Puppy Erbij 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:31

Jeetje Tieneke wat een verhaal joh!
Kan me heel goed voorstellen dat je man een beuk terug heeft geven!

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:33

Ja ik ook, alleen maakt de politie er daardoor wederzijdse slagen en verwondingen van, terwijl mijn man echt een heel rustig en conflictoplossend type is. Montuur gewoon in tweeën gebroken, daar blijft niemand rustig onder...

Ik ben zo bang dat er iets gaat gebeuren. We gaan ook camera's zetten.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 00:18

Poe dat is heftig Tieneke! Hopelijk bevalt dat andere huis en kunnen jullie er snel in. Goed blijven documenteren (zelf en doorsturen naar wijkagent) en zoals je nu deed ook vooral bellen! Hebben ze de klap van jouw man niet genoteerd als zelfverdediging?

Cinniz hoe is het met Parel? Als het mag zou ik het litteken een paar keer per dag met honingzalf insmeren, heeft de DA daar wat over gezegd? Ik knip in principe ook liever, maar ik probeer ze wat korter te krijgen en dat lukt me met alleen knippen gewoon niet.

Kiwi leuke namen weer! Ze zijn al bijna om te knuffelen (als de oogjes open gaan) <3

Tigress goed om te horen dat zo'n dremeltje jullie ook bevalt! Langzaam aanleren is geen probleem, ik verwacht er niet zo veel problemen mee. De grootste drempel zal het daadwerkelijk aanraken zijn, het geluid is hij wel gewend (tenminste, slijptol, schuurmachine en een grote multitool zijn maar wat interessant, maar die heeft hij natuurlijk nog nooit gevoeld := ).

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 03:03

Jeetje wat heftig!

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 06:45

Christina, neen, wederzijdse slagen en verwondingen. Omdat mijn man zo eerlijk was om te zeggen dat hij heeft teruggeslagen.

Dacht dat een nachtje slapen me goed zou doen, maar ik ben eigenlijk nog steeds niet helemaal bekomen...

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:01

Tieneke hoop dat dat andere huis wat is.
Ik weet heel goed hoe het voelt om je niet meer op je gemak te voelen in je eigen huis.
Wij hebben ook gezeik gehad met onze oude buren.
Gelukkig hebben ze hun huur niet betaald en zijn ze er uiteindelijk uitgeknikkerd maar mn man moest zelfs voorkomen door het hele circus.
Ik haat mensen niet snel maar hun grrrr
Alleen wij hebben een koopwoning en op het moment dat dat gebeurde konden wij niet zomaar opnieuw kopen maar begrijp je verhuis voorkeur heel goed.

Christina ik moet bekennen dat ik zelf niet bij de dierenarts ben geweest.
Ze heeft na een week controle gehad met de oppas en toen ik na 2 weken thuis kwam heb ik haar geopereerd en gebeld met de dierenarts.
Voor nu hoeft ze niet langs te komen maar als ik twijfel trek ik gelijk aan de bel.
Wat zou honing zalf moeten doen?
Ik ken het alleen van open wonden en genezing maar tis netjes dicht.
Moet zeggen dat het me ook reuzen meevalt kwa gezicht zeg maar.
Alleen ik moet uit mn systeem krijgen dat ik soms denk oliebol ze knijpt haar oog dicht moet haar zalven en spoelen :')
Ze heeft dat KCS ruim 8 jaar gehad dus dat zal nog wel even duren dat ik eraan gewent ben.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:36

Tieneke schreef:
Christina, neen, wederzijdse slagen en verwondingen. Omdat mijn man zo eerlijk was om te zeggen dat hij heeft teruggeslagen.

Dacht dat een nachtje slapen me goed zou doen, maar ik ben eigenlijk nog steeds niet helemaal bekomen...


Jeetje wat heftig! Dat was niet niks idd…

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:46

Wat een ellende Tieneke, zoiets gaat je niet in de kouwe kleren zitten. :n

Amy wat een prachtige pup <3 hopelijk aarden je beide hondjes snel samen!

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:59

@ tieneke: wat een ellende zeg %) je zult er maar naast wonen… hopelijk snel verhuizen dus!
@ kiwiwitje: leuke namen! :j

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:54

Cinniz als het goed is, dan helpt het mooi(er) genezen, en aangezien het zo'n zichtbare plek is zou ik lekker smeren als dat mag!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 12:22

Afbeelding

Kiiiiijjjjjjk dan! T eerste oogje gaat open <3

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:10

<3

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:10

Mijn hemel, wat schrikken & wat een gedoe ! Eerlijk is eerlijk, als de buren zo'n harde tik uitdelen dat de bril in tweeën breekt had ik ook een tik terug gegeven hoor. :oo

cursebreaker

Berichten: 11450
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:42

Oshaa
Jeetje wat komt het snel dichtbij nu, omg! Ik heb weinig tips omtrent je dilemma, maar denk dat er wel wat fijne tips gegeven zijn al waar je hopelijk en misschien wat mee kunt. Kun je idd niet nu anders al bellen met de plaatsen waar je die afspraken hebt en voorleggen hoe je ervoor staat met Beer die je dan bij je hebt? Misschien komen ze zelf met opties aan om je te helpen :)

Heerlijk vooruitzicht om idd in Canada ook de meren e.d. op te gaan met Beer tzt. Kanoën lijkt me ook heel erg leuk samen met de hond. Echt heerlijk dat je straks een meer kortbij hebt. Echt, ik kan zo niet wachten op foto materiaal en updates van jullie toekomstige avonturen daar hihi.

Tienek
Jeetje wat een verheel en ervaring zeg. Snap wel dat dat een indruk achter laat, pfft. Heftig. Hoe is het met het oog van je man nu?

amy_leftover
Wat een heerlijke fluff puppy heb je daar aan Raija. Wat een leukerd, ik ben verliefd! Prachtig koppie en kleuren. Benieuwd hoe Raija uit gaat groeien.

kiwi
Krijg je toch geen genoeg van he, dat puppy geluk zo te zien <3 Heerlijk die foto’s weer. Namen zijn ook echt super leuk. Fijn ook dat het foutje nog even aangepast gaat worden hihi - zullen ze vast wel goedkeuren lijkt me he.

cinniz
Kan me voorstellen dat na 8 jaar met KCS het idd echt even schakelen en herprogrammeren is voor jou nu ja. Hoe gaat het met d’r nu qua gewenning met lopen buiten e.d. en haar zekerheid/onzekerheid als gevolg van de operatie?

--

Wij kwamen vandaag terug van Zeewolde en zijn nu even het weekend thuis en dan gaan we maandag richting Ouddorp met gelukkig heel wat fijnere temperaturen voorspeld. Kunnen we proberen wat meer kilometers te maken. Kijk er in ieder geval al enorm naar uit om eens echt naar de kust te gaan nu met Arya - zal haar eerste keer zijn. Arya krijgt een lekker rustig weekend voorgeschoteld nu, zodat ze nog even extra kan 'bijtanken' voor we weer weg gaan. Nu word het sowieso veel te warm ook weer dit weekend, dus we hadden hoe dan ook rustig aan gedaan haha.


Afbeelding

Afbeelding


Nu nog even aan't nagenieten van wat een heerlijk midweekje weg was. Ik heb jammer genoeg veel te weinig foto's gemaakt dit keer. Ook minder gedaan tov vorig jaar, mede door de warmte de laatste dagen, al zat ik gemiddeld toch op 10.000 stappen elke dag en kon ik via de tractive tracker van Arya ook haar gelopen km's inzien, die ook best aardig waren nog moet ik zeggen haha. Heb wel nog wat foto's op de camera staan die ik met lopen op de dijk tussendoor gemaakt heb. Daar kwam oa deze nog uitrollen die ik wel geslaagd vond:

Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:54

Cruse opzich gaat het wel goed hoor ze kan soms alleen ineens rechts afslaan omdat ze het niet ziet en heb haar daardoor al een paar keer een hollepieper gegeven zonder dat ik het wilde.
Heel eerlijk ik vond 4 honden uitlaten al wel een dingetje aan de lijn omdat Guapa bang is van lijnen en Skittlez nog een jolig ding is wat snel afgeleid is en daardoor Guapa bang maakt met haar lijn maar nu is het helemaal een opgave om relaxt te kunnen lopen :o

Hoop dat we onze weg er nog in gaan vinden en anders zit er niets anders op dan 2x lopen of naar losloopgebied met de auto.

Ook wel fijn even een weekendje rust toch als t warm is.
Hier hebben zelfs de naakies t warm want Gaupa ging zelfs met de uitlaat op straat liggen toen ik even stond te praten nouw dat doet ze echt NOOIT gewoon :')

Leuk vooruitzicht naar de kust,geniet ervan!

Oshaa
Berichten: 1045
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:03

KimD schreef:
Oshaa, ik vind het plaatsvervanger spannend, jullie topic staar ook een stipje! Is het geen optie om Beer mee naar binnen te nemen als je de situatie even uit kunt leggen? Kan me niet voorstellen dat ze daar heel moeilijk over zouden doen gezien de omstandigheden? Tenzij je natuurlijk naar een arts en/of ziekenhuis moet, dan snap ik het wel.


Het is ook wel echt heel spannend. Vandaag de laatste papieren ingevuld (max 72 uur op voorhand dat die mogen, dus was al uren aan het tellen) en Beer ook al bij customs aangegeven. Hopelijk gaat het daar dan wat sneller. Het mee naar binnen kunnen gaat wel lukken, het is vooral op de plekken komen. OV is een stuk lastiger daar en een auto hebben we nog niet. Het zal dus wandelen worden. Heb via Google maps al een route uitgestippeld met veel schaduw, dus hopelijk komt het goed.


_Christina schreef:
Oshaa
Misschien een koelvest meenemen of een koelmatje voor tijdens het wachten? Ik ben zelf geen fan van koelvesten (bij mijn hond werken ze eerder averechts, misschien omdat hij kortharig is?), maar anderen hier (met vooral langhariger honden) zijn er volgens mij wel erg tevreden over. Qua koelmatje niet zo'n "massief" ding zoals van de Action (daar krijg je het vrij snel juist bloedje heet op), maar bijvoorbeeld deze van Nobby.


Een koelvest heb ik aan gedacht, maar ik dacht dat je die elk uur wel goed nat moet maken om iets te doen. Dat gaat ben ik bang niet lukken. Ik overweeg er wel 1tje te kopen voor als we meer gaan hiken daar. Nu moet ik zeggen dat hij er heel goed tegen lijkt te kunnen, dus hopelijk scheelt dat. We hebben ook onze plannen iets gewijzigd, waardoor we op 1 vd 2 warme dagen aan de zee zitten :).

Hopelijk komt iedereen de warme dagen hier goed door! {:}

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 11:04

Kijk dan <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:47

Ik plaats ook weer wat puppyspam hoor.
Is toch echt wel heerlijk nu. Sommige beginnen nu ook met kwispelen echt super schattig <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 21:10

<3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:18

Wat een vreselijke schatjes, het is maar goed dat ik nu geen hond mag van mijn vriend. }:)

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:19

Bewust even niet gereageerd hier maar zie dat de sfeer weer wat gekalmeerd is.

Hier zijn de kleintjes al weer vier weken oud. Ik heb nu ook besloten wie welke naam gaat krijgen en aangezien elin haar stamboomnaam van de hungergames komt hebben de pups ook een naam uit de films gekregen.

teef 1 is Katniss (top left)
Reu 1 is Haymitch (top right)
Reu 2 is Pollux (buttom left)
Teef 2 is Rue (buttom right)

Afbeelding

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:25

Hahahaha de namen, top! En ze zijn schattig uiteraard! <3

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:24

Hennos schreef:
Ik plaats ook weer wat puppyspam hoor.
Is toch echt wel heerlijk nu. Sommige beginnen nu ook met kwispelen echt super schattig <3
[ [url=m/Fev29K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GK2JJu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MNxFbR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vgrtki.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QCRTFg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/otqa9U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zk7kik.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V05Zkv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n7tBJL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CFa4Lw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb jij inmiddels al kopers bij elkaar Hennos?

cursebreaker

Berichten: 11450
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 23:00

The hunger Games <3
Hele toffe namen!

En ik zie nog meer heerlijke puppy foto’s voorbij oomen <3

-

Arya heeft na 3 jaar dan eens eindelijk echt strand gezien! Ja, Zeewolde heeft ook genoeg water en strandjes maar de kust is de kust hè <3 En ik roep altijd dat ik heel gelukkig ben met onze wandel omgeving in Zuid-Limburg, en dat klopt ook wel, maar wat ga ik het hier zijn missen als we later deze week terug gaan. Word dus nog veel strand bezoekjes maken de komende dagen hihi.

En we hadden een hele lieve vriendin (aka Cupcakes) die ons gewoon even kibbeling is komen brengen. Hoe lucky are we?! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 01:12

Wat komen er weer veel leuke (puppy)foto's langs!
Goede reis Oshaa en sterkte met de hitte!
Curse, Volgens mij vond Arya het strand wel leuk?

Zijn er hier mensen die in de buurt van Weert leuk weten te wandelen (richting Venlo kan ook)? Ik zag de Groote Peel, is dat wat? Aangelijnd en/of los? Schoon water? En kun je daar toevallig ook ergens wat (goedkoop) lunchen? Ik zie er alleen de Peelkiosk en Peelboerderij, die laatste lijkt alleen een vergaderlocatie te zijn? :o?