Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 16 [ 397 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Avonturen met Sheltiepup Perseus (Percy)

 
Profiel   

Ha, ja daar heeft hij kort opgestaan.

Heb hem weggehaald daar omdat mensen het grapje blijkbaar niet snapten, en er mensen reageerden alsof Percy een kruising zou zijn of een schotse collie.
Vond ik voor de fokker niet zo leuk.

Niet alleen Shelties zijn apart, sommige sheltie-eigenaren ook :') :j


Percy is een grapjas.

Er komen binnenkort sowieso nieuwe foto's aan.
Marlinde heeft erg haar best gedaan om puberpup mooi op de foto te krijgen dinsdag :D

Hij gedroeg zich niet op zijn best.
Erg mat voor zijn doen, weinig aandacht voor mij en heeeeeel veeeeel aandacht voor alle geurtjes in het vrij drukke hondengebied.
Púber >;) >;)


Maar er zitten toch weer héél gave foto's bij.

Ook met sokken.... :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 23:13 



 
Profiel   

Kijk hoe gaaf!!!


Binnenkort open ik even een echte 'in the picture', met foto's van 7 maanden terug en nu.

Maar dan hebben jullie alvast een voorproefje :D


[ img ]

[ img ]



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 20:00 



 
Profiel   

Hij is echt knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 20:29 



 
Profiel   

Knappe man ! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 23:37 



 
Profiel   

Knappie!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 11:31 



 
Profiel   

Kijk, een apart fototopicje!


[BB-ITP] Heer Perseus, 2 maanden en 9 maanden


Ik vind het vergelijk echt heel grappig!


Ik heb afgelopen dagen ook wat leuke sneeuwfotos kunnen maken, die volgen binnenkort ook nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 20:45 



 
Profiel   

Percy en oefenen met voorwerpen aangeven.


Uiteindelijk is het uiteraard de bedoeling dat hij op wedstrijdniveau kan apporteren en aangeven.

Om te zorgen dat hij zich niet vastlegt op 1 soort blok/materiaal (en in wedstrijdsetting eventueel een aportblok dat hij niet kent weigert op te pakken) oefen ik met van alles.

Je ziet dat hij een aantal voorwerpen makkelijk vindt, en een aantal moeilijk (oa sok en plakband)
Als hij het makkelijk vindt voert hij het vlot uit.
Vindt hij het moeilijk, dan probeert hij allerlei andere dingen die hij kent (poot geven, gaan liggen, spelen)
Daarvoor krijgt hij uiteraard niet op zijn kop, ik wil een hondje dat durft om nieuwe dingen aan te pakken/ durft te leren. Niet een hond die uit angst voor straf blokkeert.

Ik moedig aan, (stem, mimiek) geef wel aan dat ik iets anders wil. De snoepbeloning krijgt hij alleen bij daadwerkelijk in mijn hand aangeven. (Welke hand wissel ik ook af)

Hij begint het steeds beter te doen, dus vandaag kon ik wel even een hand gebruiken om te filmen met mobiel.


Tis uiteraard nog basis, we zijn pas net echt begonnen met aangegeven van voorwerpen.









(Toevoeging, Percy kent het woord 'die' in combinatie met wijzen. Vindt hij niet per se makkelijk al, maar hij kent het wel. Anders had ik dat uiteraard niet moeten gebruiken ;)
Is ook belangrijk in wedstrijden uiteindelijk, omdat je moet gaan sturen/dirigeren in oefeningen. Dus iets van wijzen en richting begrijpen al jong is wel fijn)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 12:40 



 
Profiel   

Er is dit weekend een seminar van twee Finse toptrainers die speciaal voor dit seminar naar Nederland zijn gehaald.


Voor morgen is er recent onverwacht een plek vrij gekomen.
Of ik zin had om met Percy mee te doen?

Wat denken jullie zelf ... :D


Goed.
Morgen dus heeeeeel vroeg op.
We starten om 08.00 in Utrecht met een uur theorie.
Voor die tijd moet je uiteraard aanwezig zijn, hond uitgelaten en jezelf geïnstalleerd...

Op weg naar douche en bed nu :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 21:47 



 
Profiel   

Oeh dat is wel heel tof!
Zou leuk zijn als je wat foto's of filmpjes plaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-22 03:22 



 
Profiel   

Hoe is het met Percy?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 20:51 



 
Profiel   

Eigenlijk ligt dit topic alweer veel te lang stil.

De rode letters zijn niet te missen zeg maar.



Maar ik ben trots op mijn puppekop (inmiddels puberharses :') hij is met vlagen echt helemaal into puberfratsen) en ik heb wat leuks te delen.


Pers en ik zijn nog altijd serieus aan het trainen.
Afgelopen zaterdag clubwedstrijd gehad, en we deden mee in de ObedienceB.
Dat is het hoogste niveau op dit moment op mijn club.
En het instapniveau landelijk.

Pers is super jong nog natuurlijk.
Het is ook zéker nog niet perfect.


Mijn doel vooraf was om ook in de wedstrijd situatie de lol te behouden, en voor zover dat mogelijk is het enthousiasme te behouden.
En verder gewoon netjes lopen.


De 2 gezamenlijke oefeningen liepen door een miscommunicatie niet lekker. En daar ben ik ook niet geslaagd in mijn eigen wedstrijddoelen.

Maar bij het individuele programma kon ik mezelf goed herpakken, en daar is dat wèl gelukt.

Mooie extra, we werden tweede en dus heeft Pers zijn eerste echte eigen beker te pakken :D




[ img ]

[ img ]


[ img ]






Het individuele gedeelte bleek gefilmd te zijn. We hebben met de hele groep nabespreking gehad gisteravond, aan de hand van de filmpjes van de wedstrijd.
Er zit echt nog wel wat werk in. Uiteraard. Pers is super jong nog.
Twee dingen die in iedere oefening terugkomen vielen mij op, en zijn fouten in hoe ik train. Dus daar kan ik de komende maanden mee aan de gang.
Het is me voor beide punten helder hoe ik dat kan aanpakken, dus dat scheelt

(1-Als ik bij hem aansluit na een oefening moet hij blijven liggen tot ik zit-commando geef. Hij heeft de neiging om te snel en uit zichzelf overeind te komen. Is omdat hij weet dat dat het volgende onderdeel is, dus hij is me eigenlijk voor daar. Gaat redelijk goed op te lossen zijn
2- als hij voor of na een oefening aan mijn been moet aansluiten, heb ik veel (te veel) handhulp nodig. Met snoepje in mijn hand doet hij hrt perfect, zonder snapt hij het niet helemaal nog. Echt een trainingsfout van mijzelf, en gaat goed komen dus! (In de wedstrijden mag je geen voer bij je hebben, en dat zie je dus hier. Ik heb vrij veel handhulp nodig om hem naast me te krijgen, en dat moet naar 0 handhulp uiteindelijk ;) )



Voor de mensen die het leuk vinden, hier het filmpje.
Alle tussenstukken zijn eruit geknipt, je ziet alleen de eigenlijke oefeningen achter elkaar door (ongeveer 4,5 minuut)






Voorlopige planning, komende twee a drie maanden werken aan mijn 'trainingsfoutjes'.
Dan half februari een 'officiele trainingswedstrijd'. (Is met officiële keurmeesters en ringmeesters, maar telt niet mee voor de competitie, en je mag bijvoorbeeld een oefening een keer over doen of belonen. Is echt training naar wedstrijden toe. Keurmeesters vertellen welk cijfer je gehad zou hebben, en wat je kan/moet doen om te verbeteren. Héél zinvol dus, deze settings zijn doorgaans ook druk bezet )

En dan daarna denken aan echt officieel landelijk starten.



Laatst bijgewerkt door Firelight op 30-11-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Video op verzoek verwijderd


Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 11:42 



 
Profiel   

Mooie beker hoor en een trots baasje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 12:11 



 
Profiel   

Heel trots baasje.

Lieve mooie en slimme hond die het ook nog leuk doet op wedstrijd...
Dan kun je niet anders dan trots zijn.



(Oké, zijn hormoongestuurde pubergedrag en zijn sheltie-blaf hebben we het even niet over :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 12:21 



 
Profiel   

Wat leuk! Gefeliciteerd :)

Die sheltie-blaf is zo herkenbaar... :D Ik ben vaak blij dat we geen echte buren hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 14:42 



 
Profiel   

Wat heeft hij een volwassen kop gekregen zeg! Heel leuk om te zien dit. Je ziet inderdaad goed dat hij anticipeert :) Ben ook wel benieuwd naar de puberfratsen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 14:57 



 
Profiel   

Ja, hij begint echt een beetje een reuenkop te krijgen.

En zijn vacht wordt langzaamaan echt diep sable.


Het anticiperen moet ik mee aan de gang.
Maar dat heb ik eerlijk gezegd liever dan een trage hond die niet wil.
Dit komt voort uit meedenken en weten wat de bedoeling is.
En zie ik dus niet écht als slechte eigenschap.
Ik moet er mee aan de gang, dat wel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 15:19 



 
Profiel   

Wat een goeie prestatie van het knappe kind <3 Van jullie allebei, natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 23:06 



 
Profiel   

Het jochie mocht last minute afgelopen zaterdag model staan voor portfolio shoot bij Marlies.



Kijk hoe geinig.
Eerste foto is echt fotograaf keus en wáánzinnig mooi

[ img ]


De volgende twee vind ik zelf vreselijk leuk omdat het zo écht Percy is.

Heel attent en f#cking snel. Zelfs zijn foute oren tippen om door de snelheid van het rennen.
Ik moet iedere keer lachen als ik die foto zie :D


[ img ]

[ img ]



Voor t vergelijk heb ik nog een eerdere foto van Marlies van Percy opgezocht.
Ongeveer een jaar en twee maanden eerder...


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 19:15 



 
Profiel   

Die foto op volle snelheid is echt prachtig! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:42 



 
Profiel   

Ik vind hem ook echt erg leuk.

En knap vooral want waar best veel honden snel zijn, is Percy er qua snelheid wel een uit de buitencategorie met zijn relatief lange poten, diepe borstkas en stroomlijn.


Hij vindt het heerlijk om voluit te rennen, maar dat kan op veel plekken niet, want als hij eenmaal op snelheid is is hij ook bijna direct aan de andere kant :')

Kootwijkerzand is natuurlijk ideaal, momenteel soms op camperplaatsen (die zijn super rustig in de winter)
Of een écht open veld.

Ik gun het hem wel, gewoon even uitrazen af en toe

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 11:11 



 
Profiel   

Dat genieten van voluit te kunnen rennen, is heel herkenbaar. Onze twee shelties genieten volop van onze 1ha waarop we wonen. Ik moet dan altijd lachen met de hondenlosloopweitjes in de buurt van een fantastische 30 are... :') Daar zijn die van ons niet tevreden mee.

Lekker uitrazen moet inderdaad wel eens kunnen.
Geniet er maar van Percy!!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 12:49 



 
Profiel   

Die "foute" oren vind ik eigenlijk nog leuker dan als ze omgeflapt waren.. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 00:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 16 [ 397 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen