk blijft het zo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 03:33 



 
Profiel   

Kiimm_ schreef
De grootste dingen waren het niet luisteren, vooral als hij zijn neus aan de grond had. Ook had die wel last van rij gedrag op zowel teven als reuen, al was dit niet standaard gedrag maar gebeurde het wel eens. Hij was ook erg onzeker.

Ik merk nu dat de chemische castratie na 9 maanden uitgewerkt is. Het niet luisteren is momenteel weer met vlagen het geval. Ook is zijn onzekerheid echt mega geworden en daardoor is die ook erg angstig. Ik ben hard aan het nadenken momenteel wat te doen..


Werd hij minder onzeker na de chemische castratie? Dacht altijd dat castratie met een hond die onzeker is werd afgeraden omdat het daardoor vaak erger wordt. Maar is bij jou dus andersom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 08:41 



 
Profiel   

Ja dat dacht ik ook, omdat je de mannelijke hormonen tempert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:16 



 
Profiel   

Dat is ook zo. Alleen t kan goed zijn dat zijn hormonen hem zo in de weg zitten dat ie daar zo onrustig van word dat dat omslaat in onzekerheid.
Zoveel gedoe in zn kop dat ie niet meer weet wat ie waar mee aan moet. Zeker als baasje dan(logisch) laat merken dat wat ie doet niet oke is bijv.
Maar in t beginsel word een angstige/onzekere hond vaak nog erger als ie gecastreerd is. Daarom is chemische castratie slim om eerst te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:36 



 
Profiel   

Wij hebben Jip ook eerst chemisch laten castreren. Hij werd eerst wel onzekerder, maar dat trok bij na een tijd. Toen de chemische was uitgewerkt (die van 6 maanden werkte door tot ruim een jaar :+) kwamen zijn hormonen in alle hevigheid terug.

Dat was ècht geen pretje. Hij was buiten niet te bereiken, zijn reactieve gedrag was niet meer te trainen. Toen heb ik er voor gekozen om ze definitief weg te laten halen, ondanks dat ik er eerst niet voor was. Maar hij zat zich zelf zò erg in de weg, dat het gewoon sneu was.

En dat was achteraf een slimme keus geweest. Jip is weer te bereiken buiten, zijn reactieve gedrag is weer te trainen. En hij luistert een stuk beter buiten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:55 



 
Profiel   

Ik heb Jinn toen der tijd met 1 jaar en 3 dagen direct laten castreren. Had toen zelf nog veel minder verstand van dat hele gebeuren. Jaxx is nu 1 jaar en 3 maand en ik merk af en toe wel dat ie sommige dames erg leuk vind maar hij is nog te handelen en zo lang dat is doe ik er niks aan.

___

Jaxx was vanmorgen op school! Vandaag exact 1 jaar en 3 maand.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:31 



 
Profiel   

Jaxx is knap!

Coco was ook naar school.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:42 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Dat is ook zo. Alleen t kan goed zijn dat zijn hormonen hem zo in de weg zitten dat ie daar zo onrustig van word dat dat omslaat in onzekerheid.
Zoveel gedoe in zn kop dat ie niet meer weet wat ie waar mee aan moet. Zeker als baasje dan(logisch) laat merken dat wat ie doet niet oke is bijv.
Maar in t beginsel word een angstige/onzekere hond vaak nog erger als ie gecastreerd is. Daarom is chemische castratie slim om eerst te proberen.


Precies dit inderdaad. Vermoeden was dat zijn onzekerheid voortkwam uit de hormonen en dat was echt sterk verminderd met de chemische castratie.

Ik zit nu te twijfelen om te kijken hoe het verder gaat of dat ik hem toch nog een jaar chemisch laat castreren, dan is die daarna toch meer in de stabielere leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:08 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden?

Over 1,5 week krijgen we onze 1e pup. Een Australian Shepherd <3

Meet Bowie

[ img ]

Ik ben zo benieuwd hoe hij het hier in huis gaat doen met onze 4 poezendames. Die zullen not amused zijn :')

Ik moet alleen nog wel 'even' mijn theorie examen voor het 'Hundeführerschein' halen en dan volgend jaar samen met Bowie het praktijkexamen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:50 



 
Profiel   

Is het een zuivere?
Ik heb namelijk nog nooit een zwarte witte aus gezien. Altijd met tri er bij xD

Wel een schatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:07 



 
Profiel   

Ja vader en moeder zuivere Aussies. 1 pup uit het nest is tricolor, de rest zijn zwart-wit

Edit: even de benamingen opgezocht, moeder is een red-white, vader een black tri

Fokkers hadden ook meer kleur verwacht bij de puppy's maar 5 zijn black bi (white trim) en 1 is black tri geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:24 



 
Profiel   

Heb je foto's van de ouders? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:53 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Is het een zuivere?
Ik heb namelijk nog nooit een zwarte witte aus gezien. Altijd met tri er bij xD

Wel een schatje!

Ik ken er meer die alleen zwart-wit zijn, is ook gewoon een officiële kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:54 



 
Profiel   

Ja, dat weet ik maar ik heb ze nog nooit gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:55 



 
Profiel   

Welkom aan alle nieuwelingen! Leuk om al de nieuwe pups te zien. Echt niet goed voor mijn Puppyfever <3

Hier gaat alles zijn gangetje. Druk met het werk, sporten terug aan het opbouwen en dan mijn 2 varkens nog een heel klein beetje liefde geven :')

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 00:01 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Ja, dat weet ik maar ik heb ze nog nooit gezien


In de “showlijnen” zie je ze haast niet. In de “werklijnen” komt het veel vaker voor. Black of red met en zonder tan/wit. Ik wil voor elin een black bi reu gebruiken, dus zwart met maar minimaal wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 01:07 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Heb je foto's van de ouders? :)

Alleen van de moeder en ook geen duidelijke foto. Verkoopadvertentie is ook alweer offline bij eBay Kleinanzeigen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 10:21 



 
Profiel   

O die is al flink! Hoeveel weken is hij nu?

Coco krijgt steeds meer praatjes. Ze is ook al waaks aan het worden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 10:40 



 
Profiel   

flettie schreef
JesdaJinn schreef
Heb je foto's van de ouders? :)

Alleen van de moeder en ook geen duidelijke foto. Verkoopadvertentie is ook alweer offline bij eBay Kleinanzeigen

[ [url=m/Wja2zF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is geen red and white (chocolade). Maar is eered. Een kleur die niet mag bij de aussies. En sorry, een hond kopen op eBay euhmmm

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 11:06 



 
Profiel   

Goh, ik zeg ook braaf dat we een Jack Hussel krijgen omdat ik weet dat mensen gaan steigeren als ik Jack Russel zeg, maar weet je: het kan me niet veel schelen. Ik was niet op zoek naar een raszuivere Jack Russel, ik vind die black and tan kleur leuk. En het beestje komt ook maar via via, de mensen waar ze vandaan komt zijn wel officiele fokkers, maar dan van een ander ras. Ik heb van deze hondjes beide ouders gezien. Vader is een Jack met stamboom, moeder is black and tan. Ze zijn getest op erfelijke afwijkingen en de gezondheidsverklaring hebben we ook. De pups groeien in de woonkamer op, zijn ingeent, ontwormd, gezond verklaard door de dierenarts. Ze zijn gechipt en hebben een Europees paspoort en het uitgebreide koopcontract is al binnen zodat we dat rustig door konden lezen . We mogen komen kijken wanneer we willen en krijgen vrijwel elke dag foto's en filmpjes en we mochten net zo lang de tijd nemen met beslissen of, en welke we wilden, als we zelf wilden. Nee, het is geen volle rashond, maar ik ben er wel heel bij mee! Nog 6 nachtjes slapen *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 11:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 142 [ 3539 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 142  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen