Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Alpacka baby Jip

 
Profiel   

Hellu hellu!

Gister is onze eerste alpacka baby geboren <3 het is altijd al mn droom geweest om ooit eens een veulentje te fokken en vorig jaar hebben we onze dames naar de hengst gebracht, helaas is er maar eentje drachtig geworden en is daar een prachtig mannetje uit gekomen *\o/*
Ik moet toegeven dat ik stiekem baal dat het een hengstje is, hier in zweden is er een wet/regel dat je minstens 3 alpacka’s moet hebben omdat ze van eenzaamheid dood kunnen gaan. En we hebben dus maar een hengstje en dat betekend dat ie of weg moet, of we twee hengstjes bij moeten kopen of lenen (als dat gebeurd in de alpacka wereld). Ruinen kan maar wat ik om me heen heb gehoord is dat ruinen evengoed merries ’verkrachten’ dus ik weet niet of ik dat aandurf. Ik ga zeker kijken of het mogelijk is om hengstjes te lenen. Maar tot die tijd mag ie nog lekker bij mama, ze worden pas rond 1,5/2 jaar geslachtsrijp heb ik begrepen, dus geen haast.

Normaal staan de alpacka’s hier gewoon 24/7 buiten met schuilstal (in de winter een dik pak stro maar dat verversen we altijd voor de volgende winter en het meeste is er nu dus uit), heb alleen wat hooi erin gedaan zodat Sunshine daar ook kan eten en Jip niet continu in t natte gras hoeft te slapen). Nu heb ik ze gister binnen gehaald omdat het flink regende, hij zou eigenlijk pas over 1/1,5 maand moeten komen dus hij is vroeg :P gelukkig is alles goed gegaan en hij is stabiel, drinkt goed en huppelt wat rond <3

Geniet mee van ons prachtige mannetje <3

Hoe ik ze gister vond
[ img ]
[ img ]

Daarna lekker naar binnen gedaan
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Camera opgehangen zodat ik ze in de gaten kan houden, ik ga vandaag ook een camera in het land ophangen
[ img ]

En nu zijn ze weer mooi buiten, heb ze in de schuilstal losgelaten maar ze willen direkt lekker buiten
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Die oortjes zijn wel iets waar ik echt verliefd op ben :P
[ img ]
[ img ]
[ img ]

De witte alpacka, of met wol grijs/roze, is een half zusje van Jip. Sunshine is mama van beide
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 06:14 



 
Profiel   

Wat een snoepje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 06:19 



 
Profiel   

Oh wat een dotje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 13:19 



 

Wat een mooie cria <3

Moeders ook trouwens.. heb je een foto in winterpak van haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 13:40 



 
Profiel   

Awww.....
Stiekem vind ik het best jammer dat er geen beestenboel uitgelicht is

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 13:41 



 
Profiel   

Wat een scheetje!!! Alsof ze met dr koppie tot aan de oren in de verf gezeten heeft <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 14:29 



 
Profiel   

Zo leuk! Aan de ene kant kijkt ie heel grumpy maar lijkt ook te lachen, wat een uitstraling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 14:32 



 
Profiel   

idinn schreef
Wat een mooie cria <3

Moeders ook trouwens.. heb je een foto in winterpak van haar?


Thanks iedereen <3

Ik zal straks even een betere foto zoeken, deze is van de camera die ik buiten had een paar weken geleden. Moet even een huisje ervoor bouwen omdat ie niet tegen regen kan
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 17:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, wat een leukerdje. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 17:09 



 
Profiel   

Wat ontzettend gaaf, ik ben zo helemaal weg van alpacas, maar in Spanje zie je ze zo weinig.

Wat een snoepie <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 17:38 



 
Profiel   

Hier wat foto’s in wintervacht
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:13 



 
Profiel   

Leuke alpaca's!
Echt een dotje met dat witte hoofdje <3

Dat van dat verkrachten als ruin valt echt mee, als je ze lang hengst houdt is de kans groter en het is ook puur karakter. Brutaal karakter + te lang bij de moeder + laat ruinen zijn factoren die dat *kunnen* veroorzaken. Maar het hoeft niet. En dat is bij bijna alle dieren zo.
De vraag is hoe je het doet met afspenen met maar 1 veulen (niet negatief bedoelt, maar wel handig om dat niet halsoverkop te moeten regelen over 6 maanden)? Of inderdaad verkopen.

In ieder geval super leuk! Gefeliciteerd!

Is alpacka Zweeds voor alpaca? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:29 



 
Profiel   

BriPi schreef
Leuke alpaca's!
Echt een dotje met dat witte hoofdje <3

Dat van dat verkrachten als ruin valt echt mee, als je ze lang hengst houdt is de kans groter en het is ook puur karakter. Brutaal karakter + te lang bij de moeder + laat ruinen zijn factoren die dat *kunnen* veroorzaken. Maar het hoeft niet. En dat is bij bijna alle dieren zo.
De vraag is hoe je het doet met afspenen met maar 1 veulen (niet negatief bedoelt, maar wel handig om dat niet halsoverkop te moeten regelen over 6 maanden)? Of inderdaad verkopen.

In ieder geval super leuk! Gefeliciteerd!

Is alpacka Zweeds voor alpaca? :D


Hij gaat niet al over 6 maanden bij zn moeder weg, hier raad iedereen aan ze er 10/12 maanden bij te houden dus dat doen we dan ook. Ik heb al kontakt gehad met degene waar we ze vandaan hebben en hun helpen met alles dus het afspenen is verder geen probleem qua vriendjes enzo

Alpacka is idd zweeds

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:46 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
BriPi schreef
Leuke alpaca's!
Echt een dotje met dat witte hoofdje <3

Dat van dat verkrachten als ruin valt echt mee, als je ze lang hengst houdt is de kans groter en het is ook puur karakter. Brutaal karakter + te lang bij de moeder + laat ruinen zijn factoren die dat *kunnen* veroorzaken. Maar het hoeft niet. En dat is bij bijna alle dieren zo.
De vraag is hoe je het doet met afspenen met maar 1 veulen (niet negatief bedoelt, maar wel handig om dat niet halsoverkop te moeten regelen over 6 maanden)? Of inderdaad verkopen.

In ieder geval super leuk! Gefeliciteerd!

Is alpacka Zweeds voor alpaca? :D


Hij gaat niet al over 6 maanden bij zn moeder weg, hier raad iedereen aan ze er 10/12 maanden bij te houden dus dat doen we dan ook. Ik heb al kontakt gehad met degene waar we ze vandaan hebben en hun helpen met alles dus het afspenen is verder geen probleem qua vriendjes enzo

Alpacka is idd zweeds


Wij houden 6 tot 8 maanden aan, uitzonderingen zijn 10 maanden. 10/12 maanden geeft inderdaad meer kans op vervelend hengstengedrag, dus ik vind het niet gek dat ze dan zo veel over dat vervelende ruinengedrag beweren in de omgeving (ik heb helaas ervaring door een paar jaar terug te laat afspenen, is gelukkig nog lichtelijk recht getrokken door training). Maar het is nog steeds individu afhankelijk en je moet doen wat je goed lijkt, ik zou je enkel aanraden toch bij 6/8 maanden af te spenen indien hij echt vervelend gedrag gaat vertonen.
Maar het klinkt alsof jullie alles goed voor elkaar hebben en ze zien er goed uit. Vind die dark fawn overigens een heel mooi hoofd hebben. <3
Welke kleur was de vader van dit cria?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 21:35 



 
Profiel   

BriPi schreef
anoukwendy schreef
Hij gaat niet al over 6 maanden bij zn moeder weg, hier raad iedereen aan ze er 10/12 maanden bij te houden dus dat doen we dan ook. Ik heb al kontakt gehad met degene waar we ze vandaan hebben en hun helpen met alles dus het afspenen is verder geen probleem qua vriendjes enzo

Alpacka is idd zweeds


Wij houden 6 tot 8 maanden aan, uitzonderingen zijn 10 maanden. 10/12 maanden geeft inderdaad meer kans op vervelend hengstengedrag, dus ik vind het niet gek dat ze dan zo veel over dat vervelende ruinengedrag beweren in de omgeving (ik heb helaas ervaring door een paar jaar terug te laat afspenen, is gelukkig nog lichtelijk recht getrokken door training). Maar het is nog steeds individu afhankelijk en je moet doen wat je goed lijkt, ik zou je enkel aanraden toch bij 6/8 maanden af te spenen indien hij echt vervelend gedrag gaat vertonen.
Maar het klinkt alsof jullie alles goed voor elkaar hebben en ze zien er goed uit. Vind die dark fawn overigens een heel mooi hoofd hebben. <3
Welke kleur was de vader van dit cria?

Die lichtbruine is geen fawn :P is gewoon een bruine

Vader was donkerbruin

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 05:09 



 
Profiel   

Oh, je hebt alpaca’s ook ! Ik vind het zulke grappige dieren laar moet bekennen dat ik ze niet ken. Ik zou niet weten hoe met ze om te gaan. In ieder geval is Jip een knappe kerel <3 ! En hij heeft dezelfde naam als mijn puppyteef :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 06:41 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
Die lichtbruine is geen fawn :P is gewoon een bruine

Vader was donkerbruin


Oh sorry, ik zag het niet goed op de foto, die is inderdaad lichtbruin, mijn fout. :o
Leuk dat Jip dat bruine van de vader heeft (vind het trouwens een hele leuke, lieve naam).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:34 



 
Profiel   

Het is net een knuffel die je hebt neergezet voor foto's, hij heeft de hele tijd zo’n nette lig-houding, perfect model :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:39 



 
Profiel   

Wat een schatje! Geweldige dieren! Veel geluk en plezier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen