Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:55

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Duties doggen staan er vaak om bekend dat ze een hekel hebben aan water. Maar de mijne houd juist heel erg van water. Als ze een plas water ziet dan gaat ze er meteen op af. Ze komt dan soms ook wat bruiner terug.

Afbeelding

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:29

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Limbo is ontzettend dapper, hij probeert mij of zijn honden vriendjes altijd te beschermen door ertussen te gaan staan en zich groot te maken (voor zover dat gaat voor een chihuahua)

Freddy heeft heel veel uitdrukking in zijn gezicht, je ziet altijd wat hij denkt, echt heel grappig.

TheJokerr
Berichten: 2772
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:16

Tigress schreef:
Lekkere muts is het ook :')
Jarv is minder kieskeurig. In huis komen is begroet worden met speelgoed en een grom. Hier is het kieskeurige vooral in wat voor speeltje hij dan kiest _O-

Zo grappig en lief dat ze die onderscheid kunnen maken en willen laten zien <3


CaptainJS schreef:
Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Duties doggen staan er vaak om bekend dat ze een hekel hebben aan water. Maar de mijne houd juist heel erg van water. Als ze een plas water ziet dan gaat ze er meteen op af. Ze komt dan soms ook wat bruiner terug.

[url]m/KMeBv6.gif[/url]

Wat fantastisch _/-\o_ , wel mazzel met zoon makkelijke korte vacht borstel je de droge modder er zo af :j hier vind ik een half jaar later nog zandkorrels van een strand omdat alles vacuüm zuigt haar buikvacht in :=


Candalisa; lekker genieten met de hondjes!
Wendyshet; Finan ziet er ook wel ondeugend uit!
KimD; ik hou van zoon grote roedel en zo te lezen is er een mooie harmonie <3 het is dat er een wereldreis om de hoek staat te komen waarbij Eve natuurlijk mee gaat, maar anders had ik allang gezinsuitbreiding :')

Norwayfjord: Mulan is ook een knuffeldeliver, alsof ze weten dat kinderen wat meer voorzichtigheid nodig hebben terwijl ze op zichzelf best lomp kunnen zijn :=

Fientj

Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:55

Wat onwijs leuk om allemaal te lezen <3 wordt zo blij van al jullie verhalen. Het zijn er iets teveel om op allemaal te reageren…
Goed idee cursebreaker *\o/*

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Het aller leukste aan Lilly is ook hetgeen dat ik het minste had verwacht van een Aussie en dat is dat het echt een onwijze schoothond is. Ze zit het liefste de hele dag op schoot en als dat niet mag zit ze ook zo dichtbij mogelijk. Het is echt een knuffelkont.
En wat ik heerlijk vind is dat ze zo onwijs blij kan reageren op de kleinste dingen. Brengt het leven vaak in perspectief.


Afbeelding
Nooit geweten dat dit uitzicht je zo blij kon maken

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:13

Aussies worden niet voor niks ook wel eens 'velcro dogs' (klittebandhond) genoemd :D
Heerlijk, zo'n knuffeltante.
Leuk om te lezen over jullie honden, en de foto's! <3

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Ik dacht wel eens dat het uniek was dat Mona een speeltje kwam brengen wanneer ik thuiskom, maar wat gezellig dat er meer zijn!
Monas leukste eigenschap vind ik de gekke bekken die ze kan trekken als ik tegen haar praat. Ze heeft hele sprekende oogjes, die alles lijken te begrijpen wat ik zeg. Net alsof ze Nederlands spreekt :D

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:13

Oeh leuke vraag! :))

Dundy: SLET! Die is gék op aandacht en leeft voor mij. Zo'n ontiegelijke knuffel en altijd aan mijn zijde. Die geeft alles voor mij.

Dexter: kan gedachten lezen. Die hond weet altijd precies wat ik nodig heb in het werk, ik hoef het maar te denken en Dexter heeft het al gedaan.

Ben: spring in het veld, idioot, druk, ongeremd _O- Een puppy in het lijf van een volwassen hond *\%/*

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:18

Wij zitten in de Vlaamse Ardennen! Heerlijk weer gehad alleen maandag regen maar gelukkig zijn de dames er niet vies van.

Fientj moest erg lachen om jouw opmerking volgens mij zijn alle aussies dikke schoothondjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:33

Hier ook een velcro Aussie :)) <3
Van kleine pup af aan, altijd op schoot of tegen je aan <3 Verder net een oud wijf, moet overal bij zijn en zich mee bemoeien. Als ik iets met mijn paard doe is het groot drama :')


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fientj

Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-11

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:50

Haha allemaal plakkende Aussie’s <3
Op onze honden club zitten er ook wel een paar die heel zelfstandig zijn en niet van knuffelen moeten weten. Dus ben heel blij met mijn klittenband

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:14

Ik probeer actief mee te lezen en te reageren maar ik heb helaas de tijd niet om op dit tempo het bij te houden.. %)

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:15

Hoeft toch ook niet, als dat niet lukt. Is allemaal Geen verplichting uiteraard. Ik kan het ook niet bijhouden om overal op te reageren, maar zo is het wel gewoon leuk om te lezen of je lootje misschien nog wat meer verteld/laat zien van de hond(en) bv. en misschien kun je voor je pakket nog wel wat met bepaalde informatie tzt bv. En je kunt uiteraard altijd wel de vragen zelf nog beantwoorden, als je dat leuk vind en daar wel de tijd voor hebt, maar zoals gezegd; het is allemaal zeker geen verplichting hoor, het is maar voor de fun/extra/toevoeging :j

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:44

cursebreaker schreef:
Hoeft toch ook niet, als dat niet lukt. Is allemaal Geen verplichting uiteraard. Ik kan het ook niet bijhouden om overal op te reageren, maar zo is het wel gewoon leuk om te lezen of je lootje misschien nog wat meer verteld/laat zien van de hond(en) bv. en misschien kun je voor je pakket nog wel wat met bepaalde informatie tzt bv. En je kunt uiteraard altijd wel de vragen zelf nog beantwoorden, als je dat leuk vind en daar wel de tijd voor hebt, maar zoals gezegd; het is allemaal zeker geen verplichting hoor, het is maar voor de fun/extra/toevoeging :j



Klopt, maar ik wil eigenlijk alles van iedereen lezen voor eventuele hints voor degene die mij heeft, maar dat lukt dus niet :')

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:51

Ik vind het zo leuk om al die antwoorden op de vragen te lezen. Ik werd thuis echt gek aangekeken toen ik vertelde dat Melle meedoet aan SS, maar als ik dan hier meelees merk ik dat ik niet de enige ben die dit gewoon echt geweldig vind om te doen. :):) Ik wil dit weekend gaan beginnen met de hints, want de meeste cadeautjes heb ik wel binnen. Het was voor Melle moeilijk dat hij niet alles van mijn bestelling mocht hebben, haha! Dus volgens mij zijn de cadeautjes goedgekeurd. :')

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:52

Zo leuk, al die schoothondjes <3

Faizah houdt helemaal niet van op de schoot liggen haha. Is ook wel ras-eigen, ze zijn allemaal best wel op zichzelf.
Verder dan dit krijg ik d'r niet op schoot :')
Afbeelding

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:22

Lugea schreef:
Ik vind het zo leuk om al die antwoorden op de vragen te lezen. Ik werd thuis echt gek aangekeken toen ik vertelde dat Melle meedoet aan SS, maar als ik dan hier meelees merk ik dat ik niet de enige ben die dit gewoon echt geweldig vind om te doen. :):) Ik wil dit weekend gaan beginnen met de hints, want de meeste cadeautjes heb ik wel binnen. Het was voor Melle moeilijk dat hij niet alles van mijn bestelling mocht hebben, haha! Dus volgens mij zijn de cadeautjes goedgekeurd. :')


Check! Mijn vriend verklaarde mij ook voor gek toen ik met cadeautjes thuis kwam :')

Flux

Berichten: 2490
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:23

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Oh wat een fantastische vraag! En zoveel antwoorden :D Haar gewauwel als ze komt knuffelen. Vesper is een vocaal hondje. Niet in blaffen, thank god :') maar ze moet altijd laten weten dat ze er is en wat ze wil. En haar aanpassingsvermogen. Mijn vriend is chronisch ziek en ze voelt hem haarfijn aan. Al sinds dag 1 dat ze bij ons is! Bij hem is ze een knuffelige bankaccessoire en bij mij een razende raptor so to speak :+


Afbeelding


Echt leuk om alle antwoorden te lezen. Goed idee dit, Curse!

Anoniem

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:27

Oh die laatste foto is leuk!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:27

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Otis is een super zachtaardige hond en erg zorgzaam naar mij toe.
Hij denkt al dat hij mij moet redden als ik hoest…
Ook slaapt hij op bed dicht tegen mij aan en maakt mij wakker als ik onrustig slaap of gaat juist over mij heen liggen.
Doet hij uit zichzelf en al vanaf dat hij erg jong was.
Het is geen held maar staat wel voor me als hij iets niet vertrouwd. Maar verder een allemansvriend voor mensen en honden.

Ollie is super serieus en erg waaks. Zijn grootste hobby is tv kijken en hij ziet iedere hond op tv en hij is ook gek op Disney films. Hij kent ook alle reclames met honden :')

Finlay is de grote clown in huis. Ook een acrobaat want hij springt over banken en op tafels :')
Ondanks alle gekkigheid doet hij het super bij gehoorzaamheid cursus en tot nu toe iedere cursus met de hoogste beoordeling van de klas.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:43

Oeh leuke vragen bedenk je Melissa!

Wat ik heel leuk vind bij die van mij:

Lyn: lyn is echt caring vind ik altijd. Ze wil altijd sigi en Guinness wassen. Ze is echt helemaal verzot op knuffelen. En gaat altijd met haar kop tegen me aan zitten zodat ik haar kusjes op dr snoet kan geven. Ze is ook het perfecte hondje voor knuffelen en op schoot liggen/zitten

Afbeelding


Guinness : ja… waar moet ik beginnen. Ik noem Guinness altijd mijn bijzondere man :P hij doet altijd heel stoer maar stiekem is het een dotje. Hij is altijd heel dol op mensen en kinderen. Dat vind ik wel echt heel leuk aan hem. Nooit uitbundig als het op knuffelen aan komt maar hij wil wel graag op z’n buik geaaid worden.

Afbeelding

Sigi: Sigi is echt nog een beetje een baby in sommige opzichten. Hij is echt enorm gek op mensen. Maar heel terughoudend. Als lyn en Guinness er zijn is hij degene die op afstand blijft wachten. Maar als ik hem dan roep is die helemaal in de wolken. Kan tijden met hem knuffelen. En vind het zo geinig dat hij echt een enorme kreuner is. Bijna alsof die praat :’) 100% snoepekind

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:59

Ok nu probeer ik uitgebreid te reageren zover het lukt hahaha

Flux wat een geweldige foto!!

Nynkster Guiness en mila zijn even oud toch? Zaten toen in de puppy topic samen (spit door geheugen met stapels met papier en notitie blokjes)

Marije hier nog een die bij elk strip figuur tot leven komt! Zo keek ik de smurfen toen ze nog net een jaar was en gargamel was toch wel heel erg spannend!

Leo ik vind hem toch wel echt helemaal geweldig!! Maatjes mss ben ik een beetje bevooroordeeld met een aussie hahah

8nnemiek ze komt je gewoon even helpen! Ze stralen ook echt statigheid uit vind ik!

Captain de dog van mijn vriendin moet ook niks van water hebben wel grappig dat die van jouw de zo weg van is!

Wat is de favoriete outdoor activiteit van je hond(en)?

Mila is echt gek op sporten bij behendigheid moet ze ook altijd een rondje van de zaak doen waar ze alle toestellen een keer gedaan moet hebben. De tunnel is haar ultieme guilty pleasure! Hoopers is ook altijd feest
https://youtu.be/YHYs3WP2JeM

Raya is een echte zwem rat ik heb eerlijk nog nooit een hond zien snorkelen!
Ze gaat ook demonstratief in bad liggen of ik er even water in wil doen

Afbeelding

Afbeelding

Emma is wel meer tevreden als ze iets voor mij mag doen zij gaat graag mee naar het dorp als hulphond (zij is nu bezig met de opleiding tot hulphond ivm mijn ptss)


Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Mila is heel ijverig en leergierig

Raya is gewoon een ei ik kan haar niet lang aankijken zonder te lachen

Afbeelding

Emma is heel rustig en aanhankelijk als ik mijzelf afsluit komt ze bewust tegen mij aanliggen en helpt mij vaak om uit een paniek aanval.

CupCakes_

Berichten: 3315
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 00:03


Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?


Jip is gewoon Jip :+
Waar Jip is, vind je een wiggelende komt en staart. En ik roep altijd dat hij beide er nog een keer vanaf draait. Behoor je tot zijn vaste mensen kring, dan nog jij even! Dan krijg je kusjes, komt hij op schoot en beukt je nog net niet omver bij binnenkomst. :')
Het is gewoon een heel erg blij ei, clown en lompe olifant tegelijkertijd. Hij hangt ook enorm aan mij. Als ik wegga dan is hij sip en/of down. Ondanks dat hij mijn ouders ook geweldig vindt. (Want hè daar krijg je wel slechte dingen van) Y)(^)

Jip kan ook hele fijne koppen trekken. En als hij een middelvinger had stak hij die zèker op. En zou hij vloeken als een bootwerker als hij het ergens niet mee eens is. Nu slaakt hij een oneindig diepe zucht en moppert hij als hij het er niet mee eens is.

Oh. Als je een dag niet gerold hebt, dan heb je niet geleefd volgens Jipperd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:52

Wat vind je een leuke, en voor hem/haar/hen typische, karakter eigenschap van je hond(en)?

Freek is knetter slim, altijd vrolijk en ook een klein boefje. Als je even niet op let staat hij bovenop de eettafel, terwijl hij heel goed weet dat, dat echt niet mag. Lekkere puber is het en continue de grenzen aan het opzoeken }:)

Freek met een pen die hij gepikt heeft van de eettafel terwijl ik even snel naar het toilet was... Het allerliefste pikt hij sokken!
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:59

Echt zooo leuk al die antwoorden en foto's <3 <3 <3
Niet alleen om ons lootje beter te leren kennen, maar Iedereen :j
Kan ook altijd weer handig zijn voor het topic van volgend jaar, want ik ga er gewoon al vanuit dat dit een blijvend succes gaat zijn, deze Doggy SS. Baal echt dat ik geen hele bij lees posts kan maken en overal op kan reageren haha!

Ik heb nog een lange dag werk voor de boeg.
Ik meld me straks weer met een nieuwe vraag/opdracht *\%/*

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:22

Oh vesper wat was wisper dol op d'r :=

Zo leuk al die antwoorden te lezen.

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:41

Wij zijn momenteel op vakantie dus als we terug zijn lees ik uitgebreid mee en kan ik weer antwoorden!!