Puppy Erbij 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 09:28

Heeel makkelijk. Als je lid word van de groep kun je door de albums (telefoon vaak links boven op de streepjes klikken)
Ieder album is een bedrijfje.

En ieder bedrijf zet dagelijks een product in de spotlight door die los te delen.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:26

Ik heb het idee dat als ik Parker nu een sok geef, hij denkt dat hij een vrije elf is. Hij ziet er niet uit _O-

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:29

Tigress schreef:
Ik heb het idee dat als ik Parker nu een sok geef, hij denkt dat hij een vrije elf is. Hij ziet er niet uit _O-



Dat vereist wel een foto natuurlijk :D

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:13

Tigress schreef:
Ik heb het idee dat als ik Parker nu een sok geef, hij denkt dat hij een vrije elf is. Hij ziet er niet uit _O-


Huh wat? Je riep de huiself?

Afbeelding
:')

Ik ben Popcorn ook gaan volgen op insta!
Wij zijn @otje_and_appa en het is idd heel verslavend :') we hebben van de week nog €100 shoptegoed gewonnen bij een foto contest *\o/*

——

Appa is zo gigantisch gegroeid. Van mij mag ‘ie nu wel stoppen maar hij is nu ruim 8 maanden dus de hoogte zal die hopelijk niet meer al te veel ingaan.
Maar het is zo’n lekker ventje <3 hij is zo lief. Hij is ook best wel makkelijk en luistert heel erg goed! Alleen thuis blijven vindt ie wel erg moeilijk… maar even naar de supermarkt kan prima. Maximaal een uurtje kan die nu wel.

Dit was z’n eerste foto samen met z’n “zus” Otje. Z’n eerste dag bij ons, 8 weken was hij.
Afbeelding

En nu… moet Otje voorop :') deze foto is een half jaar later gemaakt, paar weekjes terug.
Afbeelding

En… hij is laaaaang. Ik had eigenlijk bedacht dat hij deze winter nog wel Otje’s jasjes kon gebruiken en dat ik dan volgend jaar een eigen garderobe voor m zou bestellen als hij uitgegroeid is. Z’n billen dachten daar echter anders over en die steken een heel eind uit als hij Otje’s maat draagt, dus toch maar overstag gegaan en een eigen garderobe gekocht voor m. Beetje sneu als hij het alsnog koud heeft van de winter. Hij is best een koukleum, want dun vachtje en geen grammetje vet.
Hier zie je hoe een stuk langer hij is.
Afbeelding

Paar maanden terug hadden we een “legendarische” foto gemaakt, was echt een lucky shot. Met Ziggy, de Windsprite van m’n ouders erbij. Toen was Appa nog de kleinste…
Afbeelding

We hebben geprobeerd (en gefaald lol) om ‘m over te doen, ze zijn nu allemaal een plaatsje opgeschoven.
Afbeelding

Hij heeft overigens gigantische whippet billen!
Afbeelding

Afbeelding

En een mega borstkas, we noemen ‘m ook wel de kangaroe want hij lijkt net zo’n opgefokte opgepompte kangaroe :')
Afbeelding

Ben benieuwd wat dat gaat doen als hij straks echt op de renbaan loopt, denk dat hij dan helemaal mega gespierd wordt.

Z’n nieuwe outfit wil die ook wel even met trots showen:

Z’n regenjas, die al goed gebruikt is de afgelopen weken :brr:
Afbeelding

Waterdichte fleece body, voornamelijk als het mot regent of iig niet te hard regent gebruik ik die. Of gewoon als lekker warm truitje.
Afbeelding

Winterjas heeft ‘ie nu 1x gedragen toen het vorig weekend ‘s ochtends erg koud was.
Afbeelding

Hij heeft een beetje een overbeet dus echt een show hond zal die niet worden (die ambities heb ik ook niet, hij komt uit ren lijnen) maar tijdje terug hebben we wel een puppy show gelopen en kregen we wel erg fijne feedback en een mooie rozet.

Afbeelding

Ben erg blij met m’n keuze om Appa erbij te nemen! Het gaat ook erg goed met Otje samen, Ot is best een pittige teef maar Appa gaat gewoon niet met d’r in discussie. Die loopt gewoon weg en gaat ergens anders liggen chillen als ze loopt te trutten. Ze spelen en rennen heel erg graag samen <3

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:14

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 14:43

Wat issie groooooot geworden! Jeetje

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:13

Wat een leuke jasjes/truitjes Warboel! Welk merk is dat? Is dat voor specifiek windhonden of verkopen ze ook bredere maten?

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:49

kiwiwitje schreef:
Wat issie groooooot geworden! Jeetje


Echt een buffeltje geworden hè! <3 of een bizon eigenlijk, want Appa is een 6 potige vliegende bizon uit Avatar :') misschien had ik ‘m een schattigere naam van een klein en fijn character moeten geven haha.


_Christina schreef:
Wat een leuke jasjes/truitjes Warboel! Welk merk is dat? Is dat voor specifiek windhonden of verkopen ze ook bredere maten?


Die zijn van DG Doggear, in principe voor windhonden maar ze hebben wel hele duidelijke uitgebreide maattabellen. Je hebt ook Sofa Dog Wear, lijkt er een beetje op, maar die hebben wel bredere maten (hebben naast windhonden ook een ridgeback en bully lijn).

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig lijkt het beter als ie omhoog kijkt _O-

Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:15

En terug naar "They went that way" stand vanmorgen _O-
Afbeelding

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:21

hahaha, Dat is toch super aandoenlijk.... <3 Komt wel goed met die flappertjes...

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 09:24

Hij word er wel nog schattiger van <3

Shaya_

Berichten: 1279
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:07

Geweldig die oren! :D

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:15

Haha geweldig die oren :')

Hier heb ik er 1 die als ze uit haar warme slaapzak komt ook weer flappies heeft.

Ga voor nu 2 Orbilocs bestellen.
Even uitzoeken welke kleuren handig zijn.
Ik neig naar 1 paars en ander weet ik nog niet maar moeten sws goed zichtbaar zijn in de bebouwde kom en zowel voor vast als los lopen.

Ik moet altijd een rotonde over als ik er een aantal los wil laten maar ik word zo vaak bijna voor mn flikker gereden door auto’s,overigens ook overdag als het licht is maar zoek het liever niet op.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:35

Haha leuk die oortjes!

Hangoortjes heeft Arya nagenoeg niet gehad, die had ze al heel snel vrij goed rechtop staan jammer genoeg, want het is zo schattig bij die pups hahaha. Wel een beetje wiebelend en tegen elkaar aan hangend, maar echt hangend heeft ze nagenoeg niet gehad.

En wow ja wat is Appa idd gegroeid @Warboel!!
Ik ben niet meer echt actief op insta momenteel dus ik mis echt al die vooruitgangen allemaal haha.
Lees hier nog wel een beetje mee, maar ook actief zijn is even veel voor me dus dat zit er ook niet altijd in.

--

Ik ben onlangs een orbiloc lampje kwijt geraakt, de grijze. Ik weet echt 1000% zeker dat het bandje goed vast zat, maar het is toch van het tuig af gegaan. Baal als een stekker... Heb wel nog 1 andere orbiloc, de turquoise, maar durf nu niet zo goed meer om de kwijtgeraakte te vervangen met eenzelfde orbiloc haha.

Wij hebben naast Orbiloc dan ook nog 2 Max & Molly lampjes, de witte variant, en die is wat mij betreft net zo goed als orbiloc. Alleen ipv batterijen, laad je deze op met een usb kabel. Maar echt super tevreden over so far. Goede zichtbaarheid en ook in verschillende standen te zeggen. 1 van de 2 lampjes gebruik ik al 1,5 jaar ondertussen en die doet het nog fantastisch, de ander nu een half jaar en ook die doet het gewoon perfect.

Naast lampjes heb ik ook allemaal andere reflecterende spullen, clip ons en van die armbanden voor om je arm of benen te doen, aan de rugtas, meer van dat allemaal. Heb dat ook altijd bij me in de tas, voor het geval dat we later terug zijn van wandelen als gepland en het gaat schemeren enz. Dan hang ik dat altijd even om. Lampjes zitten standaard al overal aan vast haha. Verder laat ik Arya ook altijd aan de binnenkant lopen ergens waar verkeer is en loop ik zelf aan de kant waar de auto's langskomen en zorg ik dat ik dus goed zichtbaar ben. Want de lampjes zie je wel, maar alsnog niet vanuit alle kanten helemaal volledig bij een langhaar hond, dan moet ze echt al een jasje om hebben wat reflecterend is wil je d'r vanuit alle hoeken goed zichtbaar maken.

--

Hier gaat 't verder z'n gangetje. Arya moet momenteel even wat inleveren qua wandelen (we lopen wel nog een 2/3 tal dagen per week de langere rondes, tot hoever ik kom omdat ik nog niet terug ben naar 10+ km) omdat ik met m'n nieuwe baan echt nog zoekende ben naar balans in energie enz, want het vreet momenteel echt veel van me omdat ik ook nog steeds met long covid rondloop. Maar we proberen het minder wandelen wel op te vangen op andere manier met hersenwerk e.d. en ze past zich daarin ook wel prima aan. Ze is wel altijd heel zielig als ik aan't werk ben - boven - en dan trekt ze zich altijd terug in de bench, meestal samen met Sansa :')

Afbeelding

Net is mevrouw met manlief de hort op geweest en de rest van de dag worden het wel simpelere wandelingen nog. Morgen ochtend gaan we met hondenvriendjes van ons weer een route lopen ergens.

--

Iemand ook al voor kerst bezig voor de diertjes?
Hier ligt momenteel de advent kalender van Barkking klaar voor Arya.
Voor Sansa moet ik nog steeds een kopen, arme kat hahaha. Daar wil ik de HappyCat van bestellen nog bij medpets.

Verder nog een kerstbox Superieur en Deluxe besteld bij Kwispel & Relax voor beide dames, nog een paar losse dingen (kersthengel van Kong voor Sansa en nog een candy cane knuffel voor Arya) en dan is het voor kerst wel even goed voor ze haha. Dus ook geen extra snack box dit jaar omdat we nu de wat uitgebreidere advent hebben gedaan bij barkking en ik met snacks sowieso eigenlijk niet teveel niet bekende dingen meer koop en meer gericht koop op hetgeen wat we echt nodig hebben en dat is met boxen en een soms kieskeurige hond gewoon wat onhandig geworden + dat er ook nog wel wat lekkers in de boxen zal zitten die ik al gekocht heb. Ook erg benieuwd wel wat in de kerstboxen gaan zitten, die van vorig jaar waren ook echt al heel erg tof <3 En uiteraard doen we ook nog mee aan de Doggy SS die Kim organiseert, dus Arya heeft niet te klagen dacht ik zo O:)

Dus benieuwd wie wat aan advent en/of kerstboxen heeft gekocht nog! Iemand nog BF aankopen gedaan ook? Ik voor de dieren helemaal niet, en vraag me af of ik wel helemaal lekker ben hahahaha dat is zo atypisch voor mij! Maar heb het niet zo goed in de gaten gehouden ook. Was er nog echt iets heel goeds te krijgen qua korting?

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:53

Ach die oren van Parker, heerlijk die fase dat ze nog alle kanten op gaan <3

Hier geen adventkalenders of kerstboxen, maar er gaat uiteraard wel wat voor de honden onder de boom :j

Vanmorgen samen met het zusje van Raija wezen wandelen. Die woont op een half uurtje afstand, dus moest er maar eens van komen. :) Ze hebben zich prima vermaakt samen, mooi aan elkaar gewaagd.

Afbeelding

Afbeelding

Puppyvacht begint ze ook kwijt te raken

Afbeelding

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:20

Haha die oren van Parker, geweldig! Maakt hem extra aandoenlijk! <3

Knuffel voor Jip :(:)

Ook voor CB in deze drukke periode :(:)

Appa wordt echt een flinke jongen! En echt heel erg knap! <3

Raija groeit ook flink door zeg! Mooi die verschillende accenten in haar vacht!


Fitz krijgt een verrassingsbox van Kwispel en Relax onder de boom! En bij Ekowolf waar ik altijd zijn voer haal heb ik ook een kerstbox besteld.
Met Sinterklaas, vieren we volgende week met mijn familie bij mijn ouders, zit ook iets voor Fitz en de hond van mijn ouders in de zak. Gewoon een klein speeltje van P.L.A.Y. maar dan zijn ze even zoet :')

Fitz is volgende week 9 maanden;

Van wurmpie;
Afbeelding

Naar;

Afbeelding

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:40

Parker is zoooo leuk hea <3 Die oren zijn zo zo aandoenlijk. Vesper heeft alle mogelijke oorringen gehad maar gelukkig zijn ze toch geëindigd in een tip haha.

Knuffel voor Jip!

Appa is gigantisch joh! Maar zo zo mooi. Die lekkere spierbillen :9

Leuk al die kerstcadeaus voor de honden! Vesper krijgt ook een kwispel en relax box. Onze kat ook. Kon hem niet met lege pootjes achterlaten haha. Daarnaast heb ik een adventkalender van Butternut voor Vesper. Met lekkere snoepjes.

Onze Body Awareness lessen gaan super goed en Ves vindt het zo leuk. Mijn trainster geeft ook showtraining en toen we gister op de Winnershow liepen ben ik overstag gegaan en ga ik vanaf januari showtraining volgen _O- Niet perse voor de show zelf in maart overigens, dat lijkt me vooralsnog doodeng maar de training zelf lijkt me erg waardevol. En een leuke ervaring met Vesper :):)

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:55

amy_leftover
Leuk dat er een zusje zo kortbij woont! Ziet eruit alsof ze zich idd vermaakt hebben! Arya heeft tot nu toe maar 1 van haar nest genoten irl gezien na verlaten nest, en dat was een van de drie broertjes. Dat was echt een ontzettend leuke wandeling toen, de honden waren zo ontzettend fijn samen. Ik hoop dat ik komend jaar weer wat nieuws kan plannen en dan gaat er ook nog een andere broer van d’r mee om te meeten - er is niet met iedereen van het nest contact verder.

Leo
Dankje! En Fitz gaat ook lekker verwend worden zie ik, super leuk! En het manneke groeit echt zo hard he! Pup is er nu wel vanaf, gaat zo snel!

Flux
Leuk hoor, veel plezier met de training straks!



Wij hebben net een ronde van 6km achter de rug met 46 verdiepingen (geen idee hoeveel hoogtemeter het precies is want had m’n wikiloc app niet aan en alleen de fitbit haha, maar er zaten pittige stukken met klimmen tussen) vanuit Oud Valkenburg langs kasteel Schaloen, samen met onze Golden vriendjes. Was weer gezellig, en erg modderig ook haha. De honden hebben het in ieder geval weer uitermate naar hun zin gehad; ze hebben gezwommen in de geul, ze hebben lekker kunnen rennen, spelen en veel kunnen snuffelen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:24

KimD schreef:
Voor de mensen die nog een Orbiloc overwegen, ik zou de gele kleur sterk afraden. Die is echt veel minder zichtbaar dan de andere kleuren. Uiteraard wel zichtbaar maar ik zal hem niet snel aan de honden hangen als goede zichtbaarheid noodzakelijk is.


Kim jij hebt het hier over de gele maar dat is niet de amber toch?
Ik wil er 2 bestellen maar twijfel over de kleuren.
Als ik de tabel aanhoud voor los,vast en stad gebied kom ik op groen,turquoise,amber en paars uit.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:42

Hebben jullie toevallig tips?

We zijn Maisie aan het leren om gewoon haar brok te eten zodra we het geven. Dwz., als ze er niet aan begint halen we de brok binnen een minuut of 5-10 weg en bieden we het weer aan bij de volgende voerbeurt. Die heeft ze 3x per dag: rond 9, rond 13 en rond 18u. Dat willen we deels doen omdat zodra de kat straks los mag worden die brokken opgegeten door de kat en die mag die brok niet hebben :)). En gewoon fijn als ze eten wanneer je het neerzet vanwege plannen rondom training etc.

We zijn het nu al halve week of zo aan het doen maar ze laat haar brokken steeds staan. Gisteren heeft ze over de hele dag haar ontbijt niet eens opgegeten, hooguit een paar hapjes. Nu krijgt ze wel beloningen in de vorm van worst of zalmsnippers tijdens het trainen en wandelen, maar ik wil die ook niet weghalen omdat ze natuurlijk pas 6 maanden is en we haar gewoon goed willen trainen. De voer-brok werkt niet zo goed als beloning en speeltjes maar bij sommige oefeningen (ze wordt er druk van en dat is niet altijd handig).

Gewoon volhouden of toch eens overwegen om een andere smaak brok te halen en dan zo nu en dan afwisselen? Haar brok begint op te raken dus een switch zou niet per se een probleem zijn binnenkort. Ze krijgt nu Purina Pro Plan puppybrok (kip-smaak) en van Purina heb je ook nog zalm of lam die we kunnen overwegen (merk verander ik liever niet als het niet hoeft, hooguit naar Royal Canin toe).

Edit: vandaag eens geprobeerd om geen beloningen te geven tijdens t wandelen ‘s ochtends maar daarna heeft ze ook geen zin in dr brok. Soms duwt ze met dr neus het voer wel een beetje rond maar eet ze niet.

En als we het laten staan dat eet ze gedurende de dag wel gewoon.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:01

Ik zou denken: als ze honger heeft dan eet ze wel op de momenten dat het kan. De beloning met trainen zou ik toch de brokjes voor pakken. Ze weet nu dat ze dan iets lekkers krijgt dus dan zou ik mijn brokken ook laten staan. Door met brokken te trainen krijgen ze toch de voedingsstoffen van de brok binnen en misschien dat ze dan ook weer gewoon gaat eten omdat er geen lekkere trainingsnoepjes tegenover staan?

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 12:25

Je zou inderdaad haar brok ook als beloningen kunnen geven ipv ander lekkers. Je zou ook kunnen beginnen met 2 maaltijden. Evt met wat water en gestoomde worst ofzo er door. Of inderdaad een andere smaak. Grote kans dat ze dit niet zo boeiend vind.
Kreeg ze dit bij de fokker ook? En alleen dit?

Shaya_

Berichten: 1279
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:10

Ik meld me ook weer. Vandaag check bij de dierenarts gehad en goed gekeurd. 1 balletje is nog niet ingedaald en word in de gaten gehouden. Anders voor het 4e levensjaar verwijderd.
En hij mag nog wat meer vetjes krijgen maar dat komt meer dan goed.
Hij is goed gewend thuis. Gaat goed met de kinderen (zijn pas 3 en 1 jaar) en we starten maandag op puppycursus. Zin in!
Wandelen vind hij wel nog spannend maar we nemen alle rust en tijd, hij komt er wel. ♡


Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:52

IMANDRA schreef:
Hebben jullie toevallig tips?

We zijn Maisie aan het leren om gewoon haar brok te eten zodra we het geven. Dwz., als ze er niet aan begint halen we de brok binnen een minuut of 5-10 weg en bieden we het weer aan bij de volgende voerbeurt. Die heeft ze 3x per dag: rond 9, rond 13 en rond 18u. Dat willen we deels doen omdat zodra de kat straks los mag worden die brokken opgegeten door de kat en die mag die brok niet hebben :)). En gewoon fijn als ze eten wanneer je het neerzet vanwege plannen rondom training etc.

We zijn het nu al halve week of zo aan het doen maar ze laat haar brokken steeds staan. Gisteren heeft ze over de hele dag haar ontbijt niet eens opgegeten, hooguit een paar hapjes. Nu krijgt ze wel beloningen in de vorm van worst of zalmsnippers tijdens het trainen en wandelen, maar ik wil die ook niet weghalen omdat ze natuurlijk pas 6 maanden is en we haar gewoon goed willen trainen. De voer-brok werkt niet zo goed als beloning en speeltjes maar bij sommige oefeningen (ze wordt er druk van en dat is niet altijd handig).

Gewoon volhouden of toch eens overwegen om een andere smaak brok te halen en dan zo nu en dan afwisselen? Haar brok begint op te raken dus een switch zou niet per se een probleem zijn binnenkort. Ze krijgt nu Purina Pro Plan puppybrok (kip-smaak) en van Purina heb je ook nog zalm of lam die we kunnen overwegen (merk verander ik liever niet als het niet hoeft, hooguit naar Royal Canin toe).

Edit: vandaag eens geprobeerd om geen beloningen te geven tijdens t wandelen ‘s ochtends maar daarna heeft ze ook geen zin in dr brok. Soms duwt ze met dr neus het voer wel een beetje rond maar eet ze niet.

En als we het laten staan dat eet ze gedurende de dag wel gewoon.



Ik zou niet zo streng vasthouden aan die eet tijden. Jip die momenteel enorm slecht, waardoor hij vaak pas tegen de middag of avond gaat eten. En brokken kan je gemakkelijk een hele dag laten staan. Daarnaast zou ik toch eens kijken naar een andere brok of merk.
Jip laat bijvoorbeeld heel duidelijk merken als hij iets niet moet. Dan kan hij het ècht lang volhouden met niet eten. En dat kan dan gerust een week of 3/4 duren zo koppig is hij dan. :')