Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 151 van de 165 [ 4106 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je aquarium III!

 
Profiel   

kleine visjes.
ga op internet kijken wat je leuk vind en kijk of het kan in een aquarium van dat formaat.
maar ga lezen en lezen want het is nog best wel een ding om een aquarium goed op te starten met planten er in en vissen en dan im alles levend te houden zonder problemen :j

rasbora soorten kunnen er wel in, en info staat wel op google
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 16:59 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
Ik heb voor het eerst een aquarium, 54 liter, 60 x 30 cm.

Hebben jullie tips en adviezen?
Ik weet trouwens niet wat ik er ik wil gaan doen, het liefst actieve vissen maar geen idee welke.


54 liter is voor veel vissen echt wel te klein.
Wij hadden in de 60 liter bak micro Rasbora’s zitten en die waren lekker actief.
En er zaten garnaaltjes in die zijn ook altijd bezig.

Mijn tip is vooral geduld hebben met indraaien en niet te snel willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 17:01 



 
Profiel   

Ik neig om een Betta te doen, is deze "goed" voor een beginner? :)
natuurlijk zonder andere vissen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 17:15 



 
Profiel   

Met een Betta geen ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 19:51 



 
Profiel   

Vandaag de Lido 200 verkocht dus nu alleen nog maar 1 bakje met de shadow panda’s en die doen het super!
Owja mn draadalg eindelijk eruit gekregen maar heeft wel lang geduurd voordat ik die onder controle kreeg.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 19:52 



 
Profiel   

Ik ben ook bezig met een black-out sessie om draadalg weg te krijgen (tot dusver erg effectief).

Ik wil ook gaan terugschalen van 4 aquaria naar 2-3 (de kleinste is 12-13 liter met wat garnaaltjes dus die is niet perse de moeite om weg te doen). De 20 liter betta tank gaat eruit, maar eerst mag Alduin gewoon zijn leven bij mij uitzitten :)

En dan heb ik nog de 72 liter grote tank en de 54 liter shallow. De 72 liter ben ik echt dol op, heel happy met hoe die draait en eruit ziet. Maar de shallow is ook leuk om mee te werken (alhoewel nu dus draadalg probleem).

Keuzes keuzes xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 06:59 



 
Profiel   

Haha ja dat keuzes ken ik wel.
Mn zoon wilde graag over op terrarium dieren en dat is voor mij totaal nieuw dus we zijn naar de reptielen beurs geweest en daar heb ik dus een paludarium gezien en ben me erin gaan verdiepen.
De reden dat ik mn 200liter bak eruit heb gedaan is dat de kraan vervangen was en ik steeds met gieters te werk moest gaan en dat vond ik geen leuk klusje.
Met een paludarium is dat niet het geval,iig geen tig liters.

Ik moet zeggen tot 60 liter vind ik leuk kwa onderhoud.
Maar mn 20 liter bak blijf ik het leukste vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 07:53 



 
Profiel   

Hier toevallig van het weekend ook een aquarium gestopt. De laatste die ik had toegevoegd is weer weg.. :') Ook m'n shallow helemaal aangepakt en ben er nu zó blij mee! Krijg het alleen niet mooi op de foto. Ziet er dan echt heel anders uit.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 17:20 



 
Profiel   

ik heb baby corydoras *\o/*

zo leuk!
ik heb een klein bakje van 20 liter staan waar ik snoeiafval in gooi.
zit geen lamp of verwarming in,wel een pompje.
en zag er net twee kleine corydoras in zwemmen.
haha geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 15:12 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Welke soort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 17:10 



 
Profiel   

Kan ik hier iemand blij maken met vlotvaren?
Ik woon in Rotterdam maar verzenden is misschien tegen verzendkosten ook een optie.
Heb best veel dus kan aardig wat kwijt als het moet.


Zag alweer een nieuwe lichting babygarnalen dus na de zomervakantie maar wat te koop gaan zetten.
Ben er wel heel blij mee want blijf ze mooi vinden die blue shadows.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 10:58 



 
Profiel   

Heb je die op kraan of osmose water? Ik krijg die maar niet voor elkaar. De blue bolts doen het wel goed.
Ik ga over paar weekjes wat blue jelly's halen als mn shallow is ingedraaid. Vind het zo leuk dat ze knal gele eitjes krijgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 11:04 



 
Profiel   

J0anieke schreef
Heb je die op kraan of osmose water? Ik krijg die maar niet voor elkaar. De blue bolts doen het wel goed.
Ik ga over paar weekjes wat blue jelly's halen als mn shallow is ingedraaid. Vind het zo leuk dat ze knal gele eitjes krijgen. :D


Zitten op kraanwater met ph verlagende bodem.
Van wie ik ze overgenomen had lukte het ook niet maar zaten op osmose.
Ik had dus verwacht dat ze het op kraanwater helemaal niet zouden doen maar wel dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 11:21 



 
Profiel   

Oh dat is mooi meegenomen! Hier de blue bolts ook sinds kort op kraanwater (bij white pearls in).
Twijfel om dat groepje nog uit te breiden, maar ik denk dat ik het zo laat. Ben echt een beetje klaar met die dramaqueens.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 11:46 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Oh wat leuk! Welke soort?



ja ik denk een kruising!
ik heb in een bak waar het uit komt er nog drie stuks waarvan het vrouwtje een long fin paleatus is.
en de andere is een paleatus man en een adolfoi man.
dus zoiets, zie vanzelf wel wat het word :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 13:40 



 
Profiel   

Ik had een oxydator op mp staan en had verwacht dat die wel zo weg zou zijn maar niet dus.
Het is de D variant dus tot 100liter maar die is veel te groot voor mn 2 liter aquariumpje daar staat een mini in.
Ik bedacht me later ook dat de foto misschien misleidend is want ik had er een flesje vloeistof bij gedaan wat er normaal niet bij zit en daarop staat mini.

Moet ook echt de rest van mn spullen even goed uit gaan zoeken wat weg kan want mis nu wel een onderkast eigenlijk :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 12:27 



 
Profiel   

Even voor de garnalen liefhebbers... harmonica garnalen kweken toch alleen in brak water..

Heb er een met volgens mij eitjes bij zich zal kijken of ik een foto kan plaatsten.. Maar dat zal niet kunnen toch..
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 20:17 



 
Profiel   

Japonica die kweken indd alleen op brak water.
Althans de grote.
Garnalen kunnen ook een ziekte hebben dat ze daar iets geels hebben maar kan het op de foto niet zien.
Of ze dragen de eitjes wel en jongen overleven t niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 21:00 



 
Profiel   

Zijn echt kleine bolletjes[ img ]
De garnaal kwam nog wat dichterbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 22:12 



 
Profiel   

Ze kunnen wel eitjes krijgen, maar de jongen overleven het niet in zoetwater.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 22:19 



 
Profiel   

Hoi! Ik breek even in.. ik ben opzoek naar een meubel voor mijn Superfish 70l. Zou deze geschikt zijn? Ik vind hem mooier dan die van Superfish zelf…

https://www.petsplace.nl/juwel-multi-st ... SPEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 14:41 



 
Profiel   

Past wel op het tafeltje, je houdt dan iets aan zwarte randen over. Denk dat het wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 14:43 



 
Profiel   

@snorkel - amano garnalen kunnen inderdaad wel bevrucht raken en eitjes krijgen, alleen de babies overleven niet in zoet water. Hetzelfde geldt voor zebra renslakken (nerite snails). Ze kunnen wel eieren leggen, maar die komen niet uit.

Voor de Animal Crossing liefhebbers onder ons, dit zag ik voorbij komen:
[ img ]
[ img ]

En ik heb de print-modellen al gevonden (en een 3d printer in huis) dus wie weet ga ik het ook doen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 21:46 



 
Profiel   

Ooooh super gaaf! Ben heel benieuwd naar jou resultaat als je het gaat maken! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 00:34 



 
Profiel   

Helaas hebben we onze bak de laatste maanden een beetje verwaarloosd. Afgelopen weekend een grote waterwissel gedaan, de grootste planten een stuk teruggesnoeid en de ruit weer algvrij gemaakt. Wat jammer dat we dit niet veel eerder hebben gedaan. Het is weer een plaatje :)
Het visbestand is ook niet veel meer, twee oude maanvissen, vijf zwarte tetra's, nog één kardinaal, een ancytris (?) en in ieder geval nog één, maar dit waren er vijf ghuli. We wachten tot de maanvissen uit de tijd zijn, om er dan nieuwe, minder grote rovers, in te doen. (de maanvissen vreten nu alles op of jagen zodanig dat de andere vissen het loodje leggen)

We willen de watertemperatuur ook omlaag gooien, zo naar de 22 graden (energiebesparing).
Dus roep maar eens! Welke vissen zouden kunnen?

Hoogvinkarpers?
Platy's?
Blackmolly's (hebben we geen goede ervaring mee)?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 07:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 151 van de 165 [ 4106 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen