Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 231 van de 430 [ 10738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 430  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je nieuwe *katten* aanwinst!

 
Profiel   

Mijn Siamezen wogen met 3 maanden rond de 1,5 kg.
Dat is ook het ras,slank.
Ander voer kan helpen.
Omapoes heb ik catmilk gegeven om aan te komen.

Azula is gisteren 2x gedekt.
Een keer staat op camera en de andere eer zat meneer van de kater erbij .

Beifong is krols. Dus alsnog een ka de herre maakt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 10:46 



 
Profiel   

Mijn cornish rexen wogen ook zoiets toen ik ze op mocht halen.
Inmiddels schommelen ze een beetje tussen de 2,9 en de 3,1 kg (zomer/winter).
Ze hebben onbeperkt brok staan. Maar dit ras is ook slank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 11:19 



 
Profiel   

[ img ]
Ben nu dus aan het twijfelen of ik geel gisteren nu wel goed geweegt heb. Maar ze gaan hard. :')

Duimen dat de dekkingen goed pakken. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 11:33 



 
Profiel   

Kan ook dat geel net gedronken heeft. Dan schieten ze ook omhoog. Weeg jij elke 24 uur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 12:21 



 
Profiel   

2x per dag 's ochtends en 's avonds. Tijd vanmorgen was 09.45 uur. Of gewoon hele nacht aan de melkbar gehangen.

Vind ze heel mooi in gewichten aankomen. Tijd heb ik na de foto pas in de schrift erbij gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 12:33 



 
Profiel   

Of moeder geeft slagroom.
Goed om zo vaak te wegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 12:42 



 
Profiel   

Marcella schreef
2x per dag 's ochtends en 's avonds. Tijd vanmorgen was 09.45 uur. Of gewoon hele nacht aan de melkbar gehangen.

Vind ze heel mooi in gewichten aankomen. Tijd heb ik na de foto pas in de schrift erbij gezet.



Ah ja doe ik ook de eerste weken. Wel mooi aangekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 13:22 



 
Profiel   

Gok slagroom. Alexia is ook groot geworden op slagroom. :+

En als ik het goed gezien heb 4 katers. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 13:55 



 
Profiel   

Mijn rusjes zaten op 1,2kg en 1,5kg toen ik ze met 13 weken ophaalde. De lichtste van de 2 is nog steeds de kleinste en weegt nu ruim 4,5kg als volwassen kat. De zwaarste is een grote jongen. Die was als kitten ook al flink aan de maat vergeleken met de andere. Ik schat die op ruim 5,5 misschien wel 6kg nu. Beiden hebben ze een keurig gewicht voor hun postuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 14:56 



 
Profiel   

Kwartet mannen, leuk.
Slagroom lekker hoor.

Azula weerg. 3,2 kg en dat is te licht maar krols.
Beifong wordt 4-12, 1 jaar en weeg 2950 gram, ook krols.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:05 



 
Profiel   

Ik weeg altijd 1x per dag rond zelfde tijd. Als er 1 achterblijf weeg ik 2x per dag.

Ik hoop dat mijn kitten (kater) nog geen last krijgt van zijn hormonen met zijn rollende tante. Hij is van juni dus ik hoop maar van niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:14 



 
Profiel   

Hier weeg ik eerste 2 weken zeker 2 keer per dag en en als ze achterblijven 3 of 4 keer. Soms zelfs voor en na een voeding. Daarna 1 keer per dag. En dan 1 keer per week. Ze zijn bijna allemaal tussen de 1,5 en 2 kg als ze weg gaan. Dan zijn ze rond de 15-16 weken.

Eerder gaan ze niet weg hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 16:53 



 
Profiel   

Hier gaan ze ook niet onder de 1,5kilo weg. Sinds er 2 kittens weg zijn is het blue golden poesje helemaal opgebloeid. Eet super en staat vooraan. Komt bij je liggen en komt weer uit zichzelf naar beneden. Zondag even kijken hoe zij op mijn vader reageert

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 18:54 



 
Profiel   

Vind het heel opvallend hoe het met de andere 2 katten gaat. Blue vind ze wel leuk, maar is duidelijk stuk terug houdender dan met nestje Maira. En Maira ze doet wel lief tegen haar dochter, maar weigert in de buurt van de kittens te komen. Echt totaal anders dan met eerste nestje, maar scheelt mij apart houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:19 



 
Profiel   

Marcella die interactie tussen andere katten zien lijkt mij mooi.
Maar ook eng.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 09:24 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:30 



 
Profiel   

Dropjes.
Qua vacht zie ik wel verschil. Blijft dat zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:29 



 
Profiel   

Kan ook lichtval flitser zijn, maar was mij ook opgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:07 



 
Profiel   

Wat nog een weerloze schepseltjes he? Je kunt je helemaal niet voorstellen dat die over een paar weekjes hun boevenpakje aantrekken en allerlei onzin gaan uithalen <3

Interessant om te lezen over het wegen, leer ik van.

Ik begin wel nieuwsgierig te worden hoor!
[ img ]
[ img ]

Vandaag kunstmelk-poeder, flesje met verschillende speentjes en puppy trainer pads besteld en een paar extra handdoeken gehaald bij de action. Volgens mij heb ik nu alleen nog een slijm-zuigertje en ontsmettingsmiddel voor de naveltjes nodig, dan ben ik compleet. Iemand een tip waar ik dat het beste kan halen en welk ontsmettingsmiddel precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:14 



 
Profiel   

Ik ontsmet de navels nooit.

Moeders laat ik vaak 2 of 3 nageboortes eten als ze dat wilt. En als het netjes afscheurt of ik knip het af dan laat ik het gewoon uitdrogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:48 



 
Profiel   

Scheurt de navelstreng bij kittens normaal niet vanzelf? Of bijt moeder die door? Of moet je dat meestal knippen (hoever van het buikje knip je dat het beste als dat moet?). ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:50 



 
Profiel   

Vaak bijt moeder die door. Ik ontsmet ook niet. Mocht ik de mama en kittens willen helpen dan was ik gewoon goed en uitbreidt volgens zorgbeleid mijn handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:03 



 
Profiel   

Muronia schreef
Scheurt de navelstreng bij kittens normaal niet vanzelf? Of bijt moeder die door? Of moet je dat meestal knippen (hoever van het buikje knip je dat het beste als dat moet?). ?



Dat ligt er aan. Als moeders de nageboorte opeet scheurt ie van vanzelf.

Maar ik wil niet dat ze alle nageboorte opeten als er veel kittens zijn. Dan knip ik zelf. Er zit een verdunt stukje zo’n 1,5 tot 2 cm van de buik af. Ik bind beide kanten af met een flosdraadje en knip daar tussen dan af. Dat laat ik zo zitten en dan vallen die restjes navelstreng er vanzelf af na een aantal dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 22:55 



 
Profiel   

Xoran bedankt voor de informatie.
Waarom mag ze niet alle nageboorten opeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 09:35 



 
Profiel   

Omdat ze daar misselijk van kunnen worden en er dan minder voor de kittens zijn. Als ze er 2 opeten hebben ze genoeg extra’s binnen en ik wil dat ze dan ook echt met de kittens bezig gaan. De rest vul ik aan met rauw vlees dat mogen ze echt veel eten van mij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 10:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 231 van de 430 [ 10738 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 430  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen