Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:42

Ik heb mijn insta/fb en mp.
Lees wel dat er weinig animo is maar die van mij mogen pas in september weg

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:15

Caro ik denk wel dat je ze kwijt raakt hoor.
Ze zijn leuk.

marley93

Berichten: 6036
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:55

Oh die kitten foto's... <3 Die van mij zijn nog niet eens een jaar en bij zo'n aanblik mis ik dat toch wel hoor, dat ze nog zo klein waren.
Caro, het scheelt denk ik wel dat ze dan in september pas weg mogen; dan is de vakantie voorbij. Mensen gaan nu eerder op vakantie dan dat ze een huisdier kopen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:58

Ik vind september ook een goede tijd. Geen gedoe met vakanties. Zij blijven sws tot zij 12 weken zijn

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:01

Caro jij fokt via mundikat toch?

Laatste Fife vergadering is er een regelementswijziging geweest en kittens moeten tot 14 weken bij de moeder blijven. Hou daar even rekening mee. Geen idee wanneer dat in gaat maar is wel al goedgekeurd.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:29

Ja hij is echt te schattig en leuk <3 en wijkt al niet meer van mijn zijde :+ om terug te komen op katten die bij je/op bed slapen, de kleine (ik ben nog niet uit over zijn naam...) komt wel op schoot en heeft ook al tegen mij aan in bed geslapen <3

Net na de zomer lijkt mij inderdaad ook wel een goede tijd voor kittens :j

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 23:03

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe reismand voor onze 2 katten. Ze zijn niet zo heel erg groot (4,6 en 3,2 Kg). Het probleem is dat ze samen in de bench moeten, poes wil niet zonder kater in de bench. Dat hebben we al geprobeerd. Poes werd zo hysterisch dat we onderweg gestopt zijn om ze weer samen te zetten. We hebben er dus al 2, maar 1 is te klein voor samen en de andere vind ik eigenlijk te groot (ze schuiven mij te veel in bochten en remmen en ik rij al erg voorzichtig) en daarom erg onhandig. Ik zag dat een aantal zo'n nylon bench hebben, is die wel bestand tegen de nagels als ze gaan krabben. De laatste keer kon 1 van de 2 zijn plas niet ophouden (was een rit van 3/4 uur), kun je zo'n bench dan nog wel schoon krijgen en loopt het er dan niet uit op de autostoel?

En heeft 1 van jullie misschien ervaring met de catit cabrio ?
https://www.zooplus.nl/shop/katten/tran ... %20tuigjes

Die is wel kleiner dan die ik nu heb, maar twijfel wel of deze groot genoeg is

Zijn er verder nog aanraders?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:13


xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 07:22

Ik heb die nylon benches.

Ik heb er 4 staan. Heerlijk kan ze via de boven, voor en zijkant erin doen. Ze kunnen door het gaas kijken en vinden die benches echt fijn. Ook langere ritten gaat prima. Ze gaan bij mij regelmatig meerdere uren mee in de manden. Bodem is gemakkelijk schoon te maken. Maar ze zitten bij op handdoeken. Vinden ze het fijnste want dan kunnen ze ook onder de handdoek kruipen.
Ik heb ook mijn jonge kittens in deze mandjes nog nooit problemen gehad met nageltjes. Ik ben er echt fan van.

Deze lijkt er wel wat op.
Afbeelding

Deze heb ik:
Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:50

Geen ervaring met die hierboven.

Wel met die van curver. Wat een fijn ding is dat! Deze zou ik zeker aanbevelen. Ik heb er 1 maar in de toekomst wil ik er een 2e bij.

Zowel voor mijn cavia's als katten een fijne, stevige en veilige reismand :)

Wat een leuke kittens weer <3

Amara voelt zich ook weer kiplekker, ben helemaal blij :D

Samen alles in de gaten houden
Afbeelding

Texel is een tv-ster! :D
Gisteren deze tv van mijn ouders gehad :=
Afbeelding

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:08


xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:11

Die curver met bovenklep krijgen mijne open. Vraag me niet hoe maar die hebben ze zo open.

Met die van beeztees lukt ze dat niet. Heb indien ze het wel lukt van die ritsslotjes.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:17

@xoranlover, welke klep bedoel je?

Dat kleine klepje heb ik vastgezet met tiewraps. Texel drukte die ook open. Verder krijgen ze de klep niet open als ik die op slot zet met het knopje :)

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:40

Bedankt voor de antwoorden, die beezteez ziet er goed uit. Ik twijfel alleen of daar de kleinste maat groot genoeg is voor mijn 2 katten samen. En die net een maat groter weer niet goed in mijn eentje te dragen is. Welke maat hebben jullie? Het gaat om 2 somalies, het zijn dus niet super grote katten. Curver durf ik niet als ik hoor dat ze het open krijgen.

Voor de rest zie ik bij andere benches zoveel wisselende reviews.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:59

Kleinste gaat hoor. Heb er ook 2 abessijnen in of 1 abessijn en 1 somali. De maat groter heb ik met de kittens vind ik prima te dragen.

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:30

Ik zie dat ze hem bij de dierenwinkel hier in de buurt hebben, ik zal hem daar eerst eens gaan bekijken. Ik vind de grootte en gewicht toch lastig inschatten vanaf een website. Erg bedankt voor de info! Goed om te horen dat het goed past in de kleinste. Poes raakt echt totaal in paniek als ze zonder haar broer in een reismand in de auto moet. Nog nooit een kat zo hysterisch horen schreeuwen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:45

Op Ali heb je ook fijne benches. Ik wil ook nog een grotere waar 4 kittens in passen.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:41

Ik heb deze van Zooplus! Erg fijne reismand en kan ook aan de bovenkant open. In principe zouden ze er nu nog met z'n tweeën in passen, maar Marley is ook niet zo heel groot met haar nog geen 3 kilo :P
Afbeelding

Edit: ik zie nou dat ie slechte reviews heeft maar daar kan ik me echt totaal niet in vinden :=

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:38

Hoi Smee_ die had ik dus ook op het oog, alleen de reviews waren inderdaad niet best. Ook een over de deur waar het handvat aan zit niet heel stevig is. Is dat bij jou ook?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 01:49

De curver bakken zijn wel prima, maar echt drama om de kat er bij de dierenarts uit te krijgen als hij niet wil. Dan zijn de bakken waar de bovenste helft af kan fijner.

Hoewel niets zo erg is als die rieten koepels. Mensen, doe het niet :')
Probeer jij maar eens een boze kat uit zo’n mandje te krijgen. Moet je lekker met 1 arm in een klein gat in het donker grabbelen terwijl je gekrabd en gebeten wordt. Oh wat was dat een drama! En op de kop houden helpt ook niet want kat zet zich gewoon schrap.

Het mooiste zijn de bakken met pinnetjes aan de rand die je moet draaien om ze los te krijgen. Is even gepiel met in elkaar zetten. Maar die zijn wel stevig en daar krijg je elke kat ook uit. Al laat ik ze meestal in de onderbak zitten en til ik alleen het deksel eraf.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:29

Ik heb ook een simpele kuststof reisbox.
Met alleen een deurtje aan dse voorkant.
Heb ik in het verleden mee staan knoeien om een kat eruit te krijgen.
Bovenkant moet er makkelijk af gaan.

Siamezen zijn wel lief bij de dierenarts en met uit de box halen.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:05

Wij hebben 2 van deze:
Afbeelding

Zelfs Johnny past er met gemak in. En die kat is halve partner zo groot.
Voor Cash is tie dan weer veel te groot eigenlijk, maar die houdt zich er gewoon rustig in gelukkig.

marley93

Berichten: 6036
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:18

Ik heb ook een hele fijne, maar heb ik gekregen van mijn vader en ik weet niet waar hij 'm heeft gekocht. Hij is van kunststof en je kunt de bovenkant eraf halen, daar ook een klepje open doen, en er zit nog een opbergvakje op voor bijvoorbeeld een paspoort.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:32

Annemiek73 schreef:
Hoi Smee_ die had ik dus ook op het oog, alleen de reviews waren inderdaad niet best. Ook een over de deur waar het handvat aan zit niet heel stevig is. Is dat bij jou ook?

Ik heb het net even voor je getest. De laatste keer dat ze er samen in zaten, waren ze 5 maanden dus toen waren ze ook nog niet zo zwaar. Maar nu zijn ze samen bijna 7 kilo en niks geen deurtje wat open ging ofzo :n Het voelde ook niet alsof dat elk moment zou gebeuren ofzo, gewoon een stevige reismand :D

Edit: sterker nog, het deurtje aan de bovenkant zat zo stevig vast dat ik hem amper open kreeg om ze erin te doen _O-

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:35

Heb 2 simpele met deurtje en bovenkant kan eraf. En een rugzak met vakken en verschillende plekken open te ritsen. Ook ideaal als ik met spoed en 3 katten tegelijk flat moet verlaten.