Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 62 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondensport

 
Profiel   

Pomppa krijg je tegenwoordig overal, volgens mij heeft 'The dog lounge' wel een BF deal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 23:13 



 
Profiel   

Ik koop ze altijd bij dogsportshop, die heeft ook super goede service. Maar eens googlen kan geen kwaad want wat kim zegt, er zijn tegenwoordig van verkopers van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 23:37 



 
Profiel   

Ik heb de mijne via de 'Virtuele kynologische markt' op Facebook, die begint weer as donderdag

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 23:45 



 
Profiel   

Ik had nog helemaal niet aan BF gedacht! Thanks voor de tip.
Even in de gaten houden en Jinn nog opmeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 01:15 



 
Profiel   

Ik heb de jumppa en de perus besteld. Kon niet kiezen wat nou handigst was dus dan maar allebei. Zit helaas wel 2 weken levertijd op, dus moet voor aankomende wedstrijd even kijken hoe ik dit oplos, maar dat komt vast goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 01:34 



 
Profiel   

Misschien even een jasje lenen van iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 08:21 



 
Profiel   

KimD schreef
Misschien even een jasje lenen van iemand?


Ja, heb al rond gevraagd. Komt vast goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 10:59 



 
Profiel   

Wij hebben ook jasjes in overvloed dus ik kan er altijd wel eentje lenen in zo'n geval. Zijn vast meer mensen. _O-

Wij hadden gisteren echt zo'n fijne training, Maze heeft me echt verbaasd, de groei wat ze heeft doorgemaakt afgelopen half jaar, waanzinnig, heel trots op het kind. <3

Puk was ook heel braaf, goed aan het luisteren en liet perfect zien waar ik slecht aan het handlen was. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 11:16 



 
Profiel   

Hier intussen een jasje kunnen fixen. Wel iets te groot maar ik kan eventueel Jinn z'n badjas er onder doen. Al denk ik wel dat het prima gaat.

Dan nog een vraag. Sinds vandaag heb ik benches in de auto en ik ben opzoek naar zo'n auto haak. Je snapt wat ik bedoel toch. Heeft dat een speciale naam want ik vind niks, of ik zoek te dom

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 20:40 



 
Profiel   

Jachthondenwinkel (o.a.) heeft ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 20:54 



 
Profiel   

Hehe! Eindelijk ons eerste U’tje op een vast parcours. Dit weekend op de winner 6 kansen en het begon vrijdag alweer met 1 VP met 1 fout. Gisteren 1x een Disk en 1x 2 fouten.
Vandaag 2 best pittige parcoursen van 220 meter en 22 toestellen. Rondje 1 weigering op laatste tunnel. Echt ik was er zo zuur van. Laatste rondje kwam vrijwel niemand door. Maar die mochten we foutloos afsluiten! Nog eentje te gaan voor graad 2…

https://youtu.be/uUEXBlNyIJ8

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 22:08 



 
Profiel   

Afgelopen weekend hadden wij de laatste wedstrijd van het seizoen van de hoopers.
Deze laatste wedstrijd deed niet meer mee in de competitie, maar kon je wel prijsjes winnen.

Jinn traint nooit op zand en ik merkte bij de 1e 2 rondjes dat ie echt 'last' had van de ondergrond. Die hadden we ook niet goed gelopen. 1e rondje een DK en 2e rond stuk of 3, 4fouten.
3e rondje liep die al een stuk beter maar door een fout van mij mistte die een hooper en het laatste rondje leek het wel of die gewend was aan het zand want toen liep die fantastisch. Deze was foutloos en snelste tijd :P Filmpje is van dat rondje.

Jinn had die dag geen prijsjes want alles werd overall gerekend.



Toen Jaxx. Jaxx verbaasd mij de laatste tijd bij de hoopers. Hij doet het zo goed.
Jaxx had een fantastische dag. De 1e 2 rondjes liep die foutloos en snelste tijd dus 2x 1e. 3e rondje mistte die een hooper. Deze kan je herstellen en krijg je -5 maar doordat hij zo lekker liep en ik hem niet wilde storen ben ik door gegaan en dan krijg je -20. Puntentelling is anders dan bij behendigheid. Dus was een 6e prijs maar het laatste rondje wassie weer foutloos en de snelste. Daardoor mochten wij een 2e prijs op die dag ophalen.

Filmpje is van 1 van de foutloze rondjes.


Ook werden de competitie prijzen uitgereikt. Hier hebben we het hele jaar voor gestreden en niet voor niks!
Jinn mocht in de A klasse de 1e prijs ophalen en Jaxx in de debutanten klasse de 3e prijs!
Wij hebben dus een fantastisch seizoem achter de rug.
Het seizoen is afgelopen en in februari gaan we weer van verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:28 



 
Profiel   

Yeahhh Csiva en ik hebben ons (weer) geselecteerd voor het WAO (world agility open) 2023 op het onderdeel games *\o/* *\o/* *\o/*
De snooker mochten we afgelopen weekend winnen (49 punten) en op de gambling waren we niet eens heel goed maar goed genoeg om overall te winnen. Met de gambling misten we de eindbonus, en dat is eigenlijk Csiva haar sterkste kant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 09:59 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! De games heb ik met liefde overgeslagen. _O-

Het JP vond ik een fantastisch rondje en had goed verkend maar helaas durfde ik de wissel niet door te zetten met Puk waardoor ik achter de feiten aanliep. Het ging nog lang goed en maakte daarna nog een fout wat een fout bij haar veroorzaakte, daarna heb ik er een DK van gemaakt. Op deze manier wilde ik niet doorkomen. Zeer teleurgesteld in mezelf, Puk deed het wel fantastisch, heel trots op haar! <3

Met Dana wist ik van tevoren dat dit een DK werd, die háááát de palen en met de insteek die stond wist ik dat dit te moeilijk voor haar was. Dus nadat ik die moest herstellen met jaar gelopen alsof mijn leven ervan af hing en grenzen gezocht op de rest, dat ging verbazingwekkend enthousiast vanuit Dana! Dus ook weer dik tevreden over dat rondje. :j

Stond wel echt te kijken hoeveel honden crashten in de oxer en op de muur, bizar! Meteen geappt dat die de komende weken maar in het parcours gezet moeten worden op training. _O-

Harvey had de muur sowieso al het hele weekend, echt heel stout. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 12:22 



 
Profiel   

Blekz heeft dat rondje super gelopen. Wel lat oxer maar dat was echt mijn fout. 1 lat zijn schuld en nog blokje uit de muur omdat ie de tunnel in wilde en dus weigering op die sprong. Maar hij was echt briljant. Vooral zijn palen deed ie echt zo enorm enorm goed :)

De games vind ik juist super leuk! Ik hou van dat stukje tactiek wat erin zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:34 



 
Profiel   

Hier sinds kort ook begonnen met behendigheid met mijn grote poedel. Ze vindt het fantastisch en is mega fanatiek. Vandaag de schutting en de paaltjes voor het eerst, schutting gelijk perfect. De band vorige week geleerd en ook die snapte ze nog goed, even oogcontact door de band heen gezocht en toen kon ik al bij de volgende sprong gaan staan en sprong ze er netjes door. Halverwege de les werd ze in het parcours veel te wild en begon in mijn mouw te happen :+, niet de bedoeling dus daarna geoefend op meer rust en toen ging het veel beter!
Ik vind het zo leuk en ben ontzettend trots op haar![ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 22:58 



 
Profiel   

Vraagje aan de agility mensen. Ik ben sinds kort begonnen met agility en zowel mijn hond als ik vinden het geweldig!
Nu is het zo dat mijn hond heel erg aan mij plakt, na elke sprong of toestel komt ze naar mij toe en springt voor mij heen en weer. Hoe krijg ik haar meer van mij 'af'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 10:20 



 
Profiel   

Hi! Is het goed als ik hier mee kom kletsen? Ik ben al jaren aan het trainen voor agility en sinds kort ook hoopers. Mijn border collie heeft vorige maand voor het eerst een wedstrijd gelopen bij de debutanten en hij deed het super goed! Nog wel wat communicatie fouten maar een 2e plek op het vaste parcours en een 1e op de gambling. De jumping werden we gediskwalificeerd omdat hij terug sprong over de hindernis, ik stond niet op de juiste positie, nam iets te veel risico voor zijn niveau. Desalniettemin smaakt het naar meer! In februari gaan we voor de 2e keer en mag mijn chihuahua kruising ook mee.

@anna mijn chihuahua doet dat ook, wij werken nu met een target.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 14:04 



 
Profiel   

Dit is een probleem in de basis, dat wilt zeggen dat de hond de informatie te laat krijgt en niet begrijpt wat je wilt van hem/haar. Dus terug naar de basis en werken aan zelfstandigheid en het beheersen van de gevraagde materie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 15:12 



 
Profiel   

KimD schreef
Dit is een probleem in de basis, dat wilt zeggen dat de hond de informatie te laat krijgt en niet begrijpt wat je wilt van hem/haar. Dus terug naar de basis en werken aan zelfstandigheid en het beheersen van de gevraagde materie.


We zijn net begonnen, 6 lessen gehad. Wat is dan het beste qua opbouw? Ik heb een poedel die gauw erg hoog in haar energie komt, dus we werken aan rust tussen de onderdelen. Maar het plakken zou vanzelf over moeten gaan eens ze het beter snapt en ik het beter aangeef denk je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 16:43 



 
Profiel   

Anna79 schreef
KimD schreef
Dit is een probleem in de basis, dat wilt zeggen dat de hond de informatie te laat krijgt en niet begrijpt wat je wilt van hem/haar. Dus terug naar de basis en werken aan zelfstandigheid en het beheersen van de gevraagde materie.


We zijn net begonnen, 6 lessen gehad. Wat is dan het beste qua opbouw? Ik heb een poedel die gauw erg hoog in haar energie komt, dus we werken aan rust tussen de onderdelen. Maar het plakken zou vanzelf over moeten gaan eens ze het beter snapt en ik het beter aangeef denk je?


Je schreef in een eerder bericht dat je voor het eerste de paaltjes en schutting gedaan had en ik lees nu dat je pas 6 lessen gehad hebt. Dat lijkt niet helemaal goed bij elkaar op te tellen. Bij wat voor club train je? En hoe bouwen jullie sprongen en sprongtechniek op?

Juist met het gedrag wat je beschrijft moet je een goede basis worden gelegd. Ze mogen best enthousiast zijn en gassen maar moeten wel blijven denken. Ik zou absoluut niet op rust trainen of de snelheid eruit halen, dat is iets wat je wél wilt, ik zou trainen op beheersing en begrip voor hetgeen wat je doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 17:02 



 
Profiel   

@KimD ik train bij de lokale club Cunos in Drachten. Ik heb geen idee hoe goed deze trainer is, want het is allemaal nieuw voor mij. Ik heb me opgegeven voor behendigheid A, dat is beginners, het is een cursus van 12 lessen, daarna kun je doorstromen naar B. Ik heb geen enorme ambities, gewoon lekker sporten met mijn hond vind ik leuk. Ik merk wel aan mijzelf dat ik enthousiast word omdat mijn hond het zo leuk vindt. We hebben de afgelopen lessen de meeste onderdelen geleerd: hoogtesprong (heel laag nog), breedtesprong, tunnel, band, kattenloop, schutting en we hebben een begin gemaakt met de paaltjes. Het gaat allemaal heel gemoedelijk, alle honden doen het heel leuk. De groep is ook heel divers, van Boomers tot Spaanse waterhond. Ik hoop hier wat tips te krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 19:14 



 
Profiel   

Als je in 6 lessen al alle toestellen doet/aanleert lijkt me dat niet helemaal de juist aanpak. Wat Kim zegt, dat enthousiasme en de snelheid wil je er juist niet uit trainen.

Ymor, leuk dat het naar meer smaakt. Waar loop je in februari?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 20:31 



 
Profiel   

Ok jammer maar dit is wat er is hier. Hebben jullie tips hoe ik het wel goed aanleer?

Op YouTube staan ook wel filmpjes, tips welke goed zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 62 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen